Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 46 worden weergegeven.

Discussie: Nieuwe tv, welke?

  1. #1

    Standaard Nieuwe tv, welke?

    Hoi,

    Ik thuis binnekort een nieuwe tv aanschaffen, maar het is nogal een moelijke keuze. Ik zoek een tv (zo goedkoop mogelijk ), maar ik weet niet of ik nou lcd, plasma, breedbeeld wil. Ook weet ik nog niet of ik HDTV wil.

    Ik wil me dus laten adviseren door jullie. Wat is volgens jullie op DIT moment beter: lcd, plasma, breedbeeld? En is het aanschaffen van een HDTV het al waard? En voor een bedrag van maximaal 1200 euro, welke tv zouden jullie aanschaffen? Of kun je vooir dit bedrag niet echt veel, en kan je het best gewoon nog even wachten?

    Kortom, ik weet gewoon niet wat ik moet kiezen, en ik weet ook dat niet alles wat word gezegd waar is. Dus als jullie me zouden kunnen helpen bij deze keuze, graag! :P

    Alvast bedankt :wink:

  2. #2

    Standaard

    Dus als ik het goed begrijp wil je maximaal 1200 euro uitgeven aan een televisie maar weet je niet welke soort TV je wilt?

    Nou, ik kan alvast zeggen dat je voor 1200 euro geen plasma-televisie gaat krijgen, zelfs de goedkoopste plasma-televisies bij de Aldi of Lidl kosten nog meer dan 1200 euro. Bij een aanschaf van een nieuwe televisie zou ik in ieder geval niet voor een breedbeeld kiezen, dat is net als een videorecorder kiezen boven een DVD-recorder of een CRT-monitor kiezen boven een TFT-scherm. De technologie heeft zich verder ontwikkeld en breedbeeld televisies worden zo goed als niet meer geproduceerd. En het lijkt mij dat je altijd iets beter wilt ter vervanging van jouw oude TV. Een breedbeeld TV is dat niet, al bestaan er nog twijfels of de beeldkwaliteit van een LCD TV daadwerkelijk beter is dan van een breedbeeld televisie.

    Maar met jouw budget lijkt mij een aanschaf van een LCD-TV het meest voor de hand liggende keuze.
    Hoe groot wil je dat je televisie is? 32 inch? 37 inch? 40 inch? Welke merk heeft jouw voorkeur? Sony en Samsung bieden over het algemeen degelijke LCD televisies (met name 32 inch) aan in de prijsklasse van 1100 - 1600 euro. Mijn ervaring is dat het verschil tussen de beeldkwaliteit van een breedbeeld en een LCD TV niet heel erg groot is en de geluidskwaliteit van een breedbeeld televisie is ook beter dan van een LCD TV. Veel artificials en beeldruis zijn bij LCD televisies meer regel dan uitzondering, bij beide analoog en digitaal. Ook de contrast ratio van veel LCD televisies zijn misleidend. Wellicht kun je wachten tot er een nieuwe generatie LCD/Plasma schermen op de markt worden gebracht die in prijsontwikkeling wat goedkoper zijn en High Definition TV (HD-TV) volledig ondersteunen, iets wat nu nog niet het geval is. Als je echt opzienbarende kwaliteitsverschil wilt zien, raad ik jouw een plasma-tv aan. Maar dan moet je wel een hoogwaardige plasma-tv kopen van een toonaangevende merk (Pioneer, Sony, Philips, Samsung) en niet een goedkope plasma-scherm van merken als Thompson etc.). Dan ben je toch al gauw meer dan 2000 euro kwijt, maar dan ben je gegarandeerd van uitstekende beeldkwaliteit.

    Een alternatief voor jou zou een beamer kunnen zijn, hoogwaardige beamers zijn al te koop voor 1200 euro en de beeldkwaliteit is vaak verbluffend. Hierbij moet je wel een projectiescherm en een lamp bij aanschaffen, maar dan heb je ook wat. Qua beeldkwaliteit overtreft de beamer in ieder geval de LCD-televisies van de prijsklasse wat jij ervoor uit wilt geven.

    Al met al ligt het er toch aan waar je eigen voorkeur ligt en hoeveel je uiteindelijk bereidt bent uit te geven voor kwaliteit.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Shintaro
    Dus als ik het goed begrijp wil je maximaal 1200 euro uitgeven aan een televisie maar weet je niet welke soort TV je wilt?

    Nou, ik kan alvast zeggen dat je voor 1200 euro geen plasma-televisie gaat krijgen,......
    Ik weet niet of je het zelf door hebt, maar je adviseert geen breedbeeld CRT te kopen, want dit is oud etc...
    Je adviseert geen LCD te kopen, want dit is nog bagger (korte samenvatting van jou lap tekst).
    Vervolgens advies wachten op de volgende generatie en dan een plasma kopen van € 2000,-, terwijl hij duidelijk aangeeft een budget van € 1200,- heeft.

    Als ik een advies zou mogen geven, koop voor +/- € 600,- een mooie 32" breedbeeld CRT van Philips of Sony en ga dan "sparen" voor een evt. plasma. Die overgebleven € 600,- aan budget is een mooie start. En misschien ben je wel zo tevreden met de CRT breedbeeld dat je er de komende jaren niet aan toe komt een dure LCD of Plasma aan te schaffen.
    Naar mijn mening kun je nl met een budget van € 1200,- niet echt goede platte tv's krijgen. Ze zijn er wel, maar de tv's uit die prijs klasse zijn toch vaak van te matige kwaliteit. Met € 600,- voor een breedbeeld CRT heb je echter wel een zeer mooi plaatje.

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor jullie antwoord.

    @Mr_Parker: Ja, ik denk ook dat dat het handigst is. Mijn oude tv is gewoonweg kapot (of in elk geval rare kleuren etc. en veel ruis) dus een nieuwe en een stuk grotere breedbeld zou fijn zijn. Welk zou jij dan aanraden?

  5. #5

    Standaard

    Zoals ik al aangaf, Sony of Philips.

    Ik zelf heb recent de Philips 32PW9551 / 10 gekocht. Dat is een breedbeeld crt die ook HD signalen kan verwerken (het is geen HDTV, max aantal lijnen is gewoon 576).
    Via internet shops is hij voor onder de € 650,- te krijgen.

    Het probleem wat zich echter voordoet is dat er een wereld van verschil tussen Philips en Sony heerst op CRT gebied. Mensen die altijd Sony gewend zijn ergeren zich dood aan een Philips, en andersom precies zo, vandaar dat ik niet zomaar het een of andere type aanbeveel.
    Eigen voorkeur is hierbij ook zeer bepalend.
    Wat ik echter af raad zijn merken als Verstel en co, dus ook andere merken aangeboden bij Blokker, Lidl en Aldi. Die zijn vaak leuke tv's voor op de camping of zo maar naar mijn idee geen echte goede woonkamer toestellen, zker niet voor dvd (op kleur gebied en scherpte verliezen deze het nl vaak erg.).

  6. #6

    Standaard

    Ok, maar je kan die 32PW9551 aanraden? Ik heb eigenlijk geen ervaring met het verschil tussen Philips en Sony dus het maakt mij niet uit. En is er geen breedbeeld die ook HD resoluties kan bekijken?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stijn Hosman
    Ok, maar je kan die 32PW9551 aanraden? Ik heb eigenlijk geen ervaring met het verschil tussen Philips en Sony dus het maakt mij niet uit. En is er geen breedbeeld die ook HD resoluties kan bekijken?
    Ik persoonlijk ben te vreden over de 32PW9551, maar moet er wel bij opmerken dat er 1 klein dingetje mis is in mijn geval.
    Als ik via de scart dvd kijk zie ik dat het beeld iets te hoog geplaatst wordt, voor bij 1:2,35 films zie je dit doordat de balk boven in smaller is dan onder.
    Dit zal als het goed opgelost worden met de komende ISF callibratie die ik laat uitvoeren.

    Samsung heeft een Slimfit crt die HD resoluties weer kan geven. De slimfit is een serie die gebruik maakt van beeldbuizen die minder diep zijn dan normale, overigens komen deze beeldbuizen van Philips.
    Het grote probleem is echter dat er heel veel vertekening ontstaat in het beeld. Een rechtelijn is opeens niet meer recht. Daarom wordt deze tv op dit moment nog niet in Nederland geleverd. Of hij wel al p de franse markt f duitse markt (waar deze tv aangekondigd was) geleverd wordt weet ik niet.

  8. #8

    Standaard

    Ok, dankje. De reviews die ik las waren erg positief. Maar dat van die balken verschilt per televisie, of is dat altijd zo? En dat is dus altijd op te lossen met een callibratie?

    Mijn moeder zegt nu net als jij al zei, dat ze liever sony heeft, dus weet je een soortgelijke tv van sony voor het geval dat ze deze ECHT niet zou willen?

    ERg bedankt voor je hulp! :wink:

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stijn Hosman
    Ok, maar je kan die 32PW9551 aanraden? Ik heb eigenlijk geen ervaring met het verschil tussen Philips en Sony dus het maakt mij niet uit. En is er geen breedbeeld die ook HD resoluties kan bekijken?
    Ik persoonlijk ben te vreden over de 32PW9551, maar moet er wel bij opmerken dat er 1 klein dingetje mis is in mijn geval.
    Als ik via de scart dvd kijk zie ik dat het beeld iets te hoog geplaatst wordt, voor bij 1:2,35 films zie je dit doordat de balk boven in smaller is dan onder.
    Dit zal als het goed opgelost worden met de komende ISF callibratie die ik laat uitvoeren.

    Samsung heeft een Slimfit crt die HD resoluties weer kan geven. De slimfit is een serie die gebruik maakt van beeldbuizen die minder diep zijn dan normale, overigens komen deze beeldbuizen van Philips.
    Het grote probleem is echter dat er heel veel vertekening ontstaat in het beeld. Een rechtelijn is opeens niet meer recht. Daarom wordt deze tv op dit moment nog niet in Nederland geleverd. Of hij wel al p de franse markt f duitse markt (waar deze tv aangekondigd was) geleverd wordt weet ik niet.
    Die vertekening wordt wel schromelijk overdreven hoor. Ik heb de "beruchte"voorloper zitten bekijken, maar bij gewoon bewegend beeld zag ik niets aan vervorming. Testbeeld was minder fraai, maar goed, wie gaat daar nou naar zitten kijken?
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stijn Hosman
    Ok, dankje. De reviews die ik las waren erg positief. Maar dat van die balken verschilt per televisie, of is dat altijd zo? En dat is dus altijd op te lossen met een callibratie?

    Mijn moeder zegt nu net als jij al zei, dat ze liever sony heeft, dus weet je een soortgelijke tv van sony voor het geval dat ze deze ECHT niet zou willen?

    ERg bedankt voor je hulp! :wink:
    Ik weet niet welk formaat je wilt, maar als 70cm ook goed is, zou ik zeker deze eens bekijken:

    http://www2.correct.com/artikel.php?...3dc5b066bd265f

    Loewe Planus. Ik heb 'm zelf ook maar dan met de Picture-in-Picture optie, geeft echt heel mooi beeld.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  11. #11

    Standaard

    Dankje! Ik zal er even naar kijken.

    Ik denk toch dat ik naar die philips neig, kijken of ik mijn moederkan overhalen

  12. #12

    Standaard

    En waar houd je moeder van???

    Als ze toch wel 1200 euro voor een TV uit wil geven.... dan lijkt ze me redelijk modern, en ook bereid om in het HD tijdperk te treden....

    er is een 42 inch HD ready TV van Sony.... breedbeeld....

    kijk hier maar even:

    http://www.sony.nl/view/ShowProduct....+Projection+TV

    geniet van het leven, je bent er maar even.... :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Die is wel een kleine 1600 euro he
    Panasonic Viera TX-P50VT30 - Marantz BD 7004 - Marantz PM6004 - Paradigm Monitor 7

    25 jaar jonge ondernemer Mijn collectie
    YMDB
    Mama says:'stupid is as stupid does'. (Forrest Gump)

  14. #14

    Standaard

    Nope...

    vanaf 1300 en een beetje, effe een beetje googlen, of via kieskeurig een prijsvergelijk doen.... 8)

    dan vind je oa dit:

    http://www.outletplaza.nl/index.html...rget=d300.html

    je kan altijd duurder terecht, krijg je betere service, of ze beloven je betere service :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Bedankt! Maar ik ga denk ik toch een 'goedkope' breedbeld kopen, en dan over 2 jaar een mooie plasma met HDTV, als ik nu een lcd koop wil ik later toch nog steeds een plasma dus liever nu even iets goedkoper en zoiezo al stukken betern dan ik nu heb (dat wil je niet zien) +wat groter, dan nu een lcd en dan over 2 jaar weer een plasma. Zo houd ik het geld wat ik nu heb over, en kan ik dat aan de plasma besteden.

    Iemand nog andere ideeën voor breedbeeld tv's van de rond de 600/700 euro?

    Iedereen heel erg bedankt voor de hulp! :wink:

  16. #16
    Super Member
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Nieuwerkerk ad IJssel

    Standaard

    Zomaar een idee, is het niet de moeite waard om een tweedehands toestel te kopen als je een CRT wilt? Er zullen nu genoeg mensen zijn die hun CRTs eruit gooien om een LCD/Plasma te kopen, en als je er toch maar 2 jaar mee wilt doen....

  17. #17

    Standaard

    In theorie zou marktplaats dus vol moeten staan met goede en goedkope CRT's. In de praktijk vind ik het nogal tegenvallen.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philflow
    In theorie zou marktplaats dus vol moeten staan met goede en goedkope CRT's. In de praktijk vind ik het nogal tegenvallen.
    Er zullen waarschijnlijk veel mensen denken dat niemand 'm wil, je kunt ook een advertentie plaatsen met:

    GEVRAAGD: een nette, niet te oude etc etc etc etc

    je dient er rekening mee te houden dat je 'm eventueel zelf moet ophalen.....
    Have fun and enjoy your collection

  19. #19

    Standaard

    Die Loewe Planus die ik eerder voorstelde kost bij Correct €599,-. Dat is voor een Loewe TV absoluut niet veel. Ik zie dat je budget ook rond die prijs zit, dus dan kun je net zo goed een nieuwe TV kopen.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Shintaro
    Dus als ik het goed begrijp wil je maximaal 1200 euro uitgeven aan een televisie maar weet je niet welke soort TV je wilt?

    Nou, ik kan alvast zeggen dat je voor 1200 euro geen plasma-televisie gaat krijgen,......
    Ik weet niet of je het zelf door hebt, maar je adviseert geen breedbeeld CRT te kopen, want dit is oud etc...
    Je adviseert geen LCD te kopen, want dit is nog bagger (korte samenvatting van jou lap tekst).
    Vervolgens advies wachten op de volgende generatie en dan een plasma kopen van € 2000,-, terwijl hij duidelijk aangeeft een budget van € 1200,- heeft.

    Als ik een advies zou mogen geven, koop voor +/- € 600,- een mooie 32" breedbeeld CRT van Philips of Sony en ga dan "sparen" voor een evt. plasma. Die overgebleven € 600,- aan budget is een mooie start. En misschien ben je wel zo tevreden met de CRT breedbeeld dat je er de komende jaren niet aan toe komt een dure LCD of Plasma aan te schaffen.
    Naar mijn mening kun je nl met een budget van € 1200,- niet echt goede platte tv's krijgen. Ze zijn er wel, maar de tv's uit die prijs klasse zijn toch vaak van te matige kwaliteit. Met € 600,- voor een breedbeeld CRT heb je echter wel een zeer mooi plaatje.
    Wat versta je dan onder matig plaatje. Vind je een Sony 32S000 of een Samsung R7 een matig beeld geven? Waarom? Of er ruis of artifects zijn is ook voor een groot deel afhankelijk van de kwaliteit van de bron, hoe de TV is ingesteld. Ik kan iedere TV wel slecht beeld laten geven.

    Zeggen dat plasma altijd beter is gaat mij ook wel een beetje ver. Toegeven, het zijn mooie TV's maar ze hebben ook zo hun tekortkomingen. Inbranden, lage resoluties enz. Met het oog op de toekomst is een LCD op DIT MOMENT na MIJN mening een betere investering. Ik vind de kleuren beter (maar dat is persoonlijk) en ze passen veel beter in het HD verhaal.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  21. #21

    Standaard

    Was op vakantie en heb nog steeds geen nieuwe tv aangeschafd, nu is mijn moeder samen met mijn broer (dus zonder mij) langs wat winkels gegaan en daar hadden ze allemaal één model en dat was deze:

    http://www.kieskeurig.nl/product/9F2...2200524B38.htm

    Mijn moeder en broer hadden er veel positiefs over gelezen en gehoord, dus vroeg ik me af. Is dit dan een aardige LCD tv? Hij is niet heel duur, en mijn moeder wil eigenlijk toch nu wel een LCD tv omdat ze het mooier vind en ze zegd dat CRT een beetje dood aan het gaan is (volgens haar ) DUs is dit een goede LCD tv voor de prijs? Of kan ik beter de eerder genoemde CRT tv kopen (32PW9551)?

    Alvast bedankt

  22. #22

    Standaard

    Als je een LCD koopt is er wat mij betreft één gouden regel, koop altijd de nieuwste generatie, de oudere modellen zijn veelal (behoorlijk) slechter dan de nieuwe. Goed voorbeeld daarvan is het door jou genoemde toestel, er zijn redelijk wat bekende problemen met dit toestel die dan weer worden opgelost in de nieuwe serie, de R7 serie. Ander voorbeeld is de Sony S32A10 die behoorlijk slecht beeld gaf, last had van gohsting. Nieuwe model, 32S2000 heeft nergens last van.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  23. #23

    Standaard

    Vandaag heb ik eindelijk de 32PW9551 kunnen aanschouwen bij MM Groningen. Zeer mooi toestel, en qua beeld een van de mooiste 82cm CRTs die er stond. 699 Euro moest hij kosten inc 3 jaar garantie + gratis levering. Je kunt hem online goedkoper krijgen maar met extra garantie en bezorgingskosten kom je ook ongeveer op hetzelfde bedrag uit.

    Mijn advies: een goede koop. ik ga hem zelf ook halen binnenkort.
    Receiver: Onkyo TX-SR502e, DVD-speler: Onkyo DV-SP402 DVD, Speakers: Onkyo HTP-103e & Canton LE 190, bekabeling : Monster cable, IXOS en VD Hul.

  24. #24

    Standaard

    Mits je niet geintreseerd bent in een platte TV EN je niks wil doen met HDTV, wat aan het eind van dit jaar beschikbaar wordt in de vorm van Bleu-Ray en HD-DVD dan is CRT een prima optie idd. Wil je iets meer voorbereid zijn op de toekomst komt LCD weer om de hoek kijken.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  25. #25

    Standaard

    Dus deze tv is wel een goede lcd tv waarmee ik voorbereid ben op de toekomst?:
    http://www.kieskeurig.nl/product/05E...3A004D8DC6.htm

    Dus aan jullie even de keuze, zouden jullie bovenstaande lcd tv of een andere lcd tv in die prijscatogorie (tot 1000 euro, eigenlijk minder) kopen of toch maar de Philips 32PW9551 of een andere breedbeeld uit deze prijscatogorie? Deze tv moet toch eigenlijk wel weer een tijd mee gaan, dus nu neigt mijn keuze uiteindelijk toch meer naar de lcd tv maar ik heb echt geen idee. Dus hulp erg gewaardeerd

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •