De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Een paar plasmavraagjes

    Allereerst wou ik even hallo zeggen aangezien ik hier voor het eerst ben.


    Ik sta op het punt een plasmascherm aan te schaffen en heb daar een daar vraagjes over.


    Mijn oog is gevallen op de:TH-50PV600 van Panasonic, Nou was mijn vraag is dat een goede keus in die prijsklasse of is er iets beters?


    Of is het wijzer om een half jaar te wachten? (staat er een heel goed scherm aan te komen?)

    En wat is het verschil tussen de:TH-50PV600 en de:TH-50PV60E op het oog lijkt dit hetzelfde scherm of zie ik wat over het hoofd?


    Ik hoop dat jullie me een btje kunnen helpen, alvast bedankt Michel

  2. #2

    Standaard

    Dit is een zeer goede plasma.

    Al vind ik de Pioneer PDP-506XDE nog iets beter, bij bijvoorbeeld een beeld met grote vlakken van dezelfde kleur.

    Hij is trouwens ook een tikkeltje goedkoper.
    De Pioneer moet je wel zorgvuldiger inspelen.

    Groetjes
    Ht set : Tv : Pioneer Plasma pdp-435xde, Speakers KLIPSCH RF3; Blue-ray : Sony BDP-S300B; Receiver : Sony 850 QS;

  3. #3

    Standaard

    Kan niemand mij verder helpen met mijn vragen?

  4. #4

    Standaard

    42pv60
    - 2x HDMI
    - HD Ready (720p/1080i)
    - 737.280 pixels (1.024 x 720)
    - 3.072 schaduwgradaties
    - PC aansluiting (VGA)

    50pv600
    - HD Ready (720p/1080i)
    - 1.049.088 pixels (1.386 x 768)
    - 2x HDMI aansluiting
    - 3.072 schaduwgradaties
    - SD Memory Card slot voor JPEG fotoweergave en MPEG4
    - PC aansluiting (VGA)


    Overigens, is de pv60 niet in 50" verkrijgbaar...

    De pv600 is echter mooier maar ook veel duurder. Het is maar net wat je ervoor over hebt. Ik heb beiden in de winkel hangen en ik moet zeggen, de pv600 toont gewoon wat mooier beeld. Deze tv (de pv600) heeft ook de Multimedia Choise Award award gewonnen voor beste plasma! De pioneer die hierboven genoemd wordt, is niet inbrandvriendelijk en verbruikt meer stroom. De Panasonic is volledig inbrandvriendelijk en heeft de nieuwste technologie wat betreft het gebruik in stroom!!!

    Eigenlijk is het een van de beste plasma's van dit moment! En ja, je kan wel wachten, maar over een half jaar komen wel wat nieuws... maar een half jaar later weer... wanneer houdt het op?
    Mijn DVD Collectie! | Currahee! Gory Gory what a hell of a way to die! He ain't gonna jump no more!!

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mk1-g60
    http://www.kieskeurig.nl/product/50E07281A7615834C1257169004B468C.htm


    Hier hebben ze het wel over een 50".
    Ik zal eens morgen navragen op het werk. Volgens de site van Panasonic weer niet
    Mijn DVD Collectie! | Currahee! Gory Gory what a hell of a way to die! He ain't gonna jump no more!!

  7. #7

    Standaard

    Mijn dank is groot :wink:


    Kun je miss dan ook aangeven wat precies het verschil is want er zit toch een 800e prijsverschil tussen...


    Alvast bedankt

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mk1-g60
    Mijn dank is groot :wink:


    Kun je miss dan ook aangeven wat precies het verschil is want er zit toch een 800e prijsverschil tussen...


    Alvast bedankt
    Doe ik
    Mijn DVD Collectie! | Currahee! Gory Gory what a hell of a way to die! He ain't gonna jump no more!!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dizer
    42pv60
    Ik heb beiden in de winkel hangen en ik moet zeggen, de pv600 toont gewoon wat mooier beeld.
    Zit daar niet exact dezelfde technologie in voor beeld?
    Afstellingen misschien anders?
    of placebo effect? :wink:

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philflow
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dizer
    42pv60
    Ik heb beiden in de winkel hangen en ik moet zeggen, de pv600 toont gewoon wat mooier beeld.
    Zit daar niet exact dezelfde technologie in voor beeld?
    Afstellingen misschien anders?
    of placebo effect? :wink:
    Ik denk dat het gewoon oogbedrog is... Misschien gewoon omdat ik het een mooie panel vind.

    Overings, voor TS.. ik heb helaas niet kunnen vragen, mijn collega die er alles vanaf weet van de panasonic, die was vrij vandaag, morgen zie ik hem weer
    Mijn DVD Collectie! | Currahee! Gory Gory what a hell of a way to die! He ain't gonna jump no more!!

  11. #11

  12. #12

    Standaard

    Michel,

    Hier dan >> een soort van eerlijke/nuchtere mening <<

    Je bent al heel ver gevorderd met je besluitvorming, maar om nog enige second opinion te krijgen leg je je bijna uiteindelijke keuze voor met de vraag of het nog beter kan.

    Ook vraag je je af, of er over bijvoorbeeld een half jaar weer wat beters is, dat is een makkelijke , daar kun je gif op innemen, JA, over een half jaar is de stand der techniek weer beter geworden en krijg je nog meer voor je zelfde geld, kijk maar naar de ontwikkelingen in de PC wereld, dit werkt ongeveer hetzelfde, maar dan op het gebied van pixels en prijs scherm grootte. De huidige ontwikkelingen laten zien dat de meesten toch wel een iets groter scherm willen, en dan ook het liefst in een zeer goede kwaliteit, dit komt voor een hele hoop onder ons steeds dichterbij.

    Nu je andere vragen, wat is het verschil tussen de door jou genoemde schermen...... als je het heel simple zou willen zeggen, de luxe, en dan wel in inzetbaarheid, waar de ene alleen pal aan kan, kan de ander ook secam en NTSC aan, waarschijnlijk heeft de luxere uitvoering ook nog eens iets betere beeld verbeteraars en kan dan beter up/downscalen, of te wel er kunnen wat betere/duurdere chips inzitten om eea uit te rekenen. Dit kan ik niet met zekerheid zeggen, als je dat echt wil weten, dan zou ik contact opnemen met de fabrikant/importeur en vragen naar de echt technische gegevens van beide toestellen. ( denk bijvoorbeeld aan de voeding, voor een europees toestel is bijvoorbeeld 220/240 v 50Hz voldoende, een algemeen toestel kan al uit de voeten met 110/240v met 50/60Hz) Een beetje importeur moet je deze gegevens kunnen geven, willen zij daar niet aan meewerken, dan kan dat een reden zijn dat je zo'n merk links laat liggen.

    Goed nog een beetje algemene:
    Nu wat jij wilt, en dat is een plasma met een hoge resolutie, en het liefst een Panasonic.
    Merken, ja daar betaal je voor, een even grote Mercedes en een even grote Skoda, om maar wat te noemen. Mercedes heeft wat kwalitatieve fouten gemaakt, en je ziet de taxi wereld nu ook in de Skoda stappen.... de Skoda is stukken voordeliger, is hij slechter... dat denk ik echt niet! wat mist hij dan wel?..... imago, en daar wens je wel of niet voor te betalen, en dat is jouw eigen beslissing, sommigen zijn als de dood voor wat een ander vind, en weer een ander heeft daar compleet maling aan en voelt zich met een onbekend merk net zo tevreden.

    Je wilt een 50 inch plasma scherm, en wel met een hoge resolutie, ik heb even wat schermpjes/merken voor je bij elkaar gezocht, kijk maar even bij de volgende link:

    http://www.kieskeurig.nl/nl/product...._plasma&sort=2

    De prijsverschillen zijn hier nog wat groter, merknaam, luxe, uitvoering en modeljaar zullen een rol daarbij spelen. Jouw modellen hebben een soort van voet, met daaronder ruimte om een DVD speler/receiver etc te plaatsen. De 1 vind dit mooi, de ander zal het niet waarderen, en dat is dus heel persoonlijk. Wat vind je belangrijker? puur alleen de beeldkwaliteit? het design ? Het merk en zijn uitstraling? De prijs ? Of gewoon een goede prijs/kwaliteits verhouding waarbij het leuk is dat het ook nog eens een beetje aan je wensen voldoet?

    Dat zijn een hoop afwegingen die je zelf moet maken, zelf heb je al afgewogen dat je voor plasma gaat, en het moet 50 inch zijn en een hoge resolutie hebben.

    Nu dan wat je ook belangrijk vind, doch dat zul je zelf moeten afwegen, ik kan niet in jouw beurs kijken, en ook ken ik je inrichting niet( design kleur als je dat belangrijk vind) Ik heb 6 merken gevonden met 50 inch en de door jouw gewenste scherm resolutie....
    We kijken ( ik denk de meesten hier wel, het zijn over het algemeen wel mensen die van techniek enzo houden) allemaal wel eens naar Discovery en NG, daar is ook zo'n fabriek van plasma schermen in een docu. getoond( deze was van Hitachi) , laten we eerlijk zijn, iedereen weet dat ze(de merken/fabrikanten) bij elkaar de chips etc etc bestellen, met de schermen is dat ook niet anders, als je weet dat het echt geen simpel iets om te maken is, kun je wel voorstellen dat niet alle merken hun eigen schermen maken, en zeker niet in alle maten en resoluties......, dus laten we voor het gemak eens zeggen dat er maar hooguit 2 fabrieken zijn die een scherm van 50 inch met die resolutie maken..... , wie welke heeft vindt ik minder belangrijk, maar je kunt er dus gerust van uitgaan dat van je 2 keuzes die je al had gemaakt, ze beiden wel hetzelfde scherm hebben. Wat ik al schreef, het verschil zit in de gebruikte techniek er omheen. Dat geld dus ook voor die andere merken, die ontwikkelen en ontwerpen een toestel,kopen hun onderdelen her en der, en laten het weer ergens anders in elkaar schroeven. Diegene die dat doet op een voor de klant beste manier, krijgt de klant, en alle klanten hebben zo hun eigen wensen en afwegingen.

    Ga je voor het design, dan blijft er in jouw geval geen andere keus, dan 1 van de 2 die je reeds had genoemd. Sta je open voor suggesties?, dan kun je ook nog bij die andere 5 gaan kijken. Persoonlijk vind ik de Salora er wel leuk uitzien, heeft 2 tuners, leuke prijs en het model spreekt me wel aan, doch ik weet niets over de beeldkwaliteit en zou dat dan gaan onderzoeken. Heb je bijvoorbeeld een merk, waar je geen hoge pet van op hebt, dat je niet helemaal vertrouwd, dan kun je altijd nog overwegen om er extra garantie bij te kopen, bijvoorbeeld 5 jaar, zit je in ieder geval de eerste 5 jaar goed :wink:

    Van mij zul je geen aankoopadvies krijgen met de woorden .... dat is de beste, want die bestaat namelijk niet, die is voor iedereen anders, ik kan je alleen een beetje helpen met je keuze, je hebt al niet echt slecht gekozen, en die 800 euro verschil, ik denk dat "men"denkt dat de goedkoopste de meest gewilde wordt, en de markt is zodanig, als er veel van is, dan is de prijs wat lager, men wil daar wat makkelijker wat vanaf doen, want anders doet de concurrent dat wel, en als je niet van plan bent te verhuizen, neem dan die met die 800 voordeel.... alles wordt toch digitaal, en dan kun je pal secam en ntsc laten voor wat ze zijn, dit mbt de antenne aansluiting, die steeds minder gebruikt zal gaan worden...... nu alleen maar hopen dat die kabelboeren er geen zootje van gaan maken......

    sterkte met je beslissing, je kan in weze niet fout beslissen, de belangrijkste beslissingen had je al genomen :wink: , wacht niet, ga genieten, want het wordt altijd beter, dus start met genieten zolang je het leven hebt 8)

    Michel, het is een uitgebreid antwoord geworden, ik hoop dat je er wat aan hebt, wees niet bang om zelf wat te beslissen, trek je niet altijd aan wat anderen zeggen, geniet nu
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mk1-g60
    Ik wacht geduldig af :wink:
    Verschil:
    SD-kaart
    Ingebouwde Subwoofer
    PIP EN PAT (Picture in Picture + Picture and Text)

    Thats all...
    Mijn DVD Collectie! | Currahee! Gory Gory what a hell of a way to die! He ain't gonna jump no more!!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dizer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mk1-g60
    Ik wacht geduldig af :wink:
    Verschil:
    SD-kaart
    Ingebouwde Subwoofer
    PIP EN PAT (Picture in Picture + Picture and Text)

    Thats all...

    Waar staat sd kaart voor?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mk1-g60
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dizer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mk1-g60
    Ik wacht geduldig af :wink:
    Verschil:
    SD-kaart
    Ingebouwde Subwoofer
    PIP EN PAT (Picture in Picture + Picture and Text)

    Thats all...

    Waar staat sd kaart voor?
    Een memorykaart dat je onder andere in digitale fototoestellen gebruikt.
    Ht set : Tv : Pioneer Plasma pdp-435xde, Speakers KLIPSCH RF3; Blue-ray : Sony BDP-S300B; Receiver : Sony 850 QS;

  16. #16

    Standaard

    Inderdaad. Dat is een aansluiting voor een sd-kaart waardoor je digitale foto's op je tv kan zien. Maar sd aansluiting is alleen voor een aantal merken digitale camera's.
    Mijn DVD Collectie! | Currahee! Gory Gory what a hell of a way to die! He ain't gonna jump no more!!

  17. #17

    Standaard

    Zijn beide schermen op uiterlijk en verdere specs exact gelijk dan?

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mk1-g60
    Zijn beide schermen op uiterlijk en verdere specs exact gelijk dan?
    Yes!
    Mijn DVD Collectie! | Currahee! Gory Gory what a hell of a way to die! He ain't gonna jump no more!!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •