Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 49 van 49 worden weergegeven.

Discussie: HDMI 1.3

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt
    De PS3 heeft HDMI 1.3. Is het nu zo dat je voor het meest 'perfecte' beeld ook een tv moet hebben met 1.3 of is x.x voldoende?
    Eigenlijk wel; er komen nieuwe schermen/panels op de markt die ook 1.3 gecertificeerd zijn en 32 bits en zelfs 42 bits kleurdiepte aankunnen...dus in principe meer kleuren kunnen weergeven. Dit zou theoretisch wel vertaald moeten worden in een mooier plaatje. :wink:

  2. #27
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Na enige tijd zal er alleen n 1.3 op de markt zijn natuurlijk.
    Men is nu al begonnen.

  3. #28

    Standaard

    zo is het ja, samsung kondigde gisteren zijn 2de gen bd player aan, de bd-p1200, met hdmi 1.3 ondersteuning.
    Ik denk dat we die bij ons tegen de herfst mogen verwachten.
    Wel dom eigenlijk dat de schermen die de laatste weken zijn verkocht geen softwarematische upgrade kunnen krijgen voor hdmi 1.3 ondersteuning.

  4. #29
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  5. #30
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ik meen dat er inmiddels al meerdere merken met 1.3 bezig zijn.

  6. #31

  7. #32

    Standaard

    Heb een Full HD TV met en 1.1 HDMI aansluiting, en ik maak mij er absoluut geen zorgen over als ik daar een PS3 met HDMI 1.3 op aansluit, ik denk dat ik dan gewoon een perfect beeld krijg en op dat 7.1 geluid zit ik echt niet te wachten, wil niet eens die 2 extra speakers hebben, en met mij waarschijnlijk velen, het is nu al voor veel mensen heel moeilijk om een 5.1 te plaatsen, laat staan een 7.1.

    Laat je niet gek maken door de industrie, laat ze eerst maar eens de huidige technieken optimaal gebruiken, de ene DVD is de andere DVD nog niet en zo zal het ook wel weer gaan met HD / BR DVD.

    Veel beloven weinig geven doet een gek in vreugde leven :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  8. #33

    Standaard

    Bij HDMI 1.3 gaat niet alleen het geluid er op vooruit, ook het beeld. Het aantal bits voor kleur van het beeld kan dan omhoog wat voor beter beeld zou moeten zijn.
    De vraag is alleen of men het gaat zien.

    Enerzijds omdat het menselijk oog niet zoveel kleuren specifiek kan onderschijden maar vooral ook om een heel andere reden.

    Kunnen de mensen het wel zien op hun tv. De meeste lcd's van dit moment kunnen nl. het niet aan om zoveel kleuren weer te geven. De beste lcd's komen nu bijna in de buurt van een crt wat kleuren pallet betreft.

    Dit is overigens ook de reden dat component (analoog) soms beter beeld geeft dan HDMI (digitaal) omdat een deel van de kleur info verloren gaat.
    Zoals met veel dingen, digitaal is niet altijd beter dan analoog.

    Men kan zich inderdaad afvragen of dergelijke zaken voor de gemiddelde thuis gebruiker intressant is, 5.1 is in mijn ogen inderdaad al (lastig) genoeg. En HDMI 1.1a / 1.2 is dan ook al genoeg. Als men tegen de tijd dat HD-DVD / Blu-ray normaal goed is de apparatuur vervangt zou ik wel overwegen om erop te letten dat de apparatuur HDMI 1.3 is, maar om dat nu al te doen / om daarom alles te vervangen gaat mij veel te ver.

  9. #34

    Standaard

    Ik vind die nieuwe ontwikkelingen geweldig en hoop dat de industie de nieuwe hd bitrates en dergelijke ook echt gaan gebruiken.Want het komt erg vaak voor dat bestaande dvd uitgaves met geluid uitkomen met 384kb/s terwijl er ruimte is voor 486kb/s.Kortom we krijgen nu meestal niet het hoogst haalbare en wie zegt dat dat gaat veranderen?

  10. #35

    Standaard

    Ik ben van plan om een nieuwe versterker te kopen met een HDMI aansluiting.

    Daar is een nieuw model uitgekomen bij Yamaha namelijk de RX-V661.

    http://www.yamaha-online.de/index.ph...at1=1&idcat2=2

    Het heeft een ...
    • Dolby Digital
    • Dolby Digital EX
    • Dolby Prologic IIx
    • DTS
    • DTS Neo:6
    • DTS ES
    • DTS ES discrete 6.1
    • DTS 96/24
    ... decoder

    Daar zijn 2 HDMI-ingangen en 1 HDMI-uitgang

    Het is een splinternieuw model dat sinds een week verkrijgbaar is bij de MediaMarkt.

    Dit model kost 599€

    Blu-ray en HD-DVD bestaat al een jaar in de verenigde staten en iets minder bij ons. Waarom komen ze nu met een splinternieuw model met een HDMI 1.2a?

    Wilt dat zeggen dat dit toestel geen DTS-HD en Dolby Tru-HD kan weergeven? Ik zou deze versterker combineren met een Blu-ray speler met een PCM/Dolby Tru-HD/DTS-HD decoder. Wat zal er dus gebeuren als ik op mijn Blu-ray speler DTS-HD of Dolby Tru-HD kies? Zal mijn versterker dit geluid alléén weergeven als PCM 5.1?

    Wat raden jullie mij aan? Van nog te wachten? Bestaat er een ander model wel met HDMI 1.3 voor ongeveer dezelfde prijs?

  11. #36

    Standaard

    Als je een versterker met 5.1 analoog in al hebt staan volstaat een hd of bd speler met analoog uit en is hdmi 1.3 niet eens nodig.

    Hdmi 1.3 kan best leuk zijn, maar ik koop bv liever een Jvc hd1 full hd projector boven een Epson TW1000 full hd projector met hdmi 1.3. De jvc heeft ook zonder hdmi 1.3 simpelweg een beter beeld. Hdmi 1.3 is echt niet heilig hoor.... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdoever Bekijk bericht
    Ik vind die nieuwe ontwikkelingen geweldig en hoop dat de industie de nieuwe hd bitrates en dergelijke ook echt gaan gebruiken.Want het komt erg vaak voor dat bestaande dvd uitgaves met geluid uitkomen met 384kb/s terwijl er ruimte is voor 486kb/s.Kortom we krijgen nu meestal niet het hoogst haalbare en wie zegt dat dat gaat veranderen?
    Nederland is veel te klein om veel DVD's uit te brengen die gebruik maken van die HD geluidssporen (met name DTS-HD) en HD bitrates. We zullen ze daarom veel gaan krijgen in een andere taal dan het origineel. En dat terwijl er bij de meeste films voor ons land eigenlijk alleen een ondertitelspoor toegevoegd hoeft te worden.

    Er zijn natuurlijk positieve uitzonderingen op de regel.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #38

    Standaard

    Ook Sony heeft een lijn met 1.3
    Heb zelf daar de receiver van gekocht : STR-DG910

    7.1. & hdmi 1.3 : 3 in - 1 out & DMR-port voor o.a. een blue-tooth of iPod verbinding.

    http://www.sony.nl/view/ShowProduct....inema+Receiver
    StarTrader

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dave Bekijk bericht
    Ook Sony heeft een lijn met 1.3
    Heb zelf daar de receiver van gekocht : STR-DG910

    7.1. & hdmi 1.3 : 3 in - 1 out & DMR-port voor o.a. een blue-tooth of iPod verbinding.

    http://www.sony.nl/view/ShowProduct....inema+Receiver
    Alleen helaas geen HD geluid

  15. #40

    Standaard

    Samsung brengt in het 4e kwartaal de BD-P1400 uit met HDMI 1.3 en Decodeert Dolby Digital Plus, Dolby Tru-HD en DTS-HD.
    Waarschijnlijk zal deze speler voldoen aan blu-ray profile 1.1

    Onkyo, Denon, Pioneer, Sherwood en Yamaha zullen binnen nu en een paar maanden verschillende receivers op de markt brengen met 1.3 HDMI en Dolby Tru-HD/ DTS HD Master Audio decodering.
    Het wachten is nu op de spelers want aan een receiver alleen heb je niet voldoende.
    De speler moet ook de codec decoderen voordat het signaal naar de receiver gestuurd kan worden.

    Onder andere Denon, Sony en bovengenoemde Samsung spelers zullen waarschijnlijk alle nieuwe geluidsnormen kunnen decoderen.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Samsung brengt in het 4e kwartaal de BD-P1400 uit met HDMI 1.3 en Decodeert Dolby Digital Plus, Dolby Tru-HD en DTS-HD.
    Waarschijnlijk zal deze speler voldoen aan blu-ray profile 1.1

    Onkyo, Denon, Pioneer, Sherwood en Yamaha zullen binnen nu en een paar maanden verschillende receivers op de markt brengen met 1.3 HDMI en Dolby Tru-HD/ DTS HD Master Audio decodering.
    Het wachten is nu op de spelers want aan een receiver alleen heb je niet voldoende.
    De speler moet ook de codec decoderen voordat het signaal naar de receiver gestuurd kan worden.

    Onder andere Denon, Sony en bovengenoemde Samsung spelers zullen waarschijnlijk alle nieuwe geluidsnormen kunnen decoderen.
    Naast de samsung 1400 heeft Pioneer alvast de LX70 gelanceerd met Dolby thrue HD. Als je 5.1 analoog in hebt op je versterker is dit afdoende hoor. Of je moet perse dth in het display willen zien...lol :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  17. #42

    Standaard

    Ik heb net dit weekend een Onkyo TX-SR805 gekocht welke HD geluids formaten doet:

    http://www.us.onkyo.com/model.cfm?m=...s=Receiver&p=i

  18. #43

    Standaard

    Nope dat heeft de Sony nog niet, wel het maar wel het 1.3 verhaal voor de rest vd opties.
    StarTrader

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Het wachten is nu op de spelers want aan een receiver alleen heb je niet voldoende.
    De speler moet ook de codec decoderen voordat het signaal naar de receiver gestuurd kan worden.
    Wanneer een speler een HDMI 1.3 uitgang heeft is de codec in de speler overbodig wanneer deze zich dan al in de receiver bevindt.

    Alle DVD spelers die geen decoder hebben voor een bepaald geluidsformaat kunnen deze toch ook extern laten decoderen?

    Of ben ik nou gek?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wanneer een speler een HDMI 1.3 uitgang heeft is de codec in de speler overbodig wanneer deze zich dan al in de receiver bevindt.

    Alle DVD spelers die geen decoder hebben voor een bepaald geluidsformaat kunnen deze toch ook extern laten decoderen?

    Of ben ik nou gek?

    idd de spelers hebben dan geen codec nodig.......en momenteel hebben de ps3 en de toshiba hd-dvdspelers zelf de codec aanboord dus via lpcm kan je gewoon het format via hdmi naar je receiver sturen en heb je gewoon dts hd en dolby true hd hoor mijn yamaha rx v2600 heeft er geen problemen mee in ieder geval. en zo staat het ook op de site van dts aangegeven dat je gewoon het volledige geluid op die manier hebt. je moet alleen een speler en een receiver hebben die ermee overweg kan
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    idd de spelers hebben dan geen codec nodig.......en momenteel hebben de ps3 en de toshiba hd-dvdspelers zelf de codec aanboord dus via lpcm kan je gewoon het format via hdmi naar je receiver sturen en heb je gewoon dts hd en dolby true hd hoor mijn yamaha rx v2600 heeft er geen problemen mee in ieder geval. en zo staat het ook op de site van dts aangegeven dat je gewoon het volledige geluid op die manier hebt. je moet alleen een speler en een receiver hebben die ermee overweg kan
    Volgens mij bedoel je dat je de naar het standaard DTS(-ES) omgezette formaat via de HDMI naar de receiver kan streamen. Bij L-PCM maakt de receiver er volgens mij dan wat anders van zoals DPLS of Neo6.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #47

    Standaard

    dvd-home zegt het zo:
    Het Dolby Digital Plus (DD+) en het Dolby Digital TrueHD (DD-THD) geluid van deze HD-DVD kan momenteel, bij het ontbreken van audioprocessors of recievers met interne DD+ decoding en HDMI 1.3 verbinding worden beluisterd, op drie manieren:
    - 1. na interne decodering van DD+ of DD-THD signaal in de speler via de analoge 5.1 uitgang;
    - 2. na interne decodering van DD+ of en DD-THD signaal in de speler en digitaal omgezet naar PCM via HDMI (1.1 en 1.2) verbinding;
    - 3. na interne digitale omzetting van DD+ en DD-THD signaal via de COAX-SP/DIF verbinding in Standaard DD met een bitrate van 640 kb/s. *) hier is tevens de mogelijkheid om er EX 7.1 van te maken.

    Pretorian heeft het dus over methode 2.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 07-07-2007 om 18:18
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  23. #48

    Standaard

    Dan is alles me nu alles duidelijk:
    Eerst intern laten decoderen en om laten zetten naar Muti-Ch PCM, dan via de HDMI streamen naar de receiver en dan rechtstreeks omzetten naar de luidsprekers.

    Weer wat geleerd.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    dvd-home zegt het zo:
    Het Dolby Digital Plus (DD+) en het Dolby Digital TrueHD (DD-THD) geluid van deze HD-DVD kan momenteel, bij het ontbreken van audioprocessors of recievers met interne DD+ decoding en HDMI 1.3 verbinding worden beluisterd, op drie manieren:
    - 1. na interne decodering van DD+ of DD-THD signaal in de speler via de analoge 5.1 uitgang;
    - 2. na interne decodering van DD+ of en DD-THD signaal in de speler en digitaal omgezet naar PCM via HDMI (1.1 en 1.2) verbinding;
    - 3. na interne digitale omzetting van DD+ en DD-THD signaal via de COAX-SP/DIF verbinding in Standaard DD met een bitrate van 640 kb/s. *) hier is tevens de mogelijkheid om er EX 7.1 van te maken.

    Pretorian heeft het dus over methode 2.

    ja dat is precies wat ik bedoelde. ik legde het niet zo duidelijk uit misschien alleen
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •