De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.

Discussie: *SLOTJE AUB*

  1. #1

    Standaard *SLOTJE AUB*

    Mijn probleem is TRAAG internet.
    's morgen rond 6:00 heb ik nog wel een redelijke classic snelheid maar de rest van de dag kom ik niet hoger dan gemiddeld 600 Kbit.

    Ik heb geen programma's als Kazza etc op mijn PC staan, geen bittorent etc.
    Draadloos internet dmv SMC router en SMC netwerkkaartje.

    Wat heb ik allemaal al getest:
    - alle mogelijke duplex instellingen (snelheid nog steeds traag)
    - zonder router, rechtstreekse aansluiting kabelinternet (snelheid nog steeds traag, router uitsluiten?)
    - Provisioning van UPC opnieuw doorlopen etc (snelheid nog steeds traag)
    - IP adres vernieuwd (snelheid nog steeds traag)

    Misschien helpt het volgende nog:
    Ik heb via mijn netwerkkaartje verbinding gemaakt met andere zichtbare netwerken bij ons in de buurt.
    Zodra ik dat doe is mijn internet stukken sneller en komt zelfs in de buurt van de classic snelheid van 4096.

    Monteur inmiddels geweest, alle signalen waren goed.
    Modem omgewisseld maar zonder enige verbetering van het resultaat

    Kan iemand iets nuttigs vertellen naar aanleiding van onderstaande? (uitgevoerd via tracert in dos)

    1 1 ms 1 ms 1 ms . [192.168.2.1]
    2 50 ms 43 ms 63 ms 10.134.128.1
    3 65 ms 108 ms 79 ms p15129.net.upc.nl [212.142.
    4 50 ms 55 ms 49 ms p14233060.net.upc.nl [212.1
    5 34 ms 36 ms 43 ms upc.nl [212.142.22.205]
    6 * * * Time-out bij opdracht.
    7 52 ms 62 ms 58 ms upc.nl [212.142.22.205]

  2. #2

    Standaard

    Heb je tracert ook uitgevoerd via het andere netwerk in de buurt?
    Gezien de resultaten lijkt het er op dat er een server bij UPC (die van de time-out) uit is.
    Dat het 's morgens nog snel is en later niet meer kan te maken hebben met het soort abonnement. Als je ADSL hebt mag het niet, maar heb je kabel dan kan het zijn dat er na 6 uur erg veel drukte ontstaat, b.v. omdat anderen starten met het overpompen van bestanden, waardoor je verbinding trager wordt. Kabel deelt immers de complete bandbreedte. Vandaar ook vaak de FUP. Die is feitelijk voor kabel onontbeerlijk. Daar wordt echter meestal niets mee gedaan.
    Ik weet niet of het kan, maar als Chello ook digitale TV via dat kabeltje verstuurt en dat start dan weet ik ook niet wat het effect is. Zou apart moeten zijn maar je weet nooit.
    Tot slot kun je nog even testen, b.v. op internetten.nl, wat je snelheid nu is. Links op de pagina.
    Weet niet of een van bovenstaande zaken het geval kan zijn, maar wellicht breng ik je op een idee...

    Succes

  3. #3

    Standaard

    Het ligt gewoon aan chello zelf, heb het ook jaren gehad en het is echt een verschrikkelijk slechte internet dienst! Om maar te zwijgen over die zgn. Helpdesk!

    Je abbonoment stop zetten ,dat helpt


  4. #4

    Standaard

    Mag op slot.
    Lag aan chello.......
    4 maanden ABO-geld terug en een bos bloemen

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •