De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 5.1 + stereo weergave voor zeer laag budget

    Ik wil graag een home cinema setje kopen voor mn studentenkamer. 'Thuis' heb ik een vrij dikke stereo-set met grote JBL speakers maar ik wil toch liever een 5.1 setje in de studentenkamer aangezien mn LCD tv daar staat. Hij hoeft ook niet AL teveel vermogen leveren (zoals de set thuis) aangezien het allemaal nogal gehorig is. Bij de Mediamarkt hadden ze een geinige Samsung-set o.a. met componenten-uitgang voor de DVD (is een must) en ook genoeg aansluitingen om mn computer en TV mee te versterken. Probleem is natuurlijk: kan ik hier ook redelijk stereo-geluid uit halen voor muziek? De prijs (tussen de 200 en 300 euro) spreekt mij wel aan, hoger mag die echt niet komen te liggen. Iemand misschien een tip voor een set die betaalbaar is en toch stereo enigszins aankan? Een set met iets grotere frontspeakers wellicht? Ik houd me graag aanbevolen.

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: 5.1 + stereo weergave voor zeer laag budget

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joey-t
    kan ik hier ook redelijk stereo-geluid uit halen voor muziek? De prijs (tussen de 200 en 300 euro) spreekt mij wel aan, hoger mag die echt niet komen te liggen. Iemand misschien een tip voor een set die betaalbaar is en toch stereo enigszins aankan?
    Dat ligt geheel aan je eigen wensen.
    Voor mij persoonlijk is er voor dat budget bij lange na geen goed stereo geluid te vinden.

  3. #3

    Standaard

    Ik snap dat dat voor heel veel mensen zo zal zijn, helaas. Alleen de speakers van mijn stereo-set thuis hebben me al veel meer dan dat gekost......in de opruiming van de koopjes-kelder bij Correct. Laat ik het anders formuleren: de best mogelijke optie binnen dat budget. Erg goed kan het natuurlijk nooit zijn, maar ik zal toch echt iets willen hebben. Momenteel luister ik noodgedwongen door de speakers van mn TV naar muziek.

  4. #4

    Standaard

    Kan je je computer niet aansluiten op je LCD? Als dat mogelijk is kan je wellicht beter een set 5.1 computerluidsprekers aanschaffen. Voor 300 euro heb je dan toch al redelijk wat. Denk bv aan de Logitech Z5400: http://www.logitech.com/index.cfm/pr...ONTENTID=10927 .
    Deze heb je vanaf €250,-- en ze klinken best aangenaam. De computer laat je dan de rest doen.
    Rotel RSX-1056, Rotel RDV-1050, B&W CDM-1NT, B&W SCC6 S1, REL Quake 200, Qed Original Bi-wire MKII, Qed Qunex SR-CV, Philips 32PF3321 LCD

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remo van Vuuren
    Kan je je computer niet aansluiten op je LCD? Als dat mogelijk is kan je wellicht beter een set 5.1 computerluidsprekers aanschaffen. Voor 300 euro heb je dan toch al redelijk wat. Denk bv aan de Logitech Z5400: http://www.logitech.com/index.cfm/pr...ONTENTID=10927 .
    Deze heb je vanaf €250,-- en ze klinken best aangenaam. De computer laat je dan de rest doen.
    Ik denk inderdaad dat je op deze manier meer kwaliteit koopt.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #6

    Standaard

    tsja, het hangt ervan af wat je wilt. Maar ruim ONDER jouw budget ligt deze voor de hand liggende oplossing:
    verhuis je stereo-set van thuis naar hier.

    Ik bedoel het niet lullig maar wel serieus, loop maar eens naar een MM of Correct or whatever en draai de volumeknop van een setje maar eens half open. Naar mijn idee zijn er geen setjes onder de €1500 (zelfs niet alleen receiver en boxen, geen dvdspeler o.i.d.) waar je langer dan een deel van een minuut naar zou willen LUISTEREN, zoals je naar muziek zou willen luisteren. Don't believe me, try me.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remo van Vuuren
    Kan je je computer niet aansluiten op je LCD? Als dat mogelijk is kan je wellicht beter een set 5.1 computerluidsprekers aanschaffen. Voor 300 euro heb je dan toch al redelijk wat. Denk bv aan de Logitech Z5400: http://www.logitech.com/index.cfm/pr...ONTENTID=10927 .
    Deze heb je vanaf €250,-- en ze klinken best aangenaam. De computer laat je dan de rest doen.

    Ik snap niet helemaal hoe dit dan werkt en waar het grote verschil zit. Wat laat je de computer dan precies doen, alleen de DVD afspelen toch? Waar zit de feitelijke versterker bij dat ding?


    Ik was sowieso van plan om m'n computer aan te sluiten op de versterker, aangezien ik via de computer meestal naar muziek luister.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    tsja, het hangt ervan af wat je wilt. Maar ruim ONDER jouw budget ligt deze voor de hand liggende oplossing:
    verhuis je stereo-set van thuis naar hier.

    Ik bedoel het niet lullig maar wel serieus, loop maar eens naar een MM of Correct or whatever en draai de volumeknop van een setje maar eens half open. Naar mijn idee zijn er geen setjes onder de €1500 (zelfs niet alleen receiver en boxen, geen dvdspeler o.i.d.) waar je langer dan een deel van een minuut naar zou willen LUISTEREN, zoals je naar muziek zou willen luisteren. Don't believe me, try me.

    Ja, ik zal die optie als 'laatste' mogelijkheid zeker in gedachten houden. Echter dan heb ik wel twee veels te grote speakers in mn studentenkamer staan, en de versterker zelf is ook niet bepaald klein. Ik zal uiteindelijk moeten kiezen natuurlijk maar ik wil graag nog even mn opties openhouden.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joey-t
    Ik snap niet helemaal hoe dit dan werkt en waar het grote verschil zit. Wat laat je de computer dan precies doen, alleen de DVD afspelen toch? Waar zit de feitelijke versterker bij dat ding?


    Ik was sowieso van plan om m'n computer aan te sluiten op de versterker, aangezien ik via de computer meestal naar muziek luister.
    Je kan de computer dan gebruiken als DVD-speler, voor stereo-muziek, enz. Daarbij is vrijwel elke radiozender via internetradio te beluisteren. Je PC gebruik je dan als een "veredelde" DVD-speler. De versterker zit in de subwoofer van de speakerset, maar dat zit die bij een goedkope surroundset ook. De speler van goedkope sets versterkt niets en is alleen een voorversterker voor de echte versterker in de sub.
    Je LCD moet wel aangesloten kunnen worden op je computer, maar aangezien op LCD's vaak al VGA-connectors zitten zal dit waarschijnlijk geen probleem zijn.

    Resumerend: of je geeft €250 uit voor een DVD-speler, radio, voorversterker en luidsprekers uit, óf je geeft dezelfde €250 uit voor alleen de luidsprekers. Wat denk je dat beter klinkt?????
    Rotel RSX-1056, Rotel RDV-1050, B&W CDM-1NT, B&W SCC6 S1, REL Quake 200, Qed Original Bi-wire MKII, Qed Qunex SR-CV, Philips 32PF3321 LCD

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remo van Vuuren
    Resumerend: of je geeft €250 uit voor een DVD-speler, radio, voorversterker en luidsprekers uit, óf je geeft dezelfde €250 uit voor alleen de luidsprekers. Wat denk je dat beter klinkt?????
    eh ... eh .... ik gok [spoiler:d71a00583b]alleen de speakers klinkt beter[/spoiler:d71a00583b]

    Heb ik nu een prijs gewonnen?
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  11. #11

    Standaard

    A3aan,

    Jij hebt gewonnen : [spoiler:557b751cb8]een gratis vulling voor een luchtbed[/spoiler:557b751cb8]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remo van Vuuren
    Resumerend: of je geeft €250 uit voor een DVD-speler, radio, voorversterker en luidsprekers uit, óf je geeft dezelfde €250 uit voor alleen de luidsprekers. Wat denk je dat beter klinkt?????
    eh ... eh .... ik gok
    alleen de speakers klinkt beter
    Heb ik nu een prijs gewonnen?

  12. #12

    Standaard

    Topic-starter gaf duidelijk aan € 200 - € 300 budget te hebben. Toch zijn er een aantal mensen, iedere keer trouwens, die mensen proberen te overtuigen veel meer uit te geven omdat zo'n all-in-one toch maar flut is.
    Soms praten ze net over euro's alsof ze aan komen waaien. Natuurlijk klinkt een set van € 1.500 + beter, maar forumleden zijn vaak liefhebbers die meer geld aan deze hobby uit willen geven dan de doorsnee Nederlander, welke gemiddeld genomen allemaal zo'n all-in-one set hebben waar ze met veel plezier naar luisteren. Als dit een autoforum was dan ga je iemand die maar € 10.000 te besteden heeft toch ook niet adviseren een proefrit in de allernieuwste Porsche 911 turbo te maken
    Panasonic TX-28DK1F | Marantz SR4600 | Marantz DV4610 | MORDAUNT-SHORT Genie |

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door erik_van_meer
    Topic-starter gaf duidelijk aan € 200 - € 300 budget te hebben. Toch zijn er een aantal mensen, iedere keer trouwens, die mensen proberen te overtuigen veel meer uit te geven omdat zo'n all-in-one toch maar flut is.
    Soms praten ze net over euro's alsof ze aan komen waaien. Natuurlijk klinkt een set van € 1.500 + beter, maar forumleden zijn vaak liefhebbers die meer geld aan deze hobby uit willen geven dan de doorsnee Nederlander, welke gemiddeld genomen allemaal zo'n all-in-one set hebben waar ze met veel plezier naar luisteren. Als dit een autoforum was dan ga je iemand die maar € 10.000 te besteden heeft toch ook niet adviseren een proefrit in de allernieuwste Porsche 911 turbo te maken
    Het verschil tussen een auto van 10.000 euro en een Porsche 911 Turbo is verhoudingsgewijs niet gelijk aan het verschil tussen een all in one setje en een set van 1500 euro.

    Ik ken helaas genoeg mensen die een all in one setje hebben gekocht en daar bijzonder ontevreden over zijn als ze dat setje ook gebruiken om muziek te luisteren.

    Verder geeft topicstarter aan dat hij een leuke set thuis heeft en nu ook van stereo wil GENIETEN. Dan is het toch niet zo gek iemand te adviseren dan niet voor een all in one te gaan? :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #14
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Toch is dat advies om meer of anders te besteden niet zonder reden en komt zeker niet zomaar uit de lucht vallen.
    Er zit een basis van ervaring achter en dan kan je of de tp,er een eerlijk advies geven of onszelf en vooral de tp,er voor de gek houden.

    De eerste optie lijkt me dan beter als zijn budget (te) laag is.

  15. #15

    Standaard Re: 5.1 + stereo weergave voor zeer laag budget

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joey-t
    Ik wil graag een home cinema setje kopen voor mn studentenkamer. 'Thuis' heb ik een vrij dikke stereo-set met grote JBL speakers maar ik wil toch liever een 5.1 setje in de studentenkamer aangezien mn LCD tv daar staat. Hij hoeft ook niet AL teveel vermogen leveren (zoals de set thuis) aangezien het allemaal nogal gehorig is. Bij de Mediamarkt hadden ze een geinige Samsung-set o.a. met componenten-uitgang voor de DVD (is een must) en ook genoeg aansluitingen om mn computer en TV mee te versterken. Probleem is natuurlijk: kan ik hier ook redelijk stereo-geluid uit halen voor muziek? De prijs (tussen de 200 en 300 euro) spreekt mij wel aan, hoger mag die echt niet komen te liggen. Iemand misschien een tip voor een set die betaalbaar is en toch stereo enigszins aankan? Een set met iets grotere frontspeakers wellicht? Ik houd me graag aanbevolen.
    - Panasonic SC-HT535 incl DVD speler
    - Panasonic SC-HT835 incl DVD speler
    - Sony HT-DDW760 excl DVD speler
    - Sony DAV-DZ110 incl DVD speler

    Zijn setjes die nog wel qua prijs aantrekkelijk zijn en ook nog leuk stereo geluid weergeven voor in een studentenkamer. Vergelijk zulke sets aub niet met Harman Kardon of enig ander degelijk merk in die klasse
    Mijn DVD Collectie! | Currahee! Gory Gory what a hell of a way to die! He ain't gonna jump no more!!

  16. #16

    Standaard

    Wat mij een beetje tegen de borst stuitte was het feit dat de beoogde € 300 en de geadviseerde € 1.500 nogal ver uit elkaar liggen. Topicstarter weet zelf ook wel, gezien hij thuis al een goede set heeft staan, dat voor € 300 niet dezelfde kwaliteit te koop is. Hij geeft ook aan niet al te hard willen draaien en doorgaans komen de kwaliteitsverschillen tussen een all-in-one en losse componenten het duidelijkst naar voren op het moment dat je de volumeknop open draait :P

    P.S. Kan me goed voorstellen dat mensen spijt hebben van een all-in-one, maar vaak ervaren ze dat pas op het moment dat ze beter gehoord hebben
    Panasonic TX-28DK1F | Marantz SR4600 | Marantz DV4610 | MORDAUNT-SHORT Genie |

  17. #17
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: 5.1 + stereo weergave voor zeer laag budget

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dizer
    Vergelijk zulke sets aub niet met Harman Kardon of enig ander degelijk merk in die klasse
    Dus je zet zelf al de vraagteken bij de kwaliteit van je eigen aanbevolen sets....

  18. #18
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door erik_van_meer
    Hij geeft ook aan niet al te hard willen draaien en doorgaans komen de kwaliteitsverschillen tussen een all-in-one en losse componenten het duidelijkst naar voren op het moment dat je de volumeknop open draait :P
    Sorry maar dit slaat dus nergens op.
    Juist een set met kwaliteit zal dit bij alle volumes naar voren brengen.

  19. #19

    Standaard

    Inderdaad, de all-in-ones moet je lekker hard zetten zodat het gebrek aan kwaliteit een beetje verdoelzeld wordt, juist de kwalitatief betere componeneten spelen al lekker op een zachter volume.
    Betekend niet dat hoe harder de alles in een wordt gezet hoe beter!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  20. #20

    Standaard Re: 5.1 + stereo weergave voor zeer laag budget

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dizer
    Vergelijk zulke sets aub niet met Harman Kardon of enig ander degelijk merk in die klasse
    Dus je zet zelf al de vraagteken bij de kwaliteit van je eigen aanbevolen sets....
    Jij jij TS wil gewoon goed geluid en omdat ie thuis al een mooie set heeft, moet ie niet verwachten dat mijn aanbevolen sets voor de budget die hij wil uitgeven, hetzelfde klinken. Maar dat weet TS zelf ook wel denk ik
    Mijn DVD Collectie! | Currahee! Gory Gory what a hell of a way to die! He ain't gonna jump no more!!

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door erik_van_meer
    Wat mij een beetje tegen de borst stuitte was het feit dat de beoogde € 300 en de geadviseerde € 1.500 nogal ver uit elkaar liggen. Topicstarter weet zelf ook wel, gezien hij thuis al een goede set heeft staan, dat voor € 300 niet dezelfde kwaliteit te koop is. Hij geeft ook aan niet al te hard willen draaien en doorgaans komen de kwaliteitsverschillen tussen een all-in-one en losse componenten het duidelijkst naar voren op het moment dat je de volumeknop open draait :P

    P.S. Kan me goed voorstellen dat mensen spijt hebben van een all-in-one, maar vaak ervaren ze dat pas op het moment dat ze beter gehoord hebben
    Ik heb het effe terug gelezen en misschien iets gemist maar volgens mij wordt er nergen aanbevolen een set van € 1.500,- te kopen. Er wordt geroepen dat er voor minder niets goed te krijgen is maar die persoon brengt dat toch duidelijk als zijn eigen mening?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  22. #22

    Standaard

    hoi,

    ik heb even rondgekeken op kieskeurig.nl en zag dat er voor rond de 300 euro best een aardig setje te vinden was, zelfs een met een apparte receiver.

    ik denk dat je een beetje moet zoeken in de richting van een
    JVC RX-5042 (receiver €140)
    JVC XN-N322 (dvd speler €60)

    voor spekers misschien 2de hands of anders een goedkoop 5.1 setje, JBL heeft ze vanaf 144 euro.

    met internetshoppen heb je toch het meest waar voor je geld en gauw al beter dan een alles in een apparaat.

    meteen ook bij de receiver verschillende surround functies... prima setje denk ik... succes

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •