Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 3456789 LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 208 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Wat?? Is Crash op geen enkele wijze als mainstream te beschouwen?! Tenzij je de Cronenberg film bedoelt is de film echt gewoon volledig mainstream te noemen.
    Dat is een geval van interpretatie. Jij vindt, ik vind...

    En hoezo kan Crash op geen enkele wijze meer profiteren van het winnen van de Oscars? Meer mensen gaan die film nu kijken vanwege de extra publiciteit en dus profiteert de film daar van. Dat lijkt me zo klaar als een klontje.
    De film draait niet meer in de bioscopen, in tegenstelling tot de andere genomineerden. Commercieel niet handig... Natuurlijk zal een aantal mensen nu meer geneigd zijn de dvd te huren/kopen. Maar als je het zo bekijkt is geen enkel festival/prijs commercie proof. Berlijn niet, Venetië niet en Cannes zeker niet. Ik kan 10 films bedenken die commercieel een stuk interessanter zouden zijn voor de oscars, maar ze zijn niet genomineerd...
    Als ik zeg een politiek spel dan heeft dat niet heel veel te maken met het feit of een film politiek geengageerd is of niet (hoewel in een geval als BM wel), het gaat veel meer om de commerciele belangen die op een politieke wijze worden uitgespeeld. Met andere woorden: het gaat allemaal om filmmaatschappijen en welke film het best in de markt gezet kan worden. Het is allemaal een grote show, puur voor het geld.
    Ok, ik dacht dat je het anders bedoelde, excuus. Maar toch, zie ook mijn bovenstaande opmerkingen, als het echt alleen maar om het geld ging dan waren er 100% zeker commercieel meer interessante films genomineerd én bekroond. Je zal mij niet horen zeggen dat commercie geen enkele rol speelt. Het gaat me alleen te ver om het als een volledig commercieel circus af te schrijven. Dat is veel te zwart/wit en doet veel hollywood producties te kort. Crash is een oprechte film die volgens mij met de beste intenties is gemaakt. Ik blijf erbij dat gezien het thema, de uitvoering en verfilming Crash geen mainstream film is. Je kunt Crash niet vergelijken met Fantastic 4, Cheaper by the Dozen of whatever.

    Ik heb geen idee wat er arrogant is aan die opmerking, maar vermoedelijk heb jij een ander idee over arrogantie dan ik. Maar daar gaat hier niet over. Er ik ben ook helemaal geen liefhebber van een ander soort film, ik ben gewoon een liefhebber van het fenomeen film. Dat ik daarbij uiteindelijk meer geinteresseerd ben in andersoortige films dan de commerciele Hollywoodcinema is niet zo interessant, want ik kijk alle Hollywood cinema wel gewoon. Ik diskwalificeer dus nergens een ander filmgenre. Ik diskwalificeer enkel een daaraan gekoppeld evenement omdat het daar helemaal niet over de film gaat, maar enkel om de centen. Dit ontkennen lijkt me een behoorlijk naieve houding.
    Nogmaals, het woordje 'enkel' geeft een asboluutheid aan die geen tegenspraak duldt, gevolgd door een denigrerend waarde-oordeel over iemand die een andere mening heeft. Sommigen zouden dat arrogant noemen
    Anyway, de hele uitreiking is een gelikte, strakke show die je misschien wel als 'amerikaans' kan typeren (hoewel Cannes, Berlijn etc. er langzamerhand niet meer voor onderdoen). Maar de Academy Awards zélf zijn wat mij betreft niet terzijde te schuiven als een simpel commercieel kunstje.

    En zoals altijd, je hoeft niet te kijken

  2. #152

    Standaard

    Je kunt nooit iedereen tevreden houden met zo'n prijzencircus. De leden van de jury die moeten beslissen over al die films geven daar hun mening over. Dat die mening niet de jouwe hoeft te zijn, is niet meer dan logisch. Je kunt het er dus rustig mee oneens zijn, maar het bestempelen als een farce of meer van dat soort uitdrukkingen, is onterecht tegenover de jury. Zij geven immers hun mening en die heb je te respecteren, ongeacht of dat nu jou mening is ja of nee. Enkele jaren geleden had A Beautiful Mind de oscar voor beste film gewonnen, terwijl ik dat juist een slechte film vond. Ik bedoel maar.
    Persoonlijk ben ik het in het algemeen eens met de uiteindelijke uitslag. Voor mij (met als opmerking dat ik niet alle kandidaten heb kunnen zien) zijn Crash en Brokeback Mountain met afstand de beste films van dit jaar en ben blij dat de oscars 'eerlijk' over de twee zijn verdeeld.

    Maar let wel, dames en heren mede-forumleden, dat is mijn mening.

  3. #153

    Standaard

    Heerlijk die clashes tussen de altijd alerte avantgarde [maikel] en de vastgeroeste mainstream [spielberg_rules]. Thou shalt not bow!

    Oscars niet commercieel? Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahaaaaaa!!!

    Ahum.

    Hoeveel zou het kosten ze op de Nederlandse tv te krijgen? Presto!

    Oscars niet politiek? Uiteraard voor veel interpretaties vatbaar, maar 2 negers tegelijk met Oscar [Berry / Washington]? Geen prijs voor terroristenfilm [Paradise Now]? Lord of the Rings 2 jaar genegeerd om uiteindelijk ALLE nominaties te verzilveren? En ik ben nog maar een leek! Moet je nagaan wat de kenner voor connecties kan maken.

    Oscars zijn spektakel. Even commercieel als voetbal. Leuk om te zien maar [voor mij] van geen artistieke waarde whatsoever.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  4. #154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrrick
    Wat?? Is Crash op geen enkele wijze als mainstream te beschouwen?! Tenzij je de Cronenberg film bedoelt is de film echt gewoon volledig mainstream te noemen.
    Dat is een geval van interpretatie. Jij vindt, ik vind...
    Tja, het is altijd een geval van interpretatie. Maar daar kom je niet verder mee volgens mij. Anyway, ik vind het fijn voor je dat jij Crash nog niet met de beste wil ter wereld een mainstream film kunt noemen. Dat lijkt mij echter nogal overdreven. Nee, het is geen Fantastic Four, maar verder is het in ieder opzicht mainstream, een term die overigens geen waardeoordeel is. Maar als avant-garde freak heb ik sowieso een andere definitie van mainstream dan veel mensen vermoedelijk.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrrick
    En hoezo kan Crash op geen enkele wijze meer profiteren van het winnen van de Oscars? Meer mensen gaan die film nu kijken vanwege de extra publiciteit en dus profiteert de film daar van. Dat lijkt me zo klaar als een klontje.
    De film draait niet meer in de bioscopen, in tegenstelling tot de andere genomineerden. Commercieel niet handig... Natuurlijk zal een aantal mensen nu meer geneigd zijn de dvd te huren/kopen. Maar als je het zo bekijkt is geen enkel festival/prijs commercie proof. Berlijn niet, Venetië niet en Cannes zeker niet. Ik kan 10 films bedenken die commercieel een stuk interessanter zouden zijn voor de oscars, maar ze zijn niet genomineerd...
    Ik heb geen idee wat je punt is hier. Als je wilt suggereren dat iedere prijs van ieder festival de bekendheid van een film omhoog trekt, dan heb je volledig gelijk natuurlijk. Dat is ook de grap.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrrick
    Als ik zeg een politiek spel dan heeft dat niet heel veel te maken met het feit of een film politiek geengageerd is of niet (hoewel in een geval als BM wel), het gaat veel meer om de commerciele belangen die op een politieke wijze worden uitgespeeld. Met andere woorden: het gaat allemaal om filmmaatschappijen en welke film het best in de markt gezet kan worden. Het is allemaal een grote show, puur voor het geld.
    Ok, ik dacht dat je het anders bedoelde, excuus. Maar toch, zie ook mijn bovenstaande opmerkingen, als het echt alleen maar om het geld ging dan waren er 100% zeker commercieel meer interessante films genomineerd én bekroond. Je zal mij niet horen zeggen dat commercie geen enkele rol speelt. Het gaat me alleen te ver om het als een volledig commercieel circus af te schrijven. Dat is veel te zwart/wit en doet veel hollywood producties te kort. Crash is een oprechte film die volgens mij met de beste intenties is gemaakt. Ik blijf erbij dat gezien het thema, de uitvoering en verfilming Crash geen mainstream film is. Je kunt Crash niet vergelijken met Fantastic 4, Cheaper by the Dozen of whatever.
    Dat laatste kan wel degelijk volgens mij, maar goed. Ik zie ook niet in hoe het afschrijven van de Oscars als een show veel Hollywood producties tekort doet, want dat heeft gewoon niets met elkaar te maken. En dat een film met de beste intenties gemaakt is, dat mag ik hopen. Dat zegt echter alleen niks over de kwaliteit van een film.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrrick
    Ik heb geen idee wat er arrogant is aan die opmerking, maar vermoedelijk heb jij een ander idee over arrogantie dan ik. Maar daar gaat hier niet over. Er ik ben ook helemaal geen liefhebber van een ander soort film, ik ben gewoon een liefhebber van het fenomeen film. Dat ik daarbij uiteindelijk meer geinteresseerd ben in andersoortige films dan de commerciele Hollywoodcinema is niet zo interessant, want ik kijk alle Hollywood cinema wel gewoon. Ik diskwalificeer dus nergens een ander filmgenre. Ik diskwalificeer enkel een daaraan gekoppeld evenement omdat het daar helemaal niet over de film gaat, maar enkel om de centen. Dit ontkennen lijkt me een behoorlijk naieve houding.
    Nogmaals, het woordje 'enkel' geeft een asboluutheid aan die geen tegenspraak duldt, gevolgd door een denigrerend waarde-oordeel over iemand die een andere mening heeft. Sommigen zouden dat arrogant noemen
    Prima.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrrick
    En zoals altijd, je hoeft niet te kijken
    Ik heb ook niet gekeken, ik heb wel betere dingen te doen. De grap is dat die hele Oscars mij feitelijk gestolen kunnen worden, wie of wat er wint zegt mij totaal niets. Vanwege mijn persoonlijke crusade tegen Brokeback Mountain vond ik het echter wel zo prettig dat die film in ieder geval niet gewonnen heeft. Verder laat het me volledig koud.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101
    Oscars zijn spektakel. Even commercieel als voetbal. Leuk om te zien maar [voor mij] van geen artistieke waarde whatsoever.
    Gelukkig zijn er nog mensen die de zaken kunnen zien zoals ze zijn :wink:
    The first question I ask myself when something doesn't seem to be beautiful is why do I think it's not beautiful. And very shortly you discover that there is no reason.
    John Cage (1912 - 1992)
    Ter verdediging van de B-film!

  5. #155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmfan1988
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit
    Er is een torrent voor de eerste 30 minuten van de show:


    http://www.mininova.org/tor/243951
    coole torrent! Jammer dat het niet de hele show is, maar het is beter dan niets! 8)

    en hier de torrent voor de gehele show:

    http://www.mininova.org/tor/244258
    wel wat weinig seeders....
    enjoy!

    ikzelf ga liever voor de stukjes van Jon Stewart......

    http://www.mininova.org/tor/244075
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  6. #156

    Standaard

    Oscars niet commercieel? Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahaaaaaa!!!
    Ja dit is eindelijk een heel overtuigend argument, ik ben om

    Leuke discussie, no hard feelings

  7. #157

    Standaard

    Maikel ik lees vaker je reacties (nou ja lezen er een beetje overheen kijken) mijn enige vraag is: hou je eigenlijk uberhaupt wel van film?

    En als Oscars je toch niks interesseren, waarom dan posten in deze thread?
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  8. #158

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101
    Rap, HipHop, negermuziek....
    Allemaal hetzelfde.
    dude! ik zou me als ik jou was toch eens wat meer verdiepen erin. En je opmerking vooral niet aan mensen uit "de scene" laten horen
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  9. #159

    Standaard

    idd, verpest nou niet weer een topic zoals bij brokeback mountain het geval was

    Wat heeft Clooney trouwens gezegd? heb het helaas niet gezien


  10. #160

    Standaard

    Rap, HipHop, negermuziek....
    Allemaal hetzelfde.

    Fout. Zoals iemand anders al opmerkte (en ik zelf ook vergeten was aan te kaarten) is er wel degelijk een verschil tussen rap en hip-hop, vooral in de VS waar de mainstream muziek die we hier ook kennen (Nelly, 50 Cent, Eminem de laatste jaren, Missy Elliott etc) gezien word als rap en meer club-georienteerd is en meestal gaat over de bekende zaken (geen uitleg nodig lijkt me) en materiale zaken. Hip-hop daarentegen bevat voor het grootste gedeelte een diepere boodschap en is wat de lyrics betreft ook een stuk moeilijker te bevatten voor de gemiddelde luisteraar (denk aan metaforen en punchlines etc.) en geeft daarmee ook vaak in woorden de moeilijkheden mee waarmee deze artiesten grotendeels in zijn opgegroeid. Goede voorbeelden zijn Mos Def, Common, Talib Kweli en Little Brother. Een goed voorbeeld van een artiest die in beide categorieen thuishoort is Kanye West, die de essentie van hip-hop uitbrengt, maar ondertussen ook mainstream is.

    En wat die negermuziek opmerking betreft, hip-hop is natuurlijk als beginsel iets uit de zwarte cultuur, maar we leven in 2006 waar we eigenlijk dingen niet meer in hokjes hoeven te plaatsen lijkt mij zo.
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  11. #161

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101
    maar 2 negers tegelijk met Oscar [Berry / Washington]?
    Afro-American

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101
    En ik ben nog maar een leek!
    The True Man Wants 2 Things: Danger And Play. For That Reason, He Wants Woman As The Most Dangerous Plaything. -Friedrich Nietzsche- (1844-1900)

  12. #162

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Z-Man
    Rap, HipHop, negermuziek....
    Allemaal hetzelfde.

    Fout. Zoals iemand anders al opmerkte (en ik zelf ook vergeten was aan te kaarten) is er wel degelijk een verschil tussen rap en hip-hop, vooral in de VS waar de mainstream muziek die we hier ook kennen (Nelly, 50 Cent, Eminem de laatste jaren, Missy Elliott etc) gezien word als rap en meer club-georienteerd is en meestal gaat over de bekende zaken (geen uitleg nodig lijkt me) en materiale zaken. Hip-hop daarentegen bevat voor het grootste gedeelte een diepere boodschap en is wat de lyrics betreft ook een stuk moeilijker te bevatten voor de gemiddelde luisteraar (denk aan metaforen en punchlines etc.) en geeft daarmee ook vaak in woorden de moeilijkheden mee waarmee deze artiesten grotendeels in zijn opgegroeid. Goede voorbeelden zijn Mos Def, Common, Talib Kweli en Little Brother. Een goed voorbeeld van een artiest die in beide categorieen thuishoort is Kanye West, die de essentie van hip-hop uitbrengt, maar ondertussen ook mainstream is.

    En wat die negermuziek opmerking betreft, hip-hop is natuurlijk als beginsel iets uit de zwarte cultuur, maar we leven in 2006 waar we eigenlijk dingen niet meer in hokjes hoeven te plaatsen lijkt mij zo.
    goed uitgelegd . Ik zou zeggen: luister de cd "Let`s Get Free" van Dead Prez eens en je weet je gelijk waar echte hip-hop om draait
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  13. #163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G.
    Wat heeft Clooney trouwens gezegd? heb het helaas niet gezien
    http://www.zippyvideos.com/690267934.../*clooneyclips

  14. #164

    Standaard

    goed uitgelegd . Ik zou zeggen: luister de cd "Let`s Get Free" van Dead Prez eens en je weet je gelijk waar echte hip-hop om draait
    Thanks!! Enne das idd een top cd die uiteraard ongeveer niemand in Nederland weer gehoord heeft :wink:
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  15. #165

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Z-Man
    goed uitgelegd . Ik zou zeggen: luister de cd "Let`s Get Free" van Dead Prez eens en je weet je gelijk waar echte hip-hop om draait
    Thanks!! Enne das idd een top cd die uiteraard ongeveer niemand in Nederland weer gehoord heeft :wink:
    Nee die kent idd. niemand volgens mij. De lyrics van They Schools en Police State zijn echt geweldig!
    School is like a 12 step brainwash camp
    They make you think if you drop out you ain’t got a chance
    Maar ja, als je in een goede stad woont moet je ook naar goede muziek luisteren he :P
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  16. #166

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Z-Man
    Maikel ik lees vaker je reacties (nou ja lezen er een beetje overheen kijken) mijn enige vraag is: hou je eigenlijk uberhaupt wel van film?
    Nee, totaal niet.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Z-Man
    En als Oscars je toch niks interesseren, waarom dan posten in deze thread?
    Zoals ik al eerder aangegeven had wilde ik mijn vreugde even uiten dat BM in ieder geval niet gewonnen had. En daarna werd ik meegesleurd in een discussie. What can you do?
    The first question I ask myself when something doesn't seem to be beautiful is why do I think it's not beautiful. And very shortly you discover that there is no reason.
    John Cage (1912 - 1992)
    Ter verdediging van de B-film!

  17. #167

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Z-Man
    Fout. Zoals iemand anders al opmerkte (en ik zelf ook vergeten was aan te kaarten) is er wel degelijk een verschil tussen rap en hip-hop,
    Wordt vreselijk OT hier, maar toch een korte reactie: Kan zijn dat er een verschil is, maar bijvoorbeeld al die discotheek-muziek is bijvoorbeeld ook nog eens onderverdeeld in subgenres (house, trance en wat is het nog allemaal), maar ik catalogeer dat allemaal onder het label "djoenke djoenke", en ben niet geneigd om me er erg in te verdiepen. Idem met rapmuziek of hoe je het ook wil noemen. Idem met jazz, heb ik geen laars verstand van. Is het daarom een cultureel hoogstaand product? Voor de ene wel en voor de andere niet zeker.

    En terug een beetje ontopic: ik zou er niet dadelijk een cd van kopen, laat staan er een oscar aan uitreiken als beste soundtrack. Ik heb ook niet de pretentie dat ik er verstand van heb.

    En helemaal ontopic: ik ben blijkbaar wat traag van begrip aan het worden, want ik heb pas daarstraks op het tv-journaal beseft dat March Of The Penguins de oscar voor beste documentaire in de wacht heeft gesleept.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #168

    Standaard

    Neger neger neger neger neger neger. Neger neger neger. Neger? Neger!

    Malkovich!
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  19. #169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101
    Neger neger neger neger neger neger. Neger neger neger. Neger? Neger!

    Malkovich!
    Your point being?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #170

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101
    Neger neger neger neger neger neger. Neger neger neger. Neger? Neger!

    Malkovich!
    Triest man, niet eens zin om hier woorden aan vuil te maken. Mensen zullen we het maar weer over de Oscars hebben :wink:
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  21. #171

    Standaard

    Ik las dat iemand zei dat Mioch gezegd had dat volgend jaar oscars in Nederland op TV te zien waren... weet iemand hier al meer van???
    En weet ook iemand of die van dit jaar ergens op internet te zien zijn, behalve de al eerder genoemde sites?[/quote]

  22. #172

    Standaard

    Toch woorden aan vuil gemaakt. Ga! Zet u op het dak met 'ne bos ajuinen!

    Maar maikel, ik verbaas me er een beetje over dat juist jij, als biseksueel, zo tegen Bareback Mountain predikt. Heb ik over je motivatie heengelezen [afgezien van de zielloze regie] of is er iets onbesproken gebleven?
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  23. #173

    Standaard

    Er valt veel te zeggen over de oscaruitreiking van de laatste jaren. Als echt filmliefhebber is me opgevallen dat het aantal goeie films sinds 11 september 2001 flink gedaald is. De filmmakers nemen naar mijn mening niet zoveel risico meer, en dat vertaald zich naar de 13 uit een dozijn films, waardoor 'kleinere' films meer ruimte krijgen, terwijl dat eerst niet was. Het niveau van genomineerde films is helaas helaas ook afgenomen. Films die nu genomineerd zijn voor beste film, zouden volgens mij nooit en te nimmer geacht worden een nominatie in de wacht te slepen voor 11 sept. En ja, de oscars worden nu eenmaal iedere jaar uitgereikt, en ze willen natuurlijk de naam nog steeds hoog houden als de meest prestigeuse filmprijs. Als ze dat niet voorhouden, wat is de Oscar dan nog waard tegenwoordig? Niet veel vrees ik. Volgens mij zijn er al iedere jaar steeds minder kijkers. Ik heb het gezien op Pro 7, maar net als voorgaande jaren vind ik de show steeds saaier worden. Ieder heeft zo zijn/haar eigen mening welke film nu wel of niet terecht gewonnen heeft. Ik persoonlijk schaar 'Crash' (hoewel een goeie film) in hetzelfde rijtje als Shakespeare in Love, A Beautiful Mind....
    Had Brokeback dan 'moeten' winnen? Wederom een goeie film hoor, maar ook niet een terechte winnaar als die het was geweest. Natuurlijk, dit is mijn persoonlijke mening, en ik probeer positief te blijven dat het ooit wel goed komt.

  24. #174

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101
    Maar maikel, ik verbaas me er een beetje over dat juist jij, als biseksueel, zo tegen Bareback Mountain predikt. Heb ik over je motivatie heengelezen [afgezien van de zielloze regie] of is er iets onbesproken gebleven?
    Ik heb hier uitgebreid mijn mening verkondigd over deze film:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=876953#876953

    En ik sta nog steeds achter ieder woord.
    The first question I ask myself when something doesn't seem to be beautiful is why do I think it's not beautiful. And very shortly you discover that there is no reason.
    John Cage (1912 - 1992)
    Ter verdediging van de B-film!

  25. #175

    Standaard

    Misschien toch een klein Nederlands succesje in Hollywood ?

    Oscar special effects ; "Kïng Kong" door Joe Letteri, Brian Van't Hul, Christian Rivers en Richard Taylor.

    Geluidsbewerking ; "King Kong" door Mike Hopkins, Ethan Van der Ryn.

    Brian Van 't Hul, en Ethan Van der Ryn klinkt wel erg Nederlands, dus weet iemand of ze van Nederlandse komaf zijn of hebben ze Nederlandse (voor-) ouders ? :wink:
    "Van geluk naar ongeluk is een kleine stap, van ongeluk naar geluk is een lange weg"

Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 3456789 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •