Mensen, jullie zijn nu wel erg goed bezig! Wellicht dat jullie mij kunnen helpen aan de naam van een serie, om daarvoor nou een nieuw topic te openen lijkt mij overbodig met zulke experts 8)

Ik heb alleen wat kleine facts in grote lijnen:

- Het is een Engelstalige serie, welke op de Nederlandse publieke omroep te zien was in de (late) jaren 80.
- Hoofdrolspelers waren kids.
- De vijanden leken menselijk, maar ze waren eigenlijk niet menselijk, maar meer glibberig.

Ik kan mij een moment herinneren, dat een paar kids in een huis zitten en er iemand aanbelt. Ze vertrouwen het niet en laten de man niet binnen, waarna deze hevig op de deur begint te bonken en ook erg slijmerig (letterlijk) word.

Dat was 1.

Ook herinner ik mij een scene van 2 of 3 kids die op een strand staan en in het water drijft iets, een soort van grijzig monster. Het heeft iets met bliksem te maken, want ze verslaan het monster door vanaf de kant een spiegel (?) omhoog te houden. Het monster raakt dit en de bliksem lijkt te worden terug geketst naar het monster, waarna het zinkt.

En dat was 2.

Beide bijzonder lastig. Misschien dat de twee met elkaar in verband staan. Ze komen beide uit dezelfde periode.

Ik hoop dat iemand ook maar íets weet!