De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geluid van tv naar receiver

    Ik heb even een vraagje.

    Ik heb geprobeerd om het geluid van mijn tv naar mijn receiver te krijgen. De enige aansluitingen die mijn tv heeft zijn 2 scart aansluitingen aan de achterkant en aan de voorkant een S-video, video en een analoge audio aansluiting. Ik neem alleen aan dat die analoge aansluiting een audio-in aansluiting is, want daarmee werkt het niet.

    Is het toevallig ook mogelijk om het geluid via mijn dvd-speler naar mijn receiver te krijgen of gaat het gewoon niet lukken met deze tv?

    Hoop dat het een beetje duidelijk is.
    Alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    Die analoge audio waar je het over hebt zijn neem ik aan gewoon tulp ?(rood +wit) Dat zou toch echt de manier moeten zijn. Als dat echt niet lukt zou je een scartkabel kunnen proberen die van scart naar 2 tulpjes loopt. Anders zou ik het niet meer weten.....suc6
    I take the pills to keep the quaks off my back !

  3. #3

    Standaard

    Wil je het geluid van je tv of van je dvdspeler naar je receiver hebben?

    Het geluid van je tv zou via een scart naar je receiver moeten kunnen.(scart>rood/wit tulp)

    Als je de dvdspeler op de receiver wilt aansluiten zijn er weer andere mogelijkheden.


  4. #4

    Standaard

    Ik wil mijn geluid van mijn tv naar mijn receiver.
    Mijn dvd-speler heb ik al verbonden d.m.v. een optische kabel.

    Ik zal het volgende week maar met een scart-->tulp kabel proberen (kabel ligt thuis en de speakers staan op de studentenkamer).

    Bedankt!

  5. #5

    Standaard

    Als het goed is zit achterop de TV een audio out in de vorm van 2 tulpjes (de beroemde witte en rode). Via een tulpkabel (male, male) kun je deze zo doortrekken naar je reciver.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Die heeft mijn tv dus niet, Daewoo he .

    Aan de voorkant dus wel twee tulpingangen, maar dat is volgens mij een audio-in aansluiting.

    Ik bedenk me net dat via een scart kabel ook niet echt een optie is. Ik heb namelijk maar twee aansluitingen en die zijn allebei in gebruik (dvd-speler en xbox).

    Als het niet op de een of andere manier mogelijk is om het geluid via mijn dvd-speler door te lussen vrees ik dat het er niet in zit.

  8. #8

    Standaard

    SCART is altijd een ingang en nooit een uitgang (niet op dergelijke TV's tenminste). Wat aan de voorkant zit kan een uitgang zijn, maar meestal is dat het 2e SCART kanaal maar dan in tulp variant.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    SCART is altijd een ingang en nooit een uitgang (niet op dergelijke TV's tenminste). Wat aan de voorkant zit kan een uitgang zijn, maar meestal is dat het 2e SCART kanaal maar dan in tulp variant.
    Een SCART-connector bestaat uit 21 pinnen en voorziet in audio- en videosignalen in beide richtingen, nou zou ik niet weten waarom dat op 'dergelijke' tv's anders zou zijn.

    Je hebt kans dat een van de twee SCART's voor RGB geschikt is maar waarschijnlijk kun je de andere gewoon gebruiken voor audio naar je receiver. Daarvoor bestaan van die scartkabels met aan de ene kant dus scart en aan de andere kant tulpstekkers.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #10

    Standaard

    Die blokjes ken ik idd ook wel (heb je nodig voor eerste generatie Playstation) ik dacht ook altijd dat je daarmee je reciver op je TV kon aansluiten maar nadat ik die oplossing een aantal keren in soortgelijke treads gepost had bleek het toch niet zo te werken .
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  11. #11

    Standaard

    Probeer eens zoiets:

    Heeft een selectteerbare in-out, aansluiten via klassieke audiokabels op je versterker/receiver en uitproberen

    Dit zou je voor zowat tussen de 5 à 10 eurokes moeten kunnen aanschaffen.

    Als je de handleiding nog hebt van je tv, staat er dan niet in waar je de scart voor allemaal kunt gebruiken?
    Sommige tv-toestellen hebben welliswaar scart aansluiting(en), maar daarom zijn die pinnetjes nog niet allemaal aangesloten.

    Indien dit niet lukt kun je ook de koptelefoonaansluiting vooraan gebruiken. (Audiokabel met 3,5 mm jack plug en 2 cinch/tulp aansluitingen.)

  12. #12

    Standaard

    Toch begrijp ik iets niet helemaal. Als je het geluid via de scartkabel aansluit werkt dat toch alleen als je de tv op dat scart kanaal afstemt?

    Ik heb wel een handleiding, maar daar staat echt vrij weinig in.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joostp
    Toch begrijp ik iets niet helemaal. Als je het geluid via de scartkabel aansluit werkt dat toch alleen als je de tv op dat scart kanaal afstemt?

    Ik heb wel een handleiding, maar daar staat echt vrij weinig in.
    Indien je scart een geluid uitgang heefd, zal deze het geluid van de op het ogenblik ingestelde zender of video weergeven.(indien deze op de scartkabel is aangesloten, dit werkt natuurlijk alleen maar als je tv 2 scart aansluitingen heefd)
    Voorbeeld: zender op NL1->geluid van NL1, andere zender ander geluid.

  14. #14

  15. #15

    Standaard

    Ik had op m'n vorige tv ook op die manier geluid van de tv via m'n receiver.
    Had een scart<->scart en aan 1 kant van die scart kwam ook nog een draad met tulp stekkers (rood/wit) en die had ik in m'n receiver geprikt en dat werk prima. Je had op die manier altijd geluid van je tv zenders ongeacht welke zender je kijkt.

  16. #16

    Standaard

    Voor de duidelijkheid, mijn tv was ook verbonden door middel van scart>rood/wit tulp met de receiver....werkte prima. Nu heb ik het anders ivm digitale tv.


  17. #17

    Standaard

    Ok, bedankt allemaal. Het is helemaal helder nu.

    Ik zal maar eens gaan kijken voor een scart kabel met tulp uitgangen. Daar kan mooi mijn xbox kabel op, het is een beetje zonde om daar mijn QED op aan te sluiten .

  18. #18

    Standaard

    Let op dat je op sommige modellen/merken eerst de speakers van de tv moet uitzetten in het menu voordat het geluid wordt weergegeven via de receiver.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joostp
    Ok, bedankt allemaal. Het is helemaal helder nu.

    Ik zal maar eens gaan kijken voor een scart kabel met tulp uitgangen. Daar kan mooi mijn xbox kabel op, het is een beetje zonde om daar mijn QED op aan te sluiten .
    Dus wél een SCART naar SCART met 'audio break-out'.

    Dus:
    [code]
    SCART (van en naar TV) ──┬─────── SCART (van DVD of XBOX)
    └─────── 2x tulp (naar receiver)
    [/code]Werkt bij mij ook prima
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  20. #20

    Standaard

    Ja ik had begrepen welke scart verloop ik moet aanschaffen dankzij het plaatje.

    Bij mij in het menu zit er geen optie om het geluid uit te schakelen, dus ik neem aan dat het automatisch gaat.

    Bedankt allemaal!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •