De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Deze plasma of lcd tv?

    Ik zit nu te twijfelen tussen deze plasma: http://www.kieskeurig.nl/product/A20...2D004437F1.htm
    of deze lcd: http://www.kieskeurig.nl/product/354...760032228B.htm

    De grote voordeel van de lcd vind ik dat het geen lichtbronnen weerkaasts, alleen het beeldkwaliteit is vergeleken met de panasonic minder, zo blijkt.
    Wat zou kiezen tussen deze twee en waarom?

  2. #2

    Standaard Re: Deze plasma of lcd tv?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mortyr
    Ik zit nu te twijfelen tussen deze plasma: http://www.kieskeurig.nl/product/A20...2D004437F1.htm
    of deze lcd: http://www.kieskeurig.nl/product/354...760032228B.htm

    De grote voordeel van de lcd vind ik dat het geen lichtbronnen weerkaasts, alleen het beeldkwaliteit is vergeleken met de panasonic minder, zo blijkt.
    Wat zou kiezen tussen deze twee en waarom?
    Hoi,

    Waarom open je weer een zelfde thread? Je hebt nu 2 dezelfde thread lopen en weer vergelijk je de panasonic met een andere tv. Koop gewoon de Panasonic aangezien je toch telkens weer over begint.

    Ik zelf heb 2 weken geleden de panasonic TH42PV60 gekocht en ben tevreden, wilde eigenlijk wachten op de PV600 maar had geen geduld.


    Groet

  3. #3

    Standaard

    De S reeks van de Sony Bravia wordt in alle tests zowat met de grond gelijk gemaakt. Heb je die toestellen in de winkel aan het werk gezien? Ik wel, en het verschil in kwaliteit (met dezelfde bron) is fenomenaal. Vergeet de Sony is mijn advies! Op een zusterforum heb ik ook gelezen dat het scherm niet gecalibreerd kan worden.

  4. #4
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard

    neem de pv60 maar ik heb hem mee mogen nemen voor 1995,- bij de bcc (incl voet!)
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

  5. #5

    Standaard

    De Sony zou ik ook links laten liggen. Maar de plasma ook, dit scherm heeft geen natieve HD resolutie dus moet er weer gescaled gaan worden etc. Daarnaast hebben plasma's nog steeds last van inbranden (ook dit type, zie forum reactie vandaag gepost). Maarja, welke dan wel? Ik weet het zo langzamerhand ook niet meer. De V serie van Sony ziet er mijns inziens wel goed uit. Die is dan ook de helft duurder. Samsung R7x heb ik ook gezien in de winkel, ben er niet kapot van, met andere woorden ik ga mijn zuur verdiende spaarcenten niet voor uitgeven.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  6. #6
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard

    die pv60 heeft dan wel niet een natieve hd resolutie maar geeft het (720p,1080i) wel beter weer dan die plasma's met hogere resoluties!
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

  7. #7

    Standaard

    Dan zit er gewoon een betere scaler in. Een scherm wat natief 720 is kan 720 ook ongescaled weergeven, dat geeft altijd een beter plaatje. 42" is een aanzienlijke grote, dan ga je dat soort dingen gewoon zien, zeker de combinatie van scalen en een lagere resolutie. Als je b.v. 720P en 1080i gaat kijken op een normale LCD-TV met een resolutie van 1366X768 dan ziet de 720P heb ik ervaren er beter uit, waarom? Het is progressive en hoeft niet minder gescaled te worden.

    Natuurlijk is de kwaliteit van de scaler een van de belangrijkste dingen die bepalend is voor de kwaliteit van het scherm (na het paneel). Een pioneer 436 b.v. heeft een stukken beter scaler dan een panasonic (dat mag ook wel voor 1 - 1.5 k meer) en daarom geeft hij een beter beeld.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    . Een pioneer 436 b.v. heeft een stukken beter scaler dan een panasonic (dat mag ook wel voor 1 - 1.5 k meer) en daarom geeft hij een beter beeld.
    daar is lang niet iedereen het mee eens.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb ze nooit bij dezelfde winkel gezien. Wel HD op beide en vond de pio er erg strak uitzien. Moet wel zeggen dat je nog steeds pixels ziet op 3.5 meter... Vraag me dan af of dit bij de nieuwe 1080 pio niet meer zo is, dat zou wel ERG gaaf zijn!
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  10. #10
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Ik heb ze nooit bij dezelfde winkel gezien. Wel HD op beide en vond de pio er erg strak uitzien. Moet wel zeggen dat je nog steeds pixels ziet op 3.5 meter... Vraag me dan af of dit bij de nieuwe 1080 pio niet meer zo is, dat zou wel ERG gaaf zijn!
    haha je denk toch niet dat ik pixels ziet van 3.5m op my panasonic! je spreek jezelf een beetje tegen.
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maximus
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Ik heb ze nooit bij dezelfde winkel gezien. Wel HD op beide en vond de pio er erg strak uitzien. Moet wel zeggen dat je nog steeds pixels ziet op 3.5 meter... Vraag me dan af of dit bij de nieuwe 1080 pio niet meer zo is, dat zou wel ERG gaaf zijn!
    haha je denk toch niet dat ik pixels ziet van 3.5m op my panasonic! je spreek jezelf een beetje tegen.
    Ik weet dat ik het zelf gezien heb maar zoals ik er al bij zei, ik heb beide schermen niet in dezelfde winkel gezien. Er speelde wel HD op beide maar aangezien het verschillende filmpjes waren is een vergelijking moeilijk te maken (nogmaals zoals boven beschreven). Toch waren bij de pana pixels waar te nemen, vooral op effen vlakken, met name donkere.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  12. #12

    Standaard

    Ik zou niet afgaan op de winkels. Ik was laatst in de mediamarkt amsterdam, de 42pv60 stond rampzalig ingesteld. allerlei lijnen door het DVD beeld. Ik vroeg hoe het zat, de verkoper vertelde me dat zij er niet aan mochten komen. alleen mensen van Panasonic zelf mogen dat.

  13. #13
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard

    Het is bijna onmogelijk om een plasma te beoordelen in de winkel.
    Ik was naar die raf show geweest en daar waren alle bekende merken aanwezig en alle plasma goed ingesteld! toen was de keuze snel gemaakt en daarna pas kwam ik er achter dat die pana ook nog eens het beste getest is uit 92 plasma's!!
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •