Pagina 1 van 26 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 627 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Speciale Bieren Topic

    Dit is/wordt een thread over speciale bieren. Meld (aub) wat je favoriete speciale bieren zijn (dus alle niet-pilseners) of waarom je er wel of niet van houdt. Wellicht ken je nog leuke anekdotes mbt speciale bieren of... (vul zelf maar in)

    Kick off: het lekkerste bier vind ik "Brigand" (iemand die het kent?)
    Verder kan ik zo een top 10 maken met allemaal lekkere biertjes, maar zo voor de vuist weg noem ik: Alexander Rodenbach, Trappistes Rochefort, Kwak, en Delirium. En, 's zomers op het terras of bij een stevige "wintermaaltijd" is "Duvel" natuurlijk niet te overtreffen...

  2. #2

    Standaard

    Duvel is mijn favoriete zware biertje, daar kan bijna niets aan tippen. Piraat komt op een mooie 2e plek!


  3. #3

    Standaard

    Bij voorkeur drink ik de donkere zware biertjes en dan met name Het Kasteel biertje. 11% Alc.
    Deze heeft een ietwat zoete en zachte smaak. En dat smaakt naar nog een flesje, als je de 1e op hebt.
    Alsof er een engeltje over je tong pist! :wink:

    Blonde biertjes vind ik opzich wel te drinken maar heb gewoon de voorkeur voor een lekker donker biertje

    Leukste etiket (vooral na 4 flesjes) is van D'n Schele Os.



    Overigens vind ik de Heineken tarwebok ook heerlijk van smaak. 8)

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Splatterhead
    Bij voorkeur drink ik de donkere zware biertjes en dan met name Het Kasteel biertje. 11% Alc.

    [...]

    Overigens vind ik de Heineken tarwebok ook heerlijk van smaak. 8)
    Een "Kasteel" biertje giet ik er ook graag in!

    Heineken bokbier was altijd mijn favoriete bok, tot ze met dat "Tarwebok" kwamen ipv de "gewone" bok. Nu is Amstel Bok mijn favoriete bok.

  5. #5

    Standaard

    Lekker pittig biertje met een heerlijk aroma:

    Deze vind ik vooral in de zomer lekker:
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  6. #6

    Standaard

    Weet niet of het speciaal genoeg is, maar wel mijn favoriet:

    Vedett



    Van dezelfde brouwerij als Duvel (Moortgat) maar maar 5% alc.

  7. #7

    Standaard

    Zat al een tijdje op het punt om een bier topic te openen, maar gezien de drukte leek me dat nog een maandje niet verstandig. Nu is hij er toch, dus laat ik maar af en toe eens wat in de groep gooien;
    Brigand ken ik. Is alleen al minimaal 15 jaar geleden dat ik het gedronken heb. Vond het niet zo bijzonder. Dat geldt ook voor Duvel. Althans de gewone. Als je een US import kan scoren; die smaakt veel beter. Wordt nog meer traditioneel gemaakt (ook 10 jaar geleden overigens). De gewone Duvel heeft zeer sterk last van de opgevoerde en versnelde productie. Dat kwam de kwaliteit niet ten goede.
    Ik zit ook meer op de Splatterhead lijn; donkere biertjes, maar af en toe een goede Tripel gaat ook wel.
    Toppers zijn Rochefort, m.n. de 8, maar op een koude winteravond is een 10 ook zeker niet te versmaden. Chouffe is ook een absolute topper. De favoriet daarvan is de McChouffe gevolgd door de NiceChouffe. De LaChouffe is overigens de meest bekende. Het minst bekend is w.s. de ChouffeBok. Een aparte, kruidige, bok.
    Chimay Bleu mag in het lijstje niet ontbreken net als een Leffe Radieuse, Pauwels Kwak, Verboden Vrucht, Westmalle dubbel, La trappe dubbel en quadrupel
    Voor de zomerse dorstlessing is de Orval favoriet. Een kruidig bier met ong 6%. Enfin, hier kan ik nog wel even mee doorgaan maar voorlopig laat ik het hier bij voor de speciaal biertjes.
    Overigens kan ik iedereen in de warme zomer als variant op een std pilsje (die er nauwelijks inkomen bij mij) een Brand Urtyp aanraden. Meer traditioneel bitter en dus niet zo zoet als de meeste pilsjes die tegenwoordig te koop zijn. Helpt veel beter voor de dorst.
    Vruchtenbieren komen er bij mij niet in, net zomin als een dubbel met grenadiene of zo.

  8. #8

    Standaard

    Westmalle is zeker ook heel lekker. Dom dat ik die niet eerder genoemd heb.

    Over import gesproken: als ik hier een flesje Guiness koop, dan is het 8% of 9% alc. Terwijl er ook "versies" zijn met maar 4%... Die zware heb ik ook regelmatig in mijn koelkast staan...

  9. #9

    Standaard

    La Chouffe, Chimay Bleu, Duvel, Witte van Hoegaarden, Verboden Vrucht, Westmalle, Kriek Lindemans, Leffe Bruin en Blond, Delirium Tremens, maar ook een lekkere Stella gaat er altijd in

    De Orval springt er echter uit. Is zo'n heerlijk terrasjesbier. Kruidige en zure smaak die ik nog in geen ander bier heb aangetroffen, en zonder dat de heerlijke smaak van het verse graan verloren gaat. Gewoon een Orval of 2 in het zonnetje en je zomervakantie kan niet meer stuk

    Je kan niet ontkennen dat wij Belgen qua bier gewoon beter voorzien zijn dan jullie

    Bier dat ik trouwens nog wil proeven is de echte trappist van Westvleteren. Deze wordt gebrouwd door de paters daar en kan alleen daar gekocht worden. Elk jaar (of halfjaar) hebben ze daar een lading klaar en ontvangt men de ouden van dagen van de stad die er bier komen kopen. Wie eerst komt, eerst maalt, want op is op
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  10. #10

    Standaard

    Aha, een topic naar mijn hart!

    Ik moet zeggen dat ik Barbar altijd erg goed te doen vind. Bier met honingaccenten en daardoor een frisse afdronk en een lekker zoete nasmaak.

    Andere favorieten zijn Hommelbier, Duvel, Gulden Draak, Kwak, verschillende Gueuze -en Kriekbieren en een aantal abdij -en trappistenbieren zoals Westmalle, Rochefort, Westvleteren, Orval, Maredsous en Corsendonk (pater).

    Witbier drink ik eigenlijk alleen maar in de lente/zomer op een terrasje en dan is Weihenstephan toch wel mijn favoriet. Toffe glazen ook.
    Minder speciaal, maar wel ultiem heerschend: Guinness natuurlijk! Dat spul kan ik blijven drinken...

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik B.
    Minder speciaal, maar wel ultiem heerschend: Guinness natuurlijk! Dat spul kan ik blijven drinken...
    Had je mijn Guinness opmerking een paar posts geleden gezien? Herken je dat?

  12. #12

    Standaard

    Omdat Palm Speciale heet mag ik hem hier vast wel noemen als mijn favoriet. Daarnaast lust ik wel een heerlijke Hoegaarden op een zonnig terras, een Grolsch Kanon in het café of natuurlijk een Duvel.


  13. #13

    Standaard

    Ik heb trouwens een literfles Bavaria 8.6 koud staan (9%) die ik vanavond eens ga open maken.

    Leuk dat om de hoek hier Bert's Bierhuis zit 8)


  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik B.
    Minder speciaal, maar wel ultiem heerschend: Guinness natuurlijk! Dat spul kan ik blijven drinken...
    Had je mijn Guinness opmerking een paar posts geleden gezien? Herken je dat?
    Ja, die in de flesjes is de Special Export Stout, die heeft inderdaad een alcoholpercentage van 8%.
    De "normale" is ook gewoon te verkrijgen in flesjes en blikjes. Dat is dan de Stout van rond de 4%. In deze flesjes en blikjes zit ook een "wedger" zoals ze dat noemen. Een soort pinpongbal die er voor zorgt als je het blikje/flesje in één keer ondersteboven houdt er zo'n romige schuimkraag op komt alsof ie getapt is.
    Geef mij ze maar gewoon echt uit het vat

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman
    De Orval springt er echter uit. Is zo'n heerlijk terrasjesbier. Kruidige en zure smaak die ik nog in geen ander bier heb aangetroffen, en zonder dat de heerlijke smaak van het verse graan verloren gaat. Gewoon een Orval of 2 in het zonnetje en je zomervakantie kan niet meer stuk
    Helemaal eens. LaChouffe heeft het ook wel een beetje, maar in veel mindere mate.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman
    Je kan niet ontkennen dat wij Belgen qua bier gewoon beter voorzien zijn dan jullie
    Ik voel helaas ook wel enige jaloezie. Ik compenseer het deels doordat ik met enige regelmaat met een maat van me een weekendje België intrek en steevast met een kratje of 20 (soms zelfs meer ) terugkom.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    Ik heb trouwens een literfles Bavaria 8.6 koud staan (9%) die ik vanavond eens ga open maken.

    Leuk dat om de hoek hier Bert's Bierhuis zit 8)
    Ik baal er nog steeds van dat ze verhuisd zijn. Praktisch onbereikbaar per auto. En dat is wel een voorwaarde als je met kratten sjouwt...

  17. #17

    Standaard

    weinig mensen die het hier over La Chouffe hebben, het heerlijke kabouter bier! en Leffe triple mag toch ook wel als heerlijk bestempeld worden!
    "Are you gonna bark all day little doggy?"
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/ormsambeek

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oscar van Sambeek
    weinig mensen die het hier over La Chouffe hebben, het heerlijke kabouter bier! en Leffe triple mag toch ook wel als heerlijk bestempeld worden!
    Heb hem toch al een paar keer gezien hoor. Maar wat vind jij dan van McChouffe?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Lekker pittig biertje met een heerlijk aroma:
    Krijg al weer dorst van alleen het plaatje.
    Palmje gaat er ook wel in en voor een stevig biertje een Gulpener Gladiator of een Grosch Kanon.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Weekstrom
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oscar van Sambeek
    weinig mensen die het hier over La Chouffe hebben, het heerlijke kabouter bier! en Leffe triple mag toch ook wel als heerlijk bestempeld worden!
    Heb hem toch al een paar keer gezien hoor. Maar wat vind jij dan van McChouffe?
    ja vind ik ook erg smakelijk! maar la chouffe is toch beter naar mijn mening
    "Are you gonna bark all day little doggy?"
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/ormsambeek

  21. #21

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oscar van Sambeek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Weekstrom
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oscar van Sambeek
    weinig mensen die het hier over La Chouffe hebben, het heerlijke kabouter bier! en Leffe triple mag toch ook wel als heerlijk bestempeld worden!
    Heb hem toch al een paar keer gezien hoor. Maar wat vind jij dan van McChouffe?
    ja vind ik ook erg smakelijk! maar la chouffe is toch beter naar mijn mening
    Hij is in ieder geval aparter van smaak. De McChouffe zou makkelijker door een andere brouwer gebrouwen kunnen zijn. Ondanks dat hou ik de voorkeur voor McChouffe. Al sla ik een LaChouffe zeker niet af!

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Argonath 2


    Altijd en overal 8)
    Valt wat mij betreft wel heel erg in de categorie "gewoon pilsje". Al is het dan wel een van de beteren.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Lekker pittig biertje met een heerlijk aroma:
    Krijg al weer dorst van alleen het plaatje.
    Palmje gaat er ook wel in en voor een stevig biertje een Gulpener Gladiator of een Grosch Kanon.
    In vergelijking met Palm heeft een De Koninck absoluut mijn voorkeur. Palm is wel een stuk beter gemarket en daardoor ziet iedereen het ineens al een heel speciaal bier. (No offence !).
    Kanon vind ik nogal overschat. De smaak is mij te weinig uitgesproken en te veel op alcohol gericht. Dat weet Grolsch ook wel denk ik. Anders hadden ze niet zo'n, overigens perfect gekozen, naam gekozen. Iedere pils drinker wilde wel eens een kanon proeven. En als je dat dan ook nog dronk als pils dan was het vast wel een kanon ja. Als je, zoals vermoedelijk de gemiddelde liefhebber, al vaker een zwaar biertje dronk dan had het absoluut geen heftig effect. Ik ken althans niemand in mijn omgeving.

  25. #25

    Standaard

    Iemand hier wel eens Celis White op,das voor mij al tijd geleden,maar dat wordt het originele witbier genoemd,uit amerika,beter als alle andere witbieren bij mekaar.Ik drink overigens meestal als t wit is,Hoegaarden.
    Palm is ook lekker maar ik vindt t wel erg zoet.
    Duvel is idd ook een van mijn favorieten,als je er eenmaal aan gewend bent,kan je t ook vrij veel drinken
    En,ook ik ga als ik ga stappen,eerst 3 halve liters guinness drinken!(die wedges in t blik werkt goed,maar na 4 blikjes geprobeerd te hebben,vind ik t toch lekkerder in de bar(halve liter a 4,2 euro,damn...)

    Ik kan iedereen aanraden om naar belgische grensstreek te rijden,bierschuur in en gewoon ALLE vrij normale soorten eens mee te pakken en bierproefavond te doen.belgisch bier is gewoon t beste wat er is,ik drink in principe geen nederlands bier,of t moet K8zijn of ze hebben niks anders...

    Jupiler is overigens mijn favo 'normale' biertje,daar gaat vrij veel van doorheen in een gemiddelde week...

    goed topic!

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

Pagina 1 van 26 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •