De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DVD-Lab PRO vra(a)g(en)

    misschien handig om in afwachting van Nathan's 3e deel over authoring met DVD-Lab maar even een algemeen topic te maken? Ik zag af en toe wel verspreid wat vragen staan, maar dit is misschien wat handiger..

    Ik heb sinds kort dit programma op m'n PC staan, en hoewel het erg handig is, vond ik het wel ff puzzelen in het begin.

    Zo heb ik een vraag over de selectie van de links in de menu's; ik heb met Photoshop een menuutje gemaakt met een layer met de complete tracklist in licht oranje, dus zoals het eruit moet zien als het niet geselecteerd is. En dan voor elke song apart een layer met een donkerder kleur oranje met een zwarte rand eromheen (strokes) Nu dacht ik misschien te simpel maar nu hoopte ik dus in het begin dat ik het wel voor elkaar zou krijgen om dan dus de gewone letters lichtoranje te laten zijn en de geselecteerden donker oranje met een zwarte rand.

    Maar op de een of andere manier ging dat uiteraard niet...de niet geselecteerde letters werden donker oranje (zonder de zwrate rand) en de geselecteerde letters roze. Nu had ik gewoon even wat meer tijd moeten nemen om te kijken naar dat roze; dat heb ik nu dus uitgezet :P
    Maar hoe krijg ik die twee layers te doen wat ik wil? Of kan dat toch niet?...
    Want zo wil ik bij een andere DVD dat de niet geselecteerde letters donker blijven en de geselecteerde letters licht met een gloed (outerglow) worden...Dus hier heb ik ook 2 verschillende layers voor gemaakt (of eigenlijk ook weer; 1 voor de hele tracklist, en dan elk een nieuwe layer voor een aparte song)


    oh, en nog even iets anders; ik heb een bootleg dvdtje van een concert maar die is veel te donker en met te grauwe kleuren; in welk programma kan ik het contrast en kleuren e.d. bewerken van een naar mijn harde schijf gerippte DVD?

  2. #2

    Standaard

    iemand?...

  3. #3

    Standaard

    In een menu kun je meestal (afhankelijk van het authoringprogramma) slechts 1 laag als overlay gebruiken. Je kunt dan ook maar met 1 kleur werken voor de overlay buttons.
    Meestal maak je deze in Photoshop in zwart met transparantie. In een authoring programma kun je dan aangeven welke kleur hij de overlay moet geven.

    Overigens heb je dan maar een bestand van 2 lagen nodig voor je menu, 1 laag met de background, en 1 laag voor de overlay.

    Wat je kunt proberen voor de overlay in Photoshop is de outline van de tekst 100% zwart te maken, en de letters zelf 20% zwart of zo (zelf ff mee stoeien met het percentage)

    Het lichtzwart wordt daardoor in het authoring-programma deels transparant en zal een donkere tint over de oranje letters geven.
    De outline zal gewoon 100% zwart zijn.

    Hope this helps...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •