Pagina 117 van 195 EersteEerste ... 1767107113114115116117118119120121127167 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.901 tot 2.925 van 4852 worden weergegeven.
  1. #2901

    Standaard

    Net samen met mijn broertje United 93 gezien.

    De meningen zijn verdeeld, maar voor mij is het overduidelijk dat United 93 een zeer krachtige, sterke film is. Ik heb hem in de bioscoop gezien en dat was een overweldigende ervaring, maar ook op dvd heeft deze film weinig aan kracht en impact ingeboet.

    Het verhaal van 9/11 moge helaas maar al te duidelijk zijn. United 93 schetst het verhaal, althans het verhaal zoals het naar alle waarschijnlijk plaats heeft gevonden, van vlucht United 93. Het enige van de 4 gekaapte vliegtuigen dat niet zijn doel bereikte. De passagiers, via (mobiele) telefonie bekend met het lot van de andere 3 gekaapte vliegtuigen besluiten het heft in eigen hand te nemen en de kapers aan te vallen. Helaas slagen zij hier maar ten dele in. De kaper die het vliegtuig bestuurt besluit het vliegtuig te laten crashen in de buurt van Shanksville, Pennsylvania en aldoende neemt hij eenieder aan boord mee in zijn graf...

    Gebaseerd op getuigenverklaringen, de CVR en verklaringen van nabestaande geeft regisseur Greengrass een indringend, maar bovenal realistisch beeld van de heldendaad van de passagiers. Ze slagen dan wel niet in hun poging, maar hun lef en daden zullen voor altijd worden herinnerd.

    Een goede keuze van Greengrass is om vooral onbekende mensen te casten. Geen opperamerikaan Bruce Willis die zijn shirt openscheurt, let´s roll roept en in 1 beweging de kaper ontmaskerd, maar enkel `gewone mensen`. Ook wordt de chaos bij de diverse air traffic control centra angstig realistisch weergegeven.

    Je weet hoe de film gaat eindigen, maar toch hoop je steeds op de redding die nooit zal komen. Wederom was ik aangedaan door de film. Aan het einde van de film trachten mijn broertje en ik met overslaande stem te praten over de film, maar we kwamen niet verder dan het vragen van ´waarom´... 9.2/10.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  2. #2902

    Standaard

    Eurotrip


    geen topfilm, maar er zaten zeker lache stukjes in, vooral als [spoiler:e6bab28741]dat duitse ventje met een potlood een hitler snorretje bij zichzelf tekent en vervolgens als een SS'er rond gaat marcheren in de kamer [/spoiler:e6bab28741] dat stukje is echt zo lache, een vermakelijke film voor een zaterdagavond
    Mindy Macready: Act like a bitch, get slapped like a bitch.
    Besteld: *out of order*



  3. #2903

    Standaard

    Near Dark (1987)
    Amusante film van Kathryn Bigelow die best wat leuke film op haar naam heeft staan die mij wel kunnen bekoren,zo ook deze. De film zou ik het beste willen omschrijven als een roadmovieachtige vampier film die net weer ff anders is dan alle andere en wat hem dan ook orgineel maakt. De cast bestaat o.a. uit Lance Henriksen en Bill Paxton die geestige rollen neerzetten. Hier en daar is de film wat rommelig maar blijft het een heerlijke jaren 80 film. 7/10
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  4. #2904

    Standaard





    Willow: hele geslaagde fantasy. Goed verhaal, goed uitgevoerd.

    7/10

  5. #2905

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentVega79
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto
    Dit is m'n enige 10/10, als ik cijfers gaf
    Ik verlang soms naar het herkijken van het begin, het eind, en eigenlijk alles ertussenin.
    bij mij ook een 10 uit 10! (1 van de 7 10-en die ik heb gegeven)...
    Nochtans staat hij in je top20 op de 10e plaats. Er staan er dus drie bij de eerste negen, die geen 10 hebben gehad, maar die je wel beter vond/vind dan The Godfather? Verklaar
    mercapto en ik spraken over once upon a time in the west.

    later kwam godfather pas ter sprake...
    Ah, ik zal beter lezen de volgende keer

  6. #2906

    Standaard

    The King of Comedy (1983)

    Dit is niet meer dan een leuk tussendoortje van Martin Scorsese en robert de niro. Niets meer en niets minder. 6.9


    High Noon (1952)

    Ik dacht een kleurenfilm. Maar het was een zwart-wit. Persoonlijk heb ik veel moeite met zwart-wit films. Maar al met al heb ik genoten hoewel de climax op het einde beter kon. Sterke soundtrack. 7.2

    Poltergeist (1982)

    Ben geen fan van horror. Maar toen me broer zei zullen we hem eens gaan kijken. Verwachte ik dus niet veel. Kwam ik dus bedrogen uit. Een ware klassieker. En kreeg het toch soms wel erg benauwd. Aanrader in het genre van horror zeker weten. 7.7

    Dog Day Afternoon (1975)

    Sterk gegeven. Maar pacino laat niets anders zien wat ie in andere films laat zien. Soundtrackloos 7.3

  7. #2907

    Standaard

    Over the hedge: Wederom een meesterwerkje van dreamworks, de animatie is erg mooi en gedetaileerd, een toppertje. 8/10

    Disney's The Wild: Ook hier heb ik weer van genoten en dan vooral van de animatie. 7.5/10

    Hellbent: Deze viel mij erg tegen, homo's die worden afgemaakt door een soort duivelachtige persoon op Halloween. , het wordt geen enkel moment spannend of eng. Heb 'm met moeite uit kunnen kijken. 3/10

    Syriana: Erg goede film over o.a. de praktijken achter de oliemaatschappijen in Amerika en Albanie. Alles draait om olie en geld en niets kan/mag hun in de weg staan. 8/10

    The Toolbox Murders: Best wel een geinige horrorfilm, wat meer gore was welkom geweest. Maar het concept is leuk bedacht toch nog een leuke horrornacht gehad. 7/10

  8. #2908

  9. #2909

    Standaard

    Death Walks at Midnight

    Tweede film uit de Liciano Ercoli-box. Sterk begin en het einde was erg leuk. Het middenstuk is erg traag en soms zelfs een tikkeltje saai. Toch weer goed vermaakt. De moordenaar met de bespijkerde handschoen sloeg ook niet veel toe...dus de moorden in deze giallo bleven beperkt. Het plot is weer lekker vergezocht. Erg leuke box dit, geinig cd-tje erbij... Graag meer van zulke uitgaves van No Shame!!

    Wolf Creek

    Zo zeg....was deze effe een nagelbijter! Zeer sterke horror!! Het gegeven kennen we wel, groepje jongeren komt in the middle of nowhere terecht en stuiten op een Australische maniak. Dus niet echt origineel maar behoorlijk spannend. Topvermaak voor de late uurtjes. Horrorfans, kijken deze!!

    Red Sun

    Een leuke cast bestaande uit Charles Bronson, Ursula Andress, Toshiro Mifune en Alain Delon kunnen deze zwakke film helaas niet redden. Charles Bronson acteert uiterst belabbert en Samurai Mifune loopt een beetje misplaatst rond. Veel stereotypes worden uit de kast getrokken. Het kabbelt wat voort en wordt nergens spannend ofzo. Beetje flauwe film deze western meets het Oosten...

  10. #2910

    Standaard

    The Serpent's Egg (1977)
    Derde 'onbekendere' Bergman in paar dagen tijd die ik heb gezien en gelijk duidelijk de slechtste. Slechtste bewust gekozen, omdat deze zelfs voor de Bergmanliefhebber niet is aan te raden om aan te schaffen. In kleur en vooral opvallend Engels gesproken met ook een Amerikaan in de hoofdrol, Carradine (Kill Bill 1 en 2). De film duurt 2 uur en is op zich nog wel redelijk uit te houden. Het verhaal is op zich voor een Bergman heel toegankelijk, maar er gebeurt opvallend weinig in de 2 uur en wat er gebeurt gewoon oninteressant en onzinnig soms. Fascinerende scenes, personages en handelingen mis ik ook bij deze Bergman. Er zitten wel een aantal leuke scenes bij maar wel heel schaars. Laatste halfuur zorgt nog voor een kleine opleving qua kijkplezier maar maakt het verhaal er eigenlijk nog minder goed op. Terecht als een minder sterke Bergman bestempeld alhoewel ik er nog maar 5 heb gezien. Maar gauw naar Persona, Fanny and Alexander en Cries and Whispers gaan kijken anders krijg ik nog een slecht beeld van hem ook :wink:

    4.5

  11. #2911

    Standaard

    Bloody Murder (2000)

    Tsja...het is allemaal wel heel erg gejat van Friday the 13th.
    -Zomerkamp in een afgelegen bos aan een meer
    -Moordenaar met ijshockeymasker
    -Vroeger bijna verdronken toen de kampleiding niet goed oplette
    Al met al niet echt de moeite waard.

  12. #2912

    Standaard

    Spione (Lang, 1928) - In Lang's spionagefilm wordt, zoals vaak in zijn films, wordt de nadruk gelegd op de crimineel, in dit geval de spion Haghi. Zijn motieven zijn onduidelijk, zo steelt hij een Japans vredesverdag, wat als enig doel heeft dat het gestolen wordt, de inhoud van het verdrag doet totaal niet ter zake. Ik vond Haghi van dichtbij iets weghebben van Lenin, en van veraf iets van Orson Welles in Citizen Kane. Een dominant figuur, met een paar scherpe, observerende ogen. De andere karakters krijgen veel minder aandacht, zo wordt de goede spion puur aangeduid als No. 326. Het gebrek aan motivatie bij de karakters draagt enorm bij aan de abstractheid van de film, dat gesitueerd is in een land zonder naam, de gestolen documenten niet toegelicht worden.

    Bovendien grossiert de film in prachtige shots, met veelal een statische camera. Ik vond het ook mooi om te zien hoeveel bijvoorbeeld de James Bond films hiervan geleend hebben, zoveel conventies die daarin gebruikt worden worden hier gepionierd.

    Ondanks de lange speelduur gaat de film niet vervelen, en zeker bij het laatste half uur wordt het tempo en de spanning goed hoog gehouden. De Masters of Cinema DVD is een aanradertje, prachtige beeldkwaliteit en een interessant stukje van Jonathan Rosenbaum in het boekje.

  13. #2913

    Standaard

    Over The Hedge
    Leuke film maar wel minder dan Sharktale of Madagascar.
    7/10

  14. #2914

    Standaard

    Pat Garrett and Billy the Kid

    Naast prachtige plaatjes en de muziek van Bob Dylan, ook een mooie rol van James Coburn als Pat Garrett. 7.6 / 10

  15. #2915

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tim k
    Pat Garrett and Billy the Kid

    Naast prachtige plaatjes en de muziek van Bob Dylan, ook een mooie rol van James Coburn als Pat Garrett. 7.6 / 10
    Ik heb hier de 2 disc liggen denk dat ik hem erin ga gooien.

  16. #2916

    Standaard

    Paradise Now



    Aardige film, al laat de uitwerking toch wat te wensen over, karakters die niet echt overuigen en ook rammelt het verhaal aan wat kanten.

    Cijfer: 7,2

    Stalker



    De 1e film die ik van Tarkovsky zie, en wat voor een. Prachtig meesterwerk, mooie locatie's, lange mysterische scenes in grauwe sferen. Een mooie ervaring die je naar de Zone brengt.

    Cijfer: 8,4

  17. #2917

    Standaard

    Wild at Heart

    Zwaar teleurstellend. Te normaal om raar te zijn, te raar om normaal te zijn. True Romance meets Cry Baby. (ja ja, True Romance kwam later)
    Een prachtig begin maakt je hoopvol, mooie beelden met prachtige muziek, dan ineens een bigband met een mooi beginshot van de eerste scene. Pats boem, wat ultra-violence met weer andere muziek, en we maken kennis met de Bonnie en Clyde van de film, de Clarence en Alabama, de Mickey en Mallory. En toen kwam Elvis en de OZ referenties.
    Wat een zooitje, niks is over-the-top genoeg, nou ja, op het acteerwerk na, en de muziek. De karakters zijn te vlak, vooral de hoofdrol spelers zijn saai, ze zijn gewoon te normaal, vooral vergeleken bij de rest.
    Weer twee uur van m'n leven kwijt aan middelmatig schrijfwerk, en nee, ik deed geen twee uur over deze post.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  18. #2918

    Standaard

    Manhattan (1979)



    Vermakelijke komedie/romance met een leuk plot, heerlijke sfeer, dialogen en prachtige shots van New York. Ook leuk de verwijzingen naar andere films waar Woody groot fan van is.

    Cijfer: 8.1

  19. #2919

    Standaard

    Corpse Bride (2005)
    Aardig maar niet meer dan dat. De animatie ziet er prachtig uit maar vond de film te ''donker'' en niet echt grappig,maar wel weer typisch Tim Burton. De muziek van Danny Elfman was wel weer sterk en vooral de einde scene van de film vond ik erg mooi. Persoonlijk vond ik The Nightmare Before Christmas leuker.7/10
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  20. #2920

    Standaard

    Tommy Boy:

    In deze film van Peter Segal speelt Chris Farley de sullige dikzak Tommy Callahan Jr. Hij moet, na het overlijden van z'n vader, het familiebedrijf zien te redden. Omdat hij vrijwel niets van de verkopersmarkt afweet wordt hij vergezeld door Richard (gespeeld door David Spade).

    Tommy Boy is een lekkere comedy, waarin je goed de chemie tussen Farley en Spade kan merken (beide werkten ook nog samen in Black Sheep). De film bevat enkele goed geslaagde grappen en je kunt je enigzins inleven in de sullige, maar goedwillende Tommy.

    Nogmaals, leuke comedy, beloond met een 7.2/10.
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  21. #2921

    Standaard

    The Wild
    Wederom een teleurstelling van Disney. Op het eerste gezicht ziet het er allemaal prachtig en realistisch uit, met hier en daar een soort van 'aanpassing' aan een uiterlijk. Zo ziet de koala eruit als een combinatie van een koala en een Engelsman, met daarbij het bijhorende accent. Op een gegeven moment vond ik 'm helaas bijzonder creepy worden.
    De humor is bij Disney ook al ver te zoeken; Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de grappen in de animaties van Dreamworks, welke ook reden tot lachen geven aan de wat oudere kinderen onder ons.
    Het hele verhaal is nogal achterhaald en onrealistisch. Ik kan gewoon niet inzien hoe een groep dieren vanuit een dierentuin een weg weet te banen naar de haven van het drukke New York, zonder op te vallen. Ok, het is een tekenfilm, maar toch vind ik het storend.

    Meestal blijft er van een film mij wel iets bij, maar bij deze was dat totaal niet het geval.

    5/10
    Leland Gaunt: "The young carpenter from Nazareth? I know him well. Promising young man. He died badly."

  22. #2922

    Standaard

    't Was weer een hele zit afgelopen weekend :

    Eight Below (waardering 8 uit 10).
    Prison Break 1t/m 4 (waardering 9 uit 10)
    Tristan and Isolde (waardering 7 uit 10)
    The World Fastest Indian (9 uit 10)
    De Da Vinci Code (6 uit 10)
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  23. #2923

    Standaard

    Ik heb ook mij best gedaan:

    Hero

    Veel mooie plaatjes maar het verhaal vond ik nou niet echt boeiend.

    6/10

    The Scorpion King

    Komt niet in buurt van beide mummy films.

    5/10

    House of Flying Daggers

    Deze is beter bevallen dan Hero. Kon wel eens aanschaf worden. En bij een twee keer kijken vermoed ik word het cijfer nog hoger.

    7/10

    Robots

    Leuke film met aantal zeer geslaagde grappen.

    7/10

    Cube

    Deze werd gaande weg wel beter maar het houd wat mij betreft allemaal niet over.

    6/10

    The Bourne Identity

    Prima film met genoeg spanning en actie.

    7/10

  24. #2924

    Standaard

    Gisteren naar de SE van Se7en gekeken.

    Tot mijn eigen verbazing zag ik dat deze film alweer uit 1995 stamt en dus 'al' 11 jaar oud is. Voor mij is Se7en samen met The Silence of the Lambs het voorbeeld van de hedendaagse thriller. In de film draait het om de ervaren rot Somerset (Morgan Freeman die zeer goed op dreef is) en de jonge hond Mills (Brad Pitt). Twee agenten die elkaars tegenpool zijn. Somerset heeft alles al wel gezien en heeft zijn vertrouwen in de mens en ook wel in zijn professie verloren, terwijl Mills ontzettend gedreven is. Samen trachten zij een moordenaar te stoppen die moordt volgens de principes van de 7 doodzonden, te weten gluttony (gulzigheid), greed (hebzucht), sloth (luiheid), lust (wellust), pride (trots), envy (nijd) en wrath (wraak). De dader is aardig op weg met zijn moorden, maar via conventionele en minder conventionele methodieken komen beide mannen hem steeds dichter op het spoor. Zullen ze hem op tijd vinden? De film eindigt in ieder geval met een climax zoals we hem nergens hebben gezien. Ook voor de zoveelste keer is deze film nagelbijtend spannend! Rest mij nog te vertellen dat deze film perfect op dvd is gezet met fantastisch beeld en dito geluid! 9.5/10
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  25. #2925

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt
    Ik heb ook mij best gedaan:

    Hero

    Veel mooie plaatjes maar het verhaal vond ik nou niet echt boeiend.

    6/10
    Het verhaal is juist een van de zeer sterke punten van "Hero". Zit erg goed in elkaar, die verschillende versies van wat er werkelijk gebeurd is (in verschillende kleuren uitgevoerd; gekleurde kijk op de werkelijkheid). Zou 'm nog een kans geven als ik jou was, zeker als je "House of Flying Daggers" wél goed vond, want "Hero" staat toch echt een treetje hoger.
    Vae, puto deus fio...
    Mijn Collectie | Films 2011

Pagina 117 van 195 EersteEerste ... 1767107113114115116117118119120121127167 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •