Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 41 worden weergegeven.

Discussie: Billy Wilder

  1. #1

    Standaard Billy Wilder

    Deze regisseur heeft ongeveer 25 films gemaakt, waarvan er maar liefst 8 in de imdb top 250 staan!
    - Stalag 17
    - Some like it hot
    - Ace in the hole
    - Double indemnity
    - Lost weekend
    - Sunset boulevard
    - Witness for the prosecution
    - The apartment
    Ik heb alleen Some like it hot, Double indemnity en Sunset boulevard gezien en ben erg nieuwsgierig naar zijn andere films. Hopelijk zijn er hier mensen die mij wat aanbevelingen of kijkervaringen kunnen meegeven.

  2. #2

    Standaard Re: Billy Wilder

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic
    Deze regisseur heeft ongeveer 25 films gemaakt, waarvan er maar liefst 8 in de imdb top 250 staan!
    - Stalag 17
    - Some like it hot
    - Ace in the hole
    - Double indemnity
    - Lost weekend
    - Sunset boulevard
    - Witness for the prosecution
    - The apartment
    Ik heb alleen Some like it hot, Double indemnity en Sunset boulevard gezien en ben erg nieuwsgierig naar zijn andere films. Hopelijk zijn er hier mensen die mij wat aanbevelingen of kijkervaringen kunnen meegeven.
    De titels die jij gezien hebt zijn wel z'n grootste klassiekers denk ik. Verder heb ik zelf nog Sabrina in m'n collectie zitten maar da's een wat meer lichtgewicht Wilder-film: leuk maar niet bijzonder.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb alleen Stalag 17, Some Like Hot en Sunset Boulevard gezien. Waarvan de 1e het beste, de 2e daarna, 3e minste..
    Stalag 17 is een prachtige komedie, die later erg serieus wordt, met Holden als underdog.
    Some Like it Hot is ook een schitterende komedie, met zeer originele humor en verkleedpartijen.
    Sunset Boulevard vond ik een aardige speelfilm, met een aparte oude vrouw die vergeten was door Hollywood. Helaas zit hier weinig snelheid in.

  4. #4

    Standaard Re: Billy Wilder

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic
    - Witness for the prosecution
    - The apartment
    Deze 2 films zijn zeer zeker aan te bevelen.

    Witness for the prosecution - met een weergaloze Marlene Dietrich. Dit rechtbankdrama heeft humor, maar zeer zeker een van de sterkste verhaallijnen die ik ooit in een film heb gezien.

    The Apartment is weer heel anders... eigenlijk de voorloper van de romkom's waarmee je tegenwoordig wordt platgegooid. Jack Lemmon in een echt aandoenlijke rol als loonslaaf die alleen hogerop komt door zijn apartement uit te lenen aan zijn bazen voor hun buitenechtelijke avontuurtjes. Een film met veel humor en gevoel...
    Send a maniac to catch a maniac...

  5. #5

    Standaard

    Een uitgebreide Billy Wilder thread is ook te vinden op CinemAvanti.nl
    link
    Ik mis nog een paar aardige films van Wilder op dvd.
    Met name Five graves too Cairo en The front page.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Een uitgebreide Billy Wilder thread is ook te vinden op CinemAvanti.nl
    link
    Ik mis nog een paar aardige films van Wilder op dvd.
    Met name Five graves too Cairo en The front page.
    The Front Page is vorig jaar een r1 van verschenen.

  7. #7

    Standaard

    Als ik goed gezocht heb, blijken de noirs Ace in the hole en Lost weekend en Witness... niet verkrijgbaar te zijn in een redelijke uitgave met (engelse) ondertiteling. Of is er iemand die deze 2 wel is tegengekomen?

  8. #8

    Standaard

    Stalag 17 en The Apartment kan ik je ook aanbevelen. Ook Sabrina is best wel aardig, al zit die wel een niveautje lager.

    Ik ben zelf met name erg benieuwd naar The Lost Weekend, maar die krijg ik maar niet op DVD te pakken...
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Headhunter
    Ik ben zelf met name erg benieuwd naar The Lost Weekend, maar die krijg ik maar niet op DVD te pakken...
    5.99 toch maar bij Play.com ?

  10. #10

    Standaard

    Lost Weekend, regio met Engelse ondertitels heb ik ooit gekocht bij Boudisque. Maar is hier niet ook een Nederlandse regio 2 versie van?

  11. #11

    Standaard

    Alleen nog maar Sunset Blvd. (super!) en Some Like It Hot (minder) gezien, Stalag 17 ligt hier nog om eens te kijken.

    Ik ben niet onmiddellijk wild van Wilders werk, maar ik ga toch zeker nog de overige films van hem kijken die in de IMDB top 250 staan.

  12. #12

    Standaard

    Weet iemand waar Witness For The Prosecution een beetje betaalbaar te krijgen is (minimaal engelse ondertiteling)?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic Bekijk bericht
    Weet iemand waar Witness For The Prosecution een beetje betaalbaar te krijgen is (minimaal engelse ondertiteling)?
    haha,

    deze vraag heb ik ook exact!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    haha,

    deze vraag heb ik ook exact!
    Volgens mij zit je al snel aan een r4 vast, maar dat is me financieel een beetje te gortig.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic Bekijk bericht
    Volgens mij zit je al snel aan een r4 vast, maar dat is me financieel een beetje te gortig.
    Kijk eens op Amazon.co.uk; ik heb hem zojuist besteld bij thermite-uk (via USA) regio 1 met ondertitels ; Pst. 5,67 incl. verzendkosten. (circa 8,00 uero). Ze hebben er meerdere op dat adres.(=betrouwbaar)
    http://www.amazon.co.uk/gp/offer-lis...5639333&sr=1-1

  16. #16

    Standaard

    de usa versie heeft alleen franse en spaanse ondertiteling!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  17. #17

    Standaard

    Hier staat ook nog wat bij Play.com
    http://www.play.com/DVD/Region_1/4-/...n/Product.html

    Ik gok erop dat deze MGM uitgave ook is voorzien van Engelse ondertitels, zoals meestal het geval. Ik heb het vaker meegemaakt dat het niet specifiek wordt vermeld, behoudens Spaans en Frans.

  18. #18

    Standaard

    http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=3982

    R1 America - (MGM)


    Extras:
    Theatrical Trailer
    Subtitles:
    French and Spanish
    Aspect Ratio:
    1.66:1
    Picture Format:
    Non-Anamorphic
    TV System:
    NTSC
    Soundtrack(s):
    English Dolby Digital 2.0 Dual Mono
    French Dolby Digital 2.0 Dual Mono
    Case type:
    Amaray (Keep) Case
    Notes:
    Also in "The Billy Wilder DVD Collection", with "The Apartment", "Avanti!", "The Fortune Cookie", "Irma la Douce", "Kiss Me Stupid", "One Two Three", "The Private Life of Sherlock Holmes", and "Some Like It Hot".

    Helaas, fout gegokt dus!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  19. #19
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=3982

    R1 America - (MGM)


    Extras:
    Theatrical Trailer
    Subtitles:
    French and Spanish
    Aspect Ratio:
    1.66:1
    Picture Format:
    Non-Anamorphic
    TV System:
    NTSC
    Soundtrack(s):
    English Dolby Digital 2.0 Dual Mono
    French Dolby Digital 2.0 Dual Mono
    Case type:
    Amaray (Keep) Case
    Notes:
    Also in "The Billy Wilder DVD Collection", with "The Apartment", "Avanti!", "The Fortune Cookie", "Irma la Douce", "Kiss Me Stupid", "One Two Three", "The Private Life of Sherlock Holmes", and "Some Like It Hot".

    Helaas, fout gegokt dus!
    Had ik ook gelezen, maar ik heb ze hier nog eens op een foutje betrapt. Ik laat het wel weten als ie binnen is (3-4 weken).Ik blijf dus nog even hoop houden.

  21. #21

    Standaard

    18 december Witness for the Prosecution in 't Beest te goes.

    http://www.tbeest.nl/film.php
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC. Bekijk bericht
    18 december Witness for the Prosecution in 't Beest te goes.

    http://www.tbeest.nl/film.php
    Of all places...

  23. #23

    Standaard

    Hey, voor iemand uit Brabant, of andere Zeeuwen is dat best leuk.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Had ik ook gelezen, maar ik heb ze hier nog eens op een foutje betrapt. Ik laat het wel weten als ie binnen is (3-4 weken).Ik blijf dus nog even hoop houden.
    Helaas, ik zal het met Franse of Spaanse ondertitels moeten doen. Dan maar geen en oortjes open voor het Engels. Geen chips eten opndertussen.
    Evengoed valt te wensen dat er nog een Nederlandse release komt.

  25. #25

    Standaard

    Is van deze regisseur geen leuke r2nl box uit met zijn meest spraakmakende films?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •