De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.

Discussie: Subwoofer gekocht?.

  1. #1

    Standaard Subwoofer gekocht?.

    Ik heb nu een subwoofer van Boston PV500 gekocht ik heb er lang over nagedacht om dat te doen waarom omdat er toch bij bepaalde films zoveel laag in zit (The Boogieman War of the worlds b.v.b.) dat het toch goed klinkt uit de Bose 601 en als achtergrond Bose 301.
    Maar toch miste ik soms wat sublaag want zoals ik nu hoor klinkt dat toch heel anders zeg maar gaaf lekker???.
    Maar nu heb ik toch nog een vraag en dat is nu staan de fronts en achterspeakers(bose301)op large nu ik een subwoofer er tussen heb moet ik die nu op small zetten? of niet.Als je nu gaat luisteren naar War of the worlds met Tom Cruise en die pod komt uit de grond dan komt er uit de achterspeakers ook nog behoorlijk wat laag hoor!! is het nu dan alleen de bedoeling dat alleen uit de sub laag komt? maar mischien ook nog wel uit de rest van de speakers.
    Sublaag en gewoon laag(bass)is toch niet het zelfde he.
    William.

  2. #2

    Standaard

    Er zijn geen regels voor wat betreft de luidsprekers. Wederom, jij moet er naar luisteren en als jij Large prettiger vindt klinken dan Small, waarom zou je het dan veranderen alleen maar omdat wij dat zeggen? Wat misschien wel is, omdat je nu een LFE-kanaal hebt (de subwaffer) zou het kunnen zijn dat sommige effecten alleen maar uit de subwoofer komen, en niet meer door je luidsprekers hoeven worden weergegeven. Kwestie van instellen en luisteren dus.

  3. #3

    Standaard

    Precies: Smaak is het belangrijkste.

    Vuistregels?
    * Als je boxen goed genoeg zijn (dwz in staat laag voldoende weer te geven) is een instelling van Large gewenst, dan komen alle geluiden daarvandaan wat de filmmaker bedoelde. (LFE in dat kader dus naar de sub only)
    * als je 'lichte' boxen hebt (zeker satelieten, maar de meeste boxen onder de €500 (€1000?) per stuk ook) zal de 'afval' in het laag vaak zo groot zijn dat je liever de lage tonen naar de subwoofer stuurt dan naar die boxen. In dat geval kies je dus voor 'small' (of medium).
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  4. #4

    Standaard

    Ok! bedankt voor de uitleg weer he, ja ik zeg niet dat het niet goed is nu alles op Large staat het klinkt lekker hoor maar ik zal ze ook eens op small zetten en luisteren hoe dat klinkt.

    Nu maar hopen dat de buren niet gaan klagen(valt wel wat mee?)ik heb aan bijde kanten buren dus maar meestal doe ik het middags nooit in de avond maar er zullen hier wel meer liefhebbers zijn die buren hebben he?.
    William.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •