Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 53 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik heb er geen last van want ik woon alleen

    Misschien kan je een aparte HT kamer inrichten en die geluidsdicht maken. Dan is iedereen tevreden lijkt mij.

  2. #27

    Standaard

    Hier ook geen problemen, m'n vriendin vind het ook allemaal best. Zij vind film kijken ook erg leuk en vind het geluid en grote beeld ook fantastisch (ook al zegt ze het niet )

  3. #28

    Standaard

    ach ja, ...

    ik woon tot op heden op mezelf. Mijn lieve vriendin kan meegenieten, ook van beamer en boxen, zij het in wat mindere mate dan ik.
    Bovendien is zij veel minder fan van actie/sf/Lotr dan ik.

    Zij vindt wel dat ik "erg veel boxen" in mijn huiskamer heb staan (en het zijn er maar acht ) ... eigenlijk is dat wel een beetje waar. Zij vindt sateliet-systeempjes (m.n. op pootjes) wel mooier. Gelukkig kan ik haar (bv in een audio-zaak) snel overtuigen van het geluidsverschil (kwaliteit, niet zozeer kwantiteit) tussen dergelijke speakers en de mijne.
    Bijkomend voordeel van goede boxen: als het volume goed staat KLINKT het niet echt hard (nou ja, oorlog geeft veel geluid natuurlijk).

    Dat de kinderen (en ik) soms ook volop kunnen genieten van b.v. LOTR of iets als DieHard op bioscoop-kracht (beamer, voldoende vermogen) vindt ze wél heel leuk.

    Buren heb ik geen last van, al zorg ik in de regel voor 22 uur klaar te zijn met een 'luide film' (niet elke film hoeft luid of op de beamer).

    Over een maand woon ik met haar samen op een (voor ons) nieuw adres. Gelukkig mag ik bepalen welke tv, welke boxen etc. Ik zal daarbij best rekening met haar houden, maar wel gaan voor 'goed'.
    Omdat HT niet het enige van belang is denk ik wel dat het mogelijk enkele weken/maanden duurt voordat mijn HT daar helemaal optimaal is (beamer, boxen, instellingen, aansluitingen naar PC's, kabels netjes weg), ik begin waarschijnlijk met een simpele (maar goede) 2.0-opstelling zonder beamer.
    Dat wat ik met mijn vriendin deel (eh... leven?!) is mij meer waard dan HT alleen, dus, ach, we doen beiden wel eens water bij de wijn.

    edit:
    Een voorbeeld: zij wou wel graag laminaat. Mooi strak en onderhoudsvrij. Toch kiezen wij voor zeil, omdat dit gewoon beter klinkt (want zachter) en ik dat dus graag wou. Dan maar wat slijtagegevoeliger. Doet zij dus wat water bij de wijn.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  4. #29

    Standaard

    Ik heb hier thuis ook geen problemen (meer) met mijn vriendin.

    In het begin vond ze dat alles maar een machtige hoop geld koste en zag ze vooraf het nut er niet van in om zoveel geld aan de audio app. te besteden.

    Nu een jaar verder, "nog steeds niet klaar met alles" div. verbeteringen uitgevoerd (klein voorbeeldje div setjes interlinks v.d Hul D-102 III gekocht) extra speakers etc, kan ze er maar geen genoeg van krijgen!!!

    Terug naar een gewoon setje klinkt niet, tijdens de verhuizing hebben we 2 dagen naar alleen maar een stereo setje geluisterd.

    Ze werd er werkelijk niet goed van en vroeg me zo snel mogelijk de set compleet op te bouwen.

    En dat nog voor dat de spullen volledig over waren naar ons nieuwe huis.

    Ik zeg nu maar, ze is nog erger dan ik.

  5. #30

    Standaard

    Voor conflicten heb ik een draadloze koptelefoon. Niet het beste van het beste, maar het is zeker relaxt om midden in de nacht je favo muziek/film hard in je oor te hebben zonder ook maar iemand tot last te zijn.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22
    [...] en geniet [...] van [...] het grote beeld. maar zelf kijkt ze met net zoveel plezier op een 37cm tv naar een film
    Ja, hier precies hetzelfde. Onvoorstelbaar. Overigens kan mijn vrouw het geluid ook niet zo waarderen. Ze kan er niet goed tegen als ik met een redelijk tot hoog volume draai. Wat betreft mijn hobby heb ik aan haar echt helemaal niets en dat vind ik erg jammer, deel het graag, maarja...

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22
    [...] en geniet [...] van [...] het grote beeld. maar zelf kijkt ze met net zoveel plezier op een 37cm tv naar een film
    Ja, hier precies hetzelfde. Onvoorstelbaar. Overigens kan mijn vrouw het geluid ook niet zo waarderen. Ze kan er niet goed tegen als ik met een redelijk tot hoog volume draai. Wat betreft mijn hobby heb ik aan haar echt helemaal niets en dat vind ik erg jammer, deel het graag, maarja...
    Word tijd voor een nieuwe vrouw dan

  8. #33

    Standaard

    Vrouw grapjas, het stadium van vriendin ben ik reeds enkele jaren voorbij. Maar ik heb verder niets te klagen, ze heeft een aparte HT wel geaccepteerd. Dat ik er vaak in mijn uppie zit neem ik voor lief. Oja, ik vergat te vertellen dat ze voor de rest erg lief is hoor. Geen reden om de scheidingspapieren aan te vragen in ieder geval.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Vrouw grapjas, het stadium van vriendin ben ik reeds enkele jaren voorbij. Maar ik heb verder niets te klagen, ze heeft een aparte HT wel geaccepteerd. Dat ik er vaak in mijn uppie zit neem ik voor lief. Oja, ik vergat te vertellen dat ze voor de rest erg lief is hoor. Geen reden om de scheidingspapieren aan te vragen in ieder geval.
    Ik denk dat er genoeg zijn die je situatie heel goed herkennen. Ik wel in ieder geval. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #35

    Standaard

    Het schijnt dat vrouwen wat gevoeliger oren hebben ik weet het anders ook niet te verklaren dan manen liever wat meer volume of iets extra's sublaag willen horen!.
    Kom maar eens in een bioschoop nou dan klinkt het ook hard ook maar niet erg mooi mischien,dan kan je toch ook niet zeggen 'Mag het ook iets minder?' wij zijn een paar maanden van het werkt naar de bios geweest 'Kingdom of heaven' gezien met een groepje vrouwen en manen , maar toen hoorde ik ook wel dat er dames tussen zatten dat het geluid wel iets minder kon.
    Ik wil hier nou niet alle dames als gevoelig bestempelen maar ach er is ook niemand gelijk he?.
    Ik ga dit weeekend even 'King Kong' kijken nou dan kan je ook weer wat beleven denk ik die moet toch vol geluids effecten zitten?.

    William.

  11. #36

    Standaard

    tja mijn ouders vinden het niet zo fijn als ik teveel bass opzet..
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  12. #37

    Standaard

    King Kong is wel aardig maar niet met een super geluidstrack (in de bios dan hè) :wink:
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    King Kong is wel aardig maar niet met een super geluidstrack (in de bios dan hè) :wink:

    huuuuh?? met wie heb je dan een conflict??

    p.s dit is mijn 400ste post :P
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen
    p.s dit is mijn 400ste post :P
    Niet waar, de teller staat op 399!

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    King Kong is wel aardig maar niet met een super geluidstrack (in de bios dan hè) :wink:

    huuuuh?? met wie heb je dan een conflict??

    p.s dit is mijn 400ste post :P
    Lekker zinnige post ook
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen
    p.s dit is mijn 400ste post :P
    Niet waar, de teller staat op 399!
    weer niet waar staat op 401 :wink:

  17. #42

    Standaard

    Volgens mij weet op den duur niemand meer wie deze topic heeft gestart(hahaahah!!! nou ja ik dus was wel benieuwt wat van antwoorden er zouden komen en tot nu toe mag ik niet klagen heel intersant allemaal om ze door te lezen dus bedankt voor de reactie's he?.
    Mischien is dit niet de topic om hier over te hebben? 'maar ik zou toch King Kong dit weekend even zien ja ja even drie uur lang dan wel!.
    Ik meende me te herinneren dat ik de oude versie ooit eens heb gezien(1933) maar deze versie mag er beslist zijn'want op een gegeven moment had ik toch de tranen in mijn ogen (ja dat voor een man he??)toen Kong toch ook in deze versie dood ging.
    Pracht film echt waar.
    Nu inmiddels heb ik ook mijn nieuwe front speakers binnen de Boston VR3 en die klinken geweldig volgens mij zijn er nog weinig mensen hier die die in hun bezit hebben? wel erg lang een meter nu nog even omruilen voor een andere kleur 'ja heb je dat weer?'
    Nog even over de Kink Kong film ik vondt dat er weinig surround geluiden uit de achterspeakers kwamen, maar nou kan dat ook aan de film liggen hoor.
    Nu ik had deze keer geen conflicten met het geluid wat mijn Moeder aan gaat?????.
    William.

  18. #43

    Standaard

    Hmm de R2 NL komt pas op de 13e, welke dvd heb je opgezet dan?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Hmm de R2 NL komt pas op de 13e, welke dvd heb je opgezet dan?
    Wat is R2 nl????
    William

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdfreakenzo
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Hmm de R2 NL komt pas op de 13e, welke dvd heb je opgezet dan?
    Wat is R2 nl????
    William
    r2 = Europa. Een dvd kent verschillende regiocodes
    NL = Nederlandse ondertiteling.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  21. #46

    Standaard

    Ach ja R2 wist ik dus niet maar nl dat begrijp ik, maar de film die ik had gezien op dvd was King Kong maar ik vond dat er weinig achterground geluid ui de achterspeakers kwam? kan aan de film liggen,maar ik had ook nieuwe fronts geplaatst (Boston VR3) en de reciever (Denon 2106)opnieuw ingestelt(setup) mischien komt het daar wel door hoor.
    Maar zal even een dvd luisteren waar ik van weet dat er wel veel uit de achterspeakers komt?.
    William.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdfreakenzo
    ... achterground geluid ...
    Sorry, maar hier MOET ik bezwaar tegen maken :P.

    Maar zal even een dvd luisteren waar ik van weet dat er wel veel uit de achterspeakers komt?.
    Bij veel films valt het een beetje tegen, maar met je receiver valt genoeg in te stellen. Bij mij staan de achterste kanalen ook wat harder dan de voorste.

  23. #48

    Standaard

    Ja sorry ik had een drukfout gemaakt met ' achtergrond ' deze kwam niet goed uit de verf????.
    Maar dat heb ik nu ook gedaan de achterspeakers iets meer db ze staan nu op +3.0db. Maar ik had nu het gevoel dat het minder op valt wat de achterground geluiden aan gaat!! de hoeveelheid en dat je echt kan horen dat ze daar vandaan komen.
    Mischien komt dat nu wel omdat ik nieuwe fronts heb de Boston vr3 die zijn een stuk hoger dan mijn oude Bose601 vr3 is een meter hoog.

    Zo deze topic gaat nu wel een hele andere kant op he??.
    Nu ik toch bezig ben is er ook iemand die weet waar ik test cd's
    of dvd's kan kopen met surround geluiden 5.1 ofzo?.
    William.

  24. #49
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JozefusGladiolus
    Bij mij staan de achterste kanalen ook wat harder dan de voorste.
    Dat is ook niet de "juiste" manier natuurlijk.
    Het mooiste resultaat bereik he toch als alle kanalen even luid staan. (met behulp van een dB meter)

  25. #50

    Standaard

    Ik heb hier even een nieuwe topic voor geopenend 'Surround gevoel(rear) weg na nieuwe setup receiver?'.Mischien is dat beter zo?.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •