Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wat gaat er verkeerd?

    Hallo iedereen,

    Ik heb een steeds terugkerend probleem met dvd's die gebrand zijn. Op de pc en op dvd-spelers lopen ze op ongeveer 2/3 vast.....

    Als ik ze dan door shrink haal geeft ie bij het analyzen een 'gegevensfout', en zegt ie cyclische redundantiecontrole....

    Weet iemand waar dit vandaan komt en hoe ik het kan voorkomen?

    Ik heb al in andere topics gelezen over deze foutmelding, maar kon daar geen antwoord vinden. Het gaat over video ts bestanden die gebrand zijn met nero.

    Alvast bedankt!

    Thyrsje...

  2. #2

    Standaard

    Gaat het hier om vakantie- of 'Hollywood'-films?
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  3. #3

    Standaard

    Het gaat om zelfgemaakte dvd's van foto's d.m.v. het programma ulead picture show, dit programma maakt een dvd van je collectie. Dit zijn video ts files die je dus kunt branden, dit heb ik gedaan met nero, daar gaat er ergens iets mis denk ik, want vanaf de schijf kijken gaat het goed, maar als ik de gebrandde dvd af wil spelen gaat het mis.....

  4. #4

    Standaard

    Heb je de disc gefinaliseerd?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Heb je de disc gefinaliseerd?
    Jep!

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert van de Werfhorst
    Van welk merk zijn die dvd's?
    Traxdata....

  8. #8

    Standaard

    k heb al eerder deze problemen met Traxdata gehad.
    dat de dvd non-stop zat te haperen..


  9. #9

    Standaard

    Beste is om gewoon een ander merk te nemen.
    Probeer eens wat duurdere Verbatim (dvd+r) zijn mijns inziens erg goed!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  10. #10

    Standaard

    Minder snel branden helpt ook vaak, doe nog wel eens VHSje naar DVD. Ik gebruik altijd Traxdata, maar nooit hoger dan 4x! Veel succes.....

  11. #11

    Standaard

    Hmm en ik maar denken dat er niets mis is met Traxdata....

    Ik heb het vermoeden dat het probleem iets anders is. De data komen van een andere pc namelijk. De bestanden worden van mijn vriend zijn pc naar mijn pc overgepompt, volgens mij gaat er daar iets mis, iets in de verbinding tussen onze pc's....

    Iig bedankt voor jullie reactie's, als ik een oorzaal en/of oplossing heb gevonden laat ik het hier weten..

    Groetjes Thyrsje.... :wink:

  12. #12

    Standaard

    Het probleem zit hem waarschijnlijk toch in de brander, we hadden een test gedaan en toen leek de brander ok, maar vandaag gebrand ermee en daarna de disc gechecked met Nero cd/dvd speed, gaf ie allemaal bad sectors zeg maar, hetzelfde gebrand op mijn vriend zijn pc en daar was alles goed!

    Dus.... als iemand tips heeft voor een goeie brander?

    Thyrsje.... :wink:

  13. #13

    Standaard

    FF checken of er een nieuwe firmware is voor je brander! Als dit niet helpt, dan kan ik je een NEC aanraden.....

  14. #14

    Standaard

    I agree. NEC is zo'n beetje de koning der cd-branders. Ik gebruik er een en heb nog nooit een schijfje verknald (okee, 1 keer en dat was mijn eigen fout ).

  15. #15

    Standaard

    De brander die ik nu heb is ook een NEC.

    Ben druk aan het zoeken geweest voor een nieuwe en ik kom overal tegen dat Plextor toch echt HET merk is, iemand hier ervaring mee?

    Thyrsje.... :wink:

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thyrsje
    De brander die ik nu heb is ook een NEC.

    Ben druk aan het zoeken geweest voor een nieuwe en ik kom overal tegen dat Plextor toch echt HET merk is, iemand hier ervaring mee?

    Thyrsje.... :wink:
    Plextor is goed, maar je betaald voor de naam...........

  17. #17

    Standaard

    De koning der branders is nog steeds plextor! :wink:

    Helaas zijn de allernieuwste branders geen echte plextors meer daar deze nu van een andere fabriek komen maar de branders met 8 mb cache zijn nog de echte plextor branders en beter dan welke dan ook!

    Ze zijn snel, absoluut stil, ook met branden, hebben meestal de meeste features van alle branders en zijn betrouwbaar! Ik heb ettelijke plextors in gebruik en met nog geen een ooit problemen mee gehad!(dvd en cd branders). Hoewel de kenners zeggen dat de oude cd-branders weer wat beter zijn dan de dvd-branders; klopt ook wel, ik gebruik ze al jaren en lopen nog steeds zonder problemen).

    Mocht het voorkomen dat een schijf slecht leesbaar is, leest mijn plextor hem meestal zonder problemen!

    Ik heb er zelf een paar in gebruik en nog nooit een verkeerde dvd gebrand. :wink:

    Gebruik wel merk schijfjes, ik gebruik TDK schijfjes daar dat een van de beste zijn samen met verbatim.



    Uit alle testen blijkt dat plextor verreweg de minste crc2 fouten heeft op een gebrande schijf en NEC in verhouding best veel fouten brandt! Pioneer is in deze ook een stuk beter omdat die ook net zoals plextor erg weinig crc2 fouten op een schijfje brandt. Mijn eerste keus is plextor, 2de keus is pioneer! Crc2 fouten geven aan hoeveel fouten worden gebrand en is een indicatie voor eventueel te verwachten leesfouten! Hoe minder hoe beter!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    I agree. NEC is zo'n beetje de koning der cd-branders. Ik gebruik er een en heb nog nooit een schijfje verknald (okee, 1 keer en dat was mijn eigen fout ).

  18. #18

    Standaard

    En de kwaliteit; er is geen ander merk met bijvoorbeeld 8 mb cache, wat buffer underrun nog beter voorkomt. Kijk maar eens naar de features die plextors ondersteunen, geen enkele ander merk ondersteunt zoveel features in een drive. Zoals gezegd zijn de laatste 1-2 drives helaas geen echte plextors meer en is de kwaliteit daarvan ook vergelijkbaar met de andere merken. De nog echte plextors (8 mb cache) zitten daar echt een stuk boven kwa kwaliteit! Je betaald er wel voor maar heb je 2 jaar garantie waarbij ze meteen je kapotte komen ophalen en je een nieuwe geven, mocht dit noodzakelijk zijn.

    Ik heb er 4, waarvan 2 cd-branders die al wat jaartjes meegaan zonder een enkel probleem!

    Helaas is plextor door de prijsdruk overgegaan naar een andere fabrikant en derhalve wel minder geworden wat kwaliteit betreft!

    Ik zou dan zeker gaan voor Pioneer!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8t88
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thyrsje
    De brander die ik nu heb is ook een NEC.

    Ben druk aan het zoeken geweest voor een nieuwe en ik kom overal tegen dat Plextor toch echt HET merk is, iemand hier ervaring mee?

    Thyrsje.... :wink:
    Plextor is goed, maar je betaald voor de naam...........

  19. #19

    Standaard

    Na verloop van tijd worden branders slechter. Ik had een Plextor (type weet ik niet meer) en die had precies hetzelfde probleem als jij beschrijft. Nadat ik de snelheid van branden verlaagd had was het (tijdelijk) opgelost. Toch maar een nieuwe gekocht, weer een Plextor. Als ik met deze op 16X brandt gaat het ook nog wel eens fout. De computer heeft er geen problemen mee, maar de "huiskamer"-DVD-speler wil dat wel eens hebben. Op 8X heb ik geen problemen.
    Rotel RSX-1056, Rotel RDV-1050, B&W CDM-1NT, B&W SCC6 S1, REL Quake 200, Qed Original Bi-wire MKII, Qed Qunex SR-CV, Philips 32PF3321 LCD

  20. #20

    Standaard

    Mensen bedankt allemaal voor jullie tips en ervaringen! Heb ik erg veel aan!

    Ik heb gekeken naar wat branders van Plextor, als ik het goed heb zijn de 760A en de 760SA de nieuwste of niet? Die eerste zit rond de 75 eurootjes, nou als ie echt zo goed heb ik dat er wel voor over hoor....

    De nieuwste NEC is dat de 3550, die is er toch wel al heel lang of zie ik dat verkeerd? Die ligt qua prijs wel wat lager maarja die paar tientjes maakt me echt niet zoveel uit hoor, als ie maar goed is!!

    Ik ben op zoek naar het laatste model van NEC en Plextor, iemand daar ervaring mee? Morgen ga ik bestellen, stiekumpjes denk ik dat het de 760A van Plextor wordt, o ja weet iemand hier het verschil tussen de 760A en de 760SA (serial ofzo??), heb veel zitten lezen op site's maar kom er maar niet achter!!

    Bedankt iedereen!

    Thyrsje.... :wink:

  21. #21

    Standaard

    NEC ForEver!!!!!!!!!!!!!!!!!

  22. #22

    Standaard

    De 760 A is een ide model, dus de normale modellen en de SA is de serial ata model met zo'n kleine dunne kabelaansluiting.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thyrsje
    Mensen bedankt allemaal voor jullie tips en ervaringen! Heb ik erg veel aan!

    Ik heb gekeken naar wat branders van Plextor, als ik het goed heb zijn de 760A en de 760SA de nieuwste of niet? Die eerste zit rond de 75 eurootjes, nou als ie echt zo goed heb ik dat er wel voor over hoor....

    De nieuwste NEC is dat de 3550, die is er toch wel al heel lang of zie ik dat verkeerd? Die ligt qua prijs wel wat lager maarja die paar tientjes maakt me echt niet zoveel uit hoor, als ie maar goed is!!

    Ik ben op zoek naar het laatste model van NEC en Plextor, iemand daar ervaring mee? Morgen ga ik bestellen, stiekumpjes denk ik dat het de 760A van Plextor wordt, o ja weet iemand hier het verschil tussen de 760A en de 760SA (serial ofzo??), heb veel zitten lezen op site's maar kom er maar niet achter!!

    Bedankt iedereen!

    Thyrsje.... :wink:

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    De 760 A is een ide model, dus de normale modellen en de SA is de serial ata model met zo'n kleine dunne kabelaansluiting
    Heeft met de aansluiting te maken dus?

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thyrsje
    De nieuwste NEC is dat de 3550, die is er toch wel al heel lang of zie ik dat verkeerd? Die ligt qua prijs wel wat lager maarja die paar tientjes maakt me echt niet zoveel uit hoor, als ie maar goed is!!

    Thyrsje.... :wink:
    Die heb ik gehad en kan je zeggen in begin was die goed!
    Alleen na een maand kon die geen cd's meer lezen alleen dvd's
    Heb toen van allles geprobeerd zelfs orginele driver cds kon die niet lezen
    toen heb ik zitten zoeken maar dit komt dus redelijk veel voor.

    Ik heb nu een 3570.
    En die werk perfect!

    PS:
    Voor de nec had ik dus LG dat was echt een drama!
    Plextor is ook wel goed
    Maar tot heden toe vind ik Nec de beste op de 3550a na
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  25. #25

    Standaard

    Ja. :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thyrsje
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    De 760 A is een ide model, dus de normale modellen en de SA is de serial ata model met zo'n kleine dunne kabelaansluiting
    Heeft met de aansluiting te maken dus?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •