Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 84 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Winnetou collection Serie 1 en 2

    Ik zag op de aankomende releaselijst van DVD-HOME dat op 28/02/2006 Winnetou Collection - Serie 1 (4 disc's) en 25/04/2006 Winnetou Collection - Serie 2 (4 disc's) uikomen.

    Weet iemand dat het om de originele Winnetou's gaat uit de jaren 60?
    Dus niet de vreselijke serie uit de jaren 80? Daar is ooit een 6DVD box uitgekomen.

    Ik kan verder niet meer info vinden dan alleen dat Video/Film express het uitgeeft. Hun website geeft ook niet veel informatie.

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij zijn dit wel de originele Winnetou films. Zijn volgens mij Nederlandse versies van de Duitse boxen die al een tijdje te koop zijn.

  3. #3

    Standaard

    Winnetou collection 1 moet nou in de handel zijn. Bij de plaatselijke FRS ben ik de winnetou collectie nog niet tegengekomen. Heeft iemand de collectie al gespot?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Volgens mij zijn dit wel de originele Winnetou films. Zijn volgens mij Nederlandse versies van de Duitse boxen die al een tijdje te koop zijn.
    De duitse boxen kosten rond de € 30,-. Hier in Nederland kosten ze rond de € 15,- en moet dan om 4 speelfilms gaan. In de Duitse "Winnetou collection I" zitten 3 speelfilms; nl DER SCHATZ IM SILBERSEE / WINNETOU UND DAS HALBBLUT APANATSCHI / WINNETOU UND SEIN FREUND OLD FIREHAND.



    Wordt de Nederlandse uitgave indentiek als de Duitse uitgave?

  4. #4
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Ach ik heb net via het andere forum Winnetou 1 t/m 3 box & Schatz im Silbersee aangeschaft voor 7 euro (daarvan was 5 euro porto).
    Okay geen nl. subs, maar ik heb ze nog nooit met ondertitels gezien.

    Absoluut jeugd sentiment.

    Ik zal erg nieuwsgierig zijn naar wat in Nederland uitgebracht wordt. Mogelijk kan ik dan de missende titels toevoegen.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  5. #5

    Standaard

    Ik heb net de site van Videofilmexpress gecheckt. Onder pers/nieuwsberichten staat het volgende:

    Karl May's Winnetou Collection 2-dvd (release 28 februari)
    Karl May's Winnetou Collection bevat vier speelfilms verdeeld over twee DVD's: Winnetou 1, Winnetou 2, Winnetou 3 en Winnetou en zijn vriend Old Firehand/ Thunder at the Border.


    Ik vermoed dat het een andere box wordt dan de Duitse . De 4 speelfilms worden verdeeld over 2 DVD's.

  6. #6

    Standaard

    Heeft er al iemand die nederlandse box in zijn handen en kan er iets over zeggen?

  7. #7

    Standaard

    Ik heb hem nog steeds niet gezien. En kan er bij Video filmexpress ook niets over vinden.

  8. #8

    Standaard

    Box 1 kun je al bestellen bij www.dvdoutlet.nl.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  9. #9

    Standaard

    Ik wacht nog even tot er meer info bij staat. De EAN code wordt ook (nog) niet herkend door DVDProfiler.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door candela
    Heeft er al iemand die nederlandse box in zijn handen en kan er iets over zeggen?
    Ik heb de box vandaag gekocht voor € 13,50 (incl. FRS-korting). Ik heb een stukje van Winnetou I bekeken en het beeld was vrij aardig. Er staan geen extra's op de 2 DVD's. Wel is er een Engelse en een Duitse audiospoor. De NL-subs zijn wel gebaseerd op het Engelse audiospoor. Uiteraard moet je de films in het Duits bekijken. Het wil dan gebeuren dat het NL-subs niet helemaal synchroon loopt met het gesprokende. Het is verder niet echt storend.

    Ik ben er verder wel erg blij mee, het is zeker een stukje jeugdsentiment :P . En ik vond de prijs voor de 4 films wel meevallen.

    Voor de echte Karl May liefhebber, is het verplichte kost om aan te schaffen.

  11. #11

    Standaard

    Wat is het beeldformaat van de films?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door douwe37
    Citaat Oorspronkelijk gepost door candela
    Heeft er al iemand die nederlandse box in zijn handen en kan er iets over zeggen?
    Ik heb de box vandaag gekocht voor € 13,50 (incl. FRS-korting). Ik heb een stukje van Winnetou I bekeken en het beeld was vrij aardig. Er staan geen extra's op de 2 DVD's. Wel is er een Engelse en een Duitse audiospoor. De NL-subs zijn wel gebaseerd op het Engelse audiospoor. Uiteraard moet je de films in het Duits bekijken. Het wil dan gebeuren dat het NL-subs niet helemaal synchroon loopt met het gesprokende. Het is verder niet echt storend.

    Ik ben er verder wel erg blij mee, het is zeker een stukje jeugdsentiment :P . En ik vond de prijs voor de 4 films wel meevallen.

    Voor de echte Karl May liefhebber, is het verplichte kost om aan te schaffen.
    Waarom moet je de films in het Duits bekijken? Je kunt toch ook Engels kiezen?

  13. #13

    Standaard

    Omdat van het origine Duitse films zijn?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  14. #14

    Standaard

    Oké, dan heb ik de zin verkeerd begrepen :wink:

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos
    Wat is het beeldformaat van de films?
    Nog wat meer info over de box:

    - Beeld 16:9 Anamorphisch
    - Taal: Engels en Duits
    - Audio: Dolby digital 2.0/5.1
    - NL-subs

    DVD1: Winnetou 1 (1963, ca 97min) en Winnetou 2 (1964, ca 89 min)
    DVD2: Winnetou 3 (1965, ca 89min) en Winnetou und sein Freund Old Firehand (1966, ca 89min)

    Uiteraard zijn het van origine Duitse speelfilms.

  16. #16

    Standaard Winnetou collection serie 1 en 2

    Heb twee geleden (toen ik van het bestaan van dit forum nog geen weet had) de Winnetou box deel 1 gekocht. Zag hem vanmiddag bij de MediaMarkt liggen voor 12.99, heb er zelf 14.99 voor betaald bij Music Store.
    Het zijn de originele films met Pierre Brice (mijn jeugdheld) als Winnetou.
    Dat dit ooit nog op de Nederlandse markt zou komen !
    Een jaar geleden voor een pittig bedrag de Duitse luxe box gekocht via E-bay.de
    Een keurige houten kist met daarin Winnetou 1 tm/ 3 en Silbersee.
    En nu maar afwachten wat er eind april op de Winnetou collection deel 2 komt te staan.
    In totaal zijn er 11 gemaakt dus er zou nog ruimte zijn voor een derde box :)
    Wel jammer dat de extra's ontbreken die wel op de Duitse DVD's staan.
    Daar zit ook een keurig boekje bij maar we mogen niet klagen voor nog geen 15 euro 4 Winnetou films.

    In één van de bovenstaande berichten staat de TV serie uit de jaren 80 omschreven als vreselijk, niet te vergelijken met de films inderdaad, ook geen jeugdsentiment maar toch wel erg leuk. Kocht deze serie vorig jaar bij het Kruidvat compleet voor 18 euro.

  17. #17

    Standaard

    Vorige week heb ik serie 1 voor 9,99 aangeschaft bij MM Maastricht.

  18. #18

  19. #19

    Standaard

    Is bovenstaande cover de dvd set waar deze discusie over gaat..?

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RDV
    Is bovenstaande cover de dvd set waar deze discusie over gaat..?
    Ja.

  21. #21

    Standaard

    Hoewel de hoes informatie over de inhoud van de films erg goed is, en men zelfs bij Old Firehand de destijds "Nederlandse" titel " Thunder on the Border" afdrukt is het wel leuk dat Lex Barker zijn naam op de voorkant staat. Hij komt in 7 van de 11 Winnetou films voor. Voor de lezers van dit forum die meer willen weten over Pierre Winnetou Brice: www.pierrebrice.de Inmiddels dik in de 70 maar nog altijd een held in Duitsland.

  22. #22

    Standaard

    Prachtige set. Alleen vond ik de film over Old Firehand minder goed. Het klopt ook niet zo goed met de rest van de films.

    [spoiler:9c2561b115]In de film is de zus van Winnetou nog in leven, terwijl Winnetou al opperhoofd zou zijn. In Winnetou I werd hij pas echter opperhoofd na de dood van zijn vader en de zus. En Winnetou werd daar in de vreemde, tweede rang rol teruggedrongen. [/spoiler:9c2561b115]

    Overigens lijkt er op dat de tweede box pas eind augustus uitkomt inplaats van april a.s. zoals eerder aangekondigd.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  23. #23

    Standaard

    Ik vermoed toch dat de Duitse versies beter zijn van kwaliteit. De duitse boxen bevatten 3 films verspreid over 3 dvd's. Ook aan de box is meer aandacht besteed. Bij de release van Videofilm Express staan 4 films op 2 dvd's. Weet iemand mij hier iets over te vertellen ? Jammer dat je ze niet kunt vergelijken op beeldkwaliteit, want dat is het belangrijkste voor mij. Ik wil deze films wel graag hebben. Jeugdsentiment ten top

  24. #24

    Standaard Winnetou collection

    Onlangs Winnetou collection 1 aangeschaft. Een dierbaar stukje jeugdsentiment. Zelf geef ik er de voorkeur aan de films in de Engelstalige versie te bekijken. Zo heb ik ze in m'n jeugd ook in de bioscoop beleefd. Blijft onwennig, een Duitstalige western.
    Bij het afspelen van de 1e disc, in de Engelstalige versie, gebeurde het geregeld dat, in verschillende scenes, ineens het Duitstalige geluidsspoor op de voorgrond trad. Omdat dit met name steeds bij hetzelfde karakter voorkwam, vroeg ik me af of het bewust zo ingeregeld is of dat het een technisch manco betreft. Heeft iemand misschien dezelfde ervaring?

  25. #25

    Standaard

    2e disc heeft alleen duitse track en 2.0 in tegenstelling van disc 1 die heeft engels/duits en 5.1.

    Het zijn niet echt duitse films maar co-producties Duits/Jougoslavisch/ Frans.
    En Pierre Brice spreek in de films frans en Lex Barker engels, maar is later nagesynhroniseerd, alleen de duitse acteurs zoals Ralf Wolter en Horst Frank spreken duits in deze films.
    Maar ik heb ze ook altijd in het duits gezien.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •