De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Samsung SH-S162L LightScribe probleem

    Korte tijd geleden heb ik de Samsung SH-S162L DVD-brander met LightScribe gekocht en geinstalleerd. Ik heb alleen een probleem met het gebruik van deze LightScribe functie.

    Na het ontwerpen van een label lukt het mij niet om dit label daadwerkelijk te branden. De LightScribe software geeft aan dat hij aan het branden is, alleen als het proces is afgerond is de schijf gewoon LEEG. Ik heb de laatste firmware geinstalleerd en de DVD ligt goed in de slede (upsidedown). Ik heb Philips LightScribe DVD’s. Ik heb dit probleem zowel in de Nero als in de SureThing software.

    Ik heb het internet afgezocht naar mensen met een soortgelijk probleem. Alleen op een duitse site kon ik iets vinden, maar het antwoord kon ik niet ontcijferen. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Alle hulp wordt zeer gewaardeerd! Bedankt alvast!

    Uw aller newbee

  2. #2
    Marius
    Guest

    Standaard

    Hoi,

    Ik heb hetzelfde probleem. De Samsung writer ook pas gekocht en geinstalleerd. Doet alles behalve het branden van lightscribe labels. (voert het lightscribe label branden wel uit, maar de lighstcribe DVD blijft blanco) Ik heb alleen nog maar Philips DVD+R lightscribe 1.2 DVD's geprobeerd.

    Iemand een oplossing, ik heb namelijk geen zin om het apparaat weer terug te brengen.

    groet Marius

  3. #3

    Standaard

    Marius, heb jij al een oplossing gevonden? Ik heb het probleem op meerdere fora gepost, maar ik krijg nergens reactie, zelfs niet op www.cdfreaks.com (klik hier voor mijn post)

    Ik heb ook weinig behoefte om m'n writer terug te brengen, ik was al lang blij dat ik hem geinstalleerd kreeg en m'n pc hem herkende (at long last). Als zelfs de 'experts' het blijkbaar niet weten lijkt het me gewoon een productiefout en zal ik hem toch terug moeten brengen .

    Ik hoor graag van je als je een oplossing hebt! Uiteraard is van iedereen nogsteeds elke suggestie welkom. Dit topic wordt genoeg gelezen, iemand moet er toch wat nuttigs over kunnen zeggen?

    Cheers, Maarten

  4. #4

    Standaard

    Hier hetzelfde probleem.

    Ik heb nog geen oplossing kunnen vinden maar ik zoek stug door.
    Mocht ik wat vinden dan horen jullie het.

    by the way, ik heb het probleem met verbatim media met firmware versie 6 in me brander.

    Beetje jammer dit.

    Greetz

    Jacco

  5. #5

    Standaard

    By the way, als je nou ff de link naar die duitse site vermeld dan zal ik daar wel even kijken. Mijn duits is redelijk tot goed.

    Greetz,

    Jacco

  6. #6

    Standaard

    Hej jakkus,

    hier de link. Ik kan er uit opmaken dat ze ook niet weten wat het probleem is en dat er aangeraden word een nieuwe te kopen. De onderste (zeer recente) reply is trouwens van iemand die ook hetzelfde probleem heeft.

    Het blijkt dus een redelijk veel voorkomend probleem te zijn..

  7. #7

    Standaard

    Staat idd weinig nuttige info op.

    Ik denk dat ik morgen ff ga kijken of ik ergens een nummer van samsung kan vinden dan ga ik ze wel ff anrufen :wink:

  8. #8

    Standaard

    Ik heb net met Samsung Nederland gebeld (0493-322330).
    Volgens hun is het lightscribe gedeelte van me drive niet goed, had een gozer aan de lijn die dezelfde brander had en daarbij werkte het gewoon zonder problemen met diverse media.
    Dus er zit niks anders op om me drive om te gaan ruilen voor een andere.
    Ik denk wel dat ik m ruil voor een LG want ik heb t nu niet zo meer op samsung drives.

    Ik laat nog wel even weten hoe dit verder verloopt.

    Jacco

  9. #9

    Standaard

    Net ff naar Paradigit geweest en een nieuwe Samsung meegekregen.

    Ben benieuwd

  10. #10

    Standaard

    Ik word niet goed, das nummer 2 die geen flikker doet met lightscribe

  11. #11

    Standaard

    Shit zeg
    Ik heb een BenQ lightscribe brander en die doet het prima.
    Kan je hem niet terugbrengen en ruilen voor een ander merk?

  12. #12

    Standaard

    Jeej klote man.. Erg zuur.

    Ik heb vandaag mijn writer ook ingeruild voor een nieuwe en die doet het wel! Ik rekende er niet op, helemaal niet toen ik je berichtje las.. Maar dus toch.

    Ga je hem weer inruilen voor dezelfde of ga je nu toch voor de LG?

  13. #13

    Standaard

    Update. Na de eerste drie DVD's zonder problemen van een LightSribe opdruk te hebben voorzien was de vierde weer leeg! De vijfde ging wel weer goed. Deze writers zijn wel heel nukkig.

  14. #14

    Standaard

    Heb de drive in een andere machine van me gehangen, en werken !!
    Althans de eerste dan

    Heb gelijk even me oude nec opgeschroeft en daar kwam ik 2 van die rubberen ringen tegen die boven op een spindel lege dvd's zit

    Ringen verwijderd en die brand nu ook weer. :P

  15. #15

    Standaard Re: Samsung SH-S162L LightScribe probleem

    Ik heb hetzelfde probleem. Heb de drive geruild voor een andere en ook die deed het niet. Ben bezig geweest met de firmware. Met versie firmware ts03 kreeg ik met het programma easy labeler wel text op mijn disc. Met Nero reloaded blijft de disc echter blanco. Ik heb op een Amerikaans forum gelezen dat je eerst de meegeleverde software moet gebruiken en daarna de volledige versie van Nero reloaded moet installeren. Vanmiddag ga ik weer aan de slag. Het resultaat zet ik dan op het forum.

  16. #16

    Standaard Re: Samsung SH-S162L LightScribe probleem

    Resultaat. Nog steeds geen afdruk in NERO

  17. #17

    Standaard Re: Samsung SH-S162L LightScribe probleem

    Heb toch maar de drive terug gebracht en een andere (zelfde type) genomen.
    De boel weer ingebouwd en afkloppen. Maar tot nu toe doet deze het goed. Het niet printen blijkt dus toch in de hardware te liggen. Beste mensen, het enige advies dat ik nu nog kan geven is: "ruilen die handel" tenminste als er nog garantie op zit.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •