De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard firewire - vhs videoband vraag

    ik heb een firewire kaart in mijn pc zitten, met de speciale kabel sluit ik mijn DV camera aan en zo kan ik film op de HD zetten.
    nu wil ik oude videobanden met behulp van mijn videorecorder op DVD zetten. kan ik daar voor de firewire aansluiting gebruiken?
    hoe sluit ik dat aan wetende dat de Phips videorec enkel scart uitgang heeft. Of zit ik op een verkeerd spoor en moet het anders?
    bedankt alvast!

    groet

    Rob
    two-star trader

    Mea fallus non olet

  2. #2

    Standaard

    Echt een verkeerd spoor is het niet, marar er komt wel iets meer bij kijken.
    Je hebt nl een capture apparaat nodig dat je video recorder verbind met je pc.
    Dit kan een ingebouwde kaart zijn (veel tv kaarte hebben de mogelijkheid) maar ook een externe kaart. Extern dient deze wel of firewire of usb 2.0 te zijn, USB 1.1 is te langzaam waardoor de beeld veel aan kwaliteit in moet leveren.
    Daarnaast moet ik wel de kanttekening maken dat beeld binnen halen van een videorecorder hoe dan ook minder makkelijk / goed gaat dan van een dv-camera. De kans is veel groter op verlies van frames.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Echt een verkeerd spoor is het niet, marar er komt wel iets meer bij kijken.
    Je hebt nl een capture apparaat nodig dat je video recorder verbind met je pc.
    Dit kan een ingebouwde kaart zijn (veel tv kaarte hebben de mogelijkheid) maar ook een externe kaart. Extern dient deze wel of firewire of usb 2.0 te zijn, USB 1.1 is te langzaam waardoor de beeld veel aan kwaliteit in moet leveren.
    Daarnaast moet ik wel de kanttekening maken dat beeld binnen halen van een videorecorder hoe dan ook minder makkelijk / goed gaat dan van een dv-camera. De kans is veel groter op verlies van frames.
    dank je voor de reactie.
    dus handig en verstandig is het om de videoband over te zetten naar de dv-camera, als ik je begrijp.
    two-star trader

    Mea fallus non olet

  4. #4

    Standaard

    Sommige camera's hebben de optie om de analoge outputs ook als analoge inputs te gebruiken.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •