Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 68 van 68 worden weergegeven.
  1. #51
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freno
    Is wel een echte aanrader, zeker de Music Hall gaan beluisteren, met name bij stemmen duidelijk veel verschil. Looks vind ik wat minder, maar het geluid is voor die prijs top, ook bij laag volume blijft de muziek power hebben.
    gezien het plaatje ben ik blij dat ik een arcam cd speler heb 8)

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freno
    Is wel een echte aanrader, zeker de Music Hall gaan beluisteren, met name bij stemmen duidelijk veel verschil. Looks vind ik wat minder, maar het geluid is voor die prijs top, ook bij laag volume blijft de muziek power hebben.
    gezien het plaatje ben ik blij dat ik een arcam cd speler heb 8)
    niks mis mee met de looks, ziet er gaaf uit!

    bovendien heeft Freno gelijk, het gaat om de prestatie. Als hij vindt dat de Music Hall de Arcam e.a. wegspeelt, vind ik het juist goed van hem dat hij ondanks de -voor hém hè- mindere looks toch voor kwaliteit kiest!

  3. #53

    Standaard

    Als je toch al verschillende merken hebt vind ik de looks sowieso minder belangrijk. :wink:

    Overigens vind ik het geen onaardig ogende speler.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #54
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freno
    Is wel een echte aanrader, zeker de Music Hall gaan beluisteren, met name bij stemmen duidelijk veel verschil. Looks vind ik wat minder, maar het geluid is voor die prijs top, ook bij laag volume blijft de muziek power hebben.
    gezien het plaatje ben ik blij dat ik een arcam cd speler heb 8)
    niks mis mee met de looks, ziet er gaaf uit!

    bovendien heeft Freno gelijk, het gaat om de prestatie. Als hij vindt dat de Music Hall de Arcam e.a. wegspeelt, vind ik het juist goed van hem dat hij ondanks de -voor hém hè- mindere looks toch voor kwaliteit kiest!
    Het is niet mijn smaak. maargoed, dat is ieder voorzich . Looks vind ik toch enorm belangrijk omdat het bij mij een prominent stuk is in mijn kamer.

  5. #55

    Standaard

    Dank je wel voor julie reacties.

    Atacama's van het weekend maar eens gaan regelen en gelijk eens kijken waar ik kan luisteren. Arcam en Cambridge stonden ook al op de short list maar Music Hall wil ik ook proberen.

    Zijn er merken die goed matchen met mijn receiver? Heb ik nu toch al staan en als de CD speler richting / over de € 600 gaat ga ik er voorlopig niet nog een losse versterker bij kopen.
    KEF Q11, Q4, Q10c, Sub6 Mark II, Denon AVR 2106, Sony NS930, Marantz SA-7001KI

  6. #56
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Newbee
    Dank je wel voor julie reacties.

    Atacama's van het weekend maar eens gaan regelen en gelijk eens kijken waar ik kan luisteren. Arcam en Cambridge stonden ook al op de short list maar Music Hall wil ik ook proberen.

    Zijn er merken die goed matchen met mijn receiver? Heb ik nu toch al staan en als de CD speler richting / over de € 600 gaat ga ik er voorlopig niet nog een losse versterker bij kopen.
    Ben je net iets te laat. Gisteren stonden er op het HT forum een paar Atacama standaards tekoop voor een belachelijk lage prijs van 50 euro!

  7. #57
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Kef speakers matchen prima met Denon apparatuur.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Newbee
    Dank je wel voor julie reacties.

    Atacama's van het weekend maar eens gaan regelen en gelijk eens kijken waar ik kan luisteren. Arcam en Cambridge stonden ook al op de short list maar Music Hall wil ik ook proberen.

    Zijn er merken die goed matchen met mijn receiver? Heb ik nu toch al staan en als de CD speler richting / over de € 600 gaat ga ik er voorlopig niet nog een losse versterker bij kopen.
    als je toch sacd wil kun je ook voor de denon1500 kunnen gaan, die zal vast met je denon receiver matchen
    een cd-speler zal een dvd-speler in dezelfde prijsklasse en zelfs een paar prijsklasses hoger qua muziek wegspelen... alleen een hele dure dvd-speler zal met een cd-speler van rond de €500 meekunnen. Dus om jouw openingsvraag te beantwoorden: ja, een cd-speler zal een toegevoegde waarde leveren aan je set! Een stel fatsoenlijke interlinks ook, maar dan heb je het over tientjeswerk

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk

    Het is niet mijn smaak. maargoed, dat is ieder voorzich . Looks vind ik toch enorm belangrijk omdat het bij mij een prominent stuk is in mijn kamer.
    Voor mij telt het presteren in verhouding tot de prijs, mijn vrouw vindt het uiterlijk belangrijk en zolang deze "strijd" nog niet beslecht is heb ik hem nog niet (als ik als winnaar eruit kom tenminste )

    Wat de Denon betreft, met name de SACD kwaliteiten zijn erg goed, maar je moet je wel afvragen of je die gebruikt en in welke mate.
    Als het gaat om puur cd kwaliteit zou ik voor een pure cd-speler gaan. Veel dvd-spelers in de prijsklasse van €300 spelen ook sacd af (de nieuwe Denon dvd-1930).
    Denon AVR 2805/B&W CDM 7 NT/B&W cdm1 SE rears/Mordaunt short 905c center/bekabeling v.d. Hul the Clearwater,Kimber PJB,Qunex Silver Spiral,QED 4110.

  10. #60

    Standaard

    Afgelopen donderdag mijn stands gehaald: Q4's staan nu op 50cm hoog (Atacama Nexus). Ziet er een stuk beter uit. Speakers staan voorlopig nog los, zodra ik een momentje heb boor ik 2 gaten in de bovenplaat, 2 M6 bouten in de schroefgaten voor de spikes en dan staan de speakers goed vast (tip van de verkoper - Hobo R'dam).

    2e tip van de verkoper was het 6e en 7e kanaal van de receiver gebruiken voor de frontspeakers ("bi-ampen"?). Extra speakerdraad getrokken (Oehlbach 2.5 mm koperdraad). Zou de Q11's meer vermogen en daarmee meer controle geven. Lijkt inderdaad wel iets effect te geven: voor mijn gevoel iets ruimtelijker en rustiger.

    Daarnaast net bij Correct mijn CD-speler gehaald; het is een Marantz SA-7001KI in het zilver geworden. Speler staat nu rustig te draaien; klinkt prima; ten opzichte van de Sony lijkt geluid meer open en helder te zijn. Helemaal tevreden mee.

    Effect van alles: een meer open, rustiger en helderder geluid. Voorlopig weer even klaar!
    KEF Q11, Q4, Q10c, Sub6 Mark II, Denon AVR 2106, Sony NS930, Marantz SA-7001KI

  11. #61

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Newbee
    Afgelopen donderdag mijn stands gehaald: Q4's staan nu op 50cm hoog (Atacama Nexus). Ziet er een stuk beter uit. Speakers staan voorlopig nog los, zodra ik een momentje heb boor ik 2 gaten in de bovenplaat, 2 M6 bouten in de schroefgaten voor de spikes en dan staan de speakers goed vast (tip van de verkoper - Hobo R'dam).

    2e tip van de verkoper was het 6e en 7e kanaal van de receiver gebruiken voor de frontspeakers ("bi-ampen"?). Extra speakerdraad getrokken (Oehlbach 2.5 mm koperdraad). Zou de Q11's meer vermogen en daarmee meer controle geven. Lijkt inderdaad wel iets effect te geven: voor mijn gevoel iets ruimtelijker en rustiger.

    Daarnaast net bij Correct mijn CD-speler gehaald; het is een Marantz SA-7001KI in het zilver geworden. Speler staat nu rustig te draaien; klinkt prima; ten opzichte van de Sony lijkt geluid meer open en helder te zijn. Helemaal tevreden mee.

    Effect van alles: een meer open, rustiger en helderder geluid. Voorlopig weer even klaar!
    Mooi hoor. Veel plezier ermee.

    Foto's mogen natuurlijk altijd..... :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #63
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Inderdaad!

    de SA-7001KI is een prachtige speler!! Heb hem vandaag nog met plezier horen spelen. Daar wordt je zeer vrolijk van

    En Alexander heeft gelijk. Fotos willen we zien

  14. #64

    Standaard

    Zal morgen proberen wat foto's te up loaden. Moet nog even uitzoeken hoe dat werkt....

    Geluid wordt ik in ieder geval erg vrolijk van ja!
    KEF Q11, Q4, Q10c, Sub6 Mark II, Denon AVR 2106, Sony NS930, Marantz SA-7001KI

  15. #65

    Standaard

    Nou, hier zijn ze dan:



    Andere front staat aan de andere kant van de kamer; voor film niet ideaal denk ik omdat het beeld niet precies in het midden van de fronts staat. Voor stereo gaat het prima.

    Andere front en de sub



    Een van de rears op de atacama stand



    Nog iets meer ingezoomed op de receiver en cd speler



    Videorecorder nog voor de disney films van de kinderen. Blijft nog wel een paar jaartjes zijn werk doen vrees ik...

    CRT mag van de vrouw pas over een paar jaar vervangen worden door een plasma of iets dergelijks :wink: Was nog iets te jong..

    Moet nog iets bedenken om de speaker draden weg te werken

    Wat vinden jullie ervan?
    KEF Q11, Q4, Q10c, Sub6 Mark II, Denon AVR 2106, Sony NS930, Marantz SA-7001KI

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Newbee
    Moet nog iets bedenken om de speaker draden weg te werken
    er zijn geloof ik wel mooie plinten te vinden waar je je kabels achter weg kunt werken.
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  17. #67

    Standaard

    mooi spul hoor

  18. #68

    Standaard

    Ten eerste mooi spul! Ten tweede inderdaad een holle plint of een kabelgoot om e.e.a. weg te werken!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •