De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: Draadloze televisie

  1. #1

    Standaard Draadloze televisie

    Ik heb even een algemeen vraagje. Binnenkort ga ik verhuizen en wil dan mijn huis helemaal digitaal inrichten. Wat betreft internet is dat makkelijker, maar ik zou ook graag van die TV kabel afzijn. Voor een euro of 150 heb je al een aardige setje met een basisstation en twee ontvangen. Ideaal wat mij betreft.

    Maar nu zat ik mij het volgende te bedenken, verlies ik door deze manier van verzenden niet kwaliteit? En als ik digitale televisie neem, gaat die kwaliteit dan verloren? En nog even verder denken de kwaliteit van HD-TV?

    Er zitten hier vast wel mensen die hier veel meer kijk op hebben dan ikzelf.

    groet,
    Joost
    -> 3 sterren, safetrader | Bezoek ook www.joostvanhoek.nl

  2. #2

    Standaard

    Ik ben niet helemaal op de hoogte van de nieuwste modellen voor draadloos beeld doorgifte, misschien is een linkje naar de genoemde set van € 150,- wel handig.

    De setjes voorzover ik ze ken maken het mogelijk om het beeld dat via een scart aansluiting komt door te geven naar de ontvanger. Bijv het eeld van een dvd-speler of video recoder. Ook zijn er enkele waarbij een mogelijk zit om ook signalen van een afstandsbediening heen en weer te sturen, hierdoor zou je dus ook een digitale tv decoder aan kunnen sluiten. Probleem is en blijft daarbij echter dat ze op scart aangesloten worden, en via scart komt geen hdtv dus ja volgens mij lever je gigantisch in op kwaliteit.

    Daarbij komt ook nog eens dat dergelijke aparaten op dezelfde frequentie werken als het draadloos netwerk en veel, heel veel andere draadloze (bijv. dect telefoons / babyfoons) en niet draadloze (magnetron) toepassingen. Hoe meer je draadloos wil gaan aansluiten hoe gevoeliger alles wordt.
    Als je de optie hebt zou ik juist net eerder adviseren om vanuit de meterkast kabels naar de gewenste plekken te trekken. De leidingen mooi in de muren frezen etc. Uiteindelijk toont het zijn voordeel bij het veel stabieler werken.
    Maar dat is slechts mijn mening...

  3. #3

    Standaard

    De bijvoorbeeld http://www1.nl2.conrad.com/scripts/w...0&cachedetail=

    of deze, dit merk zie ik erg vaak
    http://www1.nl2.conrad.com/scripts/w...0&cachedetail=

    Is dat conflicterend met babyfoons e.d. niet te voorkomen door voor apparatuur met verschillende instelbare kanalen te kiezen (de meeste hebben er vier oid).
    -> 3 sterren, safetrader | Bezoek ook www.joostvanhoek.nl

  4. #4

    Standaard

    Ik zie dat er tegenwoordig blijkbaar ook een mogelijkheid is om de antenne kabel aan te sluiten, dit veranderd echter totaal niets.

    Op de zend kastjes wordt de antenne kabel aangelsoten. In dat zend kastje zit vervolgens een tv tuner ingebouwd welke de tv kanalen kan op zoeken. Wil je nu op de tv die aan de ontvanger hangt SBS6 kijken, dan zal het zend kastje dit signaal opzoeken en dan uitsluitend dit signaal doorsturen naar de ontvanger die het op zijn beurt naar de tv stuurt.
    Het ruwe kabel signaal komt dus niet tot bij de tv, uitsluitend een enkele zender.
    Voor HDTV (dat was immers deel van de wens) dien je een HDTV decoder (of dat nu voor digitale sateliet of digitale kabel is maakt niks uit) te gebruiken. Op die decoder moet het ruwe kabelsignaal aangesloten worden. Nu is het wel mogelijk om via deze kastjes om deze decoder op afstand te bedienen, maar de decoder kan uitsuitend via een scart naar composite op de zender aangesloten worden, dit is de slechts denkbare verbindings mogelijkheid.
    Uitsluitend via HDMI en Component aansluitingen worden HDTV resoluties uitgestuurd door de HDTV decoders, via component overigens ook alleen zolang er geen HDCP beveiliging bij het signaal zit.
    Via dergelijke kastjes kan men dus geen HDTV verzenden en ontvangen, en ook de overige signalen verliezen duidelijk aan kwaliteit.

    Door de kanaal keuze mogelijkheid kan men inderdaad proberen de storingen zoveel mogelijk te vermijden, maar 100% lukt dit meestal niet.
    In een winkel waar ik langere tijd gewerkt heb gebruikten we een dergelijke set, van Marmitek, om bewakings camera beelden door te geven naar het kantoor. Een nabij gelegen winkel maakte ook gebruik van een dergelijkset. Die van de andere winkel draaide rond en was van een ander merk. We hebben alle kanaal mogelijkheden uitgeprobeerd izm die andere winkel des ondanks ontvingen we het beeld van hun camera over de duur van een halve draaiing. Dus als hun camera 60 sec deed over een rondje hadden wij 30sec hun beeld, 30sec ons beeld etc... Uit eindelijk hebben wij een kabel getrokken, geen enkel probleem meer.

    Dus kort samengevat, ja je verliest veel kwaliteit ongeacht het type kabel dat je wel doorzenden, analoog, digitale SDTV, digitale HDTV (heel vel verlies).

  5. #5

    Standaard

    ps, pas even je linkjes aan.
    Maak er iets als dit van, oogt beter en de pagina wordt niet ontzettend lang met scroll balken.
    [ url = http : //... ] Linkje naar set[ /url ]

  6. #6

    Standaard

    Echt helemaal digitaal

    Ik heb me er nog niet al te diep in verdiept :wink: , maar er zijn verschillende soorten Media Centers te koop, van heel eenvoudig tot compleet computerachtige systemen. Zelf doel ik meer op zo'n media center dat draadloos verbonden wordt met je PC. Via je PC haal je dan alles wat je wilt bekijken/luisteren weer draadloos naar je HT(in wat voor een vorm dan ook) Of deze dingen al met een DVI of HDMI aansluiting worden geleverd weet ik niet. Ik heb me er ook nog niet in verdiept of ze dan het signaal van de TV-kaart ook kunnen versturen.

    Misschien dat je je op deze optie ook nog wat meer kunt verdiepen.... het is in iig wel helemaal digitaal :wink:

    Hier wordt er ook wat over geschreven, maar als je wat gaat googlen, dan
    zul je nog wel wat meer informatie kunnen vinden:

    http://www.internetten.nl/div/docume...44&kleur=blauw

    Ook schijnt een oude Xbox in te richten te zijn als media center, dit zou dan ook nog draadloos kunnen, maar daar weet ik niet helemaal het fijne van, er is wel een artikel over verschenen in een nummer van Computer Totaal.

    Je hebt dus nog wat opties om uit te kiezen....
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Ik zie dat er tegenwoordig blijkbaar ook een mogelijkheid is om de antenne kabel aan te sluiten, dit veranderd echter totaal niets.

    Op de zend kastjes wordt de antenne kabel aangelsoten. In dat zend kastje zit vervolgens een tv tuner ingebouwd welke de tv kanalen kan op zoeken. Wil je nu op de tv die aan de ontvanger hangt SBS6 kijken, dan zal het zend kastje dit signaal opzoeken en dan uitsluitend dit signaal doorsturen naar de ontvanger die het op zijn beurt naar de tv stuurt.
    Het ruwe kabel signaal komt dus niet tot bij de tv, uitsluitend een enkele zender.
    Heb je hier wat meer info over ?
    Mijn DVD's

    Anoniem door het leven

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •