De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Disney extra ondertiteld!!!!!!!

    Jaaaa, ze beginnen het te leren bij Buena Vista!!!
    Ik heb net Peter Pan op DVD gekeken en de Making of is niet meer ingesproken, maar ondertiteld!!! Eindelijk laten ze Walt in zijn waarde, door hem niet meer te dubben!!!
    De rest van de DVD ziet er ook piekfijn uit (nou ja, die irritante trailers zitten er nog steeds voor, Klokkenluider 2, Assepoester 2, Peter Pan 2, kan het nog zieliger...) en de film is van goede kwaliteit! Echt een aanrader dus!!!

  2. #2

    Standaard

    Hmmm....hy is nog wel alleen in 4x3 formaat toch?
    Verder geen widescreen optie ofzo?

    Dan laat ik hem dus liggen...

  3. #3

    Standaard

    Ik heb Peter Pan ook gekocht en inderdaad 4:3, maar het blijft leuk om naar te kijken.
    Een goede dvd.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Guus Josee
    Ik heb Peter Pan ook gekocht en inderdaad 4:3, maar het blijft leuk om naar te kijken.
    Een goede dvd.
    Peter Pan is een film ui 1953, toen waren bioscoopfilms allemaal 4:3! Pas met de komst van de televisie werd widescreen bedacht om in de bioscoop toch nog iets extra´s te bieden.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  5. #5

    Standaard Re: Disney extra ondertiteld!!!!!!!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door (Disney)Tom Houben
    Klokkenluider 2, Assepoester 2, Peter Pan 2, kan het nog zieliger...
    Ja hoor. Lion King 2, Pocahontas 2, Aladdin 2, Aladdin 3...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yi-Long
    Hmmm....hy is nog wel alleen in 4x3 formaat toch?
    Verder geen widescreen optie ofzo?

    Dan laat ik hem dus liggen...
    Deze film betaat niet in breedbeeldformaat , dus je kunt hem gerust kopen hoor!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door (Disney)Tom Houben


    Deze film betaat niet in breedbeeldformaat , dus je kunt hem gerust kopen hoor!
    Er is toch wel een harde 4:3 kern hier op het forum Go pan & scan!...

  8. #8

    Standaard

    Staat de trailer van Atlantis nou in breedbeeld op de Peter Pan DVD offe ,wel humor daar bij Disney
    Platium Trader & SafeTrader
    Keep on Rocking in the Free World!

  9. #9

    Standaard

    Beter overgedubde extra's in het Nederlands met de hoodfilm breedbeeld dan ondertitelde extra's met hoofdfilm4:3

  10. #10

    Standaard AAAAAAAAAAAARRRRGH!!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Beter overgedubde extra's in het Nederlands met de hoodfilm breedbeeld dan ondertitelde extra's met hoofdfilm4:3
    Wat zit iedereen nou te zeiken over dat Peter Pan in 4:3 formaat is! Deze film bestaat niet in een breedbeeldversie, 1.37:1 is het originele bioscoopformaat! Je gaat Casablanca toch ook niet inkleuren!!! Als je hem zo nodig widescreen wilt bekijken, moet je maar zoomen, maar mis je wel een deel van het beeld natuurlijk.

    (sorry dit moest ik ff kwijt...)
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel


    Er is toch wel een harde 4:3 kern hier op het forum Go pan & scan!...
    Ahhhrrrggg, ER IS NIET GE PAN EN SCANNED MET DEZE FILM, HIJ IS OP DIT FORMAAT GETEKEND!!!

  12. #12

    Standaard

    Hahaha, ik had het over andere disney uitgaves

  13. #13

    Standaard

    Hoezo Pan & Scan, deze thread ging toch over Peter Pan

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pleun
    Hoezo Pan & Scan, deze thread ging toch over Peter Pan
    Peter Scan ???

    Maar inderdaad... Niet mopperen!.
    Peter Pan is origineel gefilmd op 1.37:1.... 4:3 = 1.33:1
    In dit geval is er dus eerder "geschaafd" dan geknipt... Of misschien zelfs wel "samegedrukt".
    De meeste mensen zouden het verschil tussen 1.33:1 of 1.37:1 niet eens merken! We praten hier over een versmalling van nog geen 3%...

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Peter Scan ???
    Hahahahaha, LOL!

  16. #16

    Standaard Re: AAAAAAAAAAAARRRRGH!!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey


    Wat zit iedereen nou te zeiken over dat Peter Pan in 4:3 formaat is! Deze film bestaat niet in een breedbeeldversie, 1.37:1 is het originele bioscoopformaat! Je gaat Casablanca toch ook niet inkleuren!!! Als je hem zo nodig widescreen wilt bekijken, moet je maar zoomen, maar mis je wel een deel van het beeld natuurlijk.

    (sorry dit moest ik ff kwijt...)
    Ik zit helemaal niet te zeiken over Peter Pan, maar over Doornroosje en Atlantis! Ik vind dat iedere film in zijn originele formaat op DVD moet komen. Je mist gewoon wat links en rechts. En ik heb niet eens een breedbeeld TV maar een gewone 4:3.

  17. #17

    Standaard Re: Re: AAAAAAAAAAAARRRRGH!!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Ik zit helemaal niet te zeiken over Peter Pan, maar over Doornroosje en Atlantis!
    Tja, dan zit je toch in de verkeerde thread!
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  18. #18

    Standaard Re: Re: Re: AAAAAAAAAAAARRRRGH!!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey


    Tja, dan zit je toch in de verkeerde thread!
    Het gaat erover dat een Disney film extra ondertiteld is, met als voorbeeld Peter Pan en dat Buena Vista eindelijk weet hoe het hoort. Ik zeg alleen maar dat Buena Vista niet weet hoe het hoort in een hoop andere gevallen anders wordt deze thread te eenzijdig.

  19. #19

    Standaard

    "Deze film betaat niet in breedbeeldformaat , dus je kunt hem gerust kopen hoor! "

    Ik zat vandaag ff in wat dvd blaadjes te neuzen in een boekhandel, en zag daar en recensie in van de engelse DVD van Peter Pan...waarby hy als 1.66:1 vermeld stond (widescreen)...

    Foutje van dat engelse blad, of foutje van Disney Tom!?

    Ik vind het trouwens een beetje moeilyk te geloven dat een film die gemaakt is voor de bioskoop, niet oorspronkelyk breedbeeld was...

    Ik zal nog een beetje rondneuzen op Inet vanavond na de 2de helft van NL-Spanje voor meer info...

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yi-Long
    Ik vind het trouwens een beetje moeilyk te geloven dat een film die gemaakt is voor de bioskoop, niet oorspronkelyk breedbeeld was...
    *aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh*

    Nog één keer: pas in de jaren '50 is men begonnen om bioscoopfilms in breedbeeld uit te brengen. Dit kwam mede door de komst van de televisie begin jaren '50, waardoor filmproducenten (tevens bioscoopeigenaars) vreesden voor massale leegloop, en het breedbeeldformaat als concurrentiemiddel met de tv gingen gebruiken. Disney's Peter Pan is van 1953, en zoals alle films tot die tijd geschoten op het gehele 35-mm-negatief, met dus een formaat van 1.37:1. Dit is dus vergelijkbaar met 4:3 (1.85:1 en 16:9 komen ook niet helemaal overeen).

    Zie voor meer info de IMDB of de uitleg over beeldformaten elders.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •