Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 108 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Zijn er al screenshots vergelijkingen tussen DVD --- HD-DVD----BlueRay

  2. #27

    Standaard

    In principe is er geen verschil tussen DVD, HD-DVD en BLU-RAY
    Het zijn immers alleen maar de dragers voor de informatie, if feite zou op een dvd ook een HD source kunnen staan, echter is er dan niet genoeg ruimte voor een hele film.
    Voor HD opslag gaat men dus gebruik maken van HD-DVD en BLU-RAY. Nu is al bekend dat de HD-DVD ruim genoeg capactiteit heeft voor films en alle eventuele extra's, de Blu-Ray is niks dan overkill aan opslagcapaciteit. Om jou vraag dus te beantwoorden zoals je hem waarschijnlijk bedoelt, er is dan een behoorlijk verschil tussen DVD en HD-DVD/BLU-RAY, echter tussen HD-DVD en BLU-RAY zit geen verschil.

  3. #28

    Standaard

    beide formaten gebruiken ook dezelfde codecs, dus de kwaliteit zou dezelfde moeten zijn
    het lijkt mij dan ook dat de filmmaatschappijen die beide ondersteunen gewoon exact dezelfde streams gaan gebruiken voor beide, de overwinning zal volgens mij dus puur gaan naar degene welke het snelst de meeste spelers kan verkopen (dus de goedkoopste)

    aangezien de winkels helemaal niet blij waren met VHS en DVD samen in de winkel (neemt dubbel zoveel plaats in) zullen ze met 3 formaten (DVD, HDDVD en BR) misschien wel 1 formaat niet verkopen, wat dan uiteraard ook veel invloed zou hebben

  4. #29

    Standaard

    Als Blu-ray deze kwaliteit heeft, dan ga ik automatisch gelijk voor Blu-ray
    Vergeet niet dan het scherm van ruim 4.000 er bij te kopen

  5. #30

    Standaard

    Ik ben compleet nieuw met dit fenomeen, heb er wel dingen over gehoord e.d. maar ik zit met een aantal vragen:
    Hoeveel zullen de schijfjes gaan kosten?
    Met mn normale panasonic dvdspeler van 2 jaar oud, kan ik dit dus niet afspelen?
    Somebody once wrote: "Hell is the impossibility of reason." That's what this place feels like. Hell. (Chris Taylor - Platoon)

  6. #31

    Standaard

    Ik ben compleet nieuw met dit fenomeen, heb er wel dingen over gehoord e.d. maar ik zit met een aantal vragen:
    Hoeveel zullen de schijfjes gaan kosten?
    Weet niemand, maar reken maar op een 10 to 20% verhoging tov dvd, ze moeten het toch terug verdienen al die investeringen.



    Met mn normale panasonic dvdspeler van 2 jaar oud, kan ik dit dus niet afspelen?
    Nee je zal een hd-dvd of blu-ray speler moeten kopen, die dan wel weer je oude dvd's kunnen afspelen. Vergeet ook niet een goed HD scherm te kopen om van al die pracht te kunnen genieten, zonder HD scherm heb je namelijk niet zoveel aan een hd speler.

  7. #32

    Standaard

    Dit zijn regio 1 titels neem ik aan?

    Ik dacht dat met de komst van Hd dat probleem van regio's voorbij zou zou zijn, omdat HD een ander systeem is en dat gedoe met ntsc ,pal ,secam... opgelost is.

    ik kan het wel mis hebben, dus schiet mij niet af voor deze uitspraak.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door luyckfasseel stefan
    Dit zijn regio 1 titels neem ik aan?

    Ik dacht dat met de komst van Hd dat probleem van regio's voorbij zou zou zijn, omdat HD een ander systeem is en dat gedoe met ntsc ,pal ,secam... opgelost is.

    ik kan het wel mis hebben, dus schiet mij niet af voor deze uitspraak.
    Oh, dat zou mooi zijn? Wellicht Nederlandse ondertiteling wereldwijd?? Ze hebben dan toch genoeg opslag capaciteit 8)

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Citaat Oorspronkelijk gepost door luyckfasseel stefan
    Dit zijn regio 1 titels neem ik aan?

    Ik dacht dat met de komst van Hd dat probleem van regio's voorbij zou zou zijn, omdat HD een ander systeem is en dat gedoe met ntsc ,pal ,secam... opgelost is.

    ik kan het wel mis hebben, dus schiet mij niet af voor deze uitspraak.
    Oh, dat zou mooi zijn? Wellicht Nederlandse ondertiteling wereldwijd?? Ze hebben dan toch genoeg opslag capaciteit 8)
    Zoveel capacitieit neemt een opslagspoor ook niet in hoor Het regio-systeem was toch meer om tegen te gaan dat we films die hier nog niet in de bioscoop waren al konden zien op Amerikaanse DVD's?

  10. #35

    Standaard

    PAL en NTSC zijn dan misschien benamingen voor een bepaalde uitzend methode, maar er zijn toch wel degelijk nog verschillen in HD tussen oa USA en Europa. Het verschil van 50Hz en 60Hz blijft immers bestaan.
    Nu zullen de meeste HD schermen hier niet al te veel problemen mee hebben, maar toch.

  11. #36

    Standaard

    HD is feitelijk een formaat zoals ntsc, of pal .. het maakt gebruik van lijnen en punten zoals ntsc en pal, alleen 5 x meer.(de resollutie)
    Dus logischer wijs als wij hd dvd kopen dan is dat een standaartformaat dat wereldwijd dezelfde zal zijn, dus dan is dat gedoe van die verschillende beelddecoderingen weg.

    die ondertitteling, dat is wat anders, op een hd zullen niet alle talen staan, maar die hd zal wel op elke speler wereldwijd te lezen zijn omdat dat het formaat is, hd formaat.

    De HD schijfjes met ned subs zullen gebonden zijn aan onze streken, maar iemand die zijn schijfje in de usa besteld zal dat hier perfect kunnen spelen(in het engels) zonder zijn toestel te moeten modifieren.

  12. #37

    Standaard

    50 en 60 hz is op gebied van electriciteit, we spreken niet over de toestellen maar over de shijfjes, de toestellen uit amerika zullen hier zowieso niet direct werken want die werken op 110v, en die 60 hz zal maken dat het toestel 12% sneller zal draaien (ventillators, ...)

  13. #38

    Standaard

    HD is feitelijk een formaat zoals ntsc, of pal .. het maakt gebruik van lijnen en punten zoals ntsc en pal, alleen 5 x meer.(de resollutie)
    Dus logischer wijs als wij hd dvd kopen dan is dat een standaartformaat dat wereldwijd dezelfde zal zijn, dus dan is dat gedoe van die verschillende beelddecoderingen weg.

    die ondertitteling, dat is wat anders, op een hd zullen niet alle talen staan, maar die hd zal wel op elke speler wereldwijd te lezen zijn omdat dat het formaat is, hd formaat.

    De HD schijfjes met ned subs zullen gebonden zijn aan onze streken, maar iemand die zijn schijfje in de usa besteld zal dat hier perfect kunnen spelen(in het engels) zonder zijn toestel te moeten modifieren.
    Wrong

    HD en ook BLU-RAY krijgen regio protection, je zal een USA schijf niet in je nederlandse (europese) speler af kunnen spelen. Je zal dan je speler regio vrij moeten laten maken (modden), of dat net zo makkelijk gaat als nu betwijfel ik, deze nieuwe apparaten zullen goed beveilligd worden. De filmindustrie wil het nu eenmaal zo, altijd bang voor import. Wat blu-ray betreft ziet het er voor ons europeanen niet zo goed uit, Japan zal dan in dezelfde regio vallen als Amerika, dag japanse import.

  14. #39

    Standaard

    triest, nu de ressollutie standaard wordt zouden ze het perfect kunnen doen. Dat is nu echt wat je noemt protectionisme, de klant de keus niet laten te kopen wat en waar hij wil.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Ik ben compleet nieuw met dit fenomeen, heb er wel dingen over gehoord e.d. maar ik zit met een aantal vragen:
    Hoeveel zullen de schijfjes gaan kosten?
    Weet niemand, maar reken maar op een 10 to 20% verhoging tov dvd, ze moeten het toch terug verdienen al die investeringen.



    Met mn normale panasonic dvdspeler van 2 jaar oud, kan ik dit dus niet afspelen?
    Nee je zal een hd-dvd of blu-ray speler moeten kopen, die dan wel weer je oude dvd's kunnen afspelen. Vergeet ook niet een goed HD scherm te kopen om van al die pracht te kunnen genieten, zonder HD scherm heb je namelijk niet zoveel aan een hd speler.
    Duidelijk verhaal, dank je. lijkt me een hele investering om hiervan te kunnen genieten, maar dan heb je natuurlijk wel wat
    Somebody once wrote: "Hell is the impossibility of reason." That's what this place feels like. Hell. (Chris Taylor - Platoon)

  16. #41

    Standaard

    Duidelijk verhaal, dank je. lijkt me een hele investering om hiervan te kunnen genieten, maar dan heb je natuurlijk wel wat
    Wat wel weer jammer is dat er een "formaat" oorlog gaande is tussen hd-dvd en blu-ray. In het ergste geval en dan met name van dedicated uitgeverijen als sony pictures zullen dan alleen hun films op hun formaat uitbrengen en niet op die van de concurrent. Kies je bijvoorbeeld voor hd-dvd dan zal je sommige films niet kunnen bekijken omdat ze alleen op blu-ray uitkomen. Ook zullen er geen hybride spelers komen (wat simpelweg inhoud dat ze beide formaten kunnen afspelen), zal je dus in eerste instantie van alles willen genieten zit er niks anders op dan beide spelers te kopen.

  17. #42

    Standaard

    Ja dat wordt weer flink de kat uit de boom kijken zo het eerste jaartje. Maar toch jeukt het wel een beetje, zeker ook met de nieuwe spelcomputers. De nieuwe playstation is bijv uitgerust met een blue-ray drive en in de xbox360 is of komt, weet ik niet meer zeker, ondersteuning voor hd-dvd. En tja, hd owned wel hard, en ik wil toch wel graag the sopranos op hd want die serie moet ik nog altijd kopen

  18. #43

    Standaard

    Konden we maar een paar jaartjes verder in de tijd kijken.

    Ik kijk het liefste wat oudere films en wordt meestal niet zo opgewonden van haarscherp beeld, omdat ik het soms korrelige beeld bij film wel vindt passen. Vergelijk het een beetje met het geluid van een LP en een CD.

    Ik betreur het dan ook niet zo dat ik een redelijk grote collectie heb staan die, volgens sommige vrienden/kennissen weggegooid geld zijn, omdat er weer nieuwe standaarden aankomen. Daar ben ik het 100% mee oneens.
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  19. #44

    Standaard

    De doemverhalen "koop nog geen HD DVD, want als Blu-Ray populair wordt heb je er niks meer aan" zijn volgens mij wat overdreven.
    Vergeet niet dat
    - 3 van de grootste filmstudio's achter HD DVD staan
    - Microsoft (dé marktleider op computergebied) achter HD DVD staat
    - HD DVD maanden eerder uit komt dan Blu-Ray

    Door deze ingrediënten kan je er wel vanuit gaan dat HD DVD niet gaat floppen. Veel mensen zullen zo'n speler kopen, en vervolgens weigeren om ook nog een Blu-Ray speler te kopen. Hierdoor zullen Blu-Ray voorstanders zoals Sony Entertainment alsnog gedwongen worden tot het uitbrengen van HD DVD's.

    Als er 1 formaat is waarmee je een potentiële miskoop doet, is het Blu-Ray, alleen al omdat die later uitgebracht wordt.

  20. #45

    Standaard

    De doemverhalen "koop nog geen HD DVD, want als Blu-Ray populair wordt heb je er niks meer aan" zijn volgens mij wat overdreven.
    Vergeet niet dat
    - 3 van de grootste filmstudio's achter HD DVD staan
    - Microsoft (dé marktleider op computergebied) achter HD DVD staat
    - HD DVD maanden eerder uit komt dan Blu-Ray

    Door deze ingrediënten kan je er wel vanuit gaan dat HD DVD niet gaat floppen. Veel mensen zullen zo'n speler kopen, en vervolgens weigeren om ook nog een Blu-Ray speler te kopen. Hierdoor zullen Blu-Ray voorstanders zoals Sony Entertainment alsnog gedwongen worden tot het uitbrengen van HD DVD's.

    Als er 1 formaat is waarmee je een potentiële miskoop doet, is het Blu-Ray, alleen al omdat die later uitgebracht wordt.
    Helemaal waar, ik zie ook eerder hd-dvd slagen dan blu-ray.
    Sony denkt door de blu-ray in de ps3 te doen dan blu-ray daardoor populiar wordt. Nou sony ik heb nieuws voor je, verreweg de meeste mensen kopen een console om op te gamen en niet om films op te kijken.
    Als de blu-ray faalt zou sony trouwens wel eens een heel groot probleem hebben, niet alleen verliezen ze dan de slag in de film wereld maar ok in de console wereld.

  21. #46

    Standaard

    Zullen er ook limited editions en giftsets uitkomen 8)

  22. #47

    Standaard

    Ik denk eerlijk gezegd dat het nog wel een tijdje gaat duren voordat Blue-ray en HD-DVD spelers de standaard wordt. Te veel mensen hebben eindelijk een dure dvd-set thuis staan die ze echt niet dadelijk laten vervangen. Prijzen zullen in het begin toch gruwelijk hoog zijn. Laat de maatschapijen en fabrikanten eerst maar eens goed samenwerken om samen een goed product neer te zetten met voldoende ondersteuning.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Ik denk eerlijk gezegd dat het nog wel een tijdje gaat duren voordat Blue-ray en HD-DVD spelers de standaard wordt. Te veel mensen hebben eindelijk een dure dvd-set thuis staan die ze echt niet dadelijk laten vervangen. Prijzen zullen in het begin toch gruwelijk hoog zijn. Laat de maatschapijen en fabrikanten eerst maar eens goed samenwerken om samen een goed product neer te zetten met voldoende ondersteuning.
    Das waar. Maar wil in 2007 toch wel zo'n speler en HD TV aanschaffen zodat ik weer een collectie kan sparen.

    Mijn dvd collectie is inmiddels verkocht...

  24. #49

    Standaard

    COOL 8)

    Though not officially announced, scenes from Universal Studios Home Entertainment’s new King Kong were being shown in HD DVD here at the CES show, and that title, also listed on Amazon.com as coming in HD DVD, is expected to be one of the earliest releases for that format.

  25. #50

    Standaard

    Van Ro-Disc 8)

    Blu-Ray


    Eind mei is het dan zover! Na lang gebakkelei over de verschillende HD formaten, zal Samsung op 23 mei het HD-tijdperk betreden en de eerste Blu-Ray speler op de markt brengen. Op dezelfde dag zullen de twee grootste aanhangers van het Blu-Ray kamp (Sony en Lionsgate) hun eerste lichting Blu-Ray titels uitbrengen.

    In de komende nieuwsbrieven zal ik proberen wat meer licht op de verschillen tussen HD-DVD, Blu-Ray en DVD te laten vallen en uitleg over de beeld- en geluidskwaliteit van beide nieuwe formaten te geven.

    De eerste HD-DVD spelers (allebei van Toshiba) zijn al vanaf 28 maart in Amerika verkrijgbaar. Probleem is alleen dat Warner (de grootste supporter van HD-DVD) op 28 maart ook een zestal HD-DVD's zou uitbrengen, maar deze releases voor onbepaalde tijd heeft uitgesteld. De president van de Amerikaanse tak van Warner Home Video heeft in een verklaring gezegd dat de titels alsnog (zo snel mogelijk) zullen gaan uitkomen, maar een preciese datum kon hij nog niet geven. Een erg vreemde situatie, aangezien het over 12 dagen al 28 maart is. Het lijkt erop dat R&B Films met hun HD-DVD release van Chronos de HD-DVD primeur zullen gaan hebben...

    Tim

    Hieronder een overzicht van de eerste 14 Blu-Ray releases:

    Sony Pictures:


    50 First Dates (Blu-Ray) (2004) - € 29.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: Peter Segal, met: Adam Sandler, Drew Barrymore, Rob Schneider
    Fifth Element, the (Blu-Ray) (1997) - € 29.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: Luc Besson, met: Bruce Willis, Milla Jovovich, Ian Holm
    Hitch (Blu-Ray) (2005) - € 29.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: Andy Tennant, met: Will Smith, Eva Mendes, Kevin James
    House Of Flying Daggers (Blu-Ray) (2004) - € 29.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: Zhang Yimou, met: Takeshi Kaneshiro, Andy Lau, Zhang Ziyi
    Knight's Tale, a (Blu-Ray) (2001) - € 29.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: Brian Helgeland, met: Heath Ledger, Shannyn Sossamon, Mark Addy
    Last Waltz, the (Blu-Ray) (1978) - € 29.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: Martin Scorsese
    Resident Evil: Apocalypse (Blu-Ray) (2004) - € 29.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: Alexander Witt, met: Milla Jovovich, Sienna Guillory, Oded Fehr
    xXx (Blu-Ray) (2002) - € 29.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: Rob Cohen, met: Vin Diesel, Asia Argento, Samuel L. Jackson

    Lionsgate:


    Crash (Blu-Ray) (2005) - € 39.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: Paul Haggis, met: Don Cheadle, Sandra Bullock, Matt Dillon
    Lord Of War (Blu-Ray) (2005) - € 39.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: Andrew Niccol, met: Nicolas Cage, Jared Leto, Bridget Moynahan
    Punisher, the (Blu-Ray) (2004) - € 29.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: Jonathan Hensleigh, met: Thomas Jane, John Travolta, Rebecca Romijn-Stamos
    Saw (Blu-Ray) (2004) - € 29.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: James Wan, met: Cary Elwes, Leigh Wannell, Danny Glover
    Terminator 2 Judgment Day (Blu-Ray) (1991) - € 29.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: James Cameron, met: Arnold Schwarzenegger, Linda Hamilton, Robert Patrick

    R&B Films:


    Chronos (Blu-Ray) (1987) - € 24.99
    Import USA, releasedatum: 23/05/2006
    Regie: Ron Fricke

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •