De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard [Hulp gevraagd] Wel ondersteuning maar geen geluid bij DTS

    Mijn probleem is als volgt: Ik heb een dvd-speler die dts-signaal aankan en ook mijn receiver ondersteund DTS. Als ik echter een dvd aanzet met DTS krijg ik zodra ik hem aanzet met DTS geluid helemaal niets te horen. Weet iemand waar dit aan kan liggen. Ik heb al verschillende mode's geprobeerd maar nergens gebeurd er wat. Bij 3 van deze mode's gaat er een lampje branden 'digital cinema sound' wat mij toch vrijwel hetzelfde lijkt te beteken, maar ook hier geen succes. De hele boel is aangesloten met gewoon 'standaard' kabels.

    Graag hoor ik dus van iemand hoe ik dit probleem kan oplossen en ik mijn dvd's in volle glorie kan "be'genieten". Alvast mijn grote dank.

  2. #2

    Standaard Re: [Hulp gevraagd] Wel ondersteuning maar geen geluid bij D

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rego
    De hele boel is aangesloten met gewoon 'standaard' kabels.

    Graag hoor ik dus van iemand hoe ik dit probleem kan oplossen en ik mijn dvd's in volle glorie kan "be'genieten". Alvast mijn grote dank.
    Met gewoon "standaard" kabels krijg je idd geen DTS uit je receiver, hier heb je een optische of coaxiale digitale kabel voor nodig die je dus aansluit van je dvd speler naar je receiver. Ook moet je even aangeven in het menu van je dvd speler dat hij DTS kan doorgeven en dan moet alles werken. (even simpel uitgelegd)

  3. #3

    Standaard

    kay, thnx. Zoiets verwachtte ik eigenlijk al, maar eens andere cabeltjes gaan halen dan. Is hier nog een bepaalde voorkeur bij. Als het goed is heb ik namelijk ook een coaxiaal aansluiting en mijn optische ingang is bezet door mn xbox. Dus als jullie zeggen dat het de moeite is om toch die optische te gebruiken voor mn dvd dan doe ik dat, maar het is makkelijker om mn coaxiaal te gebruiken.

  4. #4

    Standaard

    De meningen over optisch (Toslink genaamd) dan wel coaxiaal (SPDIF genaamd) varieren.

    Persoonlijk ben ik van het volgende stand punt:

    Kabel 3 eter of korter: Coaxiaal.
    Kabel langer dan 3 meter: Optisch.

    Dit heeft met het volgende te maken.
    Coxiaal is sneller beinvled door straling van buiten af. Hoe langer de kabel hoe groter de kans op invloed.
    Optisch heeft geen / nauwelijks last van dergelijke invloeden (interferenties). Maar om van het signaal een optisch signaal te maken, en in je receiver weer terug moeten handelingen uitgevoerd worden (omzettingen) deze omzettingen leveren op zich wel weer invloed. Vandaar dat ik van mening ben dat de interferentie op een 3 meter coaxiaal minder is dan de invloed van de benodigde omzettingen voor optisch signaal.

    Kortom: Coaxiaal zal geen probleem zijn zolang je tot max 3 meter gaat.
    (Advies is natuurlijk wel om een kwalitatief goede kabel te nemen).

  5. #5

    Standaard

    OKay, dan wordt het waarschijnlijk een coaxiaal kabeltje. Het staat namelijk gewoon allebei in hetzelfde kastje dus ik ben vanaf 75cm al klaar.

    Nu wil ik ook even jullie hulp vragen bij de keuze voor deze kabel. Ik kreeg namelijk al van een oplettende lezer gelijk een kabel aangeboden. Het ging hier echter wel om een wat goedkopere kabel, namelijk de Vivanco SIRR 1175

    (hier te zien: http://www.vivanco.com/cms/com/detai...62&own_key=473)

    Dit is echter volgens mij wel een wat kwalitatief lagere kabel dan de meeste, vandaar dat ik nog even wacht met deze deal.

    Om even aan te geven wat ik heb staan. Ik heb:
    Receiver: Sony STR-DE485 E
    (pff, hier zal je helaas zelf even naar moeten zoeken, ik krijg alleen maar duitse zooi en nergens gewoon een duidelijk stukje info en tis al laat. Sorry)
    Dvd-speler: Sony DVP NS330
    http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/...243462-4732416 (hoewel die van mij toch echt geen regio 1 speelt...)
    van de boxen weet ik geen typenummers meer. Maar ze zijn iig van dezelfde prijs/kwaliteitsklasse

    Dus graag zou ik dus een voorstel horen wat voor prijsklasse ik zou moeten zitten of zelfs wat een goede kabel is om te halen. Ik ben nou niet zo'n 'fijnluisteraar' dat ik per se ook super kabels moeten zijn en ook de set is voor mij al weer zo'n 3 jaar oud ofzo (ja, al die tijd zonder DTS maar goed ik ben ook pas sinds een aantal maanden echt actief dvd's gaan verzamelen. Maar ik wil ook niet dat de kwaliteit van mn geluid door een kabeltje naar beneden wordt gehaald.

    Graag hoor ik dus suggesties. Alvast bedankt!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rego
    Maar ik wil ook niet dat de kwaliteit van mn geluid door een kabeltje naar beneden wordt gehaald.

    Graag hoor ik dus suggesties. Alvast bedankt!
    Dat ga je ook niet horen. Je moet wel een érg slecht kabeltje kopen om dat mee te maken.
    Gewoon bij de electronicazaak kopen voor weinig. Niet bij de hifi-dealers want die drukken er alleen maar kabels door waar ze veel aan verdienen.
    Gewoon bij een zaak die ook electronicaonderdelen verkoopt. (die mensen kunnen doorgaans ook meten en zo!) Die hebben verstand van electronica!
    Vraag daar maar eens hoe duur een goede kabel moet zijn of dat het iets uitmaakt. Wedden dat die gasten in de lach schieten om die kabelneuzelarij van audiofielen?
    Succes ermee!

  7. #7

    Standaard

    Gezien je aparatuur is het in mijn ogen inderdaad overdreven om voor de (extreem) dure kabel te gaan. Ik wil niet zeggen ga maar een kabel bij de bouwmarkt halen maar eentje uit een eletronica zaak zal in jou situatie een goede keuze zijn.

  8. #8

    Standaard

    Ik heb de coax gewoon met een standaard (Gele) composiet kabel verbonden, voor mij goed zat.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Topgunn
    Ik heb de coax gewoon met een standaard (Gele) composiet kabel verbonden, voor mij goed zat.
    Die zal toch niet in staat zijn om een digitaal signaal door te geven, zal je niet je LFE kanaal bedoelen?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  10. #10

    Standaard

    nee hoor, toch echt een gele tulp kabel in mijn digitale coax ingang van de receiver gedouwd hoor. En waarom zou het niet werken? Coaxiaal digitaal is niks anders als eentjes en nulletjes die ëlectrisch worden verstuurd.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    De meningen over optisch (Toslink genaamd) dan wel coaxiaal (SPDIF genaamd) varieren.

    Persoonlijk ben ik van het volgende stand punt:

    Kabel 3 eter of korter: Coaxiaal.
    Kabel langer dan 3 meter: Optisch.

    Dit heeft met het volgende te maken.
    Coxiaal is sneller beinvled door straling van buiten af. Hoe langer de kabel hoe groter de kans op invloed.
    Optisch heeft geen / nauwelijks last van dergelijke invloeden (interferenties). Maar om van het signaal een optisch signaal te maken, en in je receiver weer terug moeten handelingen uitgevoerd worden (omzettingen) deze omzettingen leveren op zich wel weer invloed. Vandaar dat ik van mening ben dat de interferentie op een 3 meter coaxiaal minder is dan de invloed van de benodigde omzettingen voor optisch signaal.

    Kortom: Coaxiaal zal geen probleem zijn zolang je tot max 3 meter gaat.
    (Advies is natuurlijk wel om een kwalitatief goede kabel te nemen).
    Dat is idd ook een manier om het te bekijken die ik nog niet zo snel had gezien. Ik zie het meestal zo: Als je een optische kabel gebruikt dan gaat er 2 keer signaal verloren, bij het omzetten naar licht en bij het terug omzetten van licht naar normaal. Verder storen optisch kabels niet. Coax kan storen, storingsvrije kabels zijn duur. Ofwel, heb je veel geld uit te geven, ga dan voor Coax, die is helemaal storingsvrij en heeft geen verlies bij het omzetten naar licht etc. Heb je dat geld niet / wil je het er niet aan uitgeven, ga dan voor optisch.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •