Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 258 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Stoeprand scene American history X
    Battle Of Hoth scene Empire Strikes Back
    Death Star Trench Run uit Star Wars
    Battle of Endor uit Return of the Jedi
    ik krijg er al kippenvel van al denk ik eraan!



  2. #27

    Standaard

    Met alle voorbeelden van hiervoor ben ik het wel eens behalve die kerk scene uit de patriot. Want in die scene zag je niet echt veel.

    Keek gisteren the Siege en als de aanslag in het theater plaats vind zie je een vrouw zonder arm rond lopen dit vond ik ook wel gruwelijk zeker na de aanslagen op het WTC. Want dan weet je ook dat het echt gebeurt is.
    smart boms now bush

  3. #28

    Standaard

    American History X: stoeprandscene.

    Paris Trout: scene waarin Dennis Hopper zijn vrouw verkracht met een fles. Gruwelijk!

    Boys don't Cry: laatste halfuur van de film, waarin de waarheid aan het licht komt.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olivier Laemont
    Paris Trout: scene waarin Dennis Hopper zijn vrouw verkracht met een fles. Gruwelijk!
    Goh, ze verzinnen de vreemdste oefeningen bij de Anonieme Alcoholisten tegenwoordig...

  5. #30

    Standaard

    Een misselijke scene komt uit de film Misery. Voor degene die deze film niet kennen: Een schrijver komt in de sneeuw vast te zitten. Hij wordt geholpen door een vrouw (Kathy Bates). Blijkt dat die vrouw helemaal idolaat van de schrijver is en gijzelt hem.
    Als hij vervolgens wil ontsnappen bindt ze hem vast op het bed en slaat zijn voeten met een voorhamer (brrrrr) tot puin.
    Als je die scene ziet krijg je een echt slap gevoel in je enkels

  6. #31

    Standaard

    Stoeprandscene uit American History X. Vooral het geluid maakte het compleet.
    "Power is nothing without control"

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jps
    een maat van me had het erover dat ze een anorexia club hadden ingehuurd
    Misschien een fanatieke afsplitsing van de Weight Watchers...

    Ok, weer on-topic. De redelijk onbekende film Harrison's Flowers bevat een aantal schokkende scenes. Trap niet in de 'cover-trap' want het is geen klassieke love-story

    De scene waar de Servische soldaat een stel kinderen een gebouw in jaagt en er in het naar buiten lopen achteloos een handgranaat naar binnen gooit bezorgt mij toch echt kippenvel. Even daarvoor schiet hij zonder een krimp te geven een smekend oud vrouwtje ijskoud door het hoofd. Je zou kunnen zeggen dat deze film een soort Killing Fields is, maar dan in Servië.

    Zoals iemand in de IMDB al zei: je hebt na deze film even nodig om weer tot jezelf te komen...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  8. #33

    Standaard

    Voor mij geld ook duidelijk dat de stoeprand uit American History X de rillingen over mijn rug lieten lopen. Trouwens, na de hele film heb ik nog wel ff een half uurtje stil op m'n stoel gezeten.

  9. #34

    Standaard

    Een ding snap ik ff niet. Er is al melding gemaakt dat een soortgelijke thread bestaat en tevens meteen een oproep aan de crew-leden. Dat de crewleden niet 1-2-3 kunnen reageren vind ik nog begrijpelijk, maar waarom worden er daarna toch nog 20 posts geplaatst? Forumleden hebben (hoop ik) toch ook een eigen verantwoordelijkheid?

  10. #35

    Standaard Voor iedereen die het zelf wil proberen ...

    Wat delen er veel mijn mening ... leuk.
    Als het het trouwens zelf wilt ondergaan ... vraag dan naar:

    "Chicago-Curb-Job"

    Veel plezier
    Smittaz

  11. #36

    Standaard

    Het tweede slachtoffer in SE7EN; de uitgemergelde verslaafde jongen die een jaar vastgebonden op bed ligt voor dood. Als Morgan Freeman over hem heenbuigt hij nog blijkt te leven.

  12. #37

    Standaard Bullit in the Head

    Ik denk dat niet veel mensen deze John Woo film gezien hebben...alhoewel hy wel op video in nederland is uitgebracht...
    Ik vond de scene in het vietnamese kamp wel schokkend, waarby de Chinese gevangene (Jacky Cheung) gedwongen werd om de amerikaanse soldaten door hun hoofd te schieten, en zyn 2 andere chinese vrienden (Tony Leung and Waise Lee) probeerden hem aan te moedigen om het te doen zodat hy zelf niet afgeknald zou worden...
    Er zitten trouwens meerdere schokkende scenes in die film...maar ik wil geen spoilers weggeven...

    In Cyclo (vietnamese film) zitten ook wat schokkende senes, de 2 meest schokkende zyn waarschynlyk de afrekening van een klant door een pooier, omdat de klant het hoertje misbruikt heeft...
    De pooier (ook gespeeld door Tony Leung btw...) steekt de pervert meerdere malen neer, maar doet het op een ontzettend rustige en koelbloedige manier, lekker rustig in het zonnetje op een dak...
    De andere scene is te zien hoe de jonge hoofdrolspeler toekykt en ervan moet leren , hoe iemand wordt vermoord (vastgebonden en met een plastic zak om zyn hoofd, en dan keel doorgesneden...)

    Ow ja....de afloop van de eerste shoot-out (In the teahouse) in John Woo's beste film, Hard Boiled, is ook wel schokkend...

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ohjajoh!?


    Kippenvel irritant zal je bedoelen!!!!! De enige klote
    scene in heel die film.....met de lafaard die op de trap blijft zitten, terwijl zijn maat word neergestoken.....wat heb ik me lopen ergeren
    Tsja niet iedereen snapt dat soort zaken, tenzij je verder kijkt da je neus lang is. Het gedrag van Opham(zoals de vriend op de trap heet) is heel normaal en is battlefield stress, niets raars gebeurt bij heel veel mensen in dat soort omstandigheden. Stress is namelijk een gewone reactie op een ongewone situatie, niets vreemds aan dus. Misschien dat jij heldhaftig naar boven was gerend om de misdadige Duitser naar de eeuwige jachtvelden te helpen.....maar....dat weet je nooit zeker. Ik hoop voor je dat je nooit in zo'n situatie terecht komt, ik heb met eigen ogen gezien wat het kan doen met jou en anderen om je heen.

    Terug naar het onderwerp, dit was inderdaad een hele mooie schokkende scene, maar wat op mij de meest verpletterende indruk heeft gemaakt was de landingscene toen de landingsvaartuigen open gingen en de mannen erin werden gedecimeerd tot filet americain.

  14. #39

    Standaard

    De scène op het einde van Hannibal waar hij een bijzonder recept kookt voor Clarice's baas... je weet wel.

  15. #40

    Standaard

    Het tweede slachtoffer in SE7EN; de uitgemergelde verslaafde jongen die een jaar vastgebonden op bed ligt voor dood. Als Morgan Freeman over hem heenbuigt hij nog blijkt te leven

    Hallo, ga jij je eens even heel diep schamen Ten eerste is het het derde slachtoffer in de film en ten tweede buigt niet Morgan Freeman over hem heen, maar één van de agenten van het arrestatieteam.
    Ga nu snel de film maar even kijken, dan zal ik je volgende week overhoren
    Ash nazg durbatuluk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakataluk, agh burzum-ishi krimpatul

  16. #41

    Standaard

    scene uit bambi, de moeder van bambi wordt doodgeschoten door de jager je ziet niks je hoort alleen het geluid. zielig joh het heeft zo'n indruk gemaakt toen ik klein was.
    Verder natuurlijk stoeprand scene van American History X
    En de scene uit Hard Boiled zwangere vrouwen, ouderen en gehandicapten worden allemaal in volgezeefd met kogels.

  17. #42

    Standaard

    Platoon

    Als die soldaten dat dorp binnenvallen en een van hen slaat met de kolf van zijn geweer een oud vrouwtje morsdood.


    The Exorcist

    Er is een feestje aan de gang. (Megan) Linda Blair komt van de trap af en begint te plassen.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin
    The Exorcist

    Er is een feestje aan de gang. (Megan) Linda Blair komt van de trap af en begint te plassen.
    Daar heb ik juist heel om moeten lachen! (Ik moest zelf bijna plasse )

  19. #44

    Standaard

    Meest schokkende scene:

    Robocop, Murphy's deathscene.

    Murphy hand wordt er eerst compleet kapotgeschoten, vervolgens wordt, terwijl hij overeind strompeld, zijn arm eraf geschoten, wordt zijn lichaam bekogeld (no pun intended!) met kogels en , to top it off, schieten ze hem een kogel door zijn kop

    Die scene is mij altijd als meest schokkend bijgebleven.

  20. #45

    Standaard

    Bij het ontdekken van deze thread dacht ik echt meteen aan Band of Brothers, aflevering 9, concentratiekamp. Echt kippenvel! Maar ja, die werd direct al vaak genoemd.

    Toen dacht ik aan The Killing Fields, al lang geleden voor het laatst gezien, maar mij is vooral bijgebleven dat de hele sfeer in die film zo beklemmend is, dat je dat wel gruwelijk kunt noemen.

    En in Seven, wanneer de klant met een voorbinddildo uitvoering kapmes gedwongen is die hoer te 'nemen'. Dat was gruwelijk bizar!! Wat een sick mind om dat te verzinnen...

    Ach, en ga zo maar door... veel is al genoemd:
    Clockwork Orange, Misery, Saving Private Ryan.

    Opvallend vind ik dat de meest gruwelijke scenes zoals hier genoemd vooral 'realistische' scenes zijn, dingen die óf echt gebeurd zijn, óf die je als het ware kunt voelen. Niemand die dus Alien, Return of the Living Dead (lachfilm 1e klas ) en andere over-the-top special effects gruwelijk vind. Die scenes zijn toch vooral cool!

    Mazzel, Brutus

  21. #46
    blob_nl
    Guest

    Standaard

    Inderdaad:

    American History X: Stoeprand-scene

    Ik krijg al pijn aan mijn kaken bij de gedachte !

  22. #47

    Standaard

    Voet-afzaag-scene uit Audition, dat voel je gewoon!
    Als je dat ziet, heb je echt zoiets van: aah... tering, dat doet echt pijn. Geluid hierbij is ook levens echt.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sonny_C
    Voet-afzaag-scene uit Audition, dat voel je gewoon!
    Als je dat ziet, heb je echt zoiets van: aah... tering, dat doet echt pijn. Geluid hierbij is ook levens echt.
    'Ichi de killer' al gezien? Miike Takashi's nieuwste!

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Peters


    'Ichi de killer' al gezien? Miike Takashi's nieuwste!

    Nee, heb ik nog niet gezien. Is ie vet?
    De enige andere DVD van Miike Takashi die ik (tot nu toe) heb is FUDOH, ook wel een grappige film.

  25. #50

    Standaard

    ach ja, bruut, vulgair, ranzig, smerig, vet.....het is maar hoe je het noemen wilt Fudoh is er nog vrij tam bij.

Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •