Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 45 worden weergegeven.

Discussie: Rescue Me

  1. #1

    Standaard Rescue Me

    Ik zag in de FilmValley van deze maand een advertentie staan van een nieuwe dvdbox van de tv-serie Rescue Me.

    De serie gaat over een bevelvoerder/teamleider van Engine 62, in New York. Het lijkt mij -qua concept- een geweldige serie voor de geweldige prijs van 39,99 bij de FRS.

    Kan iemand mij wat meer vertellen over deze serie? Is het een dramaserie? Of zijn er ook action sequences van inzetten, branden e.d.?
    Somebody once wrote: "Hell is the impossibility of reason." That's what this place feels like. Hell. (Chris Taylor - Platoon)

  2. #2

    Standaard

    De serie is meer een dramaserie dan een actieserie. Je ziet wel branden en reddingen maar niets echt spectaculairs.
    Momenteel zit ik aan aflevering 4 ongeveer en tot dusver gaat het over Tommy Gavin, de centrale personage in de serie.
    Hij is gescheiden van zijn vrouw, maar leeft nog rechtover zijn vroegere woonst. Dit om zijn kinderen maar vooral zijn vrouw in het oog te houden.
    Daar heeft hij zijn redenen voor.
    Hij heeft ook een speciale inwonende gast bij hem thuis, zijn dode neef Jimmy Keefe, een brandweerman omgekomen in 9/11. Daar voert hij gesprekken mee onder andere over zijn gezin en dat van Jimmy Keefe.
    Verder houdt Tommy er nog een liefje op na.
    Zijn collega's zijn op zijn minst even eigenaardig in bepaalde gewoontes.
    En eigenlijk doet Tommy niets anders dan hun advies geven , terwijl hij eigenlijk zelf hulp nodig heeft . Daar wijst eigenlijk de titel op.
    "Rescue me" , enerzijds de roep van slachtoffers in hun reddingsactie en anderzijds de roep van de brandweermannen om hulp in hun lijden. Dit terwijl ze zich als echte macho's stoer willen overkomen.
    Dit is kort bescherven zonder veel te willen spoilen. Ook de humor is vrij goed in de serie , van situaties tot grappen.

    Ik ben aangenaam verrast door het niveau van de serie. Dit is echt een goede serie als je het rauwere realistische werk van The Wire of The Sopranos wel gewoon bent. Ik was gewonnen voor deze serie na amper één aflevering. Voor het geld , 29.99 euro , moet je deze zeker niet laten liggen.
    Tv serie fan

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door locutus71
    De serie is meer een dramaserie dan een actieserie. Je ziet wel branden en reddingen maar niets echt spectaculairs.
    Momenteel zit ik aan aflevering 4 ongeveer en tot dusver gaat het over Tommy Gavin, de centrale personage in de serie.
    Hij is gescheiden van zijn vrouw, maar leeft nog rechtover zijn vroegere woonst. Dit om zijn kinderen maar vooral zijn vrouw in het oog te houden.
    Daar heeft hij zijn redenen voor.
    Hij heeft ook een speciale inwonende gast bij hem thuis, zijn dode neef Jimmy Keefe, een brandweerman omgekomen in 9/11. Daar voert hij gesprekken mee onder andere over zijn gezin en dat van Jimmy Keefe.
    Verder houdt Tommy er nog een liefje op na.
    Zijn collega's zijn op zijn minst even eigenaardig in bepaalde gewoontes.
    En eigenlijk doet Tommy niets anders dan hun advies geven , terwijl hij eigenlijk zelf hulp nodig heeft . Daar wijst eigenlijk de titel op.
    "Rescue me" , enerzijds de roep van slachtoffers in hun reddingsactie en anderzijds de roep van de brandweermannen om hulp in hun lijden. Dit terwijl ze zich als echte macho's stoer willen overkomen.
    Dit is kort bescherven zonder veel te willen spoilen. Ook de humor is vrij goed in de serie , van situaties tot grappen.

    Ik ben aangenaam verrast door het niveau van de serie. Dit is echt een goede serie als je het rauwere realistische werk van The Wire of The Sopranos wel gewoon bent. Ik was gewonnen voor deze serie na amper één aflevering. Voor het geld , 29.99 euro , moet je deze zeker niet laten liggen.
    Ok, dat klinkt goed! The Wire vond ik zeer zeker tof, dus dan zal dit mij ook wel liggen. 29,99, waar heb je hem vandaan dan voor dat geld? ik heb em bij de frs zien liggen, maar daar wasie 39,99 (met free id +/- 36 euro).
    Somebody once wrote: "Hell is the impossibility of reason." That's what this place feels like. Hell. (Chris Taylor - Platoon)

  4. #4

    Standaard

    29.99 euro bij Mediadis.com , maar ik ben zeker dat een Mediamarkt hier nog ondergaat of op zijn minst gelijk.
    Tv serie fan

  5. #5

    Standaard

    Hij is in mijn bezit, heb de eerste aflevering gezien
    Echt te gek! Supergoeie humor, en de cast speel zeker goed. De aflevering vloog voorbij, en kan niet wachten om de 2de aflevering te zien.
    Somebody once wrote: "Hell is the impossibility of reason." That's what this place feels like. Hell. (Chris Taylor - Platoon)

  6. #6

    Standaard

    Denis Leary speelt 1 van de hoofdrollen, dus dat zegt al genoeg.. Denis Leary rulez... hehe...

    PS. ik heb deze serie nog nooit gezien, en deze is volgensmij hier ook helemaal niet op tv geweest... maar hij lijkt mij wel zeer interessant..

  7. #7

    Standaard

    Ik heb het hele seizoen nu gezien en dit is echt een belevenis. Wat er allemaal niet in dat eerste seizoen wordt gestopt, ongeloofelijk. Misschien soms wat te overdadig voor slechts dertien afleveringen,maar het maakt het zeker doorkijken waard. En altijd is het hetzelfde, Tommy ter hulp van anderen terwijl hijzelf op een ramkoers met zichzelf is.
    Hoop dat Sony Pictures nu snel ook het tweede seizoen uitbrengt. Gezien seizoen 2 pas uit is in Amerika misschien wat ijdele hoop.
    Tv serie fan

  8. #8

    Standaard

    Is dit ook zo'n serie waarbij de brandweer mannen neergezet worden als helden, dat overdreven amerikaanse gedoe?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hidde Verkooijen
    Is dit ook zo'n serie waarbij de brandweer mannen neergezet worden als helden, dat overdreven amerikaanse gedoe?
    Neen, niet echt vind ik. Er wordt natuurlijk gezegd dat zij de helden zijn van 9/11 en dat bijvoorbeeld ook zoveel politiemannen zijn gestorven is minder geweten.
    In één van de scénes geeft een politieman Tommy onder zijn voeten , met te zeggen dat de heldendagen van de brandweer al lang voorbij is.
    Er wordt niet rond gegaan rond het heldendom maar het wordt ook genuanceerd op bepaalde momenten.
    Tv serie fan

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hidde Verkooijen
    Is dit ook zo'n serie waarbij de brandweer mannen neergezet worden als helden, dat overdreven amerikaanse gedoe?
    Totaal niet, vind ik. Er wordt wel op ingegaan dat brandweermensen die status hebben/hadden in de V.S. na 9/11, maar dat die dagen geteld zijn.
    En ook worden de brandweermensen niet neergezet als helden, maar als doodgewone mensen met doodgewone problemen. Tommy drinkt o.a. ontzettend veel, en de luitenant (weet zn naam zo niet meer) kan zijn agressie op een gegeven niet meer de baas, iets wat een held wel kan.
    Ik vind deze serie dus niet een tribuut naar brandweermensen, maar eigenlijk een serie over de problemen en dagelijkse hebben en houwen van deze mensen.
    Somebody once wrote: "Hell is the impossibility of reason." That's what this place feels like. Hell. (Chris Taylor - Platoon)

  11. #11

    Standaard

    Volgens Bol.com komt seizoen 2 uit op 21 september.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hidde Verkooijen
    Volgens Bol.com komt seizoen 2 uit op 21 september.
    Ik zag het net ook. Kijk, das goed nieuws! Seizoen 1 is echt super...
    Somebody once wrote: "Hell is the impossibility of reason." That's what this place feels like. Hell. (Chris Taylor - Platoon)

  13. #13

    Standaard

    Ben nu seizoen 3 aan het kijken en ik verbaas me telkens weer dat deze serie beter blijft worden. Vond deel 1 al goed, alhoewel ze iets te veel van die spookzooi erin hadden, maar 2 en 3 zijn gewoon nog beter. Valt ook op hoe in het begin de firefight actie wat meer aanwezig was en dat steeds meer verschuift naar meer humor. Briljante serie en Denis Leary rulez! Net nog even Cure For Cancer en Lock N Load gekeken, ook in 1 woord geweldig!

  14. #14

    Standaard

    Ik heb de afgelopen dagen de eerste 9 afleveringen gezien. Geweldige serie, ga deze serie binnenkort maar ff aanschaffen (ik heb seizoen 1 van mijn broeder geleend). Heerlijke droge humor en grappige onderwerpen. Qua humor en camerawerk een beetje te vergelijken met The Shield. Een aanrader!!

  15. #15

    Standaard

    Sony Pictures Home Entertainment have announced the Region 1 DVD release of Rescue Me: The Complete Third Season for 5th June 2007 priced at $49.95 SRP. Dennis Leary stars in this blend of drama and comedy set around the New York Fire Department which is set to move into its fourth season this June.

    Episodes are spread across four-discs presented in 1.78:1 Anamorphic Widescreen with English DD5.1 Surround audio and English subtitles. Extras include:
    • Behind the Hose
    • Behind the Smoke - Behind-the-Scenes Featurette
    • Being Denis Leary
    • Deleted Scenes
    • Fighting Fires in a Vertical City
    • Gag Reel
    • Going to the Gay Place
    • Location Tour
    • Rescue Me Comedy Short
    • Rescue Me Season 4 Preview
    • The Bravest Traditions
    Ziet er weer goed uit, hopelijk hoeven wij niet te lang te wachten.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hidde Verkooijen Bekijk bericht

    Ziet er weer goed uit, hopelijk hoeven wij niet te lang te wachten.
    Te gek! Nou afwachten hoelang de R2NL versie op zich laat wachten, maar op zich hebben ze het tempo er aardig in zo.
    Somebody once wrote: "Hell is the impossibility of reason." That's what this place feels like. Hell. (Chris Taylor - Platoon)

  17. #17

  18. #18

    Standaard

    Ik ben net klaar met seizoen twee van deze geweldige series.
    Denis Leary is echt super en Charles Durning als zijn vader samen met uncle Teddy zijn ook heel grappig.
    De muziek is ook een belangrijk onderdeel ik kan de CD zeker aanraden.

    vince.

  19. #19

    Standaard

    geweldige serie echt heerlijk kan er geen genoeg van krijgen

  20. #20

    Standaard

    weet iemand misschien wanneer we hier seizoen 3 mogen verwachten?
    ik kan er zelf niets over vinden!

  21. #21

    Standaard

    Ik heb ook nog niets kunnen vinden over een Nederlandse release. Zelfs nog niets eens iets gezien van een UK release terwijl de vorige seizoenen tegelijkertijd als UK en NL uitkwamen als ik me niet vergis.

    Dus als iemand meer weet.....

  22. #22

    Standaard

    Ik ben net klaar met de regio 1 versie van series 3,
    Weer super met een heftige slot :wink:

    gr,vince.

  23. #23

    Standaard

    Ik ga het toch amar eens vragen, ik heb de eerste 3 afleveringen gezien, en ben er mee gestopt omdat ik er ene beetje moe van werd dat hij overal maar mensen zag die er niet waren.
    word het nog anders? zo ja dan ga ik der weer gewoon mee verder

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door arjan_ufo Bekijk bericht
    Ik ga het toch amar eens vragen, ik heb de eerste 3 afleveringen gezien, en ben er mee gestopt omdat ik er ene beetje moe van werd dat hij overal maar mensen zag die er niet waren.
    word het nog anders? zo ja dan ga ik der weer gewoon mee verder
    Vond het een leuke toevoeging dat hij zijn broer steeds tegenkwam juist, maar ieder zijn eigen.

    Maar naarmate seizoen 3 komt hij er steeds minder in voor, in seizoen 4 heeft die voor zover ik me herinner geeneens een verschijning gemaakt.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  25. #25

    Standaard

    Dan moet ik er maar is mee verdergaan

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •