Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 68 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    ik heb eventueel strax wel qed interlinks voor je te koop tegen een leuke prijs, PM als je interesse hebt.
    En die heb je net gekocht.

    Toch liever (mijn) Qunex 3?
    Klopt, maar ik had niet verwacht dat ik alle 3 mijn biedingen zou winnen, heb er nu dus wat teveel :wink: . Qunex 2 allemaal overigens.
    Zodra ik ze binnen heb ga ik even kijken welke ik zelf hou, de rest gaat in de verkoop/ruil :wink:.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    ik heb eventueel strax wel qed interlinks voor je te koop tegen een leuke prijs, PM als je interesse hebt.
    En die heb je net gekocht.

    Toch liever (mijn) Qunex 3?
    Klopt, maar ik had niet verwacht dat ik alle 3 mijn biedingen zou winnen, heb er nu dus wat teveel :wink: . Qunex 2 allemaal overigens.
    Zodra ik ze binnen heb ga ik even kijken welke ik zelf hou, de rest gaat in de verkoop/ruil :wink:.
    3 kabels nog wel. Koop je toch een SACD speler erbij..... :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Alles binnen de verhouding 1:4 is dus zeker GEEN probleem. :wink:
    En in die gemiddelde NL huiskamer zal je daar niet snel overheen gaan. :wink:
    Er zijn geboeg mensen die beweren dat het maximaal een 7:1 ratio zou kunnen zijn, voordat je verschil zal gaan horen.
    Mijn fronts (+ center) hebben allemaal 2 meter kabel en mijn rears 7 en 10 (dus ik val wel binnen die marge!)

  4. #29

    Standaard

    Volgens "experts" dus een verhouding van 1 op 4! kom je daar overheen, dan veranderd de eigenschappen van je versterker voor je rears en kunnen dus anders gaan klinken dan je fronts. Dit heeft opzich niets met de kabel te maken maar hoe je versterker intern reageert op een te lange kabel! :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Alles binnen de verhouding 1:4 is dus zeker GEEN probleem. :wink:
    En in die gemiddelde NL huiskamer zal je daar niet snel overheen gaan. :wink:
    Er zijn geboeg mensen die beweren dat het maximaal een 7:1 ratio zou kunnen zijn, voordat je verschil zal gaan horen.
    Mijn fronts (+ center) hebben allemaal 2 meter kabel en mijn rears 7 en 10 (dus ik val wel binnen die marge!)

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Volgens "experts" dus een verhouding van 1 op 4! kom je daar overheen, dan veranderd de eigenschappen van je versterker voor je rears en kunnen dus anders gaan klinken dan je fronts. Dit heeft opzich niets met de kabel te maken maar hoe je versterker intern reageert op een te lange kabel! :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Alles binnen de verhouding 1:4 is dus zeker GEEN probleem. :wink:
    En in die gemiddelde NL huiskamer zal je daar niet snel overheen gaan. :wink:
    Er zijn geboeg mensen die beweren dat het maximaal een 7:1 ratio zou kunnen zijn, voordat je verschil zal gaan horen.
    Mijn fronts (+ center) hebben allemaal 2 meter kabel en mijn rears 7 en 10 (dus ik val wel binnen die marge!)
    Heeft temaken met het feit dat een kabel ook een bepaalde weerstand en capaciteit heeft. Weerstand en capaciteit hebben hun invloed op de geleidbaarheid en daardoor het vermogen en stroomsterkte die de versterker door deze kabels zal sturen.
    Voor mij is het toch minder van belang, aangezien ik een andere speaker kabel gebruik voor mijn rears. Ik luister eigenlijk voornamelijk stereo en heb zodoende betere kabels voor mijn frontspeakers (zijn ook vloerstaanders en mijn rears niet). Waarschijnlijk gaan mijn rears ook beter klinken als ik dezelfde v.d.Hul bekabeling naar mijn achter speakers leg, alleen daar heb ik nog even geen budget voor.

  6. #31

    Standaard

    Ik citeer nog maar eens:

    Verschillende lengtes kabel.
    There are NO reasons why cable lengths between pair channels (ie. Main Left, Main Right, Rear Left, Rear Right, etc) need to be kept identical, but avoiding a ratio greater than 4:1 of identical wire gauge is good measure for minimizing RLC losses which can affect system damping factor and attribute to frequency response variations. If cable runs need to be much longer, selecting a cable of lower gauge is advised provided that the geometry and conductor spacing is conducive of keeping Inductance (recommended < .200uH/ft) and Capacitance (recommended < 50pF/ft) in check.

    Dempingsfactor is een belangrijk iets in een versterker en bepaald in grote mate de klank van je versterker! :wink: Het heeft veel te maken met het frequentiebereik en de verandering daarvan door de output resistance. Oftwel de uitgangsweerstand van je versterker.

    Simpel gezegd: teveel kabel aan je versterker veranderd het frequentiegedrag en laat je speakers anders klinken. :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Volgens "experts" dus een verhouding van 1 op 4! kom je daar overheen, dan veranderd de eigenschappen van je versterker voor je rears en kunnen dus anders gaan klinken dan je fronts. Dit heeft opzich niets met de kabel te maken maar hoe je versterker intern reageert op een te lange kabel! :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Alles binnen de verhouding 1:4 is dus zeker GEEN probleem. :wink:
    En in die gemiddelde NL huiskamer zal je daar niet snel overheen gaan. :wink:
    Er zijn geboeg mensen die beweren dat het maximaal een 7:1 ratio zou kunnen zijn, voordat je verschil zal gaan horen.
    Mijn fronts (+ center) hebben allemaal 2 meter kabel en mijn rears 7 en 10 (dus ik val wel binnen die marge!)
    Heeft temaken met het feit dat een kabel ook een bepaalde weerstand en capaciteit heeft. Weerstand en capaciteit hebben hun invloed op de geleidbaarheid en daardoor het vermogen en stroomsterkte die de versterker door deze kabels zal sturen.
    Voor mij is het toch minder van belang, aangezien ik een andere speaker kabel gebruik voor mijn rears. Ik luister eigenlijk voornamelijk stereo en heb zodoende betere kabels voor mijn frontspeakers (zijn ook vloerstaanders en mijn rears niet). Waarschijnlijk gaan mijn rears ook beter klinken als ik dezelfde v.d.Hul bekabeling naar mijn achter speakers leg, alleen daar heb ik nog even geen budget voor.

  7. #32

    Standaard

    Een leuke informatieve site van V.D. Hul
    Hear out your hi-fi system

    @hstadman, bedankt voor je toelichting. Ik weet dat het "beste" is als je vergelijkbare lengtes van kabels hebt. Ik denk ook dat de ratio verschillen (1:4 of 1:7) arbitrair zijn. Eigenlijk ben ik nieuwsgierig wanneer er een duidelijk hoorbaar effect zal zijn. Dat zal natuurlijk ook per luisteraar verschillen, maar zelf heb ik mijn rears ook niet getest of er een klank verandering is (daar ga ik wel vanuit, aangezien ik de kleine book-shelf speakers als rear heb en vloerstaanders als front).

  8. #33

    Standaard

    wellicht eens leuk als hardware test?
    bij hoeveel meter lengte verschil in kabel, wordt dat verscchil ook meetbaar?

  9. #34

    Standaard

    Gewaagt edgar. :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    wellicht eens leuk als hardware test?
    bij hoeveel meter lengte verschil in kabel, wordt dat verscchil ook meetbaar?

  10. #35

    Standaard

    Denk niet eens dat 50 meter er is! valhalla speakerkabel, hmmm, 2000-3000 euro per meter,...veel euro's. :wink: 8) Reken maar dat je verschil gaat horen tusssen valhalla of een gewone kabel. Deze moet echt erg goed zijn! :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    wellicht eens leuk als hardware test?
    bij hoeveel meter lengte verschil in kabel, wordt dat verscchil ook meetbaar?
    Ok, wie heeft er 2x50 meter Valhalla speakerkabel liggen? .

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    wellicht eens leuk als hardware test?
    bij hoeveel meter lengte verschil in kabel, wordt dat verscchil ook meetbaar?
    idd, daar ben ik ook wel erg nieuwsgierig naar.

  12. #37

    Standaard

    Enige probleem is, zoals Rob al aangaf, wie heeft er zoveel kabel liggen?

    Daarnaast, 50 meter is niet genoeg, je moet een allemaal losse stukken hebben van steeds wat langer. Om het makkelijk te maken:
    Linkerfront speakerkabel 1 meter
    Rechterfront speakerkabel van 2 meter, dan 3 meter, dan 4 meter en ga zo maar door. Stel dat je de 1:7 wil bereiken dan heb je al 27 meter kabel nodig. Maar of het verschil dan al meetbaar/hoorbaar is?
    En als je het dan echt goed wilt doen, moet je de test herhalen met diverse kabels, om te kijken of bijv duurdere kabels de verschillen eerder doorgeven dan eenvoudige.

    Misschien heeft er iemand nog een paar complete rollen speakerkabel liggen :wink:. Het idee is leuk, maar bijna onuitvoerbaar voor een individu, of je moet toevallig enorm veel geld en tijd hebben.

    Wellicht kunnen de mythbusters uitkomst bieden?

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Enige probleem is, zoals Rob al aangaf, wie heeft er zoveel kabel liggen?

    Daarnaast, 50 meter is niet genoeg, je moet een allemaal losse stukken hebben van steeds wat langer. Om het makkelijk te maken:
    Linkerfront speakerkabel 1 meter
    Rechterfront speakerkabel van 2 meter, dan 3 meter, dan 4 meter en ga zo maar door. Stel dat je de 1:7 wil bereiken dan heb je al 27 meter kabel nodig. Maar of het verschil dan al meetbaar/hoorbaar is?
    En als je het dan echt goed wilt doen, moet je de test herhalen met diverse kabels, om te kijken of bijv duurdere kabels de verschillen eerder doorgeven dan eenvoudige.

    Misschien heeft er iemand nog een paar complete rollen speakerkabel liggen :wink:. Het idee is leuk, maar bijna onuitvoerbaar voor een individu, of je moet toevallig enorm veel geld en tijd hebben.

    Wellicht kunnen de mythbusters uitkomst bieden?
    Wil je de 1: 7 halen dan heb je bv. een halve meter kabel nodig voor je linkerfront (stereo lijk mij het makkelijkst) en dan 3,5 meter voor je rechter front. Voor de zekerheid wil je wat meer.
    Dit zou je idd voor verschillende type kabels moeten doen. Op verschillende sets om het een representatief onderzoek te maken. Wil je het goed doen, dan meet je alleen. Als je op klank wil scoren moet je een blind onderzoek doen, de luisteraar mag niet weten welke kabel combinatie er aan de set hangt.

  14. #39

    Standaard

    Inmiddels een tijdje verder....!

    Niet stil gestaan: betere interlink gekocht. Geluid lijkt wel iets beter te zijn en is in ieder geval een optische upgrade :wink:

    Verder van plan om de Q4's (staan nu nog op wat wiebelige tafeltjes.. ) op Atacama Nexus stands te zetten. Topplaat is echter kleiner dan de onderkant van de speaker. Is dat een probleem?

    Sony DVD speler blijft bij CD's toch vaak 'aanloopgeluiden' / resonanties geven. Niet altijd maar zeker bij laag volume hoor je het nog wel eens en daar ga je je toch aan storen..

    Denk dus toch sterk aan het aanschaffen van een separate cd speler maar dat zou dan wel een verbetering moeten zijn ten opzichte van de Sony. Dacht zelf aan de Denon DCD-1500AE (voorlopig gekoppeld aan mijn receiver) of de 700AE in combinatie met de PMA700AE versterker. Vergelijkbaar kostenplaatje. Waarom Denon? Heb er de receiver al van. Ga ervan uit dat dat een betere match oplevert.

    Hebben jullie indrukken bij deze cd spelers of andere suggesties? Moet uiteraard nog gaan luisteren.
    KEF Q11, Q4, Q10c, Sub6 Mark II, Denon AVR 2106, Sony NS930, Marantz SA-7001KI

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Newbee
    Verder van plan om de Q4's (staan nu nog op wat wiebelige tafeltjes.. ) op Atacama Nexus stands te zetten. Topplaat is echter kleiner dan de onderkant van de speaker. Is dat een probleem?
    Dat is normaal.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Newbee
    Verder van plan om de Q4's (staan nu nog op wat wiebelige tafeltjes.. ) op Atacama Nexus stands te zetten. Topplaat is echter kleiner dan de onderkant van de speaker. Is dat een probleem?
    Dat is normaal.
    En waarschijnlijk zijn er meerdere formaten topplaaten leverbaar. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  17. #42

    Standaard

    Newbee:
    een CD speler geeft eigenlijk in stereo altijd een beter geluid dan een DVD speler in stereo. Die upgrade is dus echt een upgrade, want elk model wat je aangehaald hebt zal het stereo beeld van de sony DVD speler verbeteren.

    De topplaat is eigenlijk altijd kleiner dan je speaker omdat:
    a) zo passen er meerdere modellen speakers op
    b) zo verklein je het contact met de speaker en dus het contact met de stand wat weer beter is voor het geluid
    c)optisch is het mooier als een topplaat net niet zichtbaar is

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Newbee
    Inmiddels een tijdje verder....!

    Niet stil gestaan: betere interlink gekocht. Geluid lijkt wel iets beter te zijn en is in ieder geval een optische upgrade :wink:

    Verder van plan om de Q4's (staan nu nog op wat wiebelige tafeltjes.. ) op Atacama Nexus stands te zetten. Topplaat is echter kleiner dan de onderkant van de speaker. Is dat een probleem?

    Sony DVD speler blijft bij CD's toch vaak 'aanloopgeluiden' / resonanties geven. Niet altijd maar zeker bij laag volume hoor je het nog wel eens en daar ga je je toch aan storen..

    Denk dus toch sterk aan het aanschaffen van een separate cd speler maar dat zou dan wel een verbetering moeten zijn ten opzichte van de Sony. Dacht zelf aan de Denon DCD-1500AE (voorlopig gekoppeld aan mijn receiver) of de 700AE in combinatie met de PMA700AE versterker. Vergelijkbaar kostenplaatje. Waarom Denon? Heb er de receiver al van. Ga ervan uit dat dat een betere match oplevert.

    Hebben jullie indrukken bij deze cd spelers of andere suggesties? Moet uiteraard nog gaan luisteren.
    ik zou niet zomaar voor de Denon gaan!
    Doe een leuke luistersessie met hele verschillende cd's waarbij je bv. de Denon700, de Harman Kardon970 en de Onkyo7555 met elkaar vergelijkt! :wink:

  19. #44

    Standaard

    Nog een cd speler die ik zelf binnenkort aan mijn installatie zal toevoegen: de Music Hall cd25.2
    Heb hem pas beluisterd en speelt de Denon 1500, Cambridge 640 V2 en ook de Arcam (minder groot verschil) T73 weg.
    Deze speler beluisterd op een Denon versterker.
    Lees de reviews op internet.
    Denon AVR 2805/B&W CDM 7 NT/B&W cdm1 SE rears/Mordaunt short 905c center/bekabeling v.d. Hul the Clearwater,Kimber PJB,Qunex Silver Spiral,QED 4110.

  20. #45
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freno
    Nog een cd speler die ik zelf binnenkort aan mijn installatie zal toevoegen: de Music Hall cd25.2
    Heb hem pas beluisterd en speelt de Denon 1500, Cambridge 640 V2 en ook de Arcam (minder groot verschil) T73 weg.
    Wellicht stond het al ergens maar welk model van Arcam bedoel je ?

  21. #46
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    de T73. dat staat erachter

  22. #47
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    de T73. dat staat erachter
    Ah ok, zal morgen eens voor een mooie bril gaan kijken.

  23. #48
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    de T73. dat staat erachter
    Ah ok, zal morgen eens voor een mooie bril gaan kijken.
    Specsavers heeft nu leuke aanbiedingen

  24. #49
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard


  25. #50

    Standaard

    Is wel een echte aanrader, zeker de Music Hall gaan beluisteren, met name bij stemmen duidelijk veel verschil. Looks vind ik wat minder, maar het geluid is voor die prijs top, ook bij laag volume blijft de muziek power hebben.
    Denon AVR 2805/B&W CDM 7 NT/B&W cdm1 SE rears/Mordaunt short 905c center/bekabeling v.d. Hul the Clearwater,Kimber PJB,Qunex Silver Spiral,QED 4110.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •