Bekijk uitslag poll: Wie gaat zijn DVD collectie verkopen voor de volgende generaties Blu-Ray/HD-DVD?

Stemmers
256. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Ik verkoop straks mijn gehele collectie

    4 1,56%
  • Ik verkoop een gedeelte en vervang deze voor Blu-Ray/HD-DVD

    41 16,02%
  • Ik verkoop niets maar stap wel over op Blu-Ray/HD-DVD

    111 43,36%
  • Ik verkoop niets en blijf DVD's kopen ondanks de nieuwe mediums

    96 37,50%
  • DVD'S, Blu Ray's, HD-DVD's??? Ik spaar nog steeds videobanden!!!

    4 1,56%
Pagina 7 van 13 EersteEerste ... 34567891011 ... LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 318 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Ik had enige tijd geleden beloofd een vergelijking te maken tussen HD en DVD... bij deze:

    http://www.zerodown.nl/hdvsdvd/hdvsdvd.htm

    Kwijl ze!

  2. #152

    Standaard

    1080P, dus volledig hd! :wink:

    Dus films op het nieuwe medium zijn er wel klaar voor, de meeste tv's in NL nog niet! hd ready is lager dan 1920 x 1080 en veel zijn nog 1080i!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Welke resolutie hebben die eerste BR- en HDDVD-uitgaven?

  3. #153

    Standaard

    Nou kan niet zeggen dat ik van mijn stoel ben gevallen door het verschil. Je moet onderhand op het scherm gaan zitten om het verschil te zien. Ja er is verschil... is het schrikbarend veel? In ieder geval niet genoeg om dadelijk gelijk over te stappen, ik kijk wel rond ergens in 2007.

  4. #154

    Standaard

    Wel dus als je een echte 1080P televisie hebt en een film op 1080P. dan wordt het pas echt interessant. alles wat eronder zit vind ik zelf ook marginaal.
    Wel is duidelijk dat er minder compressie is en dat de kleuren levendiger overkomen. Niet iets waar de gemiddelde nederlander zich nu zo druk over zal maken.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Nou kan niet zeggen dat ik van mijn stoel ben gevallen door het verschil. Je moet onderhand op het scherm gaan zitten om het verschil te zien. Ja er is verschil... is het schrikbarend veel? In ieder geval niet genoeg om dadelijk gelijk over te stappen, ik kijk wel rond ergens in 2007.

  5. #155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Welke resolutie hebben die eerste BR- en HDDVD-uitgaven?
    1080P :wink:
    Serieus? Ik ben echt benieuwd hoe het werkelijk zit namelijk. Moet ik bij elke release goed gaan kijken welke resolutie de HD-transfer heeft?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Ik had enige tijd geleden beloofd een vergelijking te maken tussen HD en DVD... bij deze:

    http://www.zerodown.nl/hdvsdvd/hdvsdvd.htm

    Kwijl ze!
    Mooi gedaan!

    Toch zijn er nog een aantal zaken die ik niet zo goed snap aan het hele HD-gedoe. Waarom in godsnaam meerdere resoluties? Waarom niet gewoon alles 1080p? De nalatenschap van voortschrijdende technologische ontwikkelingen? Ik wacht liever totdat er goede degelijke 1080p apparatuur en software is voor een fatsoenlijke prijs. Dan kan ik alle tussenstappen overslaan. Maar ja, het blijft koffiedik kijken. Ik blijf het echter wel op de voet volgen.

  6. #156

    Standaard

    Moondust, de eerste blu ray uitgave van "the fith element" bijv. komt uit op 1080P! Full hd dus! :wink: die wil ik wel even aan mijn collectietoevoegen, ondanks dat ik er nog niet zo veel mee kan...
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Welke resolutie hebben die eerste BR- en HDDVD-uitgaven?
    1080P :wink:
    Serieus? Ik ben echt benieuwd hoe het werkelijk zit namelijk. Moet ik bij elke release goed gaan kijken welke resolutie de HD-transfer heeft?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Ik had enige tijd geleden beloofd een vergelijking te maken tussen HD en DVD... bij deze:

    http://www.zerodown.nl/hdvsdvd/hdvsdvd.htm

    Kwijl ze!
    Mooi gedaan!

    Toch zijn er nog een aantal zaken die ik niet zo goed snap aan het hele HD-gedoe. Waarom in godsnaam meerdere resoluties? Waarom niet gewoon alles 1080p? De nalatenschap van voortschrijdende technologische ontwikkelingen? Ik wacht liever totdat er goede degelijke 1080p apparatuur en software is voor een fatsoenlijke prijs. Dan kan ik alle tussenstappen overslaan. Maar ja, het blijft koffiedik kijken. Ik blijf het echter wel op de voet volgen.

  7. #157

    Standaard

    Mooie presentatie Nathan. Blij dat het verschil eens duidelijk is gemaakt.

    Ik was alleen totaal niet onder de indruk van het verschil. Zoals eerder gezegd je moet echt al een joekel van een TV hebben wil je iets van verschil zien en dan zie je het ook nog eigenlijk alleen maar als je twee TVs naast mekaar zet om te vergelijken.

    Wat een ophef over zon klein verschil. Nou Jan met de pet will not be impressed en als die het niet koopt zal het alleen gekocht worden door de echte liefhebber en dan sterft het een eenzame dood zoals CD-I en Laserdisc.

    Ik denk dat weinig mensen de overstap zullen maken. Zelfs op dit forum met allemaal liefhebbers is de animo gering.

    Wil het enige kans van overleven hebben dan moet men sowieso af van de formaten oorlog, daar jaag je de consument echt mee weg.

    Wie heeft er nog meer Betamax banden?

  8. #158

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Moondust, de eerste blu ray uitgave van "the fith element" bijv. komt uit op 1080P! Full hd dus! :wink: die wil ik wel even aan mijn collectietoevoegen, ondanks dat ik er nog niet zo veel mee kan...
    +1

    En ik denk dat het aan te raden is om de Z1 versies te kopen want Z2 versies zullen in het begin veel duurder zijn dan Z1 releases. Zo was het ook in het begin van de dvd.

  9. #159

    Standaard

    Blu ray zal dan al wel snel volgen denk ik. :wink: 8)
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Moondust, de eerste blu ray uitgave van "the fith element" bijv. komt uit op 1080P! Full hd dus! :wink: die wil ik wel even aan mijn collectietoevoegen, ondanks dat ik er nog niet zo veel mee kan...
    +1

    En ik denk dat het aan te raden is om de Z1 versies te kopen want Z2 versies zullen in het begin veel duurder zijn dan Z1 releases. Zo was het ook in het begin van de dvd.

  10. #160

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Blu ray zal dan al wel snel volgen denk ik. :wink: 8)
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Moondust, de eerste blu ray uitgave van "the fith element" bijv. komt uit op 1080P! Full hd dus! :wink: die wil ik wel even aan mijn collectietoevoegen, ondanks dat ik er nog niet zo veel mee kan...
    +1

    En ik denk dat het aan te raden is om de Z1 versies te kopen want Z2 versies zullen in het begin veel duurder zijn dan Z1 releases. Zo was het ook in het begin van de dvd.
    Iedereen hier weet wat BD is maar de meeste van mijn vrienden en familieleden weten zeer weinig en zelfs niets. Dus, als ze bij mij op bezoek zullen komen en als ze die BD-doos zullen zien, zullen ze vragen stellen. Zo was het ook in begin met dvd.

  11. #161

    Standaard

    sorry, ik bedoelde; een blu ray speler zal dan wel snel volgen... :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Blu ray zal dan al wel snel volgen denk ik. :wink: 8)
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Moondust, de eerste blu ray uitgave van "the fith element" bijv. komt uit op 1080P! Full hd dus! :wink: die wil ik wel even aan mijn collectietoevoegen, ondanks dat ik er nog niet zo veel mee kan...
    +1

    En ik denk dat het aan te raden is om de Z1 versies te kopen want Z2 versies zullen in het begin veel duurder zijn dan Z1 releases. Zo was het ook in het begin van de dvd.
    Iedereen hier weet wat BD is maar de meeste van mijn vrienden en familieleden weten zeer weinig en zelfs niets. Dus, als ze bij mij op bezoek zullen komen en als ze die BD-doos zullen zien, zullen ze vragen stellen. Zo was het ook in begin met dvd.

  12. #162

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    sorry, ik bedoelde; een blu ray speler zal dan wel snel volgen... :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Blu ray zal dan al wel snel volgen denk ik. :wink: 8)
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Moondust, de eerste blu ray uitgave van "the fith element" bijv. komt uit op 1080P! Full hd dus! :wink: die wil ik wel even aan mijn collectietoevoegen, ondanks dat ik er nog niet zo veel mee kan...
    +1

    En ik denk dat het aan te raden is om de Z1 versies te kopen want Z2 versies zullen in het begin veel duurder zijn dan Z1 releases. Zo was het ook in het begin van de dvd.
    Iedereen hier weet wat BD is maar de meeste van mijn vrienden en familieleden weten zeer weinig en zelfs niets. Dus, als ze bij mij op bezoek zullen komen en als ze die BD-doos zullen zien, zullen ze vragen stellen. Zo was het ook in begin met dvd.
    Zoals ik zei zal ik wachten op de tweede generatie spelers van LG of Sony. Tot nu toe heb ik altijd voor Sony gekozen maar LG is ook een uitstekend merk en die zeker goedkoper zal zijn. De eerste generatie spelers komen tussen oktober en december uit als alles goed afloopt en normaal duurt het niet lang voordat de tweede generatie uitkomt zonder kinderziektes. Mijn eerste dvdspeler (Sony) was ook een tweede generatie en die speelt nog prima. En ik weet dat de tweede generatie snel uitkwam. Dus ik vermoed dat tegegen het einde van de lente of begin de zomer 2007 dat de tweede generatie al verkrijgbaar zal zijn. In andere woorden, binnen een klein anderhalf jaar. :wink:

    En meestal zijn de eerste generaties altijd de beste spelers. Ik heb 3 jaar geleden een multizone sony dvdspeler gekocht en die kent al problemen Daarom moet ik "dringeng" een nieuwe multizone speler kopen liefst een BD.

  13. #163

    Standaard

    Voor mensen met een grote televisie of beamer is HD wel degelijk een grote vooruitgang. Er staat Correct in Rotterdam een heel groot scherm met beelden welke worden aangestuurd door een Blue ray speler. Ik kijk zelf mijn films op een beamer. Mijn mond viel dus echt wijd open van verbazing. wat een geweldig beeld. Scherper als in de bioscoop. Soms lijkt het alsof je door een raam staat te kijken . Op een gewone TV zal je het verschil idd niet echt merken. Ik wacht wel even af wie de winnaar van deze format oorlog wordt, maar zal daarna,snel overstappen. De spelers en de schijfjes schijnen niet zo gek duur te worden. Je moet wel een TV of beamer kopen die de HD resolutie aankan. Ik ben iig wel erg positief over deze ontwikkelingen. Jammer dat veel mensen hier op dit forum HD op een groot scherm hebben gezien, anders waren er meer positieve reacties geweest. De toekomst ziet er voor de HT liefhebber zonnig uit. Tot zover mijn bijdrage

  14. #164

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Ik had enige tijd geleden beloofd een vergelijking te maken tussen HD en DVD... bij deze:

    http://www.zerodown.nl/hdvsdvd/hdvsdvd.htm

    Kwijl ze!
    Mooie vergelijking. Toch 2 vraagjes:
    - met welke DVD player heb je de DVD screenshots gemaakt? Dit is van belang aangezien de ene MPEG2 decoder de andere niet is - zo geeft WinDVD bijvoorbeeld over het algemeen een beter beeld dan PowerDVD.
    - heb je de screenshots ook in lossless formaat? Ik zie in de HD screenshots enige mosquito noise (rondom de lampenkap), ik vraag me af of dat een MPEG artifact of een JPEG artifact is.

  15. #165

    Standaard

    Ik denk dat men zich ook wel realiseert dat HD alleen kan slagen als relatief snel na de introductie de prijzen dalen en op dvd-niveau komen te liggen of een tikkie daarboven. Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat HD voor projectie absoluut zinvol is en bijdraagt aan een intensere filmbeleving. Ik hoop alleen dat de financiele drempel niet al te hoog is. Bij kleinere schermen zie ik het nut van HD overigens niet in, omdat de verschillen dan marginaal zullen zijn.

  16. #166

    Standaard

    Ben niet van plan om over te stappen, kwaliteit van dvd voldoet prima. Ik ga niet nog eens mijn hele collectie omzetten en ik heb het gevoel dat Blu-Ray/HD-dvd het zelfde lot beschoren is als de laserdisc, verwacht dat het totaal NIET zal aan slaan en dan hoogstens bij de echte freaks.

  17. #167
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    De enige manier wanneer dit kan floppen, is dat er geen uniform formaat op de markt komt die men kan afspelen. Dat wil zeggen als Blu-ray en HD-DVD gewoon hun eigen weg blijven gaan. Hierbij zal de consument het eerder links laten liggen, dan als er 1 formaat komt die van alle gemakken is voorzien...

    Uiteindelijk gaat het toch maar om 1 ding, en dat is geld. Als ze slim zijn brengen ze idee'en bijelkaar zodat er veel geld het laatje in kan komen. Bn bang dat het niet het geval is, als er 2 verschillende standaarden van mediadragers zijn...

  18. #168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Ik had enige tijd geleden beloofd een vergelijking te maken tussen HD en DVD... bij deze:

    http://www.zerodown.nl/hdvsdvd/hdvsdvd.htm

    Kwijl ze!
    Dank je Nathan.

    Moet alleen zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben. Denk dat zelfs veel mensen het DVD plaatje scherper en beter vinden dan de HD

    Het is eerder een verschil tussen een non-gecalibreerde TV en een gecalibreerde TV!!!

    Of begrijp ik het niet helemaal goed. Het bovenste HD plaatje is toch 1080p (1920 x 1080 pixels)

  19. #169

    Standaard

    nee, als je er moet de muis op staat gaat ie van DVD naar HD. Bij beide! Alleen de resoluties van beide plaatjes is anders. Je ziet duidelijk het verschil en ik vind het toch echt stukken beter!

    Verder, iedereen zal overstappen, de vraag is alleen wanneer en of het dan overstappen naar HD/Bluray is of naar iets beters wat nog geintroduceerd moet worden. Net zoals VHS > LASERDISK > DVD hebben een hoop mensen de laserdisk over geslagen. DVD's zullen uiteindelijk gewoon verdwijnen. Door gewoon te zeggen voor altijd bij je oude standaard te blijven is gewoon naïef. Al zit dit wel een beetje in de mens, als columbus niet was gaan varen dachten we nog steeds dat de aarde plat was. Je hebt nou eenmaal pioniers, kuddevolk en een paar schamele achterblijvers. Ik heb het geld niet om pionier te zijn en ben niet dom genoeg om achter te blijven... dus het wordt dan maar kuddevolk en over een paar jaartjes ook overstappen.

    Verder wordt er nergens gepraat over de levensduur van de nieuwe standaards; hoe zit het met de levensduur van de dvd? Ze zeggen 50 jaar, maar de DVD is er zeg MAX 20 jaar, dus hoe onderzoeken ze dat? Er zijn al genoeg meldingen van DVD-rot en een aantal van mijn oude cd's zijn ook niet meer bruikbaar!

  20. #170

    Standaard

    ben ook niet echt onder de indruk van de plaatjes van Nathan en naar mijn bescheiden mening is dat ook niet representatief voor de HD beleving.

    Wacht nu maar gewoon totdat je hetzelf kunt zien op een mooi scherm en dan zal het grootste gedeelte van de mensen hier niets anders kunnen doen dan beamen dat het een vreselijk groot verschil is.

    betekent natuurlijk niet dat iedereen overstapt maar dat het veel mooier is is duidelijk.

    zowel bij sony als bij Philips product presentaties gezien en het is duidelijk veel mooier in HD.

    binnenkort komen in de winkels displays te staan met het digitale signaal van de kabelaanbieders op een samsubng tv en dan kan iedereen het zien.

    Lex

    p.s. ik houd mijn huidige dvd's en ga over naar HD op het moment dat mijn apparatuur aan vervanging toe is, niet eerder en dan nog pas als een beetje duidelijk is wat de standaard wordt.

  21. #171

    Standaard

    Ik vind dat je wel een duidelijk verschil ziet in de plaatjes van Nathan, Bij HD zie je dat de pixels meer vervloeien en de kleuren veel voller zijn.

  22. #172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S.
    Ik vind dat je wel een duidelijk verschil ziet in de plaatjes van Nathan, Bij HD zie je dat de pixels meer vervloeien en de kleuren veel voller zijn.
    Moet zeggen dat ik het nu ook wel zie. Vooral als je naar de haren kijkt van dat monster.

  23. #173

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Of begrijp ik het niet helemaal goed. Het bovenste HD plaatje is toch 1080p (1920 x 1080 pixels)
    Nee, het bovenste plaatje is 1024 x 576 pixels, waarmee je slechts de maximale (verticale) DVD resolutie te pakken hebt.

    Het onderste plaatje is 1280 x 720 pixels (720p), de laagste van de twee HD resoluties dus. Ik had helaas geen voorbeeld van Monster's Inc. op 1920 x 1080 pixels.

    Dit staat overigens ook allemaal in de tekst bij de voorbeelden... lezen jullie niet ofzo?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Troy
    - met welke DVD player heb je de DVD screenshots gemaakt? Dit is van belang aangezien de ene MPEG2 decoder de andere niet is - zo geeft WinDVD bijvoorbeeld over het algemeen een beter beeld dan PowerDVD.
    - heb je de screenshots ook in lossless formaat? Ik zie in de HD screenshots enige mosquito noise (rondom de lampenkap), ik vraag me af of dat een MPEG artifact of een JPEG artifact is.
    De DVD screenshots zijn gemaakt met PowerDVD in de Force Weave stand, wat ongeveer gelijk staat aan de kwaliteit van een progressive scan DVD-speler. Ze zijn in de hardware-versnelling stand gemaakt op een ATI X300 videokaart).
    Door de nabewerking in Photoshop kan er iets kwaliteitsverlies zijn opgetreden. Ik heb dit echter zoveel mogelijk proberen te beperken.
    Het HD-screenshot is overigens gemaakt met VLC Media Player, van een Monster's Inc. videoclip in 720p, die ooit is uitgezonden op de Amerikaanse TV-zender ABC.
    Die mosquito noise in de DVD-versie van het onderste plaatje is een MPEG artifact, en komt nu extra naar voren omdat ik het DVD screenshot heb opgeblazen naar 1280 x 720.

    Volgens mij moet iedereen die het verschil op het onderste plaatje niet ziet zich heel erg gaan schamen en onmiddelijk zijn bril gaan poetsen.

    En niet vergeten dat je met je muis over het plaatje moet gaan om de HD-versie te kunnen zien!!! (ik zeg het nog maar even )

  24. #174

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Of begrijp ik het niet helemaal goed. Het bovenste HD plaatje is toch 1080p (1920 x 1080 pixels)
    Nee, het bovenste plaatje is 1024 x 576 pixels, waarmee je slechts de maximale (verticale) DVD resolutie te pakken hebt.

    Het onderste plaatje is 1280 x 720 pixels (720p), de laagste van de twee HD resoluties dus. Ik had helaas geen voorbeeld van Monster's Inc. op 1920 x 1080 pixels.

    Dit staat overigens ook allemaal in de tekst bij de voorbeelden... lezen jullie niet ofzo?
    Uiteraard wel gelezen maar helaas niet begrepen.

    Ik zie wel verschil tussen DVD en HD :wink: Maar als ik het goed begrijp is op bovenste plaatje beide formaten 1024 x 576 pixels Maar toch is HD dan scherper ongeacht dezelfde pixels

  25. #175

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Maar als ik het goed begrijp is op bovenste plaatje beide formaten 1024 x 576 pixels Maar toch is HD dan scherper ongeacht dezelfde pixels
    Ja, maar da's te verklaren... ik zal het proberen uit te leggen.

    1. Een anamorfe DVD wordt opgeslagen op 720 x 576, dus niet op 1024 x 576. In deze vergelijking heeft het DVD-screenshot dus al minder horizontale resolutie.

    2. Een DVD wordt vaak geoptimaliseerd voor weergave op een gewone TV. Waardoor er een aantal trucjes worden uitgehaald. Soms wordt het beeld van een DVD bewust een heel klein beetje onscherper gemaakt om flikkerende beeldlijnen te voorkomen. Dit omdat de meeste TV's interlaced weergeven en dit een klein beetje gecompenseerd moet worden dus.
    Daarnaast heeft Disney bij de DVD van Monster's Inc. een klein beetje Edge Enhancement toegepast, waardoor er flink wat fijne details verloren gaan en de aanblik van het beeld iets grover wordt.

    3. Een DVD is opgeslagen in YUV-formaat, wat betekent dat de helderheidsinformatie wel op 720 x 576 wordt opgeslagen, maar de kleureninformatie slechts op de halve resolutie hiervan. Als ik dus een screenshot op HD-kwaliteit terugschaal in Photoshop (in RGB formaat), dan heeft die altijd een voorsprong wat betreft scherpte.

    Het is dus niet gek dat ook op de lage resolutie het HD-plaatje scherper is. Maar als je dit 1:1 op DVD zou zetten, dan zou je op een gewone TV helemaal gestoord worden van de flikkerende beeldlijnen.

Pagina 7 van 13 EersteEerste ... 34567891011 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •