De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Problemen met de Harman Kardon DVD31 en de DVD21

    Zijn er nog meer mensen die problemen ondervinden met het afspelen van DVD's in de HK DVD31 of de HK DVD21?

    Ik heb namelijk eind November 2005 een Home theater system van Harman Kardon gekocht AVR335 + DVD31 en de HKTS11.
    Dit is een hele mooie set, mooi geluid!

    Echter heb ik onlangs een DVD gekregen die niet afgespeeld wordt door de DVD31.
    De speler stopt gewoon, legt de DVD stil en geeft het startscherm van de speler terug.

    Dit kan niet de bedoeling zijn dacht ik. Gelukkig had ik mijn "oude" DVD speler nog in huis (philips DVD 633) en wat bleek die is wel in staat om de DVD af te spelen.
    Dus ik terug naar de winkel, met mijn officiele DVD, waar ik de set gekocht had en wat bleek aldaar, ook de DVD21 van Harman Kardon is niet in staat de DVD af te spelen :x
    Andere merken (Marantz, Sony, JVC B&O etc.) waren wel in staat de DVD af te spelen. Foutje van Harman Kardon leek het ons (medewerker winkel en ik).
    De medewerker van de winkel heeft toen Harman Kardon gebeld en daar wist men "zogenaamd" van niets. Maar men ging het onderzoeken!
    Mooi dacht ik, er wordt aan gewerkt.
    Ondertussen is het eind Februari 2006 en ik heb nog steeds geen oplossing voor mijn probleem.

    De DVD speler kan niet meer terug gebracht worden net als de DVD die heb ik ook al te lang in huis om terug te sturen.
    Bij Harman Kardon geven ze de fabrikant van de DVD de schuld. Die zou zich niet aan "de regels" (Yellow rules) hebben gehouden!
    Waarom kunnen andere merken de DVD dan wel afspelen???????

    Uiteindelijk heb ik zelf Harman Kardon gebeld waar ik werd afegescheept me mededelingen als: "De andere merken zijn minder kritisch" aldus een medewerker van Harman Kardon. Maak de Harman Kardon dan ook minder kritisch zei ik maar ik had het helemaal mis. Dat kan niet! Voor Harman Kardon is het blijkbaar makkelijker dat de fabrikant van de DVD zijn proces maar aanpast. Maar dat is nog steeds geen oplossing voor het probleem dat er nu reeds is!
    Dus hierin ben ik erg teleur gesteld in de firma Harman Kardon. Wie weet welke DVD's nog meer niet afspeel baar zijn????

    Harman KArdon geeft zelf al aan dat het een softwarematig probleem is waardoor de DVD niet afgespeeld wordt.
    Kom eens snel over de brug met een software patch Harman Kardon waarmee dit probleem opgelost is/wordt!!!
    Zo moeilijk kan dat toch niet meer zijn in de wereld waarin we nu leven.

  2. #2

    Standaard

    Niet dat ik een oplossing weet maar ben wel benieuwd welke DVD dat was en eigenlijk welke beveiliging er op zit. Want dat lijkt mij het grootste probleem.

    Ik heb dit heel af en toe ook wel eens met een DVD (bijv. The Rock UK spec. ed.) speelt perfect op mijn PC maar weigert op mijn Philips DVD te spelen.

    Ik zou er dus ook geen kwaad inzien om toch te proberen om de DVD terug te sturen c.q. te ruilen met wat anders.

    Dat HK meer kritisch c.q. strakker de specs volgt kan ik mij nl. wel voorstellen, maar wellicht toch een wat kromme beveiliging op de DVD wellicht dat je dit kan verifieren met DVD's die dezelfde beveiliging hebben en ook niet afgespeeld kunnen worden.

  3. #3
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Het is inderdaad algemeen bekend dat Harman/Kardon spelers moeite hebben met bepaalde dvd af te spelen.
    Soms spelen ze helemaal niet, soms met haperingen.
    Echter in 98% van de gevallen worden de dvd,s wel normaal afgespeeld maar correct is het niet en al helemaal niet van een merk als H/K.
    Ik heb de DVD21 die ik als 2de speler gebruikt ivm de kids.

  4. #4

    Standaard

    Het gaat hier om de DVD van Najib Amhali.
    Most Wanted.
    Die is zowel op de DVD 31 als op de DVD 21 niet af te spelen.


    Zijn andere twee DVD's worden wel afgespeeld.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hrodbern
    Niet dat ik een oplossing weet maar ben wel benieuwd welke DVD dat was en eigenlijk welke beveiliging er op zit. Want dat lijkt mij het grootste probleem.

    Ik heb dit heel af en toe ook wel eens met een DVD (bijv. The Rock UK spec. ed.) speelt perfect op mijn PC maar weigert op mijn Philips DVD te spelen.

    Ik zou er dus ook geen kwaad inzien om toch te proberen om de DVD terug te sturen c.q. te ruilen met wat anders.

    Dat HK meer kritisch c.q. strakker de specs volgt kan ik mij nl. wel voorstellen, maar wellicht toch een wat kromme beveiliging op de DVD wellicht dat je dit kan verifieren met DVD's die dezelfde beveiliging hebben en ook niet afgespeeld kunnen worden.
    Hoe kan ik zien welke beveiliging er op zit?
    Ik heb hem al een keer gekopieerd met DVD shrink en ook de kopie is niet afte spelen. Terwijl de kopie het wel doet op een ander merk DVD speler.

  6. #6

    Standaard

    Het is nu 2015 en ik heb hetzelfde met Harmon Kardon en de nodige (minstens 3) Blue Ray schijfjes van de James Bond verzamelbox. Herkent geen dvd. En dan ineens wel, maar na 20 minuten gestopt, alleen geluid en geen beeld. Schoongemaakt met een brillendoekje, geen sjoege. On boos van te worden.
    Waar ligt dit aan?
    Harmon systeem en beveiligingsoftware?
    Lekker dan, was een dure verzamelbox met 22 JB dvd's. Wat een crap...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HansBrinker Bekijk bericht
    Het is nu 2015 en ik heb hetzelfde met Harmon Kardon en de nodige (minstens 3) Blue Ray schijfjes van de James Bond verzamelbox. Herkent geen dvd. En dan ineens wel, maar na 20 minuten gestopt, alleen geluid en geen beeld. Schoongemaakt met een brillendoekje, geen sjoege. On boos van te worden.
    Waar ligt dit aan?
    Harmon systeem en beveiligingsoftware?
    Lekker dan, was een dure verzamelbox met 22 JB dvd's. Wat een crap...
    Waar het aan ligt..... lastig te zeggen, maar H&K heeft geen beste naam op spelers gebied, nooit gehad.

    Ondanks dat er nog wel een enkele speler van ze te koop is, lijken ze ze nu niet meer te maken, echt een
    merk om af te raden op speler gebied..... veel klachten over gelezen.

    Wat een crap...
    Als je de H&K speler bedoelt..... YEP
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •