Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 32 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Panasonic type verschil...?

    Hallo,

    Ben zoals velen hier op zoek naar een LCD/ plasma scherm ,

    Van de plasma,s gooit panasonic de hoogste ogen maar....

    wat is in hemelsnaam het verschil tussen de

    37 pv 60

    37 pa 60

    37 px 60

    37 pd 60

    Ik kijk digitaal tv ,kijk weinig DVD,s en speel geen spellen op het eventuele nieuwe scherm.

    Wat zou in mijn geval de juiste keus zijn ?

    De kijk-afstand is 4 m ,dan zou dit scherm toch groot genoeg moeten zijn ?

    Alvast bedankt voor de antwoorden , Willem

  2. #2

    Standaard

    Op 4m kun je beter de 42 inch pakken.
    is maar iets duurder.

    42PV60 is met analoge tuner.
    42PX60 is met digitale tuner.

  3. #3

    Standaard

    px is geen NL model. Is hier volgens mij de pv600. PA is standaard resolutie (maar met HDMI) terwijl PV60 HD ready is. PV600 is wat luxer van PV60 met o.a. sd kaart ingang meen ik. PD lijkt me alleen een display en dus zonder tuner. Ik weet echter niet of dat laatste klopt. Nooit gezien. Wat de goede voor jou is kan jij alleen bepalen aan de hand van wat je nodig denkt te hebben de komen de jaren. Zoals Philflow al zegt zou ik idd ook voor de 42" gaan.

  4. #4

    Standaard

    37pa60
    - 1x HDMI
    - HD voorbereid (dus wel aansluiting maar niet de resolutie)
    - 408.960 pixels (852 x 480)
    - 2.048 schaduwgradaties
    - Geen PC aansluiting (VGA)

    37pv60
    - 2x HDMI
    - HD Ready (720p/1080i)
    - 737.280 pixels (1.024 x 720)
    - 3.072 schaduwgradaties
    - PC aansluiting (VGA)

    37pv600
    - HD Ready (720p/1080i)
    - 737.280 pixels (1.024 x 720)
    - 2x HDMI aansluiting
    - 3.072 schaduwgradaties
    - SD Memory Card slot voor JPEG fotoweergave en MPEG4
    - PC aansluiting (VGA)


    Wat ik persoonlijk het belangrijkste verschil vind tussen de pa60 en de 9v60/pv600 is dat de pa60 NIET HD Ready is. En het allerbelangrijkste verschil is dat de kleuren met de PV serie veel mooier zijn, vanwege de schaduwgradaties. Het mooie is dan namelijk dat ZWART zwart is en WIT wit is. En de PC aansluiting. In jouw geval, zou ik een middenweg kiezen. Dus niet voor de pa60 maar voor de pv60. De pv600 is echter mooier maar ook veel duurder. Het is maar net wat je ervoor over hebt.

    Ik zou zeggen, ga voor de 37pv60. Dat is echt een mooi model voor een leuke prijs. Maar koop hem niet via Internet, want dat is niet het Nederlandse model!!!!

    En als je ze allemaal wilt zien hangen, kom maar bij mij in de winkel... :P
    Mijn DVD Collectie! | Currahee! Gory Gory what a hell of a way to die! He ain't gonna jump no more!!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philflow
    Op 4m kun je beter de 42 inch pakken.
    is maar iets duurder.

    42PV60 is met analoge tuner.
    42PX60 is met digitale tuner.
    4m is voldoende voor een 37" hoor. 42" kan in sommige woonkamers echt te groot worden. Het hangt meer van de situatie dan alleen maar de zitafstand. Zelf zou ik ook voor een 42" kiezen, maar dat is dan weer mijn situatie in de woonkamer. TS moet gewoon even kijken hoeveel ruimte hij heeft om hem neer te zetten of op te hangen.
    Mijn DVD Collectie! | Currahee! Gory Gory what a hell of a way to die! He ain't gonna jump no more!!

  6. #6

    Standaard

    Hoi ,

    Bedankt voor jullie antwoorde weer een stukje wijzer,ik ga voor het plasmascherm de PV 60 bekijken of het de 37 of de 42 wordt weet ik dan nog niet maar volgens de vuistregel "ideaale kijkafstand is 5 x het beelddiagonaal" zou dus de 37" voldoende moeten zijn .

    Weet iemand als ik ga kijken naar het scherm hoe ik de div beeldinstelling waardes het best kan instellen want ik zie soms schermen staan met een contrast van 80% ,was van plan om wat eigen ,opgenomen van tv ,dvd,s mee te nemen heeft dat zin of niet ?

    Nog tips voor een goede zaak om te kijken in Rotterdam ?

    Groeten Willem

  7. #7

    Standaard

    Div toestellen gezien nu en na twijfel wordt het nu wel plasma en dan een Panasonic.

    In de winkel de 37 pa 60 en de 37 pv 60 gezien met zelfde programma en instellingen ,gewone analoge uitzending en een dvd.

    Ik zag in de winkel qua beeld geen verschil ondanks de hogere resolutie van de pv 60 .Valt dit thuis meer op ?

    Is de hogere resolutie alleen van belang als je hd tv/dvd kijkt ?

    Zelf kijk ik 95% tv progrmma,s via digitenne en af en toe een dvd ,is het dan nuttig om voor de pv versie te gaan ,er zit wel een prijs verschil in van 400euro vond wel het geluid van de pv beter als van de pa.

    Gr Willem

  8. #8

    Standaard

    Volgens mij is PV60 HDready en de PA niet. Heb zelf de PV en die bevalt waanzinnig goed. Supermooi plaatje. Ik heb hem in Lunteren gehaald bij Plasmavisie (www.plasmavisie.nl). Uitstekende service daar. Iets verder van Rotterdam, maar zeker een aanrader.

    Heb trouwens een 42" en ik zit op ongeveer 3,5 meter. groot, maar het went heel snel en ik zou nou niet meer kleiner willen.

  9. #9

    Standaard

    Ja de pa is niet HD ready maar het gaat mij er om of ik met mijn kijkgedrag voornamelijk naar tv (via digitenne) op dit moment verschil tussen de PA en de PV zal zien ,in de winkeol zag ik het niet .

    Willem

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanluijkman
    Heb trouwens een 42" en ik zit op ongeveer 3,5 meter. groot, maar het went heel snel en ik zou nou niet meer kleiner willen.
    Hier precies hetzelfde, ik zou ook niet meer kleiner willen. Liever nog groter dan kleiner.

  11. #11

    Standaard

    Als je wat langer dan 1 jaar met een TV denkt te gaan doen, ga dan voor die paar euro extra voor wel een HD Ready scherm In de winkel zie je het verschil niet..... maar in de winkel lijken ze vaak wel allemaal op elkaar, dit door het aangeboden signaal, meestal iets in de vorm van Finding Nemo, Shark Tale, Ice Age of Monsters en Co. etc etc... dat ziet er op minste scherm al gauw aardig uit. De prijs en het verkooppraatje van een slimme verkoper laten een leek al gauw tevreden de winkel verlaten. Als je iets wilt aanschaffen dat wat langer meemoet, dan mag je daar best wat tijd instoppen. Van een TV in wat voor vorm dan ook, mag je tenminste een levensduur van een jaartje of 8 a 10 verwachten bij "normaal gebruik" , daar moet dan dus ook 8 tot 10 jaar elke dag naar kijken! Een verkeerde keuze laat zich dan ook elke dag weer herinneren.....
    Helaas staat Digitenne nu niet bekent als de beste in kwaliteit voor wat betreft het beeld, maar als je soms geen kabelaansluitmogelijkheden of sateliet kunt plaatsen, ja dan kun je daar niets aan doen. Maar de meesten kijken ook wel eens een DVD'tje, en momenteel is alles in een soort van digitale lift, ook via de PC/icm een snelle internet verbinding, kunnen er nog heel wat manieren voor je komen waarop je wel wilt kunnen genieten van tenminste een HD Ready scherm.

    Wijze raad Ga vooral; niet voor de prijs van dat lage resolutie geval, die dingen zijn in de opruiming, oude modellen die ze kwijt moeten, geen hond met een beetje kennis wil ze nog, bij bijvoorbeeld de MM in de Arena kom je ze haast niet meer tegen, die rommel hebben ze al gedumpt. Alleen voor mensen met echt een heel klein beursje kan ik nog wel begrip opbrengen dat het soms niet anders kan, maar als je kan uitstellen/ nog even kunt doorsparen, neem dan tenminste het HD Ready toestel. ook sluit ik me aan bij de andere raadgevers, wees geen krent, als je 4 meter bij je toestel vandaan kunt zitten, dan is er toch ook wel ruimte voor een 42inch? Lijkt mij in jouw situatie toch wel het minste.

    Houd rekening met de toekomst, denk digitaal :wink: , en wie weet krijg/win/wil je ooit iets van een HD/ BR Speler, dan wil je daar toch niet naar kijken op een nu al ouderwets scherm Houd jezelf niet voor de gek met de woorden in de winkel zag ik het verschil toch niet, een ander ziet het wel, en een beetje kenner doorziet de smoes
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Dank voor de reactie,s ,

    Het is niet zo zeer dat ik de 42 pv niet kan betalen het gaat mij er om wat heb ik nodig,vind het onzin om 400 euro meer te gaan betalen voor iets waar ik de voordelen niet van in zie .

    De keuze voor een 37 scherm heeft te maken met de muur waar deze opkomt een 42 scherm is te groot voor deze (tussen muur).

    Zoals al eerder aangegeven heb ik geen animatie dvd,s bekeken maar gewoon naar tv uitzendingen en naar een dvd die ik zelf van tv had opgenomen (div sporten ,daarbij viel mij dus geen verschil op tussen de PV en de PA maar het zou best kunnen dat het verschil in de huiskamer er wel is .


    @DVDProfilersFilmgek , Je zegt dat DIgitenne niet bekend staat om zn kwaliteit ,welke aanbieder van een digitaal signaal heeft dan wel een goede kwaliteit,heb geen kabel meer (was echt bagger) en een schotel is in mn apartement niet mogenlijk.

    Gr WIllem

  13. #13

    Standaard

    Willem,

    Zelf in het gelukkige bezit van 2 grote schermen, 1 van 52inch (een al wat oudere breedbeeldCRT projector van Thomson) en de Sony 3LCD HD tv Ready 50 inch projectie TV, en al zie je het nut er niet van in, als je eenmaal een wat groter scherm hebt gehad wil je echt niet meer terug naar wat je dan kinderspeelgoed noemt. Een groot scherm doet een film je een veel grotere belevenis geven dan bij een klein scherm. Persoonlijk vind ik echt helemaal niets om een film op een PC scherm te gaan zitten kijken. Ook op een 28 en 32 inch komt een film niet echt tot z'n recht en al helemaal niet als hij in het formaat 2.40:1 wordt uitgezonden, blijft er op een 4:3 scherm al bijna niets over, op een breedbeeld hem je dan ook nog veel zwarte balk. Ik wil alles van een film zien en hou daarom niet van zoomen, de zoomers hebben gewoon een te klein scherm gekocht maar willen dat gewoon niet toegeven, maar dat zijn dan ook dezelfde die het liefst en film kopen waarvan het formaat 1.85:1 of 1.78:1 is, en dan wel Anamorphic. Maar goed als je een echte filmliefhebber bent, dan weet je wel beter.
    Je hoeft het nut er niet van in te zien, maar je kunt me geloven of niet, mensen die het eenmaal gewend zijn willen echt niet anders meer. Jij hebt als excuus een muurtje, maar vaak denk ik, waar een wil is is een weg. Helemaal medelijden heb ik met die mensen die zo'n kassie hebben, die hebben helemaal zo'n achtelijk excuus, hij pas niet in m'n kassie....... met zulke ga ik al helemaal geen gesprek aan, die willen een kassie om naar te kijken.

    Je kabel was knudde, ja dan blijven er tegenwoordig 3 mogelijkheden over. Op het gebied van kwaliteit heb je helaas de minste, ook het aanbod is maar beperkt, maar als je het slappe geouweh@@r op TV toch al een beetje zat is, mis je in wezen niet veel :wink:
    Je zegt dat je helaas geen schotel kunt plaatsen, ja dat is een gemis, ik mag hem eigenlijk ook niet plaatsen, men vind het niet mooi , maar dat kan mij niet echt boeien, de Nederlander met een kabelaansluiting begrijpt niet dat er ook nog mensen zijn, die die graag kwaliteit willen, en onafhankelijk van de kabel willen zijn, zeker als er in het gezin nog behoefte is aan andere kanalen, waar de kabel een schofterig bedrag per maand voor durft te vragen, terwijl het kanaal FTA te ontvangen is (FTA = free To Air = gratis). Ook het geluid via de schotel is/kan zijn - vele malen beter dan via de kabel, via de kabel komt alles hooguit in stereo binnen, via de schotel kun je vaak ook nog eens genieten van DD 5.1.
    Nu dan de 3e keuze die je kunt maken, het is nog vrij nieuw, maar het is in opkomst en als ik de berichten goed heb begrepen zijn er momenteel 2 aanbieders, ik doel op Digitale TV via het internet/internetverbinding. Ik kan je hierover nog niets vertellen op gebied van de beeldkwaliteit, maar deze aanbieders zullen als zij verstandig zijn hun kansen niet laten lopen. Dit was ik bedoelde met de toekomstige maar ook al huidige ontwikkelingen op het gebied van TV kijken via je internet verbinding.

    Als je geen echte HD Ready TV koopt ben je echt verkeert bezig, dan heb je een miskoop, er zijn mensen die hun geld hebben teruggekregen van diverse winkels nadat er winkels waren die toestellen als waar jij voor hebt gekeken als HD Ready of iets dergelijks van de hand deden terwijl dit niet zo was..... Als je TV niet HD Ready is, dan loop je grote kans dat je met een aantal jaren niet meer optimaal kunt genieten van de van de mogelijkheden die geboden kunnen gaan worden.

    Waar 37inch past, wil vaak ook een 42 inch passen, er zijn genoeg modellen waar de speakers niet naast het scherm, maar onder het scherm zitten, en laten we eerlijk zijn, zo'n platte TV koop je niet voor het geluid, want dat is bij de meeste nu niet van die kwaliteit dat je mond erbij open valt :wink: , maar daar hebben de HT set voor als je tenminste naast beeld ook nog eens wilt genieten van knap filmgeluid, maar dat is weer een andere discussie.

    Willem, houd de ontwikkelingen voor TV via internet maar even in de gaten, momenteel zijn er 2 aanbieders, en ze werken beiden aan een beter aanbod, en je hebt al een keuzemogelijkheid, al zou ik deze ontwikkeling nog even afwachten.....
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans
    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanluijkman
    Heb trouwens een 42" en ik zit op ongeveer 3,5 meter. groot, maar het went heel snel en ik zou nou niet meer kleiner willen.
    Hier precies hetzelfde, ik zou ook niet meer kleiner willen. Liever nog groter dan kleiner.
    Ik zit maar op 3 meter. Waar ga ik voor? 37 of 42 inch??
    To infinity ... and beyond!

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dva
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans
    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanluijkman
    Heb trouwens een 42" en ik zit op ongeveer 3,5 meter. groot, maar het went heel snel en ik zou nou niet meer kleiner willen.
    Hier precies hetzelfde, ik zou ook niet meer kleiner willen. Liever nog groter dan kleiner.
    Ik zit maar op 3 meter. Waar ga ik voor? 37 of 42 inch??
    zeker 42!!

  16. #16

    Standaard

    Voor een film kijken is het misschien nog wel te doen voor 42" maar om op 3 meter naar tv uitzendingen en teletekst te kijken is wel groot hoor maar kijk eens in een winkel of je vindt dat op 3 meter kijken te veel op je af komt .Wat mij betreft als je veel dvd,s kijkt 42" en als je veel tv kijkt 37".

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dva
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans
    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanluijkman
    Heb trouwens een 42" en ik zit op ongeveer 3,5 meter. groot, maar het went heel snel en ik zou nou niet meer kleiner willen.
    Hier precies hetzelfde, ik zou ook niet meer kleiner willen. Liever nog groter dan kleiner.
    Ik zit maar op 3 meter. Waar ga ik voor? 37 of 42 inch??
    Juist met de nieuwe schermen wordt de trend om er weer wat dichter naar toe te komen, gaan ze meer detail geven, ga je er toch niet verder vanaf zitten, juist dichterbij, die details wil je toch niet missen :wink: .

    Je zou voor 50 moeten gaan, maar die 42 kan er net nog mee door, geloof ons maar, als je het eenmaal genoten hebt wil je echt niet meer terug naar zo'n slaapkamergevalletje van 28 of 32 inch, daar kijken figuren naar die een film in het formaat van 2.40:1 gaan zoomen omdat ze anders geen beeld meer overhouden, nee een echte filmliefhebber zoomt niet, die kijkt origineel en op een groot formaat scherm, hoeft ie niet te zoomen en houd dan nog voldoende over om te genieten van de film. Het is door die z@@k@rs met zo'n mini tv'tje gekomen dat veel dvd's worden uitgebracht in 1.78:1 of 1.85:1 omdat ze anders zo weinig beeld overhouden..... dat zijn dezelfde zuinige apen die menen dat een opendakje in de zomer helpt en ze hebben immers arko (alle ramen kunnen open) geloof ze maar niet, ze willen gewoon niet toegeven dat ze het eigenlijk ook wel wilden hebben maar gewoon verkeerd gekozen hebben. Hier krijg je gewoon een recht voor z'n raap antwoord. 8)

    Eigenlijk zou je voor 50inch moeten gaan, maar met een 42 inch mag je meedoen :wink: , ken mensen die ook met 42 zijn begonnen, en die lusten nu ook wel een 50 inch of meer :wink: , als je de smaak eenmaal te pakken hebt, dan lust je niet anders meer.

    Ga voor GR T , dat is groot genieten , je zult er echt geen spijt van krijgen, en vergeet niet, zo'n geval gaat jaren mee, dus kies wijs...
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Dan zal het de Pioneer PV600 worden, van zodra deze uit is (strakker design dan de PV60).
    To infinity ... and beyond!

  19. #19

    Standaard Panasonoc 37pv60

    Hoi,

    Ik heb de 37PV60.
    Een veel gebruikte regel is, dat je ongeveer 4 x de diagonaal van je plasma aan moeten houden als kijkafstand.
    4 x 94 cm is bijna 4 meter. Dit is ok onze kijkafstand is dit is gewoon meer dan prima!!!
    Zit je op minder dan 4 meter van je scherm is 42 inch in mijn beleving dus niet nodig.

    Verder geeft de PV vanwege het grotere aantal pixels een veel beter beeld, dan de PA. Ik kan het weten, want ik heb een 37PA gehad.
    Mijn beeld is helderder, meer kleur, minder vlekkerig, contrastrijker etc.
    In combinatie met de samsung HD decoder is het helemaal top.
    Deze decoder upscaled het signaal ook bij een niet HD abonnement.

    groet,

    Kees

  20. #20

    Standaard

    Nu weet ik het weer niet meer
    To infinity ... and beyond!

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dva
    Nu weet ik het weer niet meer
    ga voor een 42!! Tis dat je in Belgie woont, anders had je ff kunnen komen kijken. Het is echt niet te groot en kijkt heel prettig.

  22. #22

    Standaard

    Waarom ga je niet in een winkel op 3 meter van een scherm staan ,neem een dvd mee en kijk ook naar tv programma,s ,denk dat je dan al een goede inschatting kan maken .

    Zit zelf op 4 meter te kijken en heb sinds 2 weken een 42 inch vindt het voor tv kijken nog steeds wat groot ,een film/dvd is goed te doen.

    Groot is niet altijd beter / prettiger,laat je niet gek maken.

  23. #23

    Standaard

    Quote: Ik heb de 37PV60.
    Een veel gebruikte regel is, dat je ongeveer 4 x de diagonaal van je plasma aan moeten houden als kijkafstand.
    4 x 94 cm is bijna 4 meter. Dit is ok onze kijkafstand is dit is gewoon meer dan prima!!!
    Zit je op minder dan 4 meter van je scherm is 42 inch in mijn beleving dus niet nodig. End Quote

    Regels
    Omdat een ander het niet het voor zijn beleving niet nodig vind? dat zijn de arko typen :wink: , moet je vooral niet naar luisteren, het is niet nodig, maar het is natuurlijk wel veel fijner om een groter scherm te hebben, net als voor sommigen om geen airco in hun auto te hebben, maar laten we eerlijk zijn, een airco is natuurlijk gewoon een genot..... laat die zweters maar smelten met al hun smoezen, kies voor meer beleving dus meer inch :wink:

    Regeltjes, ik zal een stukje overtypen uit HET, het is uit een test waarin in het allerlaatste het nummer van juni/juli 2006 15 HD ready schermen worden getest, je krijgt niet de test, maar het stukje over:

    KIJKAFSTAND:

    bla bla bla bla bla..... Bij HDTV gaat dat verhaal niet langer op. Sterker nog, omdat HD-beelden zoveel meer scherpte bevatten, geldt eigenlijk dat je niet langer rekening moet houden met een minimale afstand, maar eerder met een maximale
    In het geval van een televisie met 1920x1080 geldt dat je, om alle details van een HDTV-uitzending te kunnen zien, ongeveer drie maal de hoogte van het beeld als kijkafstand moet aanhouden. Bij televisies met een lagere resolutie - zoals de gangbare 1366x768-modellen - kan die afstand wat groter zijn. Maar bij het bekijken van HD- uitzendingen is het voor het voor optimale beleving in ieder geval geen goed idee om op meer dan zes maal de schermhoogte te gaan zitten. bla bla bla bla

    Als voorbeeld werd een 32inch gegeven met een beeldhoogte van 40 centimeter, daar moet je bij beeld met een HD content dan ook niet verder af gaan zitten dan 2,40 meter.

    Ga voor 50 inch, vooruit laat ze allemaal maar zwetsen, maar 42inch voor een normale living is echt niet te groot, later wil je alleen nog maar groter, HD is tenslotte gemaakt voor de wat grotere schermen, en niet nodig voor slaapkamer TV's van 28 of 32 inch, en voor hele grote slaapkamers 37 inch :wink:

    Think BIG, ik ken niemand die achteraf toch en wat kleiner scherm wilde hebben, maar ik ken er bergen die ..... later toch wel een groter scherm willen..... als ie 8 jaar meegaat, dan wordt jouw later..... ook zoveel later
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    Over bovenstaande:

    Lang niet alles wordt in HD uitgezonden. Dus het verhaal gaat voor een te groot gedeelte niet op.
    Kijkafstand blijft dus belangrijk en 42 inch met een kijkafstand van minder dan 4 meter is dus volgens mij te krap.
    Met 37 inch denk ik dus al al groot genoeg!
    Ennnn............doe mij maar climat control i.p.v. een gewone airco!
    :wink:

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pl119
    Over bovenstaande:

    Lang niet alles wordt in HD uitgezonden. Dus het verhaal gaat voor een te groot gedeelte niet op.
    Kijkafstand blijft dus belangrijk en 42 inch met een kijkafstand van minder dan 4 meter is dus volgens mij te krap.
    Met 37 inch denk ik dus al al groot genoeg!
    Ennnn............doe mij maar climat control i.p.v. een gewone airco!
    :wink:
    jammer dat je met een 42 inch SD uitzendingen niet in een soort letterbox kan weergeven met een zwarte rand rondom het beeld. Dan kan je kijken als een 32 inch voor SD en als een 42 inch voor HD. Iets voor de iedeënbus van Philips / Panasonic / Pioneer :wink:

    PS: daarstraks nog een reportage gezien van Nederlanders in een bloedhete caravan in Duitsland bij het WK. Geef mij dan maar klimaatregeling
    To infinity ... and beyond!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •