Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 53 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard HDTV tijdens WK van start in Nederland

    HDTV tijdens WK van start in Nederland



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Ik zie steeds meer redenen om het niet te gaan nemen.
    Al die kabelboeren zijn er op uit om ons systematisch geld uit onze zakken te kloppen en we gaan er nog steeds in mee.
    God zij dank heb ik geen kabel meer.
    Zou het een probleem zijn als ik een IQ van glas water zou hebben?
    Dvd-profiler

  3. #3

    Standaard

    Jammer om te zien dat de meeste kabelaars nog steeds niet door hebben dat dingen als digitale tv en HDTV nooit wat zullen worden zolang je er xtra geld per maand voor gaat vragen, Als ze er geld aan willen verdienen verhoog dan de eenmalige kosten van die smart kaart, en laat het daarna gratis zijn. En geef de mensen de mogelijkheid om gewoon op 1 abonoment zo veel smartcards te laten nemen als ze willen zonder dat er xtra betaald moet worden voor eht standart pakket.
    Kijk bij casema is digitale TV pmaand gratis als je het normale pakket hebt.
    Ze hadden het gewoon in het normale pakket moeten doen dus zonder xtra kosten, ten minste voor het voetbalHD kanaal, voor de HD versies van film1 en sport 1 zou gewoon bij het film1 en sport 1 pakket moeten zitten

  4. #4

    Standaard

    Ik vind dat de Nederlandse tv eerst maar eens moet overstappen op breedbeeld, voordat ze überhaupt beginnen aan iets als HDTV. Krijgen we straks 4:3 uitzendingen op het native widescreenformaat HDTV.

    Zie ook mijn signature.

  5. #5

    Standaard

    Ja ben ik het mee eens, journaal en voetbal ook in breedbeeld, en de zenders die veel breedbeeld uitzenden zoals talpa, moeten ook maar eens beginnen met het mee zenden van het PALPLUS(geloof dat het zo hete dat auto wide zoom signaal). En zenders als sbs en de rtl's moeten hun logo's en ondertiteling wat beter neer zetten met breedbeeld uitzendingen als ik in zoom valt altijd de onderkant van de ondertiteling bij deze zenders weg .

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Advance
    Ja ben ik het mee eens, journaal en voetbal ook in breedbeeld, en de zenders die veel breedbeeld uitzenden zoals talpa, moeten ook maar eens beginnen met het mee zenden van het PALPLUS(geloof dat het zo hete dat auto wide zoom signaal). En zenders als sbs en de rtl's moeten hun logo's en ondertiteling wat beter neer zetten met breedbeeld uitzendingen als ik in zoom valt altijd de onderkant van de ondertiteling bij deze zenders weg .
    PAL plus hoeft niet,... gewoon anamorphic 16:9 zoals bij DVD gebruikelijk is.
    Maar dan krijgen we nog meer verwarring onder de kijkers, en als gevolg daarvan weer protesten zodat alles weer bij het oude blijft.

    Dat sommige zenders hun ondertitels en logo,s niet goed plaatsen is echt scandalig, en toont maar dat ze geheel geen respect hebben voor de kijker en dat het bij de commerciële omroepen voornamelijk om het geld draait.

  7. #7

    Standaard

    HDTV gratis doorgeven kan niet, er moet gewoon substantieel meer geld voor de content betaald worden, dus wordt dat aan de consument doorberekend. Gezeik dat alles geld kost is volgens mij typisch Nederlands, in Engeland betalen ze een veelvoud voor wat wij hier betalen.

    De opmerkingen over breedbeeld zijn imo ook onzin: Op de publieke omroep wordt steeds meer in breedbeeld uitgezoden en als je een digitale ontvanger gebruikt (schotel, digitenne, of kabel) dan krijgt je het signaal bovendien anamorf binnen.

    De commercielen hebben die mogelijkheid (nog) niet, maar ook daar kunnen we rustig stellen dat er steeds meer in breedbeeld uitgezonden wordt en dat de ondertiteling tegenwoordig ook bij de commercielen meestal netjes in het 16:9 deel van het beeld geplaatst wordt.

    Ik ben gisteren op de persconferentie geweest en aansluitend door naar Essent waar we een blik achter de schermen hebben gekregen. Ieder zo zijn voorkeuren, maar ik ben in ieder geval blij dat ik kabel heb en vanaf begin mei staat er mij thuis in ieder geval een HDTV decoder in de huiskamer!
    Eric van Ballegoie

  8. #8

    Standaard

    Ik begin er ook niet aan, heb geen zin om een extra kastje/decoder te plaatsen en om er voor te betalen, en ik denk zo een heel groot gedeelte van Nederland, voor HDTV is er maar klein groepje voor vrees ik.

  9. #9

    Standaard

    Niemand die je ertoe verplicht... Maar met zo'n HDTV decoder heb je echt enorm veel beter beeld dan standaard via het analoge signaal. Het HDTV beeld heeft vijf maal zoveel pixels en (afhankelijk van het gebruikte scherm) betekent dat dus een veel gedetailleerder beeld.
    Eric van Ballegoie

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    HDTV gratis doorgeven kan niet, er moet gewoon substantieel meer geldt voor de content betaald worden, dus wordt dat aan de consument doorberekend. Gezeik dat alles geld kost is volgens mij typisch Nederlands, in Engeland betalen ze een veelvoud voor wat wij hier betalen.

    De opmerkingen over breedbeeld zijn imo ook onzin: Op de publieke omroep wordt steeds meer in breedbeeld uitgezoden en als je een digitale ontvanger gebruikt (schotel, digitenne, of kabel) dan krijgt je het signaal bovendien anamorf binnen.

    De commercielen hebben die mogelijkheid (nog) niet, maar ook daar kunnen we rustig stellen dat er steeds meer in breedbeeld uitgezonden wordt en dat de ondertiteling tegenwoordig ook bij de commercielen meestal netjes in het 16:9 deel van het beeld geplaatst wordt.

    Ik ben gisteren op de persconferentie geweest en aansluitend door naar Essent waar we een blik achter de schermen hebben gekregen. Ieder zo zijn voorkeuren, maar ik ben in ieder geval blij dat ik kabel heb en vanaf begin mei staat er mij thuis in ieder geval een HDTV decoder in de huiskamer!
    Helemaal mee eens, mensen moeten niet zo zeuren over die ene euro per maand. Het is graag of niet. Reken maar die die ene euro ver onder de kostprijs zit. Het tijdperk van analoog TV moet maar eens afgesloten worden, daar is iedereen het over eens. Dan ben ik wel bereid om tijdens die overgangsperiode wat meer te betalen. Wat ik echte geldklopperrij vind is dat hele HD-Ready gebeuren en al die nep HD plasma's die nog niet eens 1280x720 weer kunnen geven (Ja ik weet het, ze kunnen het wel... maar niet écht).

    De CRT wordt nu al uit de markt gedrukt door de platte TV's en gelukkig kopen de meeste mensen LCD (natief HD en stukken goedkoper van plasma) dus kan de overgang op digitaal en dus HD een stuk makkelijker gaan. Ik denk dat als je over 10 jaar naar de TV kijkt het hele systeem er heel wat anders uit zal zien dan nu het geval is.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  11. #11

    Standaard

    Ik heb geen probleem om meer geld te betalen...maar wat we te zien krijgen op NL tv is gewoon TRIEST.
    Zoveel herhalingen....

    En die pakketten zijn echt waardeloos...80% van de kanalen zijn pure crap. Als je denkt dat de digitale kabel hier ook maar vergeleken kan worden met cable in de VS dan kom je echt bedrogen uit.
    En dan die eeuwig gezeik van die kabelaars dat ze ver onder het prijs verkopen yada yada ...Caiway heeft een dikke winst gemaakt en die krijg je niet als je iets tegen kostprijs aanbied.

    TSjaa en Filmnet of film1 wat ze zichzelf ook noemen is toch een lachertje. Digitaal beeld moet ook digitaal geluid hebben. Dus met digitaal meerkanaals.

    Anyway behalve HD beeld vind ik wel digital geluid ook een must eigenlijk.
    a.k.a. tan1415

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Advance
    Ja ben ik het mee eens, journaal en voetbal ook in breedbeeld, en de zenders die veel breedbeeld uitzenden zoals talpa, moeten ook maar eens beginnen met het mee zenden van het PALPLUS(geloof dat het zo hete dat auto wide zoom signaal). En zenders als sbs en de rtl's moeten hun logo's en ondertiteling wat beter neer zetten met breedbeeld uitzendingen als ik in zoom valt altijd de onderkant van de ondertiteling bij deze zenders weg .
    PAL plus hoeft niet,... gewoon anamorphic 16:9 zoals bij DVD gebruikelijk is.
    Maar dan krijgen we nog meer verwarring onder de kijkers, en als gevolg daarvan weer protesten zodat alles weer bij het oude blijft.

    Dat sommige zenders hun ondertitels en logo,s niet goed plaatsen is echt scandalig, en toont maar dat ze geheel geen respect hebben voor de kijker en dat het bij de commerciële omroepen voornamelijk om het geld draait.
    Niet waar want de VRT (belgische nationale zender) zendt meer dan 90% all sinds een paar jaar in 16/9 en niemand heeft tot nu toe geprotesteerd, in tegendeel meer en meer mensen kopen daardoor een 16/9 televisie :wink:

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tand
    Ik heb geen probleem om meer geld te betalen...maar wat we te zien krijgen op NL tv is gewoon TRIEST...
    Jij weet dus al wat er uitgezonden gaat worden? Ik ben erg benieuwd naar waar je jouw info vandaan haalt.

    PS: HDTV uitzending van het WK zullen vrijwel zeker voorzien worden van Dolby Digital 5.1 geluid.
    Eric van Ballegoie

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    PS: HDTV uitzending van het WK zullen vrijwel zeker voorzien worden van Dolby Digital 5.1 geluid.
    Voetbal kijken in 5.1, dat is toch echt een nieuwe ervaring!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL
    .... Niet waar want de VRT (belgische nationale zender) zendt meer dan 90% all sinds een paar jaar in 16/9 en niemand heeft tot nu toe geprotesteerd, in tegendeel meer en meer mensen kopen daardoor een 16/9 televisie :wink:
    Ik bedoel dat je nog meer verwarring gaat krijgen als je anamorphic gaat toepassen.
    Nu is het voor "jan modaal" nog duidelijk als er iets in BB wordt uitgezonden vanwege de zwarte balken, en moeten BreedBeeld TV bezitters zich nog aanpassen aan het 3:4 beeld.
    Als ze alle BB programmas in beeldvullend 16:9 formaat zouden uitzenden , krijg je verwarring onder de kijkers, omdat het dan niet duidelijk is welk formaat (16:9 of 3:4) er wordt uitgezonden.

    eigelijk zenden ze nu gewoon alles in 3:4 uit en proppen ze een 16:9 uitzending in een 3:4 kader (letterbox zoals ze dat in de US noemen).

    In België zijn ze idd goed bezig, waar de commerciele trouwens ook al veel meer uitzenden in BB,... al zie ik liever anamorphic 16:9 dan PALplus omdat PALplus nog altijd een 16:9 in een 3:4 kader is(met de beeldlijnenverlies door de zwarte balken tot gevolg)


    Ik wist niet dat digitale 16:9 uitzendingen al anamorphic zijn dus dat is al een positief iets.
    Nu nog HDTV waar ik persoonlijk ook best wel wat meer vor wil betalen

  16. #16

    Standaard

    vind het wel een goede ontwikkeling.

    Het enige wat ik jammer vind is dat op de huidige HD (ready) schermen maar 1 HDMI aansluiting zit.
    Ben je mooi klaar mee met een kastje voor de kabelaansluiting. straks een Blue Ray of HD DVD speler en eventueel een Xbox 360 (Of Ps 3 extra).

    of mis ik iets?

    Weet wel dat het top model van Sopny wat uit gaat komen 1080 is en 2 HDMI aansluitingen heeft maar dan betaal je gelijk de hoofdprijs en dan heb je er nog maar 2.



    Lex


    edit; lees net pas het andere artikel met de specificaties over de audio uitgangen

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lex
    vind het wel een goede ontwikkeling.

    Het enige wat ik jammer vind is dat op de huidige HD (ready) schermen maar 1 HDMI aansluiting zit.
    Ben je mooi klaar mee met een kastje voor de kabelaansluiting. straks een Blue Ray of HD DVD speler en eventueel een Xbox 360 (Of Ps 3 extra).

    of mis ik iets?

    Weet wel dat het top model van Sopny wat uit gaat komen 1080 is en 2 HDMI aansluitingen heeft maar dan betaal je gelijk de hoofdprijs en dan heb je er nog maar 2.



    Lex


    edit; lees net pas het andere artikel met de specificaties over de audio uitgangen
    Mischien een splitser er tussen?

  18. #18

    Standaard

    Een splitter kan bij HDMI niet. Het signaal wordt met HDCP versleuteld wat betekent dat er een afgeschermde verbinding tussen het scherm en de speeler (of decoder in dit geval) wordt opgezet die niet afgetapt of gesplitst kan worden.

    De enige methode is om straks een receiver met HDMI in- en uitgang als switcher te gebruiker, vooralsnog zijn echter alleen duurdere receivers hiervoor geschikt, en bovendien kunnen ze niet allemaal even goed met HDCP overweg.

    Een andere optie is om ook de DVI-ingang van het scherm te gebruiken (als deze aanwezig is). Je kan gewoon een verloopkabel van HDMI naar DVI gebruiken, je mist dan alleen de audio. Als je het geluid via een externe receiver afspeelt (zoals het hoort ) dan is dat geen probleem.
    Eric van Ballegoie

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door lex
    vind het wel een goede ontwikkeling.

    Het enige wat ik jammer vind is dat op de huidige HD (ready) schermen maar 1 HDMI aansluiting zit.
    Ben je mooi klaar mee met een kastje voor de kabelaansluiting. straks een Blue Ray of HD DVD speler en eventueel een Xbox 360 (Of Ps 3 extra).

    of mis ik iets?

    Weet wel dat het top model van Sopny wat uit gaat komen 1080 is en 2 HDMI aansluitingen heeft maar dan betaal je gelijk de hoofdprijs en dan heb je er nog maar 2.



    Lex


    edit; lees net pas het andere artikel met de specificaties over de audio uitgangen
    Mischien een splitser er tussen?
    Zoals de Octava HDS3.
    Kost wel 185 Euro, maar dat is toch al een stuk goedkoper dan die splitters van Geffen.
    En je krijgt er 3 MDMI kabels bij van 2 meter lengte (of hdmi-dvi kabels).

    En over een jaar zijn de splitters natuurlijk nog veel goedkoper

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel
    .....Ik wist niet dat digitale 16:9 uitzendingen al anamorphic zijn dus dat is al een positief iets.
    Nu nog HDTV waar ik persoonlijk ook best wel wat meer vor wil betalen
    Dat heet gewoon gewenning.
    De Nederlander is altijd bang voor veranderingen. Kijk maar naar Talpa. Mensen zeuren over Talpa zonder dat ze het ook maar 1 keer gezien. Het gezeur dat voetbal na tig jaar verplaatst is naar een andere zender en de westrijden anders indeeld. Over een jaar hoor je niemand meer.
    Is allemaal gewenning.

  21. #21

    Standaard

    LANGE QUOTE VERWIJDERD DOOR BEHEER.

    Sorry maar ik zie geen verschil tussen anamorphic widescreen en PALplus. Als je een widescreen film bekijk op een 4:3 televisie dan heb je zwarte balken. Kijk je een uitzending in PALplus op een 4:3 televisie dan heb je ook zwarte balken.
    PALplus is alléén een systeem voor diegene die een breedbeeldtelevisie hebben. Ieder keer dat een uitzendingen in PALplus uitgezonden wordt het beeld automatisch gevuld in plaats van zwater balken te hebben links/rechts/boven/onder. Als PALplus niet zou bestaan dan zou je ,telkens als er een verandering van beeldformaat op tv is, ieder keer je afstandbediening nodig hebben maar nu dankzij PALplus gaat dat automatisch.

  22. #22

    Standaard

    als je geen verschil ziet tussen PALplus en anamorphic, zou je ook geen verschil zien tussen een DVD die niet of wel anamorphic is.

    PALplus heeft trouwens wel verborgen informatie in die zwarte balken zitten die het verlies van beeldlijnen weer aanvult maar daarvoor moet de tv een PALplus decoder hebben.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL
    LANGE QUOTE VERWIJDERD DOOR BEHEER.

    Sorry maar ik zie geen verschil tussen anamorphic widescreen en PALplus.
    Het is al meerdere malen verteld / uitgelegd.
    Bij anamoprh widescreen worden alle beschikbare beeldlijnen gebruikt voor het bewegende beeld, de zwarte balken worden door je tv gemaakt. Bij Pal plus zitten de balken in het beeld mee verwerkt.
    Bij dvd's zal het niet 1-2-3 voor iedereen te zien zijn, omdat direct vergelijk moeilijk is. Heb je echter digitale tv kun je eenvoudig switchen tussen anamorph en palplus (bijv breedbeeld uitzendingen op ned 1,2 en 3). Dan zie je heel goed waar de winst zit, voor de rest is digitale tv niet zo ontzettend veel beter beeld, vooral minder storing (minder ruis / sneeuw) wat als betere kwaliteit gezien wordt.

    Het probleem van anamoprh breedbeeld doorgifte is dat oude 4:3 tv's niet weten wat ze hiermee moeten. Deze tv's kunnen het beeld dan niet omschakelen, daarom wordt analoog dit dan ook niet gebruikt.

    Wellicht even iets afwijkend van topic:
    De BBC zend haast 95 % (als het niet nog meer is) in breedbeeld uit. Via de digitale wegen (DVB-S, DVB-T en DVB-C in de UK, en ook vaak daarbuiten) is dit uitsluitend anamorph. Analoog in de UK wordt alles echter omgezet in 14:9 letterboxed. De verder zeer weinig gebruikte tussen maat. Ze hebben daarvoor gekozen om niet te veel mensen op stang te jagen met grote zwarte balken en ook weer niet te veel van het beeld weg te knippen.

    Daar waar de NOS in Ned met het komende WK voor het eerst voor 16:9 kiest, en via een sub kanaal voor digitale kijkers dit ook nog in HD aanbied, heeft de BBC alle compititie wedstrijden al jaren in 16:9. Ook veel uitzending van de afgelopen OS waren daar in 16:9.

    Maar ik raak teveel off-topic vrees ik.

  24. #24

    Standaard

    maar waarom kunnen de commerciele eigenlijk breedbeeld niet anamorphic uitzenden, je zou juist verwachten dat zij het eerder kunnen dan de publieke omroepen.

    En ja ik moet eerlijk zijn dat 1 euro per hd zender nog niet zo duur is, ben alleen benieuwd of je voor Film1HD en Sport1HD ook verplicht Film1 en Sport1 abonnement moet nemen + die 2 euro voor HD

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door tand
    Ik heb geen probleem om meer geld te betalen...maar wat we te zien krijgen op NL tv is gewoon TRIEST...
    Jij weet dus al wat er uitgezonden gaat worden? Ik ben erg benieuwd naar waar je jouw info vandaan haalt.

    PS: HDTV uitzending van het WK zullen vrijwel zeker voorzien worden van Dolby Digital 5.1 geluid.
    Tja, bij voetbal zal het misschien nog wel wat uitmaken, maar of je nou 1 tegen 100 kijkt in 5.1 of gewoon 2.0 stereo dat boeit volgens mij helemaal niks. Het wordt gewoon digitaal verzonden. Ik heb liever PCM stereo zeker bij de muziekzenders dan waneer die er zelf maar wat van brouwen wat dan vaak gewoon mono wordt (alleen center aansturen).

    Ik zit er niet op te wachten dat de kogels uit Irak me letterlijk om de oren vliegen, geef mij maar fatsoenlijk beeld daar hebben we met z'n alle veel meer aan.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •