De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard pin-configuratie schermpje portable dvd-speler ?

    Ik heb onlangs een portable DVD-speler gekocht met twee losse schermpjes. (lenco mes 219, aanbieding bij de macro plm. 190,-euro)
    De schermpjes worden aan de dvd-speler gekopeld met dmv van slechts een kabel, t.w. een 9 pins mini-din kabel. Dus zowel audio als video en spanning gaan erdoor. Ook andere merken kennen deze manier van aansluiten van hun schermpjes. Nu wil ik andere leuke dingen doen met die schermpjes, zoals aan mijn videokamera hangen bijvoorbeeld. Weet iemand de pin configuratie van deze stekkers? Ik kan dan zelf wel een verloopkabel maken. Ik heb overigens gemerkt dat die stekkers niet makkelijk te krijgen zijn , weet je die ook misschien? Bij voorbaat dank, Kriput.

  2. #2

    Standaard

    Ik denk dat je met deze vraag meer succes zult hebben op een forum als Tweakers. Mocht je hier geen antwoord krijgen, dan adviseer ik je om het daar eens te proberen.

    Welkom op 't forum verder!

  3. #3
    Joel
    Guest

    Standaard LENCO MES-219

    Hallo,

    Ik kocht onlangs net zo'n MES-219 van Lenco, ook in de makro overigens.
    Ik liet me vertellen dat je de dvd speler ook kan aansluiten op een tv scherm, maar wat blijkt, er zitten geen aansluitkabels bij om dit te kunnen !

    Ik ben dus net als jij op zoek naar zo'n kabel van de 9 pins mini din naar een composite video + links en rechts audio.

    Tot nu toe nog niet zo'n kabeltje gevonden.

    Misschien is volgende behulpzaam
    http://ivtv.writeme.ch/tiki-index.ph...350_9DINPinout
    We moeten alleen hopen dat Lenco deze pin layout volgt en geen andere aansluitingen gebruikt.

    Laat met weten of je hier wat aan hebt.

    mvg,

    Joel

  4. #4

    Standaard

    Ha, een reactie! (ik ben nieuw hier) Ik heb zo'n kabeltje gevonden bij :
    http://www.nowthatsit.nl/ en dan bij zoeken minidin invullen. Ik heb hem inmiddels ook thuis liggen , maar nog geen tijd gehad het te proberen. Het klopt dat die minidins geen standaard configuratie hebben. ik heb me suf gezocht en veel gevonden maar niet de goede. de jouwe ziet er wel goed uit, maar of die het ook doet, ik moet het dus nog proberen. Groet, Kriput

  5. #5

    Standaard

    Wacht maar even met kopen ,want ze passen niet. de diameter van de plug is net iets kleiner, de pinnen lijken wel te kloppen. dat schiet niet op dus. We gaan verder zoeken. T

  6. #6

    Standaard

    Het is simpel: de plug (minidin9 genaamd) is niet verkrijgbaar. Dus moeten we zelf gaan knutselen. Je kan daarvoor de bijgeleverde kabel gebruiken en die doorknippen en nieuwe aansluitingen maken. Of je kan doen wat ik gedaan hebt en de monitor openschroeven en je eigen pluggen monteren en aansluiten. Dat gaat bij de lenco vrij makkelijk.
    Het is dan belangrijk dat je de goeie pin-aansluitingen kent . Die heten officieel de pinouts. Met die term kan je op internet lekker zoeken. maar de minidin9 dus weer niks. Het stomme is dat minidin9 geen standaard kent. Iedere fabrikant doet maar wat en zo zijn er heel wat pinouts bekend , maar voor ons is er geen een goede bij. Dus aan de slag met de multi meter en dan kom tot deze pinout:

    male minidin9 frontvieuw:

    789
    3456
    12

    Eerste drie getallen zijn de bovenste drie pinnen enzovoort.
    dan is ;
    1,3,6,9 = not connected,
    2 =video in
    3 =earth/aarde
    4= audio left
    5= audio right
    7= +12 volt
    8=-12 volt

    Ik hoop dat dit je verder helpt, K.

  7. #7

    Standaard

    CORRECTIE:
    Ik was een beetje aan het modderen ,en ik had het schema hierboven nog niet getest . Zoals het hierboven staat is het dus niet goed. Om het goed te maken heb ik de hele avond doorgeklust en hieronder staat het goede schema (pinouts) en tevens de printplaataansluitingen in de lenco mes 219.


    FINAL pinout minidin9 for lenco mes 219:
    789
    3456
    12

    1=video
    6,7= +12 volt
    8= audio 1
    9= audio 2

    die pinnen zitten op de printplaat als volgt aangesloten: Je kijkt naar het smalle printplaatje met de stekker aansluiting naar beneden:

    74589
    3126
    xx

    xx= aarde
    Dus hier is weer 7 en 6 =+ 12 volt
    1= video
    8 en 9= audio
    De min 12 volt moet je ook aan aarde leggen.
    Je moet hier 6 en 7 doorverbinden wil het werken.

    K.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kriput Bekijk bericht
    CORRECTIE:
    Ik was een beetje aan het modderen ,en ik had het schema hierboven nog niet getest . Zoals het hierboven staat is het dus niet goed. Om het goed te maken heb ik de hele avond doorgeklust en hieronder staat het goede schema (pinouts) en tevens de printplaataansluitingen in de lenco mes 219.


    FINAL pinout minidin9 for lenco mes 219:
    789
    3456
    12

    1=video
    6,7= +12 volt
    8= audio 1
    9= audio 2

    die pinnen zitten op de printplaat als volgt aangesloten: Je kijkt naar het smalle printplaatje met de stekker aansluiting naar beneden:

    74589
    3126
    xx

    xx= aarde
    Dus hier is weer 7 en 6 =+ 12 volt
    1= video
    8 en 9= audio
    De min 12 volt moet je ook aan aarde leggen.
    Je moet hier 6 en 7 doorverbinden wil het werken.

    K.
    Hoi Kriput,

    bedankt voor je informatie over de pinout van de Lenco MES-219, ook ik ben net nieuw op dit forum...

    Ik moet het nog gaan proberen of het werkt, maar het zal vast wel. Ik ben van plan een kabeltje te solderen op de print, met losse externe voeding.

    Ik heb de volgende vraag, wellicht heb je daar al naar gekeken..

    Het is een Lenco model, geschikt voor MPEG4.
    Deze informatie staat ook op het modelnummer van het beeldschermpje en op het productielabeltje dat bijna niet leesbaar is...

    Zou het kunnen dat een van de (volgens jou) nog ongebruikte pinnen een digitale (MPEG4) video input is, zoals van een iPhone of iPod?

    De hele menustructuur van het beeldschermpje is ervoor ingesteld..
    Heb jij hier een idee van?

    ik hoor graag van je

    groetjes Joep.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kriput Bekijk bericht
    Ik heb onlangs een portable DVD-speler gekocht met twee losse schermpjes. (lenco mes 219, aanbieding bij de macro plm. 190,-euro)
    De schermpjes worden aan de dvd-speler gekopeld met dmv van slechts een kabel, t.w. een 9 pins mini-din kabel. Dus zowel audio als video en spanning gaan erdoor. Ook andere merken kennen deze manier van aansluiten van hun schermpjes. Nu wil ik andere leuke dingen doen met die schermpjes, zoals aan mijn videokamera hangen bijvoorbeeld. Weet iemand de pin configuratie van deze stekkers? Ik kan dan zelf wel een verloopkabel maken. Ik heb overigens gemerkt dat die stekkers niet makkelijk te krijgen zijn , weet je die ook misschien? Bij voorbaat dank, Kriput.
    Hier misschien:

    http://members.optusnet.com.au/evilt.../gamescart.htm

    de 2e van boven...
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    even een vraagje ik heb het zelfde probleem als iedereen dus....
    maar waar zit de -12v in je stekkerschema dan? en waarom 6 en 7 (+12v) doorverbinden?? en met wat? en waarom 2x +12 v

    FINAL pinout minidin9 for lenco mes 219:
    789
    3456
    12

    1=video
    6,7= +12 volt
    8= audio 1
    9= audio 2

    alvast bedankt

  11. #11

    Standaard kabels lenco mes-219

    Hallo ik ben op zoek naar 2 kabeltjes voor de lenco mes 219 de 9 pins kabeltjes van de speler naar de schermpjes , als iemand weet oe ik daar aan kan komen ? niet te duur!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •