Bekijk uitslag poll: Wie gaat zijn DVD collectie verkopen voor de volgende generaties Blu-Ray/HD-DVD?

Stemmers
256. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Ik verkoop straks mijn gehele collectie

    4 1,56%
  • Ik verkoop een gedeelte en vervang deze voor Blu-Ray/HD-DVD

    41 16,02%
  • Ik verkoop niets maar stap wel over op Blu-Ray/HD-DVD

    111 43,36%
  • Ik verkoop niets en blijf DVD's kopen ondanks de nieuwe mediums

    96 37,50%
  • DVD'S, Blu Ray's, HD-DVD's??? Ik spaar nog steeds videobanden!!!

    4 1,56%
Pagina 2 van 13 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 318 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik doelde op de aankomende playstation 3 mijn excuus.
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  2. #27

    Standaard

    Ik ga mijn collectie die ik nu heb zeker niet verkopen! Zal ze echter aanvullen met het nieuwe medium! Die 5th element op blu-ray lijkt mij wel wat! :wink:

    Films die ik echt super vind zal ik mischien weer op blu-ray kopen, zeker lang niet allemaal. Zolang ik nog geen tv heb die 1920 x 1080 P kan doen heb ik er ook nog niets aan. :wink:

  3. #28

    Standaard

    Hybride spelers wordt aan gewerkt maar samsung, die het eerst een hybride speler aankondigde is teruggevloten door het blu-ray consortium! Of LG, die ook recent een hybride speler heeft aangekondigt ook teruggevloten zal worden is nog niet bekend.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xienator
    Citaat Oorspronkelijk gepost door misterfun
    Ik zal zeker overstappen op HD puur om het feit dat het beeld en geluid veel beter is en daar draait het toch om. verders hoop ik wel dat er wel fraaie edities uitgebracht gaan worden.

    Verders weet ik haast wel zeker dat BlueRay de standaart gaat worden. De game consoles spelen er op in en daarmee spelen ze in op over het algemeen jonge mensen en dat publiek is toch de film koper. dus waarschijnlijk zal blueray er wel doorkomen.
    De X-Box 360 heeft geen Blu Ray hoor en er komt een externe HD-DVD voor uit

    Dus hoe je er bij komt dat Blu Ray zeker de standaard weet ik ook niet

    Voorlopig maken ze allebij een goede kans om de standaard te worden

    Misschien dat de oplossing een hybride speler is die beide standaarden aan kan, alleen dat zit er voorlopig nog niet in aangezien beide partijen daar niet over uit kunnen komen.

  4. #29

    Standaard

    Ook ik zal niet direct gaan overstappen, maar hou de ontwikkelingen wel nauwgezet in de gaten. Ik vrees alleen dat de maatschappijen in eerste instantie voor standaard uitgaves gaan en geen luxe uitgaves (á la steelbook, digipacks e.d.) laat staan giftsets uitbrengen. Voor mij is het leuke van DVD's sparen dat er speciale releases zijn en ik denk dat velen dat hier ook zullen hebben.

    Als groot Disney-fan kijk ik met meer dan gemiddelde interesse naar deze maatschappij. Mochten ze er voor kiezen om direct hun Platinum-reeks over te zetten naar Blu-Ray in de vorm van luxe uitgaves en/of giftsets... dan gaat deze meneer als de sodemieter over op HD.

    We wachten af!

  5. #30

    Standaard

    Ik zal zeke rniet meteen overstappen. Ik bezit nog een ouderwetse CRt en zie dus geen meerwaarde van Blue-Ray of HD-DVD.
    Als ik een LCD tv zal gaan kopen zou dit wel een optie zijn, maar ik ga zeker mijn oude schijfjes niet wegdoen. Trouwens ik zou eerder in goed geluid (betere speakers en andere versterker) investeren dan een nieuw formaat te gaan aanschaffen.

  6. #31

    Standaard

    Denk niet dat de meeste mensen die een 360 hebben de externe HD-DVD zulle kopen. Toch niet als er mensen zijn die dan nog de PS3 kopen. PS3 zal een groter verkoop hebben vanwege de vele voordelen. Game en Blu-ray console in 1...
    Ik verkoop men collectie niet en stap pas over op Blu-ray als ik de PS3 koop.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  7. #32

    Standaard

    Ja, klopt, eerst moeten de kosten van ontwikkeling weer terug verdient worden! Pas dan wordt het voor de maatschappijen interessant om voor de liefhebber mooie uitgaves te gaan maken! :wink: Dit fenomeen zie je ook bij de gewone dvd's....als er maar genoeg standaard dvd's van een film verkocht worden komt er vroeg of laat ook een speciale uitgave van! Alleen Lord of the rings was in deze uniek dat het tegelijkertijd de keuze bood tussen standaard of collectors edition!(er was van te voren al bekend welke uitgaves er beschikbaar waren en wanneer te koop!) :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tuvok
    Ook ik zal niet direct gaan overstappen, maar hou de ontwikkelingen wel nauwgezet in de gaten. Ik vrees alleen dat de maatschappijen in eerste instantie voor standaard uitgaves gaan en geen luxe uitgaves (á la steelbook, digipacks e.d.) laat staan giftsets uitbrengen. Voor mij is het leuke van DVD's sparen dat er speciale releases zijn en ik denk dat velen dat hier ook zullen hebben.

    Als groot Disney-fan kijk ik met meer dan gemiddelde interesse naar deze maatschappij. Mochten ze er voor kiezen om direct hun Platinum-reeks over te zetten naar Blu-Ray in de vorm van luxe uitgaves en/of giftsets... dan gaat deze meneer als de sodemieter over op HD.

    We wachten af!

  8. #33

    Standaard

    Ik heb ook nog een erg goede crt tv. Zit wel te denken/kijken naar eventueel een hd scherm maar zolang ze nog niet 1920 x 1080P aankunnen zijn het in mijn ogen nog niet echte hd-tv's! Ik zal echter wel blu-ray versies van films kopen die recentelijk uitkomen en die ik nog niet heb of topfilms vervangen voor blu-ray versies. Het kan geen kwaad om ze alvast aan te schaffen. Ookal kan een crt niet die resoluties aan, het beeld zal er zeker ook niet minder van worden, eerder zelfs iets beter! :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Ik zal zeke rniet meteen overstappen. Ik bezit nog een ouderwetse CRt en zie dus geen meerwaarde van Blue-Ray of HD-DVD.
    Als ik een LCD tv zal gaan kopen zou dit wel een optie zijn, maar ik ga zeker mijn oude schijfjes niet wegdoen. Trouwens ik zou eerder in goed geluid (betere speakers en andere versterker) investeren dan een nieuw formaat te gaan aanschaffen.

  9. #34

    Standaard

    Kwaliteit van beeld en geluid gaan bij mij ook boven de verpakking! :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dizer
    Die discussie had ik net op FOK forum. Ik weet het niet. Ik ga niet mijn hele collectie verkopen want ik geloof niet dat ze al die mooie edities gelijk ook uitbrengen. Maar een gedeelte wel
    Das toevallig

    Ik hoop inderdaad dat er ook mooi uitgaves komen (lees giftsets).

    Dat is inderdaad erg leuk bij DVD's gezien er wereldwijd ontzettend mooie en speciale uitgaves uitkomen.

    Echter het beeld en geluid zijn voor mij belangrijker en het zal mij zeker irriteren als ik bv King Kong op DVD heb gekocht en tegelijkertijd is deze ook op HD-DVD met 2x zo'n scherp beeld en nog beter geluid

  10. #35

    Standaard

    Ik dacht dat HD en Blu Ray niet hetzelfde format DVD zouden kunnen afspelen,maar nu ik heb gelezen dat dat wel kan zal ik ook niet zo snel mijn collectie (175) verkopen.

    Ik spaar omdat ik een film persee wil hebben om meerder malen te zien. Bepaalde films waarvan ze al goed klonken op mijn souround system zal ik mischien wel vervangen voor een betere versie. Alhoewel geluid en beeld voor mij niet belangrijk heel belangrijk zijn (de meeste films zijn al redelijk goed op dvd gezet) vind ik het belangrijker om de film zelf te hebben.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  11. #36

    Standaard

    Voor dit geintje zou ik een nieuwe tv en een nieuwe dvd speler moeten aanschaffen. Dus dat zal nog wel een paar jaar duren voordat ik hieraan begin.

    Bovendien vraag ik me af wat de slagingskans hiervan is. Ik ken weinig mensen die dvds kopen. De meeste mensen die ik ken, branden alles. Ik kan me niet voorstellen dat mensen die al hun dvds shrinken om ze op een schijfje te laten passen, opeens super enthousiast worden van hd/blu-ray. Zij vinden gewone dvds al te duur om te kopen, laat staan dat ze er nieuwe apparatuur voor moeten aanschaffen en de dure schijfjes gaan aanschaffen.

    Als het al aanslaat, dan denk ik dat het de eerste paar jaar maar bij een klein groepje mensen zal zijn.

  12. #37

    Standaard

    Beter beeld en geluid?Sommige maatschappijen kunnen nog niet eens een fatsoenlijke versie op dvd uitbrengen laat staan op de nieuwe formaten.Ik denk niet dat ik mijn collectie ga vervangen,misschien een aantal titels als het mij meer te bieden heeft.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  13. #38

    Standaard

    Ja, de early adopters ofwel de filmliefhebbers of HT liefhebbers. :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ultramorada
    Voor dit geintje zou ik een nieuwe tv en een nieuwe dvd speler moeten aanschaffen. Dus dat zal nog wel een paar jaar duren voordat ik hieraan begin.

    Bovendien vraag ik me af wat de slagingskans hiervan is. Ik ken weinig mensen die dvds kopen. De meeste mensen die ik ken, branden alles. Ik kan me niet voorstellen dat mensen die al hun dvds shrinken om ze op een schijfje te laten passen, opeens super enthousiast worden van hd/blu-ray. Zij vinden gewone dvds al te duur om te kopen, laat staan dat ze er nieuwe apparatuur voor moeten aanschaffen en de dure schijfjes gaan aanschaffen.

    Als het al aanslaat, dan denk ik dat het de eerste paar jaar maar bij een klein groepje mensen zal zijn.

  14. #39

    Standaard

    Ik zal zeker niet me hele collectie verkopen, maar zal "misschien" wel een paar titels vervangen.
    Ben zoiezo minder dvd's gaan kopen, omdat ik voor de zomervakantie een HDTV wil kopen.
    Zal waarschijnlijk wel meerdere versies van een film kopen, king kong bijvoorbeeld:

    2-DVD al in bestelling
    4-DVD komt er ook in.
    HD-DVD/blue-ray zeker weten ook.

    En hetzelfde geld voor Batman Begins en og een paar andere zoals Kill Bill...

    Ik zal gewoon overgaan van dvds naar blue-ray/hd-dvd ipv me dvd's te verkopen...

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Ja, de early adopters ofwel de filmliefhebbers of HT liefhebbers. :wink:
    Ik ben ook filmliefhebber, maar ik heb geen zak met geld ergens liggen, dus al zou ik willen, dan kan het toch niet :wink:

  16. #41

    Standaard

    Er zijn ook liefhebbers die dat wel kunnen! :wink: Ik zal ook nog wel even de kat uit de boom kijken; je kunt je geld maar een keer uitgeven! :wink:

    Veranderingen kun je toch niet tegenhouden! :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ultramorada
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Ja, de early adopters ofwel de filmliefhebbers of HT liefhebbers. :wink:
    Ik ben ook filmliefhebber, maar ik heb geen zak met geld ergens liggen, dus al zou ik willen, dan kan het toch niet :wink:

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ultramorada
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Ja, de early adopters ofwel de filmliefhebbers of HT liefhebbers. :wink:
    Ik ben ook filmliefhebber, maar ik heb geen zak met geld ergens liggen, dus al zou ik willen, dan kan het toch niet :wink:
    Een deel van die early adopters zal inderdaad wel op dit forum te vinden zijn. Ik zelf ben uiteraard ook een film- en HT-liefhebber, maar heb niet al te lang geleden nog nieuwe apparatuur aangeschaft. Die ga ik de eerst komende tijd zeker niet vervangen, dus dan sluit ik me (mede uit budgettaire overwegingen) later maar bij de early majority ofzo aan. :P
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  18. #43
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Headhunter
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ultramorada
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Ja, de early adopters ofwel de filmliefhebbers of HT liefhebbers. :wink:
    Ik ben ook filmliefhebber, maar ik heb geen zak met geld ergens liggen, dus al zou ik willen, dan kan het toch niet :wink:
    Een deel van die early adopters zal inderdaad wel op dit forum te vinden zijn. Ik zelf ben uiteraard ook een film- en HT-liefhebber, maar heb niet al te lang geleden nog nieuwe apparatuur aangeschaft. Die ga ik de eerst komende tijd zeker niet vervangen, dus dan sluit ik me (mede uit budgettaire overwegingen) later maar bij de early majority ofzo aan. :P
    Zozo, valt me niet tegen dat jullie nog met de technieken van de marketing bekend zijn

    Ik denk dat ik aan het einde van dit jaar in het bezit ben van een blu-ray speler die gaat schitteren op mijn Samsung tv.

  19. #44

    Standaard

    Zolang er twee formaten vechten om de voorkeur hou ik het bij DVD's.

    Wat mij echt tegenhoudt is de formatenoorlog.
    Niemand zit te wachten op een herhaling van de Betamax/VHS oorlog uit begin 80.

    Stel je koopt nu Blue Ray en straks is HD-DVD de winnaar, dan heb je mooie schijven en uiteindelijk geen speler meer om ze af te spelen. Dan heb je wat aan je beter beeld. Heb je wel gelijk een verzameling HD onderzetters.

    Trouwens het beeld van een DVD is al heel goed en een heleboel mensen gaan geen 127 cm scherm kopen, dus de noodzaak om over te stappen zal voor een hoop mensen niet aanwezig zijn.

    Verder heb je nu bij DVD al flut maatschappijen die bagger kwaliteit op DVD gooien. Daar wordt dus nu bagger kwaliteit in HD formaat. Verschil 0,0.

  20. #45

    Standaard

    Die kans zit er idd wel in. Dat ik sommige films toch wel ga aanschaffen op Bue-Ray of HD-DVD. Eerst even kijken wel formaat de winnaar zal worden van dit alles. Sony gooit het op Blue-Ray maar Microsoft juist weer op HD-DVD.......LASTIG
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Ik zal echter wel blu-ray versies van films kopen die recentelijk uitkomen en die ik nog niet heb of topfilms vervangen voor blu-ray versies. Het kan geen kwaad om ze alvast aan te schaffen. Ookal kan een crt niet die resoluties aan, het beeld zal er zeker ook niet minder van worden, eerder zelfs iets beter! :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Ik zal zeke rniet meteen overstappen. Ik bezit nog een ouderwetse CRt en zie dus geen meerwaarde van Blue-Ray of HD-DVD.
    Als ik een LCD tv zal gaan kopen zou dit wel een optie zijn, maar ik ga zeker mijn oude schijfjes niet wegdoen. Trouwens ik zou eerder in goed geluid (betere speakers en andere versterker) investeren dan een nieuw formaat te gaan aanschaffen.

  21. #46

    Standaard

    Alhoewel ik t.z.t. zeker wel aan de Blu-ray of HD-DVD ga, ga ik echt mijn collectie niet verkopen. In de eerste plaats heb ik al die dvd's gekocht omdat ik filmliefhebber ben en niet omdat ik HT-freak ben. De kwaliteit van DVD in combinatie met een goed LCD-scherm is voor mij nog steeds ruim voldoende dus ik heb er absoluut geen belang bij om DVD al te snel uit te gaan faseren.

  22. #47

    Standaard

    Die kans zit er idd wel in. Dat ik sommige films toch wel ga aanschaffen op Bue-Ray of HD-DVD. Eerst even kijken wel formaat de winnaar zal worden van dit alles. Sony gooit het op Blue-Ray maar Microsoft juist weer op HD-DVD.......LASTIG
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Ik zal echter wel blu-ray versies van films kopen die recentelijk uitkomen en die ik nog niet heb of topfilms vervangen voor blu-ray versies. Het kan geen kwaad om ze alvast aan te schaffen. Ookal kan een crt niet die resoluties aan, het beeld zal er zeker ook niet minder van worden, eerder zelfs iets beter! :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Ik zal zeke rniet meteen overstappen. Ik bezit nog een ouderwetse CRt en zie dus geen meerwaarde van Blue-Ray of HD-DVD.
    Als ik een LCD tv zal gaan kopen zou dit wel een optie zijn, maar ik ga zeker mijn oude schijfjes niet wegdoen. Trouwens ik zou eerder in goed geluid (betere speakers en andere versterker) investeren dan een nieuw formaat te gaan aanschaffen.

  23. #48

    Standaard

    Die kans zit er idd wel in. Dat ik sommige films toch wel ga aanschaffen op Bue-Ray of HD-DVD. Eerst even kijken wel formaat de winnaar zal worden van dit alles. Sony gooit het op Blue-Ray maar Microsoft juist weer op HD-DVD.......LASTIG
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Ik zal echter wel blu-ray versies van films kopen die recentelijk uitkomen en die ik nog niet heb of topfilms vervangen voor blu-ray versies. Het kan geen kwaad om ze alvast aan te schaffen. Ookal kan een crt niet die resoluties aan, het beeld zal er zeker ook niet minder van worden, eerder zelfs iets beter! :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Ik zal zeke rniet meteen overstappen. Ik bezit nog een ouderwetse CRt en zie dus geen meerwaarde van Blue-Ray of HD-DVD.
    Als ik een LCD tv zal gaan kopen zou dit wel een optie zijn, maar ik ga zeker mijn oude schijfjes niet wegdoen. Trouwens ik zou eerder in goed geluid (betere speakers en andere versterker) investeren dan een nieuw formaat te gaan aanschaffen.

  24. #49

    Standaard

    Ik ben inmiddels vrijwel gestopt met het kopen van DVD's, maar ben ook niet van plan iets te verkopen.
    Ik wacht het eerste jaar nog af, en zal pas ergens eind 2007 overstappen op HD..,wil eerst eens afwachten hoe het zich ontwikkeld.
    De meeste DVD's zal ik ook niet vervangen , omdat ze het simpelweg niet waart zijn.
    Ongeveer 20% van mijn collectie is intressant genoeg om voor vervanging in aanmerking te komen.

  25. #50

    Standaard

    dat balkje met blueray, is dat een MUST ?

    En ik neem aan dat Bue-Ray en HD-DVD niet naastelkaar gaan bestaan. Is er geen datum o.i.d. waarop besloten wordt wat de nieuwe medium wordt?

Pagina 2 van 13 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •