Bekijk uitslag poll: Hoe is jouw koopgedrag?

Stemmers
137. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Meteen kopen

    10 7,30%
  • Wachten tot afprijzingen

    63 45,99%
  • Verschillend

    64 46,72%
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 49 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Afprijzing drama's!?

    Ik heb de laatste tijd steeds meer het gevoel dat ik genaaid wordt!!! (uhm...figuurlijk gesproken dus )

    Heb nou al een aantal keren meegemaakt dat ik een DVD te duur heb gehaald, vooral als ik langs de afprijzingen loop bij o.a. Lukas Klamer...
    Star trek boxen (gekocht voor gemiddeld €70) lagen toen voor maar €15-20 excl. , ook bepaalde bekende titels (SE) voor € 1,95 - € 3,50 excl.

    Nu kom ik erachter dat ook FRS een beetje gaat stunten, zo lag Miami Vice er voor €19,99 terwijl ik er €50 heb neergelegd!... wordt er een beetje triest van!
    "Have a Twinkee, snapperhead."

  2. #2

    Standaard

    Waarom wordt je er triest van?

    Ik heb in de begin periode van de dvd. Dvd's gekocht voor 70 gulden. Deze dvd's liggen nu in de 5 euro bak....!!!

    Dus heb ondertussen geleerd ff te wachten met dvd's kopen, totdat ze iets goedkoper zijn. Tenzij het een echte onvervalste must have super special limited numbered only once in a lifetime oppurtunity edition is....
    No Ipkiss, those payama's are impossible! - The Mask

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dirkman
    Tenzij het een echte onvervalste must have super special limited numbered only once in a lifetime oppurtunity edition is....
    Zelfs dan krijg je meestal een jaar later de super special limited numbered only once in a lifetime oppurtunity GOLD edition.

  4. #4

    Standaard

    Met Dawsons Creek was ik meestal wel direct met kopen, maar met andere dingen wacht ik wel. Ook omdat ik meestal wel op mn klompen kan aanvoelen dat daar een betere editie van uitkomt: 13 going on 30 en The Parent Trap bijvoorbeeld. Met Ja Zuster Nee Zuster was het toen wel erg: ik had m gekocht voor 19,95 en nu ligt ie er voor 4,95...auw. Maar ik heb inmiddels ook een soort database in mn hoofd zodat ik weet welke film waar het goedkoopst is...wel handig.
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  5. #5

    Standaard

    Met 'The Simpsons' wacht ik ook tegenwoordig. (ik zoek nog steeds een oplossing voor het vreselijke 6de seizoen trouwens) Ik heb het eerste seizoen voor iets minder dan 30 Euro gekocht en het tweede, derde en vierde voor 39 Euro. Dit was bij de release van seizoen 4. Ongelooflijk geluk gehad, maar de prijzen die ik nu zie staan heb ik er niet meteen voor over.

    De meest beklaagde is toch wel de Ultimate Matrix box voor 95 Euro, terwijl is de box lelijk vond, het beeldje niet écht hoefde en er sprake was dat de films niet los in een box uitkwamen. Later bleek dan van wél en de bestaande box zakte tot 45 Euro. Balen!

  6. #6

    Standaard

    eerst kocht ik meteen, nu wacht ik gewoon; alles wordt afgeprijsd...

    behalve hele mooie, nieuwe, limited, digipacks ofzo, daar moet je "snel" voor zijn...

  7. #7

    Standaard

    In het begin was ook heel erg van die direct kopen , maar tegenwoordig wacht ik even , en de films die op mijn verlanglijstje staan , zijn er vaak nog wel.... :wink:
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  8. #8

    Standaard

    idem!

    ik kocht dawson's creek aan 40 euro per stuk, nu staan ze aan 25 ofzo

    six feet under zeker! ik heb de eerste drie gekocht (iemand laten kopen, voor verjaardag en ik had een budget van 200 euro ongeveer) en die waren 100 ongeveer per stuk
    nu zijn ze 50
    nu koop ik ook wel six feet under direct als ze aan 50 staan

    maar nu wacht ik voornamelijk op compleet series boxen
    kijkt naar zijn absolutely fabulous compleet 1->4 box van 70 euro en zijn 20 euro seizoen 5 en 20 euro betaalde special terwijl dit alles nu aan 70 staat
    in een mooiere steviger verpakking!!!!!!

  9. #9

    Standaard

    ik wacht altijd af tenzij het een "zeldzame" editie is of moeilijk te verkrijgen (OOP).

    Uitzonderingen waren: LotR EE's, Indy Box, PotC. Die wou ik dus meteen hebben. Was niet de enige denk ik :P.

    Behalve dat dit mij geld uitspaard voorkomt het ook dat ik met (nog meer) rotzooi opgescheept raak. En ach als ik dan 5 pond (ja koop 80% via Play/CD Wow etc) besteed aan wat achteraf toch zwaar blijkt tegen te vallen dan is er nog geen man over boord. En ook heb ik minder het gevoel genaaid te worden. Maar je zal altijd zien dat films waar ik 12-13 euro voor betaald heb uiteindelijk ook voor 8-10 euro te krijgen zijn. Maar om echt 1-2 jaar daar op te wachten....

  10. #10

    Standaard

    Films/series waar ik echt op zit te wachten koop ik meteen... meestal zijn het de wat simplere filmpjes waar ik mee wacht. Ik geef geen 20 euro meer uit aan een romcom... wacht wel tot ie een tientje is of nog goedkoper TV-series wil ik best wat geld aan uitgeven, zo heb ik onlang Lois & Clark seizoen 2 nog voor 45 euro gekocht... maar dat issie dan ook dubbel en dwars waard!
    LG OLED 55C8
    LG UBK90 4K bluray speler
    Denon AVR-X1400H receiver
    Playstation 4 Pro

  11. #11

    Standaard

    Dit is echt de 'ik weet niet hoeveelste' thread over dit onderwerp.

    Ik ga niet eens de moeite doen om die andere threads op te zoeken. Als je langer wacht betaal je minder: heel simpel. Ik koop nog maar heel zelden een dvd op het moment dat ie uitkomt. Je weet gewoon dat je vaak 10 of 15 euro kunt besparen door voor een dvd die je niet perse direct wilt hebben een half jaartje of een jaartje te wachten.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban
    Met 'The Simpsons' wacht ik ook tegenwoordig. (ik zoek nog steeds een oplossing voor het vreselijke 6de seizoen trouwens) Ik heb het eerste seizoen voor iets minder dan 30 Euro gekocht en het tweede, derde en vierde voor 39 Euro. Dit was bij de release van seizoen 4. Ongelooflijk geluk gehad, maar de prijzen die ik nu zie staan heb ik er niet meteen voor over.

    De meest beklaagde is toch wel de Ultimate Matrix box voor 95 Euro, terwijl is de box lelijk vond, het beeldje niet écht hoefde en er sprake was dat de films niet los in een box uitkwamen. Later bleek dan van wél en de bestaande box zakte tot 45 Euro. Balen!
    Zijn ze nog ergens voor 45 te krijgen dan?
    Somebody once wrote: "Hell is the impossibility of reason." That's what this place feels like. Hell. (Chris Taylor - Platoon)

  13. #13
    Senior Member
    Registratie datum
    Aug 2005
    Woonplaats
    Heusden-Zolder, Limburg (BE)

    Standaard

    bij mij variert het... als een dvd direct voor een goeie prijs te krijgen is, dan wacht ik niet.. bvb 15 euro voor eternal sunshine of the spotless mind 2 dvd ofzo... ik ga nu ook geen 30 euro meer neertellen voor een 2dvd release, dan wacht ik wel tot de prijs zakt, en voor 1dvd's, dan wacht ik meestal ook wel, tenzij ik de films echt wil...

    meestal wel dan wacht ik tot de prijs acceptabeler is

  14. #14

    Standaard

    Steeds vaker wacht ik totdat een film is afgeprijst. Zeker nu het steeds minder lang duurt totdat een dvd goedkoper wordt.

  15. #15

    Standaard

    Ik heb een vrij eenvoudig systeem: in de winkel is mijn maximumprijs 7 euro per film. Tweedehands is het 6 euro (verzending excl.). Daar ben ik nog maar heel zelden van afgeweken. Een paar keer voor spul uit de Kurosawa collectie, voor de 24-boxen en voor de LOTR-boxen.

    Volgens mij ben je ook gewoon niet handig bezig als je meer dan dat betaalt. Allemaal goed en wel om te verzamelen, maar er wordt zo schandalig misbruik gemaakt van prijszetting bij DVD's, dat ik wel gewoon wat langer wacht. Je moet gewoon op de fora hier kijken, de winkelprijzen liggen zo ver uit elkaar dat je moet concluderen dat het gewoon willekeur is. Ze vragen maar wat en kijken hoe erop wordt gereageerd.

    Daarbij vind ik het fysieke product DVD ook vrij armzalig. Die amarays zijn veel minder mooi dan de jewel boxes van CD's, en van kartonnen hoezen word ik al helemaal moe. Het hele product ademt gewoon schandalige winstmarges uit. Jammer, want ik ben gek op de films, maar ik wacht wel tot die plastic rommel, waar de films op staan, voor 7 euro te koop is.

  16. #16

    Standaard

    Ligt eraan: als t een film is die ik per se direct wil hebben koop ik `m (en dat is vaak) maar ik wacht tegenwoordig steeds vaker totdat de prijs wat vriendelijker wordt
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #17

    Standaard

    Doe gewoon zoals ik; koop gewoon niks meer :wink:
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  18. #18

    Standaard

    Wat mij wel al gebeurd is: dan dacht ik , ik wacht nog wel even en dan was hij ineens nergens meer te vinden. (Duel)
    Of ik wachtte een hele tijd, prijs daalde maar niet verder, dus maar gerkocht en even later toch weer gedaald (Back to the future)
    Maar meestal zit ik al lang naar de film uit te kijken en ben ik veel te ongeduldig om te wachten

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Doe gewoon zoals ik; koop gewoon niks meer :wink:
    Beter nog: verkoop ze. :P

  20. #20

    Standaard

    Ik wacht echt al jaren tot de X-files rond de 20 euro gaan liggen, maar dat wil maar niet lukken gvd, grts

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Topgunn
    Ik wacht echt al jaren tot de X-files rond de 20 euro gaan liggen, maar dat wil maar niet lukken gvd, grts
    seizoen 1 is bij play 12,99 (GBP) misschien volgt de rest

    Ik koop nooit meer een dvd van meer dan 10 euro. Alleen criterions dan


  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door manasse van de velde
    Steeds vaker wacht ik totdat een film is afgeprijst. Zeker nu het steeds minder lang duurt totdat een dvd goedkoper wordt.

    De dvd's worden nu idd wel heel snel goedkoper..zie bad santa, van 14,99 naar 4,99 in enkele weken. dan wacht k liever even..
    Somebody once wrote: "Hell is the impossibility of reason." That's what this place feels like. Hell. (Chris Taylor - Platoon)

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Topgunn
    Ik wacht echt al jaren tot de X-files rond de 20 euro gaan liggen, maar dat wil maar niet lukken gvd, grts
    ge kunt de complete series box kopen als ge wilt
    meestal heb je daar zelf het meest winst mee

  24. #24
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    Ik koop nooit meer een dvd van meer dan 10 euro. Alleen criterions dan
    Dat is ook mijn grens sinds een jaar.
    Boven de €10 koop ik geen dvd,s meer en het mooie is dat ik nog steeds alle films kan kopen die ik wil hebben.
    Enige voorwaarde is dat je wat geduld moet hebben.

  25. #25

    Standaard

    Inderdaad, 10 euro is mijn maximumprijs voor een dvd. Een aantal keer heb ik me al laten vangen door die of die dvd absoluut te willen hebben. Achteraf denk je dan, had ik maar even gewacht.

    Persoonlijk interesseren mij al die extra's op een 2-disc of special edition niet, ik wil gewoon de film hebben, zonder meer.

    Gisteren bijvoorbeeld had ik nog 4 dvd's vast die ik uiteindelijk allemaal heb teruggelegd (Walk The Line 2-disc, Saw 2 2-disc, Crash 2-disc en 11:14 S.E.). Ik ben met lege handen naar huis gegaan. Deze hobby vind ik al duur genoeg, vandaar die limiet.
    "To sin by silence when they should protest makes cowards of men."
    > Mijn DVD-collectie

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •