De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard PC Speakers op TV/DVD (SB Inspire 6700)

    Ik heb al een aantal dingen hier op het forum gelezen over soortgelijke problemen, heb nog nergens een juist antwoord kunnen vinden....

    Ik gebruik al enkele jaren de Creative SB Inspire 6700 6.1 speakerset op mijn PC. Nu zou ik het wel eens willen proberen om de speakers rechtstreeks aan te sluiten op mijn stand alone dvd speler of televisie. Niet voor vast, maar gewoon eens kijken wat het oplevert Zijn hier verloopkabels voor? De ingang op de subwoofer/versterker van deze speakerset bestaat namelijk uit 3 mini jack ingangen, maar uit de televisie of dvd speler komen natuurlijk gewoon twee tulp stekkers.

    De set bestaat uit 6 satteliet speakertjes en 1 subwoofer. Alle speakertjes worden aangesloten op de sub en van de sub gaan er vervolgens drie mini jacks naar de geluidskaart. Die mini jack aansluitingen zijn de enige audio-in opties op de sub...

    Ik heb nog geen receiver waar de speakers op aangesloten worden, dus het is echt rechtstreeks van tv/dvd naar de speakers...

    Hopelijk is het een beetje een duidelijk verhaal en ik ben benieuwd of iemand weet of het mogelijk is wat ik wil

  2. #2

    Standaard

    Je verhaal is duidelijk :wink: .

    De 3 tulpstekkertjes (stereo-stekkertjes) staan voor 2x front, 2x rear, center-voor/center-achter/sub. Het subkanaal zit dus in de center-kanalen verwerkt. Het zou dus mogelijk moeten zijn. Je moet ze dan wel op de 6 cinch-uitgangen van je DVD-speler aansluiten (als die dat heeft). Heeft je DVD-speler deze niet dan zie ik geen manier om dit uit te proberen. Daarnaast moet je natuurlijk wel weten welk tulpstekkertje welke kanalen verzorgt. Als het goed is moet je dat in het boekje van de geluidsset of de geluidskaart kunnen terugvinden. De sub hoef je niet aan te sluiten aangezien die in de center verwerkt zit. De sub zal zelf de lage frequenties eruit filteren, echter alleen van de centers! De bassen van de andere kanalen worden dus niet via de sub weergegeven. De center achter zal je dus niet kunnen gebruiken als je geen center-achter uitgang hebt.
    Je kan in de winkel verloopstukjes kopen van tulp naar 2x cinch. Dat zal niet veel kosten. En dan nog natuurlijk de kabels.
    Rotel RSX-1056, Rotel RDV-1050, B&W CDM-1NT, B&W SCC6 S1, REL Quake 200, Qed Original Bi-wire MKII, Qed Qunex SR-CV, Philips 32PF3321 LCD

  3. #3

    Standaard

    Thnx voor je uitleg Remco!
    Ik zal eens moeten kijken wat voor ik aansluitingen ik precies heb: het gaat om een simpele Philips dvdspeler (dvp1030 geloof ik zo uit mijn hoofd) icm de Philips 32pw9551 televisie.

    En dan nog een n00b vraag: wat is een cinch

  4. #4

    Standaard

    Cinch:


    Wordt hier in nederland natuurlijk een tulp stekkertje genoemd
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  5. #5

    Standaard

    juist
    cinch = tulpstekker
    thanx Seth

    Dus 3 verloopstukjes van mini jack naar dubbel tulp dan... maar ik vrees dat mijn tv en/of dvd-speler alleen maar 2 tulp uitgangen heeft (gewoon stereo dus), maar dat moet ik nog even checken...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •