Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 31 worden weergegeven.

Discussie: The Panic Room

  1. #1

    Standaard The Panic Room

    Ik heb nu vele titels (bagger als Starwars 2, LOTR 2) voorbij zien komen die volgens jullie de toppers van 2002 worden, volgens mij wordt dat Kill Bill of beter The Panic Room http://us.imdb.com/Title?0258000

    De nieuwe van David Ficher van "se7en"

  2. #2

    Standaard

    Misschien ook wel bagger :

    "I really enjoyed how the film was photographed but it's nearly impossible to maintain "claustrophobic" tension for almost two hours. The situations and conflicts between the mother and the burglars run out of steam half way through the picture. By that time all I really wanted was out of the Panic Room."

    (3.5 of 5) So Says the Soothsayer

    Bagger voor de 1 , topper voor een ander

  3. #3

    Standaard

    Nou, ik blijf toch heel benieuwd naar the Panic Room, hoor.
    Jared Leto, Jodie Foster en David Fincher......kan toch niet fout gaan, denk ik zo.
    "Time for power draw near."

  4. #4

    Standaard

    Ik wacht ook wel af vooraleer ik hem BAGGER.
    Trailer ziet er goed uit.
    http://www.trailersworld.com/movie.asp?movie_id=1494

  5. #5

    Standaard

    Ik vind die trailer er ook cool uitzien, ben daarom ook benieuwd naar de film moet ik zeggen, ff wachten tot ie draait...
    StarTrader

  6. #6

    Standaard

    tja Axomia das een recentie van een kijker, hier dan nog een van een die eigenlijk niet van ficher houdt

    I happened to catch a screening of David Fincher's new film "Panic Room" while I was on vacation in Los Angeles. Since 3 out of 4 of his movies have been disappointing for me, I wasn't to enthusiastic about it.
    en

    I will however say that this is a very VERY creepy film. If you get the heeby-jeebies already when you stay home alone, this movie will make you catatonic. Just because it takes place in a house doesn't mean there isn't room for fancy camera work. David Fincher can and does take the camera wherever he wants to. Whether it's through cracks in the wall, keyholes, or coffee pot handles, the camera will go there.
    Tja en zo kunnen we wel aan de gang blijven, in elk geval kijk ik uit naar de maker die ons ook SE7EN , The Game en Fight Club heeft gegeven.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ghast
    tja Axomia das een recentie van een kijker, hier dan nog een van een die eigenlijk niet van ficher houdt
    Dat geldt ook voor jouw mening in de openingspost.
    De recensies die ik tot nu toe op internet heb gelezen zijn gematigd positief. Gematigd omdat hij minder zou zijn dan z'n voorgangers en Fincher steeds dezelfde (visuele) kunstjes uithaalt, positief omdat het een Fincher-film blijft. Hij schijnt wat niveau betreft vergelijkbaar te zijn met The Game.

    Ik moet de eerste slechte Fincher-film nog zien (Alien3 is GEEN stap terug t.o.v. Aliens), dus ik kijk ook uit naar The Panic Room.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  8. #8

    Standaard

    (Alien3 is GEEN stap terug t.o.v. Aliens)

    dat kan ik dus ONMOGELIJK met je eens zijn, 3 is dan welliswaar niet de slechtste alien dat was deel 4 maar aliens was in elk geval beter dan 3, maar desalnieteminplusongveercircaplusminus was de carriere van Fincher begonnen met las hoogtepunt SE7EN.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ghast
    maar desalnieteminplusongveercircaplusminus was de carriere van Fincher begonnen met las hoogtepunt SE7EN.
    Dat in ieder geval.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  10. #10

    Standaard

    Panic room komt op 15-10 uit in Superbit, kijk dit is goed nieuws.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Panic room komt op 15-10 uit in Superbit, kijk dit is goed nieuws.
    Minder voor mij, want het is een kale uitvoering. Ik ga lekker voor de deluxe versie (me want more )
    Not just any turd, mind you, but the kind that breaks off,
    leaving a piece stuck up your butt, and you walk around all day with a bad itch.

  12. #12

    Standaard

    Ik heb The Panic Room gezien en ik vond hem zoals de meeste Fincher films zeer goed
    Jodie Foster en Forest Withaker blinken uit.

  13. #13

    Standaard

    Ik heb de film in de bios gezien... ik vond het de minste uit zijn loopbaan. Dat wil niet zeggen dat het een slechte film is.

    Maar geweldig is tie zeker niet. De climax is matig, soms is er spanning maar ik heb slechts 10 minuten op het puntje van mijn stoel gezeten. Dat is voor Fincher-bergrippen wat aan de lage kant

  14. #14

    Standaard

    Een film met genoeg spanning om je 2 uur achterin de stoel te houden, erg interessant camerawerk en tot mijn verbazing zag Foster er (kwa uiterlijk) beter uit dan ooit !!

  15. #15

    Standaard

    Ik heb hem toen ook in de bios gezien. Ik vond hem zeer goed, nog steeds beter dan 90% van de films die gemaakt worden. Hij is niet zo goed als Se7en en Fight Club, maarja, probeer dat maar eens te overtreffen, dat is ook wel heel moeilijk.

    Panic Room is gewoon erg goed, spannend en sublieme cameratechniek. Ik heb de hele film in spanning gezeten, vooral dat met die gsm was retespannend. Ook het plot is nog best goed, ondanks dat het hele verhaal zich afspeelt in het huis.

  16. #16

    Standaard

    Dacht erg vaak aan Rear Window tijdens de film.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gabriël de Rop
    Nou, ik blijf toch heel benieuwd naar the Panic Room, hoor.
    Jared Leto, Jodie Foster en David Fincher......kan toch niet fout gaan, denk ik zo.
    Nee, dat dachten wij ook toen wij naar de bios gingen om hem te kijken. Ik ga zo'n 2 keer per maand naar de bios, en heb per ongeluk wel eens een slechte film gezien. Maar deze staat echt bovenaan bij mij als BAGGER.

    Deze film moet een thriller voorstellen, maar het is meer home alone niveau. Een komedie dus.. Halverwege de film lachte iedereen zich rot in de zaal om die domme inbrekers. Spannend of eng was het in ieder geval niet.

  18. #18

    Standaard Specs R2, UK

    click here

    Kale versie met alleen een trailer, maar wel DTS en NL subs. Maar ik wacht op een 2-disc met fatsoenlijke extra's...en misschien nog wel langer op een fatsoenlijke prijs. Die zal voor deze film wel vrij snel dalen, aangezien het geen echte blockbuster was (ik vond hem wel goed overigens).

  19. #19

    Standaard

    Mijn mening:

    Ik vind het begin van de film meer humoristisch dan spannend. Dat gedoe met die inbrekers vond ik gewoon lachwekkend.
    Het einde is best heel spannend, maar door dat begin heb ik toch echt niet 2 uur in spanning gezeten.
    FIlm was best oké, maar zeker niet zo spannend als bijv. Se7en of zo verrassend als Fight Club.
    Robert.

  20. #20

    Standaard

    Ik vond het een ietwat 'tamme' film. Beetje een tegenvaller na het serietje 'juwelen' Se7en, The Game en Fight Club, bij welke je iedere keer wel van alles had om naderhand over na te praten en na te denken. Dat had ik bij Panic Room absoluut niet: d'r zitten niet echt diepere boodschappen/gedachtes in verwerkt ofzo.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    d'r zitten niet echt diepere boodschappen/gedachtes in verwerkt ofzo.
    Misschien heb je wel niet goed genoeg opgelet.

    Ik vond het trouwens wel een film om over na te praten (heb ik ook gedaan).

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Misschien heb je wel niet goed genoeg opgelet.

    Ik vond het trouwens wel een film om over na te praten (heb ik ook gedaan).
    Waar viel over na te praten dan?
    Volgens mij was het gewoon een leuke film, maar niet met een buitengewoon bijzonder of intelligent verhaal?

    Misschien heb ik er ook overheen gekeken hoor?

    Maak je er niet meer van dan dat er in werkelijkheid is (doordat het een Fincher film is maybe?!?)
    Robert.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tossie
    Waar viel over na te praten dan?
    Over gerechtigheid bijvoorbeeld. Een thema dat in deze film verweven zit.

    Bijvoorbeeld het einde, is het gerechtigheid dat de enige inbreker die Altman en haar dochter het leven redt, wordt opgepakt? En is het een misdaad dat deze man alleen het beste wil voor zijn kinderen?

    Ik kijk sinds deze film een stuk anders aan tegen mensen die in criminele activiteiten verzeild raken. Want dit gebeurt niet altijd bewust. Het hangt van veel factoren af.

    Waarmee ik misdaad natuurlijk niet goedkeur, maar heel soms is er geen andere uitweg.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Over gerechtigheid bijvoorbeeld. Een thema dat in deze film verweven zit.
    Misschien maar een Discussie thread openen...?
    Maar je hebt hier wel gelijk in, alleen kwam de boodschap in deze film niet zo hard aan als in bijv. Fight Club of S7ven, wat de film daarom misschien minder maakte voor velen. Ik vond juist het psychologische spelletje in deze film erg goed, alhoewel dit ook wat confronterender had gemogen van mij.
    Moet hem alleen nog eens vaker zien om fatsoenlijk te kunnen discussiëren, want een hoop ben ik al weer kwijt...maanden erna

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    Misschien maar een Discussie thread openen...?
    Maar je hebt hier wel gelijk in, alleen kwam de boodschap in deze film niet zo hard aan als in bijv. Fight Club of S7ven, wat de film daarom misschien minder maakte voor velen.
    Dat denk ik ook ja. Veel mensen verwachtten weer een tweede Fight Club, nou... dan raak je natuurlijk teleurgesteld.

    Maar een discussie-thread... geen slecht idee.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •