Pagina 104 van 195 EersteEerste ... 45494100101102103104105106107108114154 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.576 tot 2.600 van 4852 worden weergegeven.
  1. #2576

    Standaard

    Belle et la bête, La (1946)
    Prachtige film zeg! Werkelijk genoten van dit mooie sprookje wat de eerstvolgende criterion wordt in mijn collectie. Het 1e gedeelte is goed en vormt de basis voor het 2e gedeelte wat een lange hoogtepunt is zonder ook maar een klein beetje in te zakken. Halverwege had ik het gevoel naar een meer dan gemiddeld goede en leuk sprookje te zitten kijken, maar het verhaal versnelt dan naar een ontroerend mooi en knap stukje werk als je er van houdt. Blijft ook bij deze klassieker zeker een kwestie van smaak. Als het je aanspreekt dan vind je La Belle et la Bete geweldig zoals ikzelf. Must see must have!

    8.5

  2. #2577

    Standaard

    Silent Hill
    Na alle lovende woorden, ben ik het toch jammer gaan vinden dat ik de games nooit heb gespeeld. Misschien iets om nog eens te doen. Voor de rest een op zich vermakelijke horror met bizar smaakje.

    The Da Vinci Code
    Omdat ik vrij weinig heb gelezen van dit pulpwerkje van Brown, kan ik niks zeggen over of het allemaal overeen komt, of niet. Wel vind ik de casting puik geregeld. Helaas vond ik het toch te traag om niet in slaap te vallen. Een tweede poging zal binnenkort wel volgen.

    Mission: Impossible III
    Tja, dan komt het echte vermaak aan de beurt. Geweldige actiefilm, dat niet onder doet voor de eerdere avonturen van Hunt en z'n vriendjes. Ook het oog is getrakteerd op prachtige omgevingen en dames, vooral het laatste was weer superb.
    Leland Gaunt: "The young carpenter from Nazareth? I know him well. Promising young man. He died badly."

  3. #2578

    Standaard Tatort Box 3 :)

    /me heeft weer een nieuwe Tatort box gevonden bij de FRS, die op magische wijze niet te vinden is op de site
    Het is DVD box 3 met Batic en Leitmayr Kriminalpolizei Munchen.
    Zaterdag DVD 1 van de 6 gezien en het bevalt goed.
    Het is nog niet de kwaliteit Ballauf en Schenk maar het is ook een oudere serie. Volgens de site van 1991. Zoals je mag verwachten zijn de personages en het verhaal goed uitgewerkt.

    Voor 19.99 helemaal niets te klagen

    7.5 / 10

  4. #2579

    Standaard

    Blade Runner : The Director's Cut

    Zo lang geleden dat ik deze gezien had, wat een film blijft dit toch. Het beeld is beter dan de vorige uitgave, geen wereldschokkende verbetering, maar toch. Het mooiste van deze film vind ik de donkere sfeer :wink:

    9.5/10

  5. #2580

    Standaard

    Om de week goed te beginnen, een kort overzichtje van het weekend:

    Sophie Scholl
    Onze Oosterburen zijn de afgelopen tijd prima op dreef met accurate oorlogsfilms. Na het verpletterende Der Untergang verdient ook Sophie Scholl credits. Onze titelheldin, en een heldin is ze, is een jonge dame van 21. Ze is lid van een studentengroep die tegen de Nazi's, tegen de oorlog en apolitiek zijn. Bij wijze van protest verdelen Sophie en haar broer Hans anti-oorlog pampletten op de campus van de universiteit van Munchen. Helaas voor beiden worden ze betrapt en gearresteerd. Wat volgt is een dagenlang kat-en-muis spel tussen arresteerder en gearresteerde waarbij het de vraag is of en hoe lang Sophie haar principes trouw blijft.

    Make or break van deze film lag in de casting. De jonge cast, en met name de vertolkster van de titelfiguur, speelt zo ontzettend goed dat de acteurs de film naar een hoger plan tillen. Sophie Scholl is indrukwekkende cinema. 7.7/10

    Me and You and Everyone We Know
    In deze absurde debuutfilm van Miranda July (die tussendoor ook nog de vrouwelijke hoofdrol op zich neemt) draait het om diverse excentrieke karakters die allen iets met elkaar te maken hebben of gaan hebben. Vooral het proces van liefde en verliefdheid wordt op geheel eigenzinnige wijze door July geschetst, waarbij ze soms geen blad voor de mond neemt! Ik heb gelachen en medelijden gehad met de schoenenverkoper met zijn 2 kinderen die gaat scheiden, de visuele kunstenares die maar niet doorbreekt, de 2 zusjes die willen weten wie het beste is in orale seks en de diverse andere karakters! Ook heb ik ontzettend gelachen om de chatsessies van de jongste zoon. Hij kan amper typen en moet continu copy-pasten, iets waar ik erg om moest lachen. Ook geweldig was het volgende. Wie het gezien heeft, weet wat ik bedoel: ))<>(( forever
    De hoes meldt beter dan sideways en absurder dan magnolia. Dat is niet het geval. Deze film mag niet in de schaduw staan van genoemde films, maar is als debuutfilm toch wel geslaagd! 7.5/10

    Shock!
    Shock is een low-budget film noir die eigenlijk weinig bekendheid geniet en haast in de categorie B-noir te scharen is. Maar laat je niet bedriegen door de term B-noir, want zelfs een matige noir is vaak stukken beter dan de filmtroep van tegenwoordig :wink:
    In Shock maken we kennis met de lieve Janet. Ze komt laat in de avond aan in een hotel in San Francisco waar ze haar man zal treffen die terugkeert van het front van WOII. Helaas voor haar is haar man nog niet gearriveerd en om het allemaal erger te maken is haar reservering ook niet goed doorgekomen. Gelukkig is er nog 1 kamer vrij. Toch is dit een wrange speling van het lot, want de lieve Janet die de slaap niet kan vatten ziet op haar balkon dat in de kamer naast haar een vrouw door haar man met een kandelaar wordt doodgeslagen. Volledig aangedaan door deze daad raakt ze in een vorm van emotionele shock. De volgende dag arriveert haar man en treft haar in ongewijzigde toestand aan. Snel wordt er een psychiator bijgehaald. Maar oh wat een nog wrangere speling van het lot. De dokter is namelijk de man die de verschrikkelijke daad heeft gepleegd! Wie zal men geloven Janet of de beroemde arts? De onvermijdelijke climax volgt...

    Het idee van Shock is aardig tot goed, maar het verhaal laat op sommige punten steken vallen. Niemand gelooft Janet wat de geloofwaardigheid van de karakters niet ten goede komt. Zelfs haar bloedeigen man gelooft er niets van! Toch even positief afsluiten. Vincent Price is heerlijk op dreef als 'mad doctor'. Shock is verre van goed, maar ook verre van slecht. Degelijke noir, maar we hebben veel betere gezien...7/10
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  6. #2581

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen
    Om de week goed te beginnen, een kort overzichtje van het weekend:
    Me and You and Everyone We Know
    De hoes meldt beter dan sideways en absurder dan magnolia. Dat is niet het geval. Deze film mag niet in de schaduw staan van genoemde films, maar is als debuutfilm toch wel geslaagd! 7.5/10
    Ga je mond spoelen!

  7. #2582

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris van Laarhoven
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen
    Om de week goed te beginnen, een kort overzichtje van het weekend:
    Me and You and Everyone We Know
    De hoes meldt beter dan sideways en absurder dan magnolia. Dat is niet het geval. Deze film mag niet in de schaduw staan van genoemde films, maar is als debuutfilm toch wel geslaagd! 7.5/10
    Ga je mond spoelen!
    hehe,

    smaken verschillen nu eenmaal he :wink:

    vond de film lang niet slecht hoor! De diverse hoge cijfers die ik in verschillende reviews ben tegen gekomen is de film echter niet waard! Een meesterwerk is het namelijk niet. Verre van, maar niet onaardig!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  8. #2583

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen
    Me and You and Everyone We Know
    De hoes meldt beter dan sideways en absurder dan magnolia. Dat is niet het geval. Deze film mag niet in de schaduw staan van genoemde films, maar is als debuutfilm toch wel geslaagd! 7.5/10
    Helemaal mee eens Coen. Trek je maar niets aan van die mafkezen die "Me and You..." niet leuk vonden.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen
    Ook geweldig was het volgende. Wie het gezien heeft, weet wat ik bedoel: ))<>(( forever
    Viespeuk!
    Vae, puto deus fio...
    Mijn Collectie | Films 2011

  9. #2584

    Standaard

    Heb gister voor de 2e keer Dr. Strangelove gezien.

    Ik vind hem stukken beter dan dat ik hem de 1e keer zag.
    [spoiler:9d0b829fc0](en vond de allerlaatste zin nog grappiger ).[/spoiler:9d0b829fc0]

    8.2/10


    Daarna had ik nog maar 3 afleveringen van Everybody Loves Raymond van Seizoen 1.

    Die heb ik dus ook afgekeken.
    Een erg leuke serie, waarbij Frank (Peter Boyle) de beste tekst had.

    8.2/10

    Op naar Seizoen 3.

  10. #2585

    Standaard

    Simon: Na Karakter misschien de beste Nederlandstalige film die ik al gezien heb. 8,5/10

  11. #2586

    Standaard

    De Tweeling

    Erg sterk, beter dan ik had verwacht!

    8/10
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  12. #2587

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen
    De Tweeling

    Erg sterk, beter dan ik had verwacht!

    8/10
    Moet je zeker het boek ook eens lezen!
    Vae, puto deus fio...
    Mijn Collectie | Films 2011

  13. #2588

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentVega79
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz
    Brick

    Goed...om maar meteen met de deur in huis te vallen....de slechtste film die ik sinds tijden heb gezien!!! Vanaf het begin tot het eind snapte ik er geen hout van. Alle karakters lullen in raadsels waarvan ik dacht dat het allemaal wel duidelijk zou worden. Niet dus. Ik hou wel van wat moeilijkere films die voor meerdere interpretaties vatbaar zijn. Ik keek hem met een vriend en allebei dachten we....het zal toch wel duidelijk worden. Alles kwam geforceerd en onrealistisch over. Een neo-noir zou dit moeten zijn. Er is werkelijk waar niets blijven hangen. Waar gaat deze crap over? Vermijden ten alle tijden!!
    Uhm, omdat jij deze film niet kon volgen is het meteen een slechte film. Misschien is de film wel prima (niet zo goed als de hype doet geloven, maar naar mijn mening blijft het een puike film) en ben jij (en je maat) de zwakste schakel in het geheel. Aanrader voor mensen die het "Crash"-niveau durven en kunnen ontstijgen.
    Wellicht was mijn stukje niet geheel onderbouwd. Ik heb niets tegen films die een moeilijke structuur hebben. Films zoals Mulholland Drive of A Tale of Two Sisters (om twee willekeurige voorbeelden te noemen) zijn ook films die niet meteen helemaal te vatten zijn maar die wel intrigeren. Leuk om over te discussieren wat iedereen er in zag. Maar bij Brick kon ik er al snel geen touw meer aan vast knopen (ok...wel de grove structuur). We bleven kijken omdat we hoopten dat er wel enige licht in de zaak zou gaan schijnen. Die bleef, in mijn optiek, uit waardoor ik geen enkele plezier aan deze film kon beleven. Ook kon het me vrij weinig schelen waar het nu allemaal over ging. Verder had ik geen binding met de karakters en vond ik de film ook niet mooi of prettig om naar te kijken. De film wordt een neo-noir genoemd... Het genre film noir vind ik wel te gek. En deze film mag niet in de schaduw (ah..leuke woordspeling) staan van echte film-noir klassiekers.

    Soms kijk je een film en dan vind je er niet veel aan en dat is het dan. Sommige films roepen bij mij echter wat meer irritatie op omdat ze teveel iets proberen te zijn en daar dan in mijn ogen hopeloos in mislukken. Te geforceerd, pretentieus etc. Brick is daar 1 van....en..oh ironie...Crash is daar ook een prachtig voorbeeld van.... 8)

  14. #2589

    Standaard

    Dr. No
    Eindelijk dan eens een Bond film in z`n totaliteit gezien en moet zeggen: het beviel me wel. Het verhaal is nogal voorspelbaar maar dat mag de pret niet drukken. Sean Connery is erg cool als Bond, er zit genoeg humor in en de locaties op Jamaica zijn prachtig. De opbouw naar de climax is goed maar ik vond dat er wat spanning mistte. De climax zelf is dan ook jammer genoeg zo voorbij.
    Kortom: een vermakelijke film maar had er toch nog wat meer van verwacht.

    7,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  15. #2590

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Dr. No
    Eindelijk dan eens een Bond film in z`n totaliteit gezien en moet zeggen: het beviel me wel. Het verhaal is nogal voorspelbaar maar dat mag de pret niet drukken. Sean Connery is erg cool als Bond, er zit genoeg humor in en de locaties op Jamaica zijn prachtig. De opbouw naar de climax is goed maar ik vond dat er wat spanning mistte. De climax zelf is dan ook jammer genoeg zo voorbij.
    Kortom: een vermakelijke film maar had er toch nog wat meer van verwacht.

    7,5/10
    Komt dan wel goed, dit is een van de minste!
    Nogal kort en een stuk langzamer dan de rest.
    Koop van Connery zeker FRWL en GF.

  16. #2591

    Standaard

    Magnolia
    Eeen tijdje geleden gezien en toen was ik er al weg van. Toen ik hem een tijdje geleden voor mijn verjaardag kreeg was ik dan ook erg blij en afgelopen weekend heb ik hem dan maar even gekeken.
    ik vond hem nog beter dan de eerste keer. Dit is een drie uur durend meesterwerk en het grijpt je vanaf het eerste moment. Ontroerend en onvergetelijke climax!
    9
    The negotiator
    Wat krijg je als je 2 superacteurs (Samual L. Jackson en Kevin Spacey) in 1 actiefilm stopt? Vuurwerk! Wat een goede film is dit toch. Spannend, goed acteerwerk (duh!) en een goed verhaal. Een van de beste films in het gijzelingsgenre!
    8+

  17. #2592

    Standaard

    Monty Python and the Holy Grail (1975)
    Ik ben een liefhebber van Gilliam maar helaas niet zozeer van Monty Python vergeleken met de fans en overige echte liefhebbers. De momenten en grappen zijn met enige regelmaat hilarisch en om te janken, toch zie ik er ook na de 2e keer niet de top 50 film erin zoals velen dat wel doen. Absoluut wel origineel, zeker voor zijn tijd en meer dan de moeite waard. Mijn favoriete deel nu ik deze voor de 2e keer zie. De film heeft diverse hoogtepunten, maar soms ook minder sterke en leuke stukken wat het geheel er voor mij persoonlijk niet beter op maakt. Uiteraard wel een klassieker onder de comedies.

    7.8

    Life of Brian (1979)
    Net als deel 1 was ook dit de 2e keer dat ik deze Monty zag. Was het na de eerste keer nog mijn favoriete Monty, is dat nu niet meer zo. LoB kijkt misschien wat beter en lekkerder weg en is over het geheel misschien leuker (minder minder leuke momenten), maar heeft wel weer beduidend minder echte hilarische grappen. Niveau van LoB wat de grappen betreft is vrij constant en hetzelfde qua niveau zeg maar. Terwijl ik in THG het niveau constant van hoogtepunten naar een wat minder hoog niveau vind gaan. Al met al na de 2e keer beide delen te hebben gezien verliest LoB het dus terwijl ik dat na de 1e keer niet vond.

    7.5

    The Meaning of Life (1983)
    Zoals ik al boven aangaf ben ik niet zozeer een fan van Monty Python. Dit deel bewijst dat min of meer. Ik had deze nog niet eerder gezien en bij deze eerste keer zal het voorlopig wel blijven voor een lange tijd. Op een paar momenten na, gewoon geen leuke laat staan hilarische momenten. Soms gewoon geen grappen of leuke momenten voor te lange tijd en dat terwijl het inhoudelijk ook niet altijd even interessant is, itt tot de 2 voorgaande delen. Helaas maar deze gaat er meteen weer uit en helaas geen waardige volger van de 2 eerste delen maar dat kan best ook aan mij liggen. Wellicht alleen voor de die hard fan.

    6.3

  18. #2593

    Standaard

    2 films gezien dit weekend:

    The Big Lebowski week terug nog gezien maar de vriendin wilde hem graag zien. Blijft een geniale film die ik kan blijven kijken.

    En weer even ouderwets genoten van Indiana Jones - Raiders of the Lost Ark. Blijft voor mijn de avonturenfilm samen met The Treasure of the Sierra Madre.

  19. #2594

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    The Big Lebowski week terug nog gezien maar de vriendin wilde hem graag zien. Blijft een geniale film die ik kan blijven kijken.
    *De* vriendin? Welke?
    Vae, puto deus fio...
    Mijn Collectie | Films 2011

  20. #2595

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik Hagen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    The Big Lebowski week terug nog gezien maar de vriendin wilde hem graag zien. Blijft een geniale film die ik kan blijven kijken.
    *De* vriendin? Welke?
    Zal wel vrijdag avond zijn geweest?
    Vriendinnen op vrijdag en vrouwen op zaterdag?
    Of was t andersom?

  21. #2596

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik Hagen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    The Big Lebowski week terug nog gezien maar de vriendin wilde hem graag zien. Blijft een geniale film die ik kan blijven kijken.
    *De* vriendin? Welke?
    Zal wel vrijdag avond zijn geweest?
    Vriendinnen op vrijdag en vrouwen op zaterdag?
    Of was t andersom?
    Zijn we weer jaloers???

    fucking bastards

  22. #2597

    Standaard

    Los lunes al sol (2002) - Fernando León de Aranoa

    Wat komen er toch schitterende films uit Spanje! Los lunes al sol (Mondays in the sun) is ook weer een pareltje. Met wederom een sublieme Javier Bardem, hier in de rol van een werkeloze havenarbeider die zijn uitzichtloze dagen vooral in het café slijt met zijn vrienden/mede-werkelozen. Al is het thema misschien zwaarmoedig, toch valt er ook genoeg te lachen. Liefhebbers van Spaans drama raad ik deze film absoluut aan.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  23. #2598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski
    Los lunes al sol (2002) - Fernando León de Aranoa

    Wat komen er toch schitterende films uit Spanje! Los lunes al sol (Mondays in the sun) is ook weer een pareltje. Met wederom een sublieme Javier Bardem, hier in de rol van een werkeloze havenarbeider die zijn uitzichtloze dagen vooral in het café slijt met zijn vrienden/mede-werkelozen. Al is het thema misschien zwaarmoedig, toch valt er ook genoeg te lachen. Liefhebbers van Spaans drama raad ik deze film absoluut aan.
    Ik heb deze film een tijdje terug ook bekeken, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik 'm enigszins vond tegenvallen. De acteerprestaties waren zeker goed, maar qua inhoud had ik er iets meer van verwacht. Misschien over een tijdje nog maar eens proberen.
    Vae, puto deus fio...
    Mijn Collectie | Films 2011

  24. #2599

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd
    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Dr. No
    Eindelijk dan eens een Bond film in z`n totaliteit gezien en moet zeggen: het beviel me wel. Het verhaal is nogal voorspelbaar maar dat mag de pret niet drukken. Sean Connery is erg cool als Bond, er zit genoeg humor in en de locaties op Jamaica zijn prachtig. De opbouw naar de climax is goed maar ik vond dat er wat spanning mistte. De climax zelf is dan ook jammer genoeg zo voorbij.
    Kortom: een vermakelijke film maar had er toch nog wat meer van verwacht.

    7,5/10
    Komt dan wel goed, dit is een van de minste!
    Nogal kort en een stuk langzamer dan de rest.
    Koop van Connery zeker FRWL en GF.
    FRWL heb ik al in bezit, maar nog niet gekeken
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  25. #2600

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik Hagen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski
    Los lunes al sol (2002) - Fernando León de Aranoa

    Wat komen er toch schitterende films uit Spanje! Los lunes al sol (Mondays in the sun) is ook weer een pareltje. Met wederom een sublieme Javier Bardem, hier in de rol van een werkeloze havenarbeider die zijn uitzichtloze dagen vooral in het café slijt met zijn vrienden/mede-werkelozen. Al is het thema misschien zwaarmoedig, toch valt er ook genoeg te lachen. Liefhebbers van Spaans drama raad ik deze film absoluut aan.
    Ik heb deze film een tijdje terug ook bekeken, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik 'm enigszins vond tegenvallen. De acteerprestaties waren zeker goed, maar qua inhoud had ik er iets meer van verwacht. Misschien over een tijdje nog maar eens proberen.
    Ik zou hem zeker nog een kans geven inderdaad. Hoe je een film vindt hangt vaak ook van je stemming of verwachtingen af. Nu je verwachting wat gedaald is, is het alleen nog wachten tot je in de juiste stemming bent :wink: En smaken verschillen nu eenmaal, maar ik heb jouw dvd-collectie even bekeken en ik dacht toch te zien dat je wel een liefhebber van dit genre bent. Gewoon over een tijdje nog eens proberen. Klasse verloochent zich niet
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

Pagina 104 van 195 EersteEerste ... 45494100101102103104105106107108114154 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •