De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Heb ik progressive scan op mijn tv?

    Hoi mensen, ik heb wat brandende vraagjes:

    wat is nou precies het verschil tussen composite en RGB? Als ik componenten-aansluiting gebruik voor mijn dvdspeler moet ik toch 'RGB' kiezen of heb ik dat verkeerd?

    En hoe kun je zien of een tv over progressive scan beschikt? Mijn tv is een V7 32" LCD maar er staat nergens in de handleiding expliciet iets over progressive scan. Wel staat er bij de compenten-ingangen "YPbPr", zegt dat iets?

  2. #2

    Standaard Re: Heb ik progressive scan op mijn tv?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joey-t
    Hoi mensen, ik heb wat brandende vraagjes:

    wat is nou precies het verschil tussen composite en RGB? Als ik componenten-aansluiting gebruik voor mijn dvdspeler moet ik toch 'RGB' kiezen of heb ik dat verkeerd?

    En hoe kun je zien of een tv over progressive scan beschikt? Mijn tv is een V7 32" LCD maar er staat nergens in de handleiding expliciet iets over progressive scan. Wel staat er bij de compenten-ingangen "YPbPr", zegt dat iets?
    Ik dacht dat alle LCD's met progressive scan overweg kunnen. Met analoog heb je in principe 4 soorten aansluitingen, van het meest slechte tot het beste is composiet > s-video > rgb > component (YpbPr). Component kun je alleen aansluiten via de afzonderlijke kabels rood, groen en blauw. De rest kan je met scart of cinch kabels aansluiten, behalve rgb, die is alleen scart. Progressive scan kan je volgens mij ook alleen via de component aansluiting verkrijgen, maar correct me if I'm wrong :wink:
    Marantz SR7500 | Marantz DV6600 | Marantz CD5001 OSE | Elac FS207.2 | Elac CC201.2 | Elac CL82 | REL Stampede

  3. #3

    Standaard Re: Heb ik progressive scan op mijn tv?

    Ik denk idd dat in de praktijk alle LCD TVs met een Component ingang (YPbPr) overweg moeten kunnen met een progressief signaal over die ingang.

  4. #4

    Standaard

    Ja, hij kan ook wel overweg met progressive scan. Maar met mijn vorige dvd-speler was ik niet overtuigd van het verschil in beeldkwaliteit tussen interlaced en progressive scan. Met mijn nieuwe dvd-speler (samsung home cinema-set) ben ik ook niet uiterst tevreden over het beeld met progressive scan. Het doet het allemaal wel, maar ik kan absoluut niet zeggen dat het nu beter is dan het interlaced beeld met mijn vorige speler. Het is alleen....anders.

    Ik vroeg me dus af of ik misschien progressive scan probeerde weer te geven op een tv die het niet had, waardoor het effect ervan niet weergegeven kan worden (of minder wordt).

  5. #5
    jvnijnanten
    Guest

    Standaard

    Kijk anders ook ff bij de instellingen van je DVD-speler. Ik moest in het setup-menu expliciet aangeven dat ik gebruik maakte van progressive scan over YPbPr. Pas daarna kon ik het verschil héél goed zien. Maar ik maak dan ook gebruik van een beamer...

  6. #6

    Standaard Re: Heb ik progressive scan op mijn tv?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan
    Ik denk idd dat in de praktijk alle LCD TVs met een Component ingang (YPbPr) overweg moeten kunnen met een progressief signaal over die ingang.


    Is er misschien iemand die hier uitsluitsel over kan geven?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •