Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 172 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Grotere breedbeeld in je huiskamer en die andere verhuizen naar je slaapkamer! :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Ik heb min of meer het probleem dat ik binnenkort (volgende maand) ga verhuizen en dan toch een nieuwe (lees extra) tv wens te hebben.

    Nu heb ik een 24" breedbeeld crt waar ik tevreden over ben.

    Maar nu zit ik een beetje in twijfel over wat te doen:

    1. Een grotere (28" of 32", CRT) breedbeeld tv voor de woonkamer en de 24" in de slaapkamer zetten.

    2. De 24" in de woonkamer en een kleine (4:3 want kleiner breedbeeld crt is er niet en nog een 24" is mijn in ziens onzinnig) in de slaapkamer.

    Wachten tot eind van het jaar is mij (helaas) te lang.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G.
    Wat dachten jullie van deze nieuwe tv?
    Samsung WS-32Z409

    Dus echt HD-ready ipv HD-prepared ( zoals die philips crt's)
    Schijnt niet zo'n beste TV te zijn. Zie reviews op avforums.com en
    http://www.homecinemachoice.com/reviews/

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Grotere breedbeeld in je huiskamer en die andere verhuizen naar je slaapkamer! :wink:
    Tot nog toe os dat ook mijn gedachte.

    Op dit moment gaat toch nog de meeste gedachte uit naar de Philips 28PW9551, maar mijn "contact" persoon heeft me nog niet laten weten of deze inmiddels toch voor de Nederlandse markt beschikbaar is (eerste bericht was van niet waarna deze ook van de site van philips verdween, maar hij is inmiddels weer terug op de site).

    Met 32" heb ik (van zien in oa winkels en bij vrienden / familie) geen goede ervaring. Vaak zie ik bij dat formaat te veel vertekening langs de zijkanten. Tevens zal mijn kijk afstand wat kort zijn (+/- 2,5 tot 3 meter) voor dit formaat.
    De Slim flat van Samsung is op zich wel aardig van concept, maar wat is nu een hd-ready scherm dat geen hdmi (of dvi) met hdcp heeft, geen hd-ready (zie manual van het enige slim-flat scherm op de nederlandse samsung site, tevens zie ik nergens een vermelding over het aantal beeldlijnen dat deze weergeeft, dus mijn vermoeden is dat het in dezelfde groep valt als de genoemde Philips crt's).

    Edit: De kijkafstand op de slaapkamer zal trouwens een stuk groter zijn, maar toch zal de 24" hier zijn plekje gaan vinden.

    Edit 2: Mijn opmerking over Samsung zijn op basis van "oudere" modellen, niet de nog te introduceren WS-32Z409. Kwam net pas achter het type nmmer.
    Op diverse forums etc zijn de mensen echter niet te spreken over de slim flat tv's van samsung, ze schijnen onder andere veel vertekeningen / schuine lijnen te hebben. Dit zou een logische gevolg kunnen zijn van het sterk afbuigen van de electronen straal, wat nodig is ivm de kortere buis.
    (misschien da samsung dit bij het nieuwe model opgelost heeft.)

  4. #29

    Standaard

    Ja idd, zonder HDMI-P kun je Blu Ray wel vergeten dus :wink:

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalon
    Ja idd, zonder HDMI-P kun je Blu Ray wel vergeten dus :wink:
    Het nieuwe model zou het wel hebben, aldus een press-release dat ik op de Duitse Samsung site tegen kwam.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philflow
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G.
    Wat dachten jullie van deze nieuwe tv?
    Samsung WS-32Z409

    Dus echt HD-ready ipv HD-prepared ( zoals die philips crt's)
    Schijnt niet zo'n beste TV te zijn. Zie reviews op avforums.com en
    http://www.homecinemachoice.com/reviews/
    kan anders geen review van de WS-32Z409T vinden?


  7. #32

    Standaard

    De WS-32Z409 is een model dat nog beschikbaar moet komen, het is pas vorige week aangekondigd, dus reviews zullen nog moeten komen, ik kon ze ook niet vinden.

    Wat ik wel tot nog toe ben tegen gekomen is, zoals al gemeld, het veel voorkomende probleem van kromme / schuine lijnen.
    Wat mijn inziens loisch te verklaren is door de ingekorte beeldbuis. Hoe minder diep de buis, hoe sterker de afbuiging op de electronen straal van kanon tot fosforlaag moet zijn. Waarop de afwijking groter (kan) zijn.

  8. #33

    Standaard

    Schijnt juist dat met het nieuwe model de geometrie juist is en er dus geen problemen meer zijn (zoals met de oudere slimfit modellen) met kromme / schuine lijnen! Ben erg benieuwd


  9. #34

    Standaard

    op Gathering.tweakers staat er een topic over:

    http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1118764

    als die voor ongeveer dezelfde prijs als in Frankrijk hier in Nl komt (€730) dan komt die er bij in denk ik
    Red het regenwoud, eet meer specht...
    mijn dvd-profiler

    www.prikstok.nl : prikkelend scherpzinnig!

  10. #35

    Standaard

    Zo te lezen is dit een erg interessante crt tv! 1080P signalen worden overigens niet verwacht! Dus, het lijkt erop dat er ook niet echte 1080P tv zullen verschijnen. :wink:

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Zo te lezen is dit een erg interessante crt tv! 1080P signalen worden overigens niet verwacht! Dus, het lijkt erop dat er ook niet echte 1080P tv zullen verschijnen. :wink:
    Niet op blu-ray? ik zie nu al 1080p speelfilms online.

    En wat betreft de 1080p tv's; als je LCD ook tot de tv's rekent zullen ze wel verschijnen. de Amoi 37 inch is er al. Sharp 37" 1080p en Sony X-series worden in een maand verwacht.

    Maar ik denk niet dat er 1080p CRT'z zullen verschijnen idd.

  12. #37

    Standaard

    Nee, philips heeft gezegd dat er geen 1080p signalen worden gebruikt en vindt dus een 1080p tv niet noodzakelijk. Ook niet op lcd tv's! die zullen intern wel gedownsclaed worden naar 1080i. :wink:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philflow
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Zo te lezen is dit een erg interessante crt tv! 1080P signalen worden overigens niet verwacht! Dus, het lijkt erop dat er ook niet echte 1080P tv zullen verschijnen. :wink:
    Niet op blu-ray? ik zie nu al 1080p speelfilms online.

    En wat betreft de 1080p tv's; als je LCD ook tot de tv's rekent zullen ze wel verschijnen. de Amoi 37 inch is er al. Sharp 37" 1080p en Sony X-series worden in een maand verwacht.

    Maar ik denk niet dat er 1080p CRT'z zullen verschijnen idd.

  13. #38

    Standaard

    Die Samsung slimfit ziet er wel strak uit
    http://ws1.prcdirect.co.uk/showprodu...id=WS32Z409TQX

    Ben benieuwd of ie écht HD-ready is.


  14. #39

    Standaard

    ja, hij zou 1080i hebben en hdmi, dus digitale aansluiting. :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philflow
    Die Samsung slimfit ziet er wel strak uit
    http://ws1.prcdirect.co.uk/showprodu...id=WS32Z409TQX

    Ben benieuwd of ie écht HD-ready is.


  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    ja, hij zou 1080i hebben en hdmi, dus digitale aansluiting. :wink:
    Voor HD-ready moet ie toch minimaal 720 lijnen hebben?

  16. #41

    Standaard

    1080i is meer dan 720 p :wink:

    720p en dan komt 1080I. :wink: Beste is 1080P maar dat schijnt duusdanig veel data te vergen dat het niet erg rendabel is voor tv en erg dure oplossingen voor moeten komen die de tv's nog veel duurder maken. :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philflow
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    ja, hij zou 1080i hebben en hdmi, dus digitale aansluiting. :wink:
    Voor HD-ready moet ie toch minimaal 720 lijnen hebben?

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    1080i is meer dan 720 p :wink:
    I know. Maar ik geloof niet alles wat Samsung zegt. CRT's met die écht 720 lijnen kunnen weergeven bestaan volgens mij nog niet.

    Philips zegt dat hun TV's HD prepared zijn en dat lijkt me een eerlijkere manier van adverteren.

  18. #43

    Standaard

    Idd, het enige wat de Samsung specs zeggen is dat het toestel overweg kan met 1080i signalen. Maar dat zegt helemaal niets over hoe ze op het scherm verschijnen. Om enkele analogieën te geven :
    * mijn 17" CRT monitor kan ook zonder problemen een resolutie van 1600x1200 aan. Maar of de tekst dan nog leesbaar is, is een ander pak mouwen, daarvoor is de dotpitch te groot.
    * mijn LCD HDTV kan ook 1080i aan, maar toch heeft hij maar 768 lijnen.

    Het is ook nog de vraag of 1080i effectief als 1080i naar het beeldscherm gestuurd worden, of dat er eerst nog downscaling gebeurt. Net zoals met mijn 17" monitor hoef je bij een CRT immers niet te downscalen, zelfs al kan het scherm dergelijke resolutie nooit scherp weergeven.

  19. #44

    Standaard

    Nieuw antwoord van Philips:

    Omdat ik tegengestelde antwoorden had gekregen van Philips op de vraag over het aantal beeldlijnen (antwoord op de vraag per telefoon was 576 en op de vraag per mail was het antwoord meer dan het minimum van 720 voor HD-Ready).

    Nu is het nieuwe antwoord binnen: 576.
    Op zich is dit natuurlijk niet al te belemmerend, door het verschil in techniek van CRT en LCD / Plasma en het voor HD relatief kleine formaat verwacht ik toch een behoorlijk plaatje op deze tv.

    Kieskeurig is natuurlijk zeker niet heilig, maar daar zijn ondertussen wel al de eerste die een review geven. Zij zijn tot nog toe te spreken over de beeldkwaliteit, ook in combi met HD bronnen als X-Box 360 en Sateliet.

    Misschien dat ik toch overstag ga...

    Eerst maar eens verhuizen.

  20. #45

    Standaard

    Ik heb de Philips 32PW9551 aangeschaft en tot nu toe bevalt hij goed. Ook met X-Box 360 zeer mooi beeld via component. Ben tot deze keus gekomen na het bekijken van meerdere LCD- en plasma TV's in de prijsklasse tot 2000 euro waar ik toch wel iets aan zag wat mij niet beviel.
    Wordt in juni ISF gecalibreerd dus dan weet ik pas wat de TV werkelijk
    kan.

    Michel

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door michel1
    Ik heb de Philips 32PW9551 aangeschaft en tot nu toe bevalt hij goed. Ook met X-Box 360 zeer mooi beeld via component. Ben tot deze keus gekomen na het bekijken van meerdere LCD- en plasma TV's in de prijsklasse tot 2000 euro waar ik toch wel iets aan zag wat mij niet beviel.
    Wordt in juni ISF gecalibreerd dus dan weet ik pas wat de TV werkelijk
    kan.

    Michel
    Mag ik je dan wat vraagjes stellen over die tv? :

    - Veel 32" "platte" crt tv's van Philips hebben toch nog altijd een kleine bolling in de beeldbuis, is dat bij deze ook het geval of is hij echt vlak?

    - Is het beeld van de X-Box 360 via component duidelijk beter dan dat op een andere 32" via rgb-scart (of liever hoe presteert hij ten opzicht van een lcd dan wel plasma in combomi met het signaal van de X-Box 360 via component (dan wel HDMI)? (Dan gaat het mij niet zo zeer om de X-Box maar meer erom of het HD gebeuren van de tv (daar de X-Box 720p schijnt te zijn) voor waarneembare verbetering zorgt...

    - Tot slot de oud hollandse vraag, hoe veel heb je voor de tv moeten betalen?

  22. #47

    Standaard

    Ik had de X-Box eerst op RGB-scart (origineel Microsoft) en nu aangesloten op component. Dit gaf al een verbetering vooral met King-Kong. Daarna van 480p ingesteld op 780p. Dit gaf ook weer een lichte verbetering. Nu staat hij ingesteld op 1080i daar de 360 dit zelf schijnt te bepalen per spel. Dus mijns inziens en meerdere kennissen is er sprake van een duidelijke verbetering.Of dit beter is dan LCD of Plasma met component durf ik niet zo te zeggen. Ik vind het beeld wel veel mooier dan de LCD van de buren waar op uitzendingen van de kabel veel meer
    ruis, ghosting etc. aanwezig is. Ik heb er trouwens 799,- voor betaalt daar ik de TV via een speciaalzaak heb gekocht en niet via internet of een dozenschuiver. De mensen van deze zaak waren ook onder de indruk van het beeld. Dus wacht ik met spanning op de ISF calibratie in juni wat dit nog voor verbeteringen gaat opleveren. Op kieskeurig zie je hem nl. al vanaf +/- 630,- staan.
    HDMI hoop ik binnenkort uit te kunnen proberen.
    Het beeld staat nog wel een klein beetje bol, maar niet zo als oudere
    breedbeeld-tv's die ik heb gehad waaronder 2 Philipsen en 1 Sony die na
    2 weken omgeruild is voor een Philips omdat het hier wel erg storend op was.

    Michel

  23. #48

    Standaard

    Het toestel is in België verkrijgbaar voor +/- 700 EUR (www.vandenborre.be). Ook ik ben ernstig aan't overwegen om voor de Philips te gaan.

    700 EUR is trouwens de catalogusprijs, daar kan je in principe nog een kortinkje op verkrijgen. Vooral de (in verhouding) interessante prijs doet me een beetje afstappen van het idee om een HD ready plasma of LCD aan te schaffen...

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door michel1
    Ik heb er trouwens 799,- voor betaalt daar ik de TV via een speciaalzaak heb gekocht en niet via internet of een dozenschuiver.
    ...

    Michel
    Ik en zelf ook geen liefhebber van dozenschuivers of internet verkopers, ik wil doorgaans een produkt eerst zien voor ik besluit te kopen.
    Had de winkel waar jij hem gekocht hebt de tv ook als demo opstaan of hebben ze hem speciaal voor jou besteld en vervolgens samen bekeken?

    Er is bij mij nl tot nog toe geen winkel die er een heeft staan, ook de MM die beweert de grootste keus te hebben heeft nog maar enkele crt's staan. Waaronder de 32PW9520 voor slechts € 999,-, ik ben toch niet gek!!!
    Nou moet ik wel zeggen dat ik nog niet bij de It's ben geweest die de laatste keer dat ik er was een groter aanbod in crt's had dan de MM.
    Misschien daar van het weekend maar eens langs gaan.

  25. #50

    Standaard

    Ook de winkelketens van vandenborre in België hebben het toestel niet in één van de vestigingen staan. Jammer, ik zou hem ook wel eens aan het werk willen zien.

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •