Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 29 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Posters in films (onderzoek)

    Ik moet voor een studie een onderzoek doen met het volgende thema:

    (Film)posters die in films of tv programma's voorkomen die een narratieve rol hebben.

    Nou vroeg ik me af of er mensen zijn die me kunnen helpen met het vinden van titels (ik heb er 25 nodig).

    Tot dus ver heb ik:

    - Amores Perros
    - The Bicycle Thieves
    - Goodbye Lenin
    - Videoclip 'Bad' van Michael Jackson
    - A bout de souffle.

    Alvast bedankt

  2. #2

    Standaard

    - Contempt (Le Mepris). In de lijn van het hele filmische thema dat in die film aan de orde komt.

    - In Fucking Amal hangen ook posters, maar in hoeverre die een rol spelen. Poster van Casablanca; hier kun je denken aan het thema liefde. Overigens hangt er ook een poster van Moulin Rouge in haar kamer, wat mijn insteek lijkt te versterken.

    - Le Meglio Gioventu. Poster van Modern Times. Lijkt een verwijzing te zijn naar de hoofdfiguur die er alleen voor staat met betrekking tot de opvoeding van zijn kind. Gek genoeg lijkt dit meer weg te hebben van The Kid (maar misschien was hiervan geen poster voor handen).

    - The Player: lijkt me nogal duidelijk. Het is een film over films .

    - The Truman Show: Posters die hangen in de wereld van Truman. De narratieve functie is hier de verwijzing naar product-placement in films en TV-programma's. Twee acteurs duwen Truman tegen deze posters aan.

    Zo, nu weet ik zo snel even niets meer.

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie!

    Ik ben er vergeten bij te zetten dat de personages er ook echt op moeten 'reageren'. De tip van Fucking Amal had ik al gehad, maar daar schijnt het personage niet op de posters te reageren.

    The Truman Show zal ik nog eens bekijken, wordt er in die scene ook echt gereageerd op die poster?

    Contempt en The Player heb ik nog niet gezien, ik zal ze onthouden.

    Nogmaals bedankt voor je reactie

  4. #4

    Standaard

    shawshank redemption?

  5. #5

    Standaard

    Inderdaad, bedankt!

    Wie was het ook alweer? Rita Hayworth?

  6. #6

    Standaard

    Weet niet of dat telt, maar in The X-Files: Fight The Future gaat agent Fox Mulder [spoiler:2cd26ea4da]in een steegje achter een café plassen tegen een poster van Independence Day. Betekenis: op een heel subtiele wijze duidelijk maken wat men van de concurrentie vindt.[/spoiler:2cd26ea4da]
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #7

    Standaard

    Shawshank Redemption: in een ander decennium hangt er ook nog een poster van Raquel Welch. Wat de betekenis is van de posters is een té grote spoiler om hier te posten...

    ... okee dan op eigen risico:
    [spoiler:db906ae9a5]daarachter verbergt Andy Dufresne zijn ontsnappingstunneltje[/spoiler:db906ae9a5].
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #8

    Standaard

    Het nut van de poster in Shawshank wist ik natuurlijk wel :wink: .

    Maar die van de X-files lijkt me goed! Die neem ik mee in mijn lijst.
    Bedankt!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Shawshank Redemption: in een ander decennium hangt er ook nog een poster van Raquel Welch.
    En ook nog een van Marylin Monroe :wink:

    The Blues Brothers: een poster met aankondiging van hun grote optreden in The Palace Ballroom Hotel.

    In een film, ik dacht Twins, kijkt Schwarzenegger naar een poster van Stallone en grinnikt even. En volgens mij gebeurt dat andersom ook in een film van Stallone.

  10. #10

    Standaard

    dit is in last action hero.

    in de videotheek staat een standee van stallone in terminator2,dit is echter uiteraard arnie.

    groeten,niels
    T2: I'll Be Back!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons
    dit is in last action hero.

    in de videotheek staat een standee van stallone in terminator2,dit is echter uiteraard arnie.

    groeten,niels
    Tnx Niels
    Terminator 2 is overigens ook een goeie, een poster in de kamer van John Connor verbergt de brieven van zijn moeder.

  12. #12

    Standaard

    The Bourne supremacy:

    Bourne ziet in Berlijn (zeer kort in beeld) een poster met een oproep tot een demonstratie. Wat later maakt hij gebruik van die demonstratie om met iemand in de drukte te ontkomen.
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  13. #13

    Standaard

    Bedankt allemaal, zijn allemaal tips waar ik wat mee kan!

  14. #14

    Standaard

    Volgens mij ziet Sylvester Stallone in Judge Dredd ergens een filmposter van Schwartzenegger hangen. Hij reageert er wel op, maar ik weet niet meer precies wat..
    There's only ONE "Return"... And it ain't of The King, it's of The Jedi!

    Three-Star Trader | 725+ op eBay [100%]

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joostp
    Het nut van de poster in Shawshank wist ik natuurlijk wel :wink: .

    Maar die van de X-files lijkt me goed! Die neem ik mee in mijn lijst.
    Bedankt!
    de posters in de shawshank redemption tonen ook aan hoe lang hij daar heeft gezeten en hoe lang hij ermee bezig is geweest, vind ik dan.

  16. #16

    Standaard

    - Amélie: de posters via welke Amélie en Nino met elkaar communiceren.

    - Arizona Dream: een poster van Terminator (II?). Het personage Paul imiteert de gezichtsuitdrukking van Arnold Schwarzenegger. We leren later dat hij acteur is.

    - Cinema Paradiso: daar moet gewoon iets zijn met posters, maar ik kan me niet zo snel concreet iets voor de geest halen.

    Is dit trouwens voor het vak 'Mediarepertoire in Context' aan de UvA?

  17. #17

    Standaard

    Ik kan bijna niets bedenken zag laatst wel Operation Crossbow waarin een Engelse WWII propaganda poster in beeld komt met de tekst Careless talk kills, wat van belang is in het verhaal.

    Die posters in the Shawshank redemption zijn wel een leuk en doen me denken aan de film The time machine waarin door het veranderen van een etalage pop in een etalage het veranderen van de tijd beeldend wordt gemaakt.

  18. #18

    Standaard

    Mulholland dr?

    Een van de karakters baseert haar naam ('Rita') op een poster van Rita Hayworth die ze ziet hangen.

    gr, Coen
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  19. #19

  20. #20

    Standaard

    Bedankt voor de vele tips weer!
    Het valt me op dat ik de meeste films hiervan wel gezien heb, maar je vergeet zulk soort dingen gewoon.

    Op welke manier komt er een poster voor in The Aviator? (Ook deze heb ik gezien, maar kan het me niet herinneren).

    Het is inderdaad voor Mediarepertoire in context .


    Nogmaals bedankt allemaal

  21. #21

    Standaard

    Even een kleine update:

    Is er nog iemand die mij kan vertellen op welke manier er een poster in The Aviator voorkomt?

    Ik heb in mijn onderzoeksvraag posters die verwijzen naar andere films moeten uitsluiten, dus ik heb nu ongeveer 15 films.

    Ik moet nog tien mediaproducten dus ik vroeg me af of er nog mensen zijn die videoclips (of tv programma's) weten waarin posters een rol spelen?

    Alvast bedankt!

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martijntje
    Volgens mij ziet Sylvester Stallone in Judge Dredd ergens een filmposter van Schwartzenegger hangen. Hij reageert er wel op, maar ik weet niet meer precies wat..
    Volgens mij bedoel jij Last Action Hero, waarin Arnold op een poster van Sly als de Terminator reageert...

  23. #23

    Standaard

    Iemand had dat ook al gezegd volgens mij, maar ik mag die films helaas toch niet gebruiken. Dat is te voor de hand liggend.

    Ik word een beetje wanhopig . Nog mensen die videoclips weten (films of tv-programma's mogen natuurlijk ook)?

    Ik ben jullie eeuwig dankbaar!

  24. #24

    Standaard

    Hm, de "wanted: dead or alive" poster van Tuco in the good, the bad and the ugly :wink:

  25. #25

    Standaard

    in The Butterfly Effect zie je een poster hangen van Se7en in de bios. Waar ze dus ook heen gaan, en je dus ook echt materiaal van Se7en op het scherm ziet. De scene van de eerste dode die ze vinden

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •