De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Ik zoek een DVD-recorder met 2 (twee) ontvangers

    Het laast zag ik ergens op een webside een dvd-recorder met 2 tuners, maar ik weet niet meer welk merk of type het was.
    (kan ook zijn dat ik just die dag scheel zag)
    Geloof wel dat het een dvd-recorder met harddisk was.
    Hebben jullie dat ook ergens tegengekomen, graag linkjes met wat meer gegevens.

  2. #2

    Standaard

    Deze heeft een dubbele tuner:
    http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3209|643|642|601|4|1

    Jan

  3. #3

    Standaard

    Prachtig, (behalve de prijs).
    Als er nog andere merken zijn die 2 tuners hebben, graag heb ik het geweten, dan kan ik eens vergelijken.

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Is er maar ene met een dubbele tuner?

  6. #6

    Standaard

    Ik denk dat het belang van een dubbele tuner in een recorder erg laag (lees nul) is.

    De gegeven recorder van Panasonic zal vermoedelijk, ik kon het uit de specs niet opmaken en de handleiding vond ik niet, in staat zijn om tegelijk een video en op dvd of hd iets op te nemen. Deze zal vermoedelijk echter niet tegelijk 2 verschillende dingen kunnen opnemen op de hdd of 1 op hdd en 1 op de dvd.
    Naast 2 tuners dien je dan immers ook 2 bewerkings AD converters te hebben etc...

    Misschien is het ook uitsluitend zo dat deze recorder door de dubbele tuner tijdens het opnemen op een van de mogelijke media een ander kanaal kan tonen maar niet opnemen. In dat geval is er niet veel verschil met het opnemen van iets en iets anders kijken dmv de tuner ingebouwd in je tv. Enige voordeel is dan dat je tv geen tuner nodig heeft, wat voor sommige plasma schermen handig is.

    Wat is de reden dat je graag een recorder met 2 tuners wenst?
    Dat maakt het denk ik wat inzichtelijker waar naar gezocht moet worden.

  7. #7

    Standaard

    Dat is eigenlijk de schuld van mijn moeder.
    Wij hebben hier eigenlijk 2 (vroeger zelfs 3) videorecorders en op sommige dagen zijn deze alle 2 (3) aan het opnemen (films van de tv hee-NIET copiëren )
    Daarom lijkt het me gemakkelijk om deze 2 te vervangen door 1 DVD-Video-Harddisk-recorder.
    De gegeven recorder van Panasonic zal vermoedelijk, ik kon het uit de specs niet opmaken en de handleiding vond ik niet, in staat zijn om tegelijk een video en op dvd of hd iets op te nemen. Deze zal vermoedelijk echter niet tegelijk 2 verschillende dingen kunnen opnemen op de hdd of 1 op hdd en 1 op de dvd.
    Naast 2 tuners dien je dan immers ook 2 bewerkings AD converters te hebben etc...
    PDF document van Panasonic DIGA 2005/2006 reeks blz. 5 zegt:
    Deze ruimtebesparende combi is uitgerust met een DVD- én een VHS recorder.
    Kopieer (geen films ) VHS banden naar DVD of neem 2 tv programma’s tegelijkertijd op.
    Er staat wel niet specifiek bij in welke combinatie.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald_VR
    Dat is eigenlijk de schuld van mijn moeder.
    Wij hebben hier eigenlijk 2 (vroeger zelfs 3) videorecorders en op sommige dagen zijn deze alle 2 (3) aan het opnemen (films van de tv hee-NIET copiëren )
    Daarom lijkt het me gemakkelijk om deze 2 te vervangen door 1 DVD-Video-Harddisk-recorder.
    De gegeven recorder van Panasonic zal vermoedelijk, ik kon het uit de specs niet opmaken en de handleiding vond ik niet, in staat zijn om tegelijk een video en op dvd of hd iets op te nemen. Deze zal vermoedelijk echter niet tegelijk 2 verschillende dingen kunnen opnemen op de hdd of 1 op hdd en 1 op de dvd.
    Naast 2 tuners dien je dan immers ook 2 bewerkings AD converters te hebben etc...
    PDF document van Panasonic DIGA 2005/2006 reeks blz. 5 zegt:
    Deze ruimtebesparende combi is uitgerust met een DVD- én een VHS recorder.
    Kopieer (geen films ) VHS banden naar DVD of neem 2 tv programma’s tegelijkertijd op.
    Er staat wel niet specifiek bij in welke combinatie.
    2 mechanische .... als je de HDD meerekent zelfs 3 mechanische apparaten in 1 kast. Ik zou de risico's spreiden en toch 2 losse apparaten houden, in het geval van een defect heb je dan tenminste nog 1 apparaat over. Als er bij jullie niets meer staat om op te nemen lijkt mij zo'n alles in 1/combi recorder toch wel een ramp als er iets defect raakt :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald_VR
    Dat is eigenlijk de schuld van mijn moeder....
    Deze ruimtebesparende combi is uitgerust met een DVD- én een VHS recorder.
    Kopieer (geen films ) VHS banden naar DVD of neem 2 tv programma’s tegelijkertijd op.
    Er staat wel niet specifiek bij in welke combinatie.
    Ja, ouders hebben soms wensen, ik ken ze, heb er ook zo een.

    De info die jij quote van blz 5 hoort bij de DIGA DMR-ES30 welke geen harddisk heeft. Het gaat bij die opmerking dus puur over het opnemen op vhs en dvd en niet over evt hdd en dvd tegelijk. Ik verwacht toch nog dat dit niet zal gaan, dus dat het alleen VHS + een ander aparaat (DVD of HDD) is.

    Ik denk ook dat een paar losse apparaten misschien verstandiger is in verand met de opname woede en het belang er blijkbaar van.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •