De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1
    cambach
    Guest

    Standaard Video beelden vallen buiten de TV

    Hallo,

    Ik heb een vakantie video gemaakt met een mini dv camera, PAL versie gewoon. Vervolgens deze beelden op de pc overgezet en een nieuw project aangemaakt in Adobe premiere, pal - 4:3 - 48 hz.

    Daarna de avi bestanden van video camera geimporteert en bewerkt, als ik de dvd nu brand is deze te breed voor de tv. Heb het op meerdere dvd spelers geprobeerd maar de zijkanten van de dvd film zie je niet.

    Echter als ik de dvd in mijn pc doe en hem via een dvdafspeelprogramma afspeel en doe fullscreen zie je alles van de dvd inclusief zijkanten. Alles is pal gedaan 4:3 maar t werkt niet.

    Oja verder is de resolutie 720 x 576.

    Misschien weet iemand hoe het kan en doe ik iets fout? (Heb t btw via adobe premiere gebrand maar ook via adobe encore met menu, het menu was wel incl zijkanten maar de video niet :s)

    Alvast bedankt

  2. #2

    Standaard

    Dat is normaal. Op TV schermen verdwijnt altijd een klein deel van het beeld, zowel aan de zijkanten als boven en onder. Op je PC monitor heb je hier geen last van.
    Dit verschijnsel heet overscan, en is de reden dat veel videobewerkingsprogramma's en optie hebben om het zogenaamde "safe area" in te stellen, waar je dus hulplijnen mee kunt oproepen die aangeven wat wel en niet weergegeven wordt op je TV.
    De hoeveelheid overscan kan per apparaat verschillen.
    "God schmod. I want my monkey man!"

    Mijn Schijfjes

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •