Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 33 worden weergegeven.

Discussie: Computer probleem

  1. #1

    Standaard Computer probleem

    Beste medeforummers,

    De PC in de woonkamer gaat "soms" niet meer aan, als iemand ervoor op is geweest, dit is meestal het geval als degene er langer dan een uur op heeft gezeten.

    Zou dit kunnen komen door de hitte? Aangezien de pc ook zeer heet is na het uitdoen ervan.

    Alvast bedankt!

    Tom

  2. #2

    Standaard

    Denk inderdaad dat het aan je koeling ligt, ja.

    Uitleggen en tips geven kan ik niet want ik snap geen ruk van computers :wink:

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI*
    Denk inderdaad dat het aan je koeling ligt, ja.

    Uitleggen en tips geven kan ik niet want ik snap geen ruk van computers :wink:
    Haha, oke toch bedankt.

    Opvallend is wel dat de PC na circa een aantal uur het weer gewoon doet...

  4. #4

    Standaard

    mocht je het zelf kunnen, schroef de kast eens open en kijk dan naar de stofontwikkeling bij de processorkoeler en bij je voeding, als hier veel stof opzit kan hij z'n warmte niet goed kwijt waardoor je dus dit soort problemen kan krijgen..
    Tired of being what you want me to be

  5. #5

    Standaard

    Download het programma Speedfan maar eens. Kun je (als je een beetje moderne pc hebt) de temperaturen nakijken van je processor en harde schijven.

    http://www.almico.com/speedfan.php

    Als je pc in een kast staat, moet je eens goed kijken naar de airflow. Hij moet z'n warmte natuurlijk wel kwijt kunnen. En bij een moderne pc met een luxere videokaart kan dat een aanzienlijke hoeveelheid zijn. Als de kast wel goed geventileerd is, maar de temps toch erg hoog worden, zou je eens moeten kijken naar extra of andere koelers.

  6. #6

    Standaard

    De tip van Timecop is ook erg goed. Als je een CPU koeler hebt met een koelblok (dus een metalen blok met vinnen) en deze is volledig of gedeeltelijk volgezogen met stof, dan koelt ie voor geen meter meer. De lucht moet wel goed langs de vinnen kunnen stromen.

    Nog een tipje: als de pc in een kast staat, die aan de achterkant gesloten is, probeer dan of je de airflow in je pc-kast van achter naar voren kunt laten lopen. Dus achterin een fan die naar binnen blaast en aan de voorkant eentje die naar buiten blaast.

  7. #7

    Standaard

    Bedankt Herjan, ik ga dat programma morgen eens proberen :wink:
    (ik bedoel vandaag )
    -
    Ja, pc wel al "afgestoft"...maar blijkbaar niks merkbaar

  8. #8

    Standaard

    Onze andere pc is ook overleden (althans, de videokaart) omdat er een gigantische stofontwikkeling had plaats gevonden in de kast. Heb nu gelukkig een eigen, nieuwe computer dus dat ga ik goed in de gaten houden

    Was ik vergeten te melden, maar anderen waren me al voor...

  9. #9

    Standaard

    Bij mij waren 2 fans vastgelopen, gelukkig hield de 3de alles koel, ik draai constant op 40 graden, zelfs toen
    Even flink uitgemest en alles werkt weer zoals het hoort.
    Mijn PC staat in een computerkast met aan 4 kanten een plank, en tegen de verwarming, en toch nooit problemen

  10. #10

    Standaard

    Sja en dan maar klagen over de herrie van de fans hè.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Sja en dan maar klagen over de herrie van de fans hè.
    Moet je ook Papst nemen!

    Of waterkoeling...

  12. #12

    Standaard

    Een simpele Zalman volstaat wel Herjan
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  13. #13

    Standaard

    Als je goed kijkt, zie je 2 Zalman's zitten (CPU & VGA):



    EDIT: Alhoewel: het is wel een érg slechte foto... Hoe dan ook: voor een stille behuizingkoeling is Papst een betere keus.

  14. #14

    Standaard

    Hehe, al die gepimpte shit en dan een 15" CRTtje ?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto
    Hehe, al die gepimpte shit en dan een 15" CRTtje ?
    17....


    Is trouwens de pc van m'n vriendin. Voor d'r spelletjes. Ik zit meestal op een laptopje...

    EDIT: Nee, ik zít niet op een laptop, maar ik werk met een laptopje... Voordat de flauwe grappen komen....

  16. #16

    Standaard

    17" oh
    Alles lijkt zo klein wanneer je groot gewend bent

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto
    17" oh
    Alles lijkt zo klein wanneer je groot gewend bent
    Komt waarschijnlijk ook omdat die kast (Thermaltake Kandalf) en de speakers (Teufel Concept E Magnum) vrij fors zijn.

  18. #18

    Standaard

    Yup, ***schuin antwoord hier plaatsen***

  19. #19

    Standaard

    Leuke kast, maar ik kan in de foto geen fan ontdekken, te wazig.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  20. #20

    Standaard

    Even offtopic.

    Herjan,

    Dat toetsenbord, ben je daar tevreden over? Want ik heb nu een Sweex dingetje van 7 euro waarbij sommige toetsen niet werken als het erg heet is...

    Dat ding wat jij daar hebt staat bovenaan m'n lijstje. Dat is toch die met blauwe LED'jes onder de toetsen?

  21. #21

    Standaard

    Dat toetsenbord is de Logitech G15. Een gamers toetsenbord. Ik gebruik hem nauwelijks, want het is voor de pc van m'n vriendin. Maar als je een gamer bent is het wel super. Er zitten een 20-tal toetsen op die je kunt programmeren (zoals voor macro's of commando's in World of Warcraft) en ook het LCD display kun je gebruiken voor allerlei zaken. Er zijn kant-en-klare utilities te downloaden om allerlei zaken af te laten beelden (temps, toerentallen van HDD's, up/download speed, etc.), maar ook voor bijv. World of Warcraft (afbeelden van gesprekken i.p.v. op scherm of overzicht van alle gegevens zoals Health, Ammo, etc.).

    Maar op GoT kun je er veel meer over vinden.

  22. #22

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto
    17" oh
    Alles lijkt zo klein wanneer je groot gewend bent
    Wat is groot voor jou?

    Ik heb zelf een 21 inch :wink:

  24. #24

  25. #25

    Standaard

    Ik heb ook zo'n soort probleem en ik weet niet hoe het komt, bij mij is het vaak zo dat hij (als ik bijvoorbeeld een game opstart) dat hij vanzelf reboot/vastloopt of gewoon uitgaat. Ook is het soms zo dat het úren duurt voordat ik m'n PC normaal aankrijg, ookal stond hij daarvoor de hele tijd uit.

    Ik dacht eerst dat het kwam omdat m'n PC te warm werd dus heb ik de zijkant eraf gehaald (en eraf gelaten) maar nu is het nogsteeds zo.
    Ik weet niet hoe het komt, help me :P
    Mijn DVD Collectie!

    "Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies" - Andy Dufresne

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •