De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.

Discussie: DVD menu

  1. #1

    Standaard DVD menu

    Hallo,

    Ik heb wat gefilmd met me video-camera en heeft leuke filmpjes opgeleverd. Waaronder een verjaardag van me dochtertje en we hebben ontzettend veel foto's er bij gemaakt.

    En nu wil ik dat allemaal op 1 DVD zetten. En dat is geen probleem, heb een film met Windows Movie Maker gemaakt van alle foto's, met muziekje eronder en omgezet naar DVD-formaat.

    En ook de film heb ik omgezet naar DVD-formaat. Vervolgens heb ik nog een intro gemaakt (iets wat lijkt op het zwarte beeld met de witte letters die normaal gesprokken zeggen dat je niet mag kopieren, ik heb er op gezet wat er op de dvd te zien zal zijn). En daarna heb ik nog een filmpje (ook movie maker) met aftiteling.

    Opzich allemaal heel leuk!

    Maar nu heb ik een probleem. Ik gebruik TMPGEnc DVD Author voor het maken van het menu. Alleen ontstaat er hier een probleem.

    Mijn bedoeling is:

    - intro
    - DVD menu waarin keuzes gemaakt kunnen worden (film bekijken, foto's bekijken en alles afspelen - foto's & film)

    Maar nu, via DVD author, wordt eerst de intro afgespeeld en kom ik uiteindelijk in het hoofdmenu waarin ik kan kiezen:

    - alles afspelen
    - hoofdstukken bekijken (hier staat de film opgesplitst in te vinden + de fotoshoot)

    Maar als ik op alles afspelen druk speelt hij dus ook alles af; opnieuw de intro (niet de bedoeling) film (wel bedoeling) en dan nog eens de foto shoot (en die wil ik juist laten afspelen waarneer ik op foto shoot klik in het hoofdmenu).

    Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

    Dus een DVD met:

    - intro (wordt alleen tijdens opstarten van DVD gespeeld)
    - hoofdmenu met: alles spelen, hoofdstuk selecteren, foto's bekijken
    - eigenlijke film (verjaardag dochtertje)
    - foto's bekijken

    Het is dus de bedoeling, dat wanneer de hoofdfilm afgelopen is, je ook weer terug keert in het hoofdmenu.

    Hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden.

    Alvast hartelijke bedankt!

    Groet Frank.

  2. #2

    Standaard

    Gebruik eens DVD LAB PRO. In dat programma heb je veel meer mogelijkheden. Je kunt in een connections tabblad precies aangeven wat na welk onderdeel moet komen en wat wel of niet herhaald moet worden. Er zijn ook diverse tutorials op internet beschikbaar voor dit programma. Je kunt een trial downloaden op hun site, dus even googlen maar...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    DVD Lab Pro is een duur en vrij ingewikkeld programma.
    Probeer Nero Vision Express eens, dat is wat gebruiksvriendelijker.
    Ik weet niet of je daar ook een Intro en/of Foto's mee kunt maken, maar Menu's en de eigenlijke film zelf is heel makkelijk te realiseren.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •