Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 193 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Dalend bioscoopbezoek

    In het eerste kwartaal van dit jaar is het bioscoopbezoek in Nederland 12% gedaald ten opzichte van dezelfde periode in 2005. De inkomsten aan de kassa zijn gedaald met 11,8%, zo maakte de voorzitter van de Nederlandse Federatie van de Cinematografie (NFC) Wilco Wolfers vandaag bekend.

    De trend van het dalende bioscoopbezoek is al een aantal jaren gaande: in 2005 bezochten 11% minder mensen een bioscoop dan het jaar ervoor, in 2004 10%. Volgens Wolfers ls het illegaal downloaden van films de grootste boosdoener, gevolgd door het tegenvallende aantal bezoekers van Nederlandse films. Hij hoopt wat dat betreft in 2006 keerpunt te bereiken, met Zoop in India, Nachtrit, Wild Romance en niet te vergeten Zwartboek op komst.

    -Erg makkelijk weer om de schuld te geven aan het downloaden. Ik ga zelf nooit meer naar de bioscoop. DVD is veel mooier :wink: Misschien is dat de oorzaak ?

  2. #2

    Standaard

    Ben dan gelijk benieuwd hoe vaak de DVD.nl bezoeker naar de bios gaat? Ga gemiddeld 5x per maand.
    Bekijk de trailer van de eerste Nederlandse superhelden-film: http://www.herocomplex.nl

  3. #3

    Standaard

    De oorzaak zal ook wel liggen aan de prijzen in de biscopen, die zijn echt niet normaal meer. Geloof dat ik een jaar geleden voor het laatst naar de bios ben geweest en toen koste een film €8 p.p en vaak ga je met 2 personen en neem je nog wat te drinken erbij. Dus de dvd kopen is veel goedkoper.
    Ik vind het iig niet raar dat de bioscoopbezoeken naar beneden gaan.

  4. #4

    Standaard

    Ze geven altijd het downloaden de schuld, maar dat is uiteraard niet de reden. Dat zijn gewoon de prijzen, zo simpel is het gewoon. Het is dat ik een Unlimited kaart heb anders ging ik ook nooit. Vandaag ging ik bijvoorbeeld naar Final Destination 3, een film die zonder die pas 7,25 had gekost. Normaal neem ik me eigen eten en drinken mee omdat het anders een dure grap wordt om meerdere keren per week te gaan. Deze keer kocht ik maar weer eens drinken en wat te snoepen in de bioscoop. Dat is dan 9.45 zei de mevrouw achter de balie. Dat is dan voor een flesje water en wat snoepjes. Met de prijs van het kaartje zou ik dan normaal ruim 16 euro kwijt geweest zijn en anderhalf uur later stond ik weer buiten. Beetje extreem lijkt me.
    Voor die 16 euro heb ik ook een film op dvd en die kan ik dan ook nog eens meerdere malen bekijken.
    Met andere woorden, ze durven gewoon niet toe te geven dat het aan de prijzen ligt.

  5. #5

    Standaard

    ik ga 5x per maand naar de bioscoop. Heb het geluk dat ik 5 euro per voorstelling betaal.

  6. #6

    Standaard

    Een bios heeft ok zulke duure projectors van rond de duizenden euros die onderhoud moeten worden. Eerlijk gezegd ben ik al in geen 2 jaar meer naar de bios geweest. Niet omdat er geen goede films draaide, maar om dat de kosten te hoog zijn.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  7. #7

    Standaard

    Ik heb ook die Unlimited pas van Pathe,nu ga ik z,on 2 keer per week naar 4/6 films in totaal.Voordat ik de pas had ging ik meestal smorgens voor 12 uur,dan was het 4,50 maar een stuk minder vaak.Ik vind de normaale prijzen echt erg hoog in de bios en het eten en drinken vind ik ook schandalig duur maar ze moeten natuurlijk wel ergens op verdienen.Overigens moet ik wel zeggen dat ik Pathe ''De Kuijp'' echt een prachtige schone bioscoop vind met veel beenruimte,nu alleen nog een digitaale projectie of Imax erbij.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Ik heb ook die Unlimited pas van Pathe,nu ga ik z,on 2 keer per week naar 4/6 films in totaal.Voordat ik de pas had ging ik meestal smorgens voor 12 uur,dan was het 4,50 maar een stuk minder vaak.Ik vind de normaale prijzen echt erg hoog in de bios en het eten en drinken vind ik ook schandalig duur maar ze moeten natuurlijk wel ergens op verdienen.Overigens moet ik wel zeggen dat ik Pathe ''De Kuijp'' echt een prachtige schone bioscoop vind met veel beenruimte,nu alleen nog een digitaale projectie of Imax erbij.
    Ik zit er ook over te denken om zo'n Unlimitedpasje aan te schaffen. 2 keer per maand ga ik toch wel naar de bioscoop, en dan heb je het er al uit natuurlijk..

    Pathe de Kuip is inderdaad erg netjes qua beenruimte ed, maar op in het weekend (vrijdag/zaterdag) moet je er absoluut niet komen savonds. Vreselijk veel irritante pubertjes.. Een grote reden dat ik minder vaak ga..

  9. #9

    Standaard

    De reden ervoor is ook dat er dit jaar nog weinig opzienbarends in de bioscoop is geweest. Ik ga normaal ook zeer regelmatig. Maar dit jaar ben ik pas een keer geweest omdat er gewoon niks draait.

    In 2004 en 2005 had je in de verglijkbare periode ook meer blockbusters. Ik denk dat een en ander zich wel gaat rechtrekken in mei met de komst van MI3, X-men3 en natuurlijk de Da-Vinci code.

    Die smoes van het downloaden klopt niet. De ervaring om een film op het grote doek te zien valt niet te verglijken met een bootleg versie in belaberde kwaliteit op DVD. Mensen die film op die manier zien waren ook al niet naar de bioscoop gekomen, dus daar gaat geen omzet mee verloren.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerben van der Leun
    ik ga 5x per maand naar de bioscoop. Heb het geluk dat ik 5 euro per voorstelling betaal.
    Met een Unlimited pas ben je dan nog goedkoper uit :wink:

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard68
    De reden ervoor is ook dat er dit jaar nog weinig opzienbarends in de bioscoop is geweest.
    Ben ik persoonlijk niet echt met je eens. Juist door die pas ga ik vaker naar de film en ook naar films waar ik normaal gesproken niet heen zou gaan. Normaal moet je kiezen en ga je toch voor de blockbusters en die zijn er niet zoveel nee.
    Ben dit jaar naar films als Brokeback Mountain, Three Burials, Final Destination 3, Inside Man, V for Vendetta, Date Movie, Ice Age 2, Walk the Line, Saw 2, Syriana, Capote enb Hostel geweest. Er zaten hier toch zeker enkele goede films bij.

  12. #12

    Standaard

    Zoals al aangegeven ligt het vrijwel altijd aan de kosten van het kaartje + wat je betaald voor een drankje en een hapje. Dan schaf ik liever een dvd aan waarbij je lekker op je gemak van de film kan genieten. Ik ga eigenlijk nooit naar de bioscoop. Laatste keer was het Star Wars III. Zit te twijfelen over V for Vendetta.

  13. #13

    Standaard

    Ik werk zelf bij de Pathe maar ik denk dat ik weer wat het is.

    Door het downloaden zijn minder mensen naar de bios gegaan. Door tegenvallende omzet zijn de prijzen omhoog gegaan.

    Nu gaan er nog minder mensen omdat de prijzen te duur zijn. De bioscopen kunnen het amper goedkoper maken omdat ze anders heel snel eraf gaan.

    Dat houdt dus in dat de bioscopen in een eindeloze loop zitten.

    Enige wapenfeit is de Pathe Unlimited Pas. Hier maken ze winst op en ze hopen dat mensen door de lage kaartprijs eerder eten en drinken kopen bij het buffet.

    De prijzen zijn echt outrageous bij het buffet. Mensen willen met 3 of 4 man een leuke middag of avond en zijn incl kaartjes rond de 50 60 euro kwijt.

    Dat vind ik niet normaal. Koop dan de DVD, haal drie zakken chips, twee flessen cola en kijk het op de TV met DVD speler die veel mensen tog al hebben. Ben je voor 25 30 euro helemaal klaar.

  14. #14

    Standaard

    Ik ga gemiddeld 2x per 3 maand. Vind het gewoon veels te duur en veel in mijn vriendenkring hebben de nieuwste films vaak ook al gezien .

  15. #15

    Standaard

    Niet goedkoper? Als ik naar een kleinere bioscoop in Delft ga ben ik voor 7,50 klaar. Oke, het is allemaal niet zo groots als bij Pathe (8,75 voor een kaartje) maar ik vind de sfeer, de stoelen en de service er vele malen beter dan bij Pathe in Den haag.

    Waarom kunnen kleine bioscopen in Delft wel lage prijzen rekenen (en zelfs films vertoont voor 4,50 en 3,75) terwijl een gygant als Pathe dat niet kan?
    Het lijkt me dat als je meer stoelen hebt en ook verkoopt je de kosten meer kunt spreidden en dus de kosten per stoel lager worden.

    Het gebouw is dan wel groter bij pathe en de locatie misschien wat beter maar de verhoudingen zijn in principe hetzelfde.

  16. #16

    Standaard

    Ik werk zelf bij Wolff.

    Ik ben het met Aerodynamisch eens wat betreft de eindeloze loop. Ik denk dat het inderdaad op dit moment zo is dat mensen minder gaan omdat de prijzen zo duur zijn. Maar als de economie strakjes weer goed loopt, reken dan maar dat er weer meer bioscoopbezoek zal zijn. Als bioscopen slim zijn maken ze de prijzen op dat moment ook weer goedkoper. Het is alleen riscant. Ik persoonlijk denk ook dat je de bioscoop een stuk aantrekkelijker kan maken door de algehele sfeer te verbeteren. Vaak zijn bioscopen vies, slecht onderhouden en overcommercieel. In de bioscopen in Utrecht hebben we bijna overal last van muizen! En dan betaal je nog eens ongelooflijk veel geld ook. Ik noem even wat voorbeelden van prijzen die ik zelf werkelijk te belachelijk voor woorden vind in de bios: € 3,70 voor een flinke zak m&m's, € 3,80 voor een grote bak popcorn (waarvan julle echt niet willen wéten wat ermee is gebeurd voordat je die smerigheid in je mond propt), € 3,70 voor een smirnoff ice. Ik ben blij dat ik er werk, ik mag gratis naar de film! Ik mag zelfs GRATIS popcorn (niet dat ik dat eet, want IK wat ermee is gebeurd voordat ik die smerigheid in mn mond prop ).
    Al met al vind ik het dus ook niet zo heel gek dat het bioscoopbezoek is afgenomen.

  17. #17

    Standaard

    Wat gebeurt er dan mee? Met die popcorn?
    Bekijk de trailer van de eerste Nederlandse superhelden-film: http://www.herocomplex.nl

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door netfox
    Wat gebeurt er dan mee? Met die popcorn?
    Ja nu wil ik het ook wel weten.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard68
    De reden ervoor is ook dat er dit jaar nog weinig opzienbarends in de bioscoop is geweest.
    Ben ik persoonlijk niet echt met je eens. Juist door die pas ga ik vaker naar de film en ook naar films waar ik normaal gesproken niet heen zou gaan. Normaal moet je kiezen en ga je toch voor de blockbusters en die zijn er niet zoveel nee.
    Ben dit jaar naar films als Brokeback Mountain, Three Burials, Final Destination 3, Inside Man, V for Vendetta, Date Movie, Ice Age 2, Walk the Line, Saw 2, Syriana, Capote enb Hostel geweest. Er zaten hier toch zeker enkele goede films bij.
    Hoi Marcel. Men heeft het in dit onderwerp over de dalende omzet. Omzet beteknt in bioscooptermen zoveel mogelijk kaarten verkopen en staat vaak los van het feit of een film goed is of niet.
    Met niks bedoel ik dan ook niet dat er kwalitatief geen goede films zijn uitgekomen. Met niks bedoel ik dat in het eerste kwartaal niet echt films zijn uitgekomen die je als blockbuster mag bestempelen en die massa's mensen naar de bioscoop lokken. V for Vendetta en Ice Age 2 draaien pas en wellicht zijn dat wel blockbusters. De andere films die jij noemt zijn welliswaar goede films, maar niet echt films waar mensen voor in de rij staan.

    Dat zie ik als verklaring voor de daling van de omzet t.o.v. vorig jaar.

  20. #20

    Standaard

    Laatste keer dat ik naar de bios ging was met Narnia.

    Reden:
    - Kaartjes te duur.
    - Weinig tijd.
    - Te grote kijkachterstand wat dvd's betreft.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door netfox
    Wat gebeurt er dan mee? Met die popcorn?
    Willen we dat weten?

    Nog maar een paar jaar geleden ging ik iedere week minstens 1 keer naar de bios en in een uitzonderlijke week zelfs 4 keer. Nu bijna nooit meer.

    De redenen:

    1. de prijs : het is al een paar keer genoemd maar als je op een normaal tijdstip naar de bios gaat dan is dat gewoon erg duur. En in vergelijking zijn DVD's gewoon heel betaalbaar.
    2. de kwaliteit : de bioscopen bij mij in de buurt (Zwolle) zijn gewoon heel erg matig qua techniek en qua faciliteiten. Je betaald veel maar dat geld zie er je er (behalve aan de film zelf) niet aan af. De exploitanten van bioscopen moeten echt eens wat meer gaan investeren.
    3. DVD : het is supermakkelijk en comfortabel om thuis te kijken. Nee, het is geen 'bioscoop-ervaring' maar het heeft z'n eigen charmes. En sinds ik een goeie breedbeeld LCD-tv heb met een goeie DVD-speler geniet ik net zoveel van een film thuis als in de bios.
    4. de films : los van het feit dat ik vindt dat er tegenwoordig minder interessante films in de bios draaien kijk ik ook steeds meer oudere films. Qua films heb je met DVD natuurlijk ook veel meer keuze dan in de bios. Op DVD zie ik films die ik nooit in de bioscoop zou kunnen zien.
    5. tijd : vroeger was dit veel minder een probleem (toen werkte ik ook nog in m'n woonplaats) maar tegenwoordig heb ik minder tijd om naar de bios te gaan en ook vaak minder zin. Wat ik jammer vindt is dat bioscoopvoorstellingen vaak op hele vaste tijden plaatsvinden en dat je, als je op een wat minder normaal tijdstip naar de bios wilt, veel minder keus hebt wat dat betreft.

  22. #22

    Standaard

    Ik ga elke week naar de bioscoop en elke week valt er wel iets deftigs te bekijken. Het argument dat het aanbod minder word slaat echt nergens op. Beter zoeken in het aanbod is de boodschap. Momenteel is het zelfs zo dat ik films moet missen. In Nederland is de bioscoop opvallend duurder dan in Belgie, terwijl in het algemeen de Belgische bioscopen heel wat meer te bieden hebben, ook technisch. Eén bioscoopbezoekje in Nederland deed m'n mond open vallen van verbazing, wat een troep! De schandalige prijs, de organisatie, de kwaliteit van het geluid en beeld, het gebrek aan orde in de zaal, de zitjes, ... Natuurlijk mag ik het allemaal niet over één kam scheren, maar mij overhaal je in ieder geval niet meer om daar ooit een film te gaan bekijken.

  23. #23

    Standaard

    kijk ik ook steeds meer oudere films. En die films zie je natuurlijk niet zo snel in een bioscoop.
    Vind het zo jammer dat bioscopen niet gauw oudere films draaien in een mooie zaal. Wil graag betalen om films zoals Clockwork Orange, Godfather of nieuwere films zoals The Matrix en Fight Club (nogmaals) op het witte doek te zien. Volgens mij is daar best wel vraag naar.
    Bekijk de trailer van de eerste Nederlandse superhelden-film: http://www.herocomplex.nl

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban
    Ik ga elke week naar de bioscoop en elke week valt er wel iets deftigs te bekijken. Momenteel is het zelfs zo dat ik films moet missen. In Nederland is de bioscoop opvallend duurder dan in Belgie, terwijl in het algemeen de Belgische bioscopen heel wat meer te bieden hebben, ook technisch. Eén bioscoopbezoekje in Nederland deed m'n mond open vallen van verbazing, wat een troep! De schandalige prijs, de organisatie, de kwaliteit van het geluid en beeld, het gebrek aan orde in de zaal, de zitjes, ... Natuurlijk mag ik het allemaal niet over één kam scheren, maar mij overhaal je in ieder geval niet meer om daar ooit een film te gaan bekijken.
    Ik heb nog nooit een bios bezocht in Belgie maar wel een aantal keren in Engeland en Ierland en als ik dat vergelijk dan moet ik je volledig gelijk geven. Er zijn wel uitzonderingen maar de meeste Nederlandse bioscopen die ik ken zijn gewoon 'primitief'. De projectie is vaak heel matig, de geluidsinstalaties zijn meestal maar net Dolby-compatibel en de stoelen zijn verre van comfortabel. Toen ik voor het eerst in het buitenland naar de bios ging viel bij mij de mond ook open, maar dan in positieve zin omdat daar de kwaliteit van de faciliteiten en projectie zoveel beter was.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door netfox
    kijk ik ook steeds meer oudere films. En die films zie je natuurlijk niet zo snel in een bioscoop.
    Vind het zo jammer dat bioscopen niet gauw oudere films draaien in een mooie zaal. Wil graag betalen om films zoals Clockwork Orange, Godfather of nieuwere films zoals The Matrix en Fight Club (nogmaals) op het witte doek te zien. Volgens mij is daar best wel vraag naar.
    Ben ik het volledig mee eens. In Pathe De Kuip (kwam overigens als één van beste bioscopen van Nederland uit de test) heb je soms Orange Classics gehad. Maar dat is al heel lang niet teruggekeert. Zou zelf Titanic wel eens willen zien op het witte doek.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •