Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 133 worden weergegeven.

Discussie: [Slotje]

  1. #26

    Standaard

    The Vishnu, which at $600 is far less expensive than many power cables on the market, offers a level of transparency, vibrancy, immediacy, and resolution I have never before experienced from a power cable in this price range. It does not offer ultimate bass heft or extension. But what it does convey, it conveys with lightening speed and the highest degree of musicality. Its strengths are second to none. All the undertones and overtones are there. It is a wonderful cable, a perfect complement to the Valhalla.

    For audiophiles who want the ultimate in bass and treble extension as well as musical involvement, the Valhalla is the way to go. The bass is marvelous, the size and weight lifelike, the soundstage seemingly boundless, the window as clear as can be. Highs shimmer, bass pounds with lightning fast speed. Those who have heard the equivalent of Mahler’s compositions performed in a top notch concert hall will especially appreciate what the Valhallas can do. They are, in a word, stunning.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Ik ben erg tevreden met Lapp, ook een Pirelli kabel en die is net een tikje beter en veel tikjes mooier afgewerkt.
    Wat is daar beter aan dan?
    De afscherming, beter stekkers.
    Betere stekkers maakt de kabel natuurlijk niet beter. En een betere afscherming wil niet zeggen dat ze kabel beter klinkt.

    Ik bedoelde met m'n vraag eigenlijk wat er dan beter is aan de klank. :wink:

  2. #27

    Standaard

    Voor 250 euro wil ik ook wel de vishnu uitproberen! :wink: Deze zijn normaal iets van 395 euro, dacht ik!

    Vooral op een versterker maakt een goede powerkabel veel uit.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Echt niet meer normaal die prijzen...het is maar wat een gek er voor over heeft.
    ik kon de goedkoopste powercable krijgen voor 250 euro geloof ik. Dat vond ik nog enigsinds een redelijke prijs!


    neemt niet weg dat het veel geld is 8)

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Voor 250 euro wil ik ook wel de vishnu uitproberen! :wink: Deze zijn normaal iets van 395 euro, dacht ik!

    Vooral op een versterker maakt een goede powerkabel veel uit.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Echt niet meer normaal die prijzen...het is maar wat een gek er voor over heeft.
    ik kon de goedkoopste powercable krijgen voor 250 euro geloof ik. Dat vond ik nog enigsinds een redelijke prijs!


    neemt niet weg dat het veel geld is 8)
    Anderen zeggen juist weer dat op een eindversterker een kabel minder uitmaakt, maar vooral een bron of decodeer component.
    De meningen verschillen en ik zelf heb er te weinig kaas van gegeten. Op mn receiver werkt het fijn en dat is zowel een versterker als iets wat decodeerd. :wink:

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Ze maken gebruik van furutech EN wattgate. Wattgate vergulde stekker en furutech euro. :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Die Nordhost powercables....SLIK SLIK. Dat zijn prijzen.
    Yep, die kosten inderdaad wat en die maken overigens ook gebruik van Wattgate volgens mij.
    Voor mij persoonlijk vind ik die te duur.
    Hé die heb ik ook....alleen zit er Lapp tussen ipv Nordost.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  5. #30
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Ze maken gebruik van furutech EN wattgate. Wattgate vergulde stekker en furutech euro. :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Die Nordhost powercables....SLIK SLIK. Dat zijn prijzen.
    Yep, die kosten inderdaad wat en die maken overigens ook gebruik van Wattgate volgens mij.
    Voor mij persoonlijk vind ik die te duur.
    Ok, ook ik maak gebruik van beide merken maar dan met Lapp en/of Motorflex ertussen.

    Maar feit blijft dat het mooie kabels zijn van Nordost maar helaas kosten ze meer dan ik ervoor uit zou willen geven.

  6. #31

    Standaard

    Ik denk dat met name die Nordost kabel ertussen veel uit zal maken. :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Ze maken gebruik van furutech EN wattgate. Wattgate vergulde stekker en furutech euro. :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Die Nordhost powercables....SLIK SLIK. Dat zijn prijzen.
    Yep, die kosten inderdaad wat en die maken overigens ook gebruik van Wattgate volgens mij.
    Voor mij persoonlijk vind ik die te duur.
    Hé die heb ik ook....alleen zit er Lapp tussen ipv Nordost.

  7. #32

    Standaard

    Maar ze zijn elke cent waard! :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Ze maken gebruik van furutech EN wattgate. Wattgate vergulde stekker en furutech euro. :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Die Nordhost powercables....SLIK SLIK. Dat zijn prijzen.
    Yep, die kosten inderdaad wat en die maken overigens ook gebruik van Wattgate volgens mij.
    Voor mij persoonlijk vind ik die te duur.
    Ok, ook ik maak gebruik van beide merken maar dan met Lapp en/of Motorflex ertussen.

    Maar feit blijft dat het mooie kabels zijn van Nordost maar helaas kosten ze meer dan ik ervoor uit zou willen geven.

  8. #33
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Maar ze zijn elke cent waard! :wink:
    Niet voor mij Harry.
    Het verschil tussen de Nordost en mijn zelfbouw is voor mij persoonlijk het prijsverschil niet waard op mijn huidige set.

  9. #34

    Standaard

    Heb je de Nordost kabels al gehoord, met name de referentie klasse?!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Maar ze zijn elke cent waard! :wink:
    Niet voor mij Harry.
    Het verschil tussen de Nordost en mijn zelfbouw is voor mij persoonlijk het prijsverschil niet waard op mijn huidige set.

  10. #35
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Niet op mijn eigen set helaas (dus geen 1 op 1 vergelijk) en de topmodellen heb ik nog nooit gehoord helaas.

  11. #36

    Standaard

    het is (algemeen) bekend dat met name de referentie klasse van Nordost uitzonderlijk presteert, Hiertoe behoren de spm, mijn quatro fil, die is opgevolgd door de valkyrja en de valhalla. Ik heb de Nordost quatro fil ook 2de hands gekocht. Nieuw waren die ook iets van 1600-1800 euro per paar. De valkyrja(opvolger van de quattro fil) is 2000 euro en de valhalla 2500 euro. Het zijn stevige prijzen maar er zijn ook zat andere merken met deze prijzen. Kijk maar eens naar de prijzen van bijv. siltech, crystal cable of ander topmerken. Veel professionele kenners( Reviewers van bladen e.d.) zien de referentie klasse van Nordost ook als referentie voor andere kabels.

    We kunnen mischien wel eens een shoot out proberen met verschillende powerplants en interlinks. :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Niet op mijn eigen set helaas (dus geen 1 op 1 vergelijk) en de topmodellen heb ik nog nooit gehoord helaas.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman

    We kunnen mischien wel eens een shoot out proberen met verschillende powerplants en interlinks. :wink:
    Volgens mij is daar nog nooit animo voor geweest en heeft dat alleen maar een veel te heftige discussie opgeroepen.... :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #38

    Standaard

    Dat was meer een discussie of kabels wel of niet verschil geven. Nu doen we het anders: verschillende merken kabels die anders klinken en welke de meeste verbeteringen geven!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman

    We kunnen mischien wel eens een shoot out proberen met verschillende powerplants en interlinks. :wink:
    Volgens mij is daar nog nooit animo voor geweest en heeft dat alleen maar een veel te heftige discussie opgeroepen.... :wink:

  14. #39

    Standaard

    Okay. :wink:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Dat was meer een discussie of kabels wel of niet verschil geven. Nu doen we het anders: verschillende merken kabels die anders klinken en welke de meeste verbeteringen geven!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman

    We kunnen mischien wel eens een shoot out proberen met verschillende powerplants en interlinks. :wink:
    Volgens mij is daar nog nooit animo voor geweest en heeft dat alleen maar een veel te heftige discussie opgeroepen.... :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #40

    Standaard

    Als je de kans krijgt zeker doen. :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Niet op mijn eigen set helaas (dus geen 1 op 1 vergelijk) en de topmodellen heb ik nog nooit gehoord helaas.

  16. #41
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Als je de kans krijgt zeker doen. :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Niet op mijn eigen set helaas (dus geen 1 op 1 vergelijk) en de topmodellen heb ik nog nooit gehoord helaas.
    Zal ik zeker doen maar ondanks de eventuele verschillen zal ik een dergelijk kabel niet (nieuw) kopen.
    Ook ik heb mijn grenzen...... :wink:

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Dat was meer een discussie of kabels wel of niet verschil geven. Nu doen we het anders: verschillende merken kabels die anders klinken en welke de meeste verbeteringen geven!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman

    We kunnen mischien wel eens een shoot out proberen met verschillende powerplants en interlinks. :wink:
    Volgens mij is daar nog nooit animo voor geweest en heeft dat alleen maar een veel te heftige discussie opgeroepen.... :wink:
    Alleen interlinks, of ook speakerkabels?
    Lijkt mij erg leuk!

  18. #43

    Standaard

    We kunnen wel eens een shootout doen van powerkabels, interlinks, speakerkabels en filters. Toch enigzins de meest bekritiseerde verbeteraars in het audiocircuit. Ik weet wel beter, overigens. :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Dat was meer een discussie of kabels wel of niet verschil geven. Nu doen we het anders: verschillende merken kabels die anders klinken en welke de meeste verbeteringen geven!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman

    We kunnen mischien wel eens een shoot out proberen met verschillende powerplants en interlinks. :wink:
    Volgens mij is daar nog nooit animo voor geweest en heeft dat alleen maar een veel te heftige discussie opgeroepen.... :wink:
    Alleen interlinks, of ook speakerkabels?
    Lijkt mij erg leuk!

  19. #44

    Standaard

    Opzich is een shoot out altijd leuk met wat componenten.

  20. #45
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Ik vindt een shootout altijd niet objectief!

    Je kunt pas een goede shootout houden wanneer je de klanken van de set enorm goed kent.

    En hierdoor zeggen mensen dus ook vaak dat ze geen verschil horen in kabels, omdat ze de klanken van de set niet kennen en juist omdat ze niet weten waarop ze moeten letten bij het beluisteren van de kabels.

    Weten ze dit niet, roepen ze al snel dat kabels onzin zijn etc. Net alsof een set betere banden onder een auto ook niet uitmaakt.

  21. #46

    Standaard

    Ook al ken je een set niet zo goed, door verschillende kabels en filter etc. toe te passen moeten er zeker wel verschillen hoorbaar zijn!

    Als ik verschillende sets beluister bij een audiozaak en zij er andere spullen opzetten hoor ik ook onmiddelijk verschillen! :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Ik vindt een shootout altijd niet objectief!

    Je kunt pas een goede shootout houden wanneer je de klanken van de set enorm goed kent.

    En hierdoor zeggen mensen dus ook vaak dat ze geen verschil horen in kabels, omdat ze de klanken van de set niet kennen en juist omdat ze niet weten waarop ze moeten letten bij het beluisteren van de kabels.

    Weten ze dit niet, roepen ze al snel dat kabels onzin zijn etc. Net alsof een set betere banden onder een auto ook niet uitmaakt.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    ... en de kabels zijn nog steeds niet binnen
    Had je zin in Haribo beertjes?

    Bij mij duurde het ook langer dan verwacht. Volgens mij gaat hij eens rustig monteren als het geld binnen is en heeft hij niets in voorraad.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  23. #48

    Standaard

    Eens ff een boute uitspraak doen:

    Als ik nu voor euro € 10000.-- een set met versterking, luidsprekers en cd speler 0f complete ht set zou gaan samenstellen denk ik dat je een hoger niveau kunt bereiken door geen Nordost voor 2500 binnen dat budget te nemen. Als die set er al zou staan kan die Nordost wel interessant zijn al ben ik bang dat ik nog steeds kan begrijpen dat ik / iemand dan liever een nieuwe cd speler zou nemen voor een groter effect. M.a.w Nordost prachtig absoluut maar dan wel in verhouding...

    roept u maar..... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Eens ff een boute uitspraak doen:

    Als ik nu voor euro € 10000.-- een set met versterking, luidsprekers en cd speler 0f complete ht set zou gaan samenstellen denk ik dat je een hoger niveau kunt bereiken door geen Nordost voor 2500 binnen dat budget te nemen. Als die set er al zou staan kan die Nordost wel interessant zijn al ben ik bang dat ik nog steeds kan begrijpen dat ik / iemand dan liever een nieuwe cd speler zou nemen voor een groter effect. M.a.w Nordost prachtig absoluut maar dan wel in verhouding...

    roept u maar..... :wink:
    Eens.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  25. #50

    Standaard

    Een beetje warrig verhaal Albert.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •