De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard van medevoort modificatie.. groot verschil?? DV6600 marantz

    Heb vorige zomer zo'n mediapack gekocht bij de MM bestaande uit
    *HK AV130
    *HK DV22
    *Infinity TS450 (meen ik) boxen.

    Mijn DVD speler pakt 10% niet van me dvd collectie en dat word op den duur wel irritant.


    de gewone Marantz DV6600 had ik gespot voor 369,-

    Universele DVD/DVD-Audio/SACD-speler met een verbluffende High Definition beeldweergave dankzij de 216 MHz/11-bit DAC en de toegepaste Faroudja videoprocessing technologie. Met HDMI digitale videointerface, videoscaling tot 1080i en PAL Progressive Scan. DivX, MP3, WMA en JPEG weergave. Ingebouwde decoders voor Dolby Digital en dts, met 192 kHz/24-bit DAC's voor alle zes kanalen. Zilver uitvoering.

    dezelfde maar gemodificeerd door van Medevoort kost 499,-


    Als budget-oplossing misschien deze??:
    http://www.audiospeurders.nl/info/de...-1920-262.html

    ben alleen niet bekent met dit merk.. specs zijn wel veel belovend.



    Wat is hier het verschil in en wat is het aantrekkelijkste verschil qua beeld enzo met me huidige HK DV22?


    Lees ook veel over het geluid van de DVD spelers maar snap dit niet precies want het geluid komt toch van mijn AV-130 en niet van mijn dvd speler behalve dat die het geluid signaal dan doorgeeft.
    HK AVR 130, HK DVD22, Infinity TSS-450PLT/230, Xiron RW3DD.

  2. #2

    Standaard

    Denon kan zeer zeker gerekend worden tot de goede spelers. Is die 1920 nog wel leverbaar? 4-6 weken...De Faroudja chip is een hele goede zal je geen spijt van krijgen als je deze Denon in handen krijg.

    Wat betrefd de modificatie zou ik je niks kunnen adviseren.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  3. #3

    Standaard

    Het zijn allemaal goede spelers. Misschien dat de Van Medevoort wat uit verhouding is met de rest van je set. Volgens mij heeft de Van Medevoort alleen een geluidsmodificatie en blijft het beeldgedeelte gelijk.

    De Denon is ook een hele mooie speler maar wordt momenteel vervangen door de 1930.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: van medevoort modificatie.. groot verschil?? DV6600 mara

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mugenpower


    Lees ook veel over het geluid van de DVD spelers maar snap dit niet precies want het geluid komt toch van mijn AV-130 en niet van mijn dvd speler behalve dat die het geluid signaal dan doorgeeft.
    Je versterker leest en bewerkt het geluidsignaal maar je speler leest, bewerkt en verzend het, even heel simpel en kort omschreven.
    Dat moet dus al goed gebeuren anders krijg je versterker al een minder signaal aangeboden wat juist niet de bedoeling is.

    Denk maar eens aan cd spelers, een goede speler zou dan ook niet van belang zijn zolang de versterker maar goed is.........nee zo werkt het dus niet.

  5. #5

    Standaard

    Wat is het verschil met die nieuw komende Denon?? had ergens gelezen dat die in Septemberkwam en dat de oude 1920 maar 7mnd tekoop is geweest..REDEN..??

    En is er een belangrijk verschil tussen die DV6600 van Marantz wel of niet gemodificeert??
    HK AVR 130, HK DVD22, Infinity TSS-450PLT/230, Xiron RW3DD.

  6. #6

    Standaard Re: van medevoort modificatie.. groot verschil?? DV6600 mara

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool



    Denk maar eens aan cd spelers, een goede speler zou dan ook niet van belang zijn zolang de versterker maar goed is.........nee zo werkt het dus niet.
    Zit wel verschil in de meeste gevallen wordt het signaal van een dvd-speler digitaal/onbewerkt doorgestuurd naar de receiver, terwijl een cd-speler het digitale signaal zelf omzet en dan analoog doorstuurd. Met name in deze omzetting zit veel verschil, waarbij met name de duurdere spelers hierin onderscheidend zijn.
    Denon AVR 2805/B&W CDM 7 NT/B&W cdm1 SE rears/Mordaunt short 905c center/bekabeling v.d. Hul the Clearwater,Kimber PJB,Qunex Silver Spiral,QED 4110.

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: van medevoort modificatie.. groot verschil?? DV6600 mara

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freno

    Zit wel verschil in de meeste gevallen wordt het signaal van een dvd-speler digitaal/onbewerkt doorgestuurd naar de receiver, terwijl een cd-speler het digitale signaal zelf omzet en dan analoog doorstuurd. Met name in deze omzetting zit veel verschil, waarbij met name de duurdere spelers hierin onderscheidend zijn.
    .Heb je gedeeltelijk gelijk in.
    De omzetting is in grote mate verantwoordelijk voor de kwaliteit maar ook bij dvd zorg een chip voor het verzenden van het gelezen signaal.

    Maar ik begrijp zeker wat je bedoel en in grote lijnen ben ik het ook met je eens.
    Daarom had er in die eerdere post ook gezet dat het simpel omschreven was.

  8. #8

    Standaard

    Was ook meer als verduidelijking bedoeld. :wink:
    Denon AVR 2805/B&W CDM 7 NT/B&W cdm1 SE rears/Mordaunt short 905c center/bekabeling v.d. Hul the Clearwater,Kimber PJB,Qunex Silver Spiral,QED 4110.

  9. #9

    Standaard

    Even tussendoor..

    Is het niet verstandiger om te wachten en dan maar even blijven aanprutsen met de Harman/Kardon ivm de Blu-ray en HD-DVD ??

    Of gaat dit nog een paar jaar duren.? (voor dat ze betaalbaar en goed zijn.. ga geen 500e neerleggen voor een apparaat met kinderziektes)
    HK AVR 130, HK DVD22, Infinity TSS-450PLT/230, Xiron RW3DD.

  10. #10

    Standaard

    De aller eerste spelers gaan in ieder geval weg voor de hoofdprijs. En dan heb je nog niet eens leuke media om erop af te spelen.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mugenpower
    Even tussendoor..

    Is het niet verstandiger om te wachten en dan maar even blijven aanprutsen met de Harman/Kardon ivm de Blu-ray en HD-DVD ??

    Of gaat dit nog een paar jaar duren.? (voor dat ze betaalbaar en goed zijn.. ga geen 500e neerleggen voor een apparaat met kinderziektes)
    Waarom aan blijven prutsen , je kan voor weinig zo'n allesetertje erbij plaatsen om de overige 10% af te spelen .

    HD of Blue Ray..... ik denk dat we beter kunnen wachten op Holo...
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freno
    Was ook meer als verduidelijking bedoeld. :wink:
    Dat is het absoluut. :wink:

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •