De resultaten 1 tot 25 van 25 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard GROOT WINDOWS INBRAAKALARM!!!

    Wmf-lek blijkt geen lek maar Windows-functie
    http://www.webwereld.nl/articles/39081

    Tijdelijke fix downloaden op:
    http://www.hexblog.com/2005/12/wmf_vuln.html

  2. #2

    Standaard

    Yups de filters zijn al aangepakt op de mailservers...nu maar snel komen met de officieele MS patch.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  3. #3

    Standaard

    gelijk ff de fix geinstalleerd
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  4. #4
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    idd, even installed

  5. #5

  6. #6

    Standaard Re: GROOT WINDOWS INBRAAKALARM!!!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Wmf-lek blijkt geen lek maar Windows-functie
    http://www.webwereld.nl/articles/39081

    Tijdelijke fix downloaden op:
    http://www.hexblog.com/2005/12/wmf_vuln.html
    Bovengenoemde link naar fix werkt (momenteel) niet.

    Ilfak Guilfanov has now released version 1.4 of the WMF Hotfix patch which can be deployed by system administrators across the network. The new version of the WMF exploit checker can also be implemented in a batch process to check these same networks computers.

    WMF Hotfix
    WMF Exploit Checker

    Bron: Castlecops.com

    Fix is eventueel ook gemakkelijk weer te uninstallen:
    Ga naar:
    Start
    Configuratiescherm
    Software
    Windows WMF Metafile Vulnerability HotFix 1.4
    Klik op verwijderen

  7. #7

    Standaard

    Microsoft heeft een patch gemaakt voor het WMF-lek in Microsoft Windows, dat eerder vorige week werd gemeld. In een bulletin van de softwaregigant zegt men dat de patch op dit moment intern wordt getest om nasleep te voorkomen. De patch wordt daarnaast in 23 talen gepubliceerd, zodat alle Windows-versies bijgewerkt kunnen worden.

    MicrosoftDoordat Microsoft zeker wil zijn van een goedwerkende patch zonder problemen achteraf, wordt de patch volgende week dinsdag uitgebracht op de maandelijkse patchdinsdag. Alle tests zijn dan voltooid. Het lek wordt door de beveiligingswereld al bestempeld als het grootste Windows-lek ooit. Op internet zijn inmiddels al een aantal exploits her en der aan te treffen, hoewel oplettende gebruikers geen risico zullen lopen. Microsoft noemt het lek ook ernstig, maar zegt dat het aantal aanvallen tot op heden "beperkt" is.

    Overigens heeft Microsoft voor de gevorderde computergebruikers in zijn TechNet-bulletin een manier beschreven om het getroffen Windows-onderdeel tijdelijk uit te schakelen. Zo kunnen bijvoorbeeld systeembeheerders in de tussentijd voorkomen dat een computer getroffen wordt en er achteraf veel tijd in moet worden gestoken om de schade te herstellen. Microsoft adviseert om geen onofficiële patch te installeren, omdat deze mogelijk kan conflicteren met een officiële patch.


    Bron: Fok
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  8. #8

    Standaard

    Voor windows 98 werkt deze fix niet. Weet iemand of er toevallig wat voor is?
    <> Safetrader!! en MegaStarTrader<>

    De misdaad is al georganiseerd, nu de politie nog :P

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold Bomers
    Voor windows 98 werkt deze fix niet. Weet iemand of er toevallig wat voor is?
    XP PRO SP2 met de nieuwe patch installen :wink: geen Wintendo draaien meer, zelfs niet de S.e.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  10. #10

    Standaard

    Hieronder link van de Microsoft patch.

    http://www.microsoft.com/technet/sec.../ms06-001.mspx
    What ?

  11. #11

    Standaard

    Windows2000-KB912919-x86-ENU.EXE heb ik vandaag nu al 9 x op de servers moeten knallen, waar blijfrt die WSUS implementatie nu??
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Gr8oNe
    Hieronder link van de Microsoft patch.

    http://www.microsoft.com/technet/sec.../ms06-001.mspx
    Hmmm, ik las gister dat Microsoft pas 10 januari met een officiele patch komt. Vaag...

  13. #13

    Standaard

    Installeren dus!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  14. #14

    Standaard

    Oke Komt die niet met Windows Update?

  15. #15

    Standaard

    Jawel, die zit in de critical updates! (tenminste in XP SP2)
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  16. #16

    Standaard

    Ja, ik kreeg al een melding in de system tray dus nu is 't wel geinstalleerd. Is dat lek echt zo gevaarlijk dan?

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Verheij
    Ja, ik kreeg al een melding in de system tray dus nu is 't wel geinstalleerd. Is dat lek echt zo gevaarlijk dan?
    Ja klikken op een fout plaatje en je hebt een Trojaans paard in de stal
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  18. #18

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold Bomers
    Voor windows 98 werkt deze fix niet. Weet iemand of er toevallig wat voor is?
    XP PRO SP2 met de nieuwe patch installen :wink: geen Wintendo draaien meer, zelfs niet de S.e.
    Ik draai ook geen win98 meer. Ik vroeg het voor mijn broer.
    <> Safetrader!! en MegaStarTrader<>

    De misdaad is al georganiseerd, nu de politie nog :P

  20. #20

    Standaard

    Sinds vandaag wordt de patch inderdaad aangeboden via het officiële Windows Update gebeuren.
    Vergeet niet om de tijdelijke fix van afgelopen week eerst te verwijderen om conflicten te voorkomen.

    Dit kan via;
    Configuratiescherm / Software / Windows WMF Metafile Vulnerability HotFix 1.3 (of 1.4)

  21. #21

    Standaard

    Ik krijg de foutmelding dat de taal van de patch niet overeenkomt met die van mijn systeem

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kasper Peters
    Ik krijg de foutmelding dat de taal van de patch niet overeenkomt met die van mijn systeem
    Heb je DUTCH gekozen bij taal instellingen?
    What ?

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Gr8oNe
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kasper Peters
    Ik krijg de foutmelding dat de taal van de patch niet overeenkomt met die van mijn systeem
    Heb je DUTCH gekozen bij taal instellingen?
    De gedownloade patch begint bij mij vanzelf te lopen en er valt niets in te stellen ...

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kasper Peters
    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Gr8oNe
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kasper Peters
    Ik krijg de foutmelding dat de taal van de patch niet overeenkomt met die van mijn systeem
    Heb je DUTCH gekozen bij taal instellingen?
    De gedownloade patch begint bij mij vanzelf te lopen en er valt niets in te stellen ...
    Je hebt XP neem ik aan dus download deze is http://www.microsoft.com/downloads/d...B-215B7BB4D8E9
    What ?

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Gr8oNe
    Je hebt XP neem ik aan dus download deze is http://www.microsoft.com/downloads/d...B-215B7BB4D8E9
    hartelijk dank ik ben altijd wat snel

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •