Pagina 11 van 16 EersteEerste ... 789101112131415 ... LaatsteLaatste
De resultaten 251 tot 275 van 380 worden weergegeven.
  1. #251

    Standaard

    Gisteren bij een andere whiskyliefhebber uit Arnhem veel moois mogen proeven:



    - Invergordon 10Y Single Grain whisky
    - Rosebank 1989, 9Y, 43% Cooper's Choice
    - Macallan Fifties
    - Aberlour-Glenlivet 50% 8 year (60 's botteling)
    - Inchgower 20 years (cask 5633 Usquebaugh clubbotteling 2005)
    - Laphroaig Quarter Cask, First Edition, 48%, 6y Bourbon cask, 8 months quarter cask.
    - Ardbeg 17y, 43 %
    - Lagavulin 16 y, 43 %
    - BenRiach Curiositas 10Y

    Mijn referentiekader is na gisterenavond in één keer een stuk uitgebreider!


    En ik ben nog met een fles Oban 14y naar huis gegaan en nog 2 sample flesjes van Coal Ila en nog een andere... 8)
    Four-Star Trader (236)

  2. #252

    Standaard

    Wellicht interessant om aan mee te doen; http://www.masterofmalt.nl
    Heb er zelf (nog) niet aan mee gedaan. Komt wellicht nog. Nadeel, voor mij, is dat het Glenfiddich is....

  3. #253

    Standaard

    Van het weekend weer even een nosing en tasting gehouden. Dit keer met alle whiskies die ik zelf thuis heb staan.

    1. Adelphi Private Stock
    2. Glen Morven Lowland 10y
    3. Glenmorangie 10y
    4. Balvenie DoubleWood 12y
    5. Redbreast 12y
    6. Oban 14y
    7. Talisker 10y
    8. Caol Ila 15y Signatory
    9. Lagavulin 16y

    Lekker zn avondje! 8) Voor mij waren de toppers van de avond: Talisker, Lagavulin en de Oban. De minste van de avond was de Glen Morven Lowland.
    Four-Star Trader (236)

  4. #254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scott Donkers
    Van het weekend weer even een nosing en tasting gehouden. Dit keer met alle whiskies die ik zelf thuis heb staan.

    1. Adelphi Private Stock
    2. Glen Morven Lowland 10y
    3. Glenmorangie 10y
    4. Balvenie DoubleWood 12y
    5. Redbreast 12y
    6. Oban 14y
    7. Talisker 10y
    8. Caol Ila 15y Signatory
    9. Lagavulin 16y

    Lekker zn avondje! 8) Voor mij waren de toppers van de avond: Talisker, Lagavulin en de Oban. De minste van de avond was de Glen Morven Lowland.
    je hebt aleen aardige verzameling met goede whisky's Scott!
    heb van het weekend ook de Glenmorangie 10y aangebroken en ik moet zeggen dat ik dit echt een ontzettend lekker whisky vind. Beetje zoetachtige zachte smaak die lekker naar binnen glijdt en die je achterlaat met het gevoel dat je weer opnieuw je gals moet gaan vullen.....ga deze whisky dit weekend zeker weer proeven....
    Remember the posters that said "Today is the first day of the rest of your life"? Well, that's true of every day but one - the day you die.
    (American beauty)

    Mijn Collectie

  5. #255

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymond koene
    je hebt al een aardige verzameling met goede whisky's Scott!
    heb van het weekend ook de Glenmorangie 10y aangebroken en ik moet zeggen dat ik dit echt een ontzettend lekker whisky vind. Beetje zoetachtige zachte smaak die lekker naar binnen glijdt en die je achterlaat met het gevoel dat je weer opnieuw je gals moet gaan vullen.....ga deze whisky dit weekend zeker weer proeven....
    Thanks Raymond! Moet er wel bij zeggen dat de Redbreast en de Caol Ila sample flesjes zijn die ik van een andere whiskygek heb gekregen. De Glenmorangie is zeker een lekkere en zachte whisky! Helaas is mijn fles op een paar ml. nu echt op. Maar het is zeker een whisky die ik nog wel eens zou aanschaffen. Wil nu eerst nog een aantal andere proberen. Hoog op mn lijstje op dit moment staan Highland Park, Ardbeg, Scapa, Dalwhinnie, Glenfarclas en Aberlour. Van dit lijstje wil ik graag nog een echte 'sherried' whisky proeven dan moet ik kijken bij Glenfarclas of Aberlour. Voorlopig nog eerst even genieten van wat ik nu heb staan. En binnenkort ga ik naar mn eerste proeverij dus dan kan ik ook veel moois ontdekken!
    Four-Star Trader (236)

  6. #256

    Standaard

    Hoi,

    Iemand hier ervaring met de dvd's van The Malt Project? Zo ja, zijn ze de moeite en het geld waard? Hoelang duren de dvd's ongeveer? Hebben ze ondertiteling, zo niet is het goed te volgen? Graag wat meer info dus!

    Groeten,
    Scott


    http://www.maltproject.com/
    Four-Star Trader (236)

  7. #257

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scott Donkers
    ...Moet er wel bij zeggen dat de Redbreast en de Caol Ila sample flesjes zijn die ik van een andere whiskygek heb gekregen.
    Ik ben wel benieuwd naar die Signatory Caol Ila....die zal haast zeker wel smaken. Mijn proef notities van die Ierse Red Breast zijn echter heel wat minder positief en deze kreeg van mij slechts +- (op een schaal van 5 plusjes)

    De Glenmorangie is zeker een lekkere en zachte whisky! Helaas is mijn fles op een paar ml. nu echt op. Maar het is zeker een whisky die ik nog wel eens zou aanschaffen. Wil nu eerst nog een aantal andere proberen. Hoog op mn lijstje op dit moment staan Highland Park, Ardbeg, Scapa, Dalwhinnie, Glenfarclas en Aberlour. Van dit lijstje wil ik graag nog een echte 'sherried' whisky proeven dan moet ik kijken bij Glenfarclas of Aberlour. Voorlopig nog eerst even genieten van wat ik nu heb staan. En binnenkort ga ik naar mn eerste proeverij dus dan kan ik ook veel moois ontdekken!
    Van dat lijstje kom je voor de Sherry vooral uit bij de Glenfarclas of Aberlour. Als je echt nog meer sherry wilt kun je kijken naar een OUDE Macallen (dus niet de fine oak serie). Het schijnt dat Osborne ook veel sherry bevat .
    En welke van die eerdere proeverij sprongen er nu als beste uit volgens jou? Ik heb het dus over dit lijstje:

    - Invergordon 10Y Single Grain whisky
    - Rosebank 1989, 9Y, 43% Cooper's Choice
    - Macallan Fifties
    - Aberlour-Glenlivet 50% 8 year (60 's botteling)
    - Inchgower 20 years (cask 5633 Usquebaugh clubbotteling 2005)
    - Laphroaig Quarter Cask, First Edition, 48%, 6y Bourbon cask, 8 months quarter cask.
    - Ardbeg 17y, 43 %
    - Lagavulin 16 y, 43 %
    - BenRiach Curiositas 10Y
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  8. #258

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pavko
    Van dat lijstje kom je voor de Sherry vooral uit bij de Glenfarclas of Aberlour. Als je echt nog meer sherry wilt kun je kijken naar een OUDE Macallen (dus niet de fine oak serie). Het schijnt dat Osborne ook veel sherry bevat .
    Weet je er ook die in portvaten hebben gezeten? Ik weet het van Glenmorangie port wood, maar die is niet te vinden.....

  9. #259

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Weekstrom
    Citaat Oorspronkelijk gepost door pavko
    Van dat lijstje kom je voor de Sherry vooral uit bij de Glenfarclas of Aberlour. Als je echt nog meer sherry wilt kun je kijken naar een OUDE Macallen (dus niet de fine oak serie). Het schijnt dat Osborne ook veel sherry bevat .
    Weet je er ook die in portvaten hebben gezeten? Ik weet het van Glenmorangie port wood, maar die is niet te vinden.....

    Je hebt ook de ARRAN MALT 52.5% PORT CASK die is gefinished op een port vat....Wellicht nog lastiger te vinden dan de Glenmorangie.... Ik weet niet waar jij zoekt/woont maar bovenstaande is in A'dam o.a. te krijgen bij Ton Overmars
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  10. #260

    Standaard

    Verder heb je nog de Bowmore Dawn die ook gefinished is in een Portvat. Niet helemaal mijn ding maar zeker niet vies.

    En daarnaast zijn er nog wat kleinschaligere bottelingen van independents die ook een tijdje op Port hebben gelegen maar die moet je helemaal met een lampje zoeken.
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  11. #261

    Standaard

    Hmmm, was ik al bang voor. Ik zal in ieder geval Ton Overmars in gedachten houden. Ik kom nauwelijks in A'dam en hij zit ook niet even snel aanwipbaar naast het station zag ik. Nog iets meer geduld wordt het dan en ondertussen met de door jouw genoemden in de hand rond blijven kijken. Vooral in de buurt van Utrecht. Dank vast !

  12. #262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pavko
    En welke van die eerdere proeverij sprongen er nu als beste uit volgens jou? Ik heb het dus over dit lijstje:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scott Donkers
    - Invergordon 10Y Single Grain whisky
    - Rosebank 1989, 9Y, 43% Cooper's Choice
    - Macallan Fifties
    - Aberlour-Glenlivet 50% 8 year (60 's botteling)
    - Inchgower 20 years (cask 5633 Usquebaugh clubbotteling 2005)
    - Laphroaig Quarter Cask, First Edition, 48%, 6y Bourbon cask, 8 months quarter cask.
    - Ardbeg 17y, 43 %
    - Lagavulin 16 y, 43 %
    - BenRiach Curiositas 10Y
    Degene die er die avond voor mij uitsprongen waren Lagavulin, Ardbeg en Macallan. En mijn eerste Laphroaig ervaring zal ik ook niet meer vergeten, apart spul! Wil ik snel nog eens proeven.
    Four-Star Trader (236)

  13. #263

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Weekstrom
    Weet je er ook die in portvaten hebben gezeten? Ik weet het van Glenmorangie port wood, maar die is niet te vinden.....
    De Balvenie Portwood Finish 21y schijnt erg goed te zijn. Deze is nog wel te vinden maar wel prijzig.
    Four-Star Trader (236)

  14. #264

    Standaard

    Zojuist een de documentaire serie Malt Project over Schotse Malt Whisky aangeschaft:


    Volume 1: "The Distilleries of Islay"


    Volume 2: "Islay Malt & Music Festival"


    Volume 3: "Distilleries of the Lowlands & Highlands"


    Volume 4: "Distilleries of Speyside"


    Volume 5: "Spirit of Speyside Whisky Festival"


    Als ze binnen zijn ga ik er eens goed voor zitten met een goede dram whisky erbij! 8)
    Four-Star Trader (236)

  15. #265

    Standaard

    Hello whiskyliefhebbers!

    Een collega van mij op het werk heeft net een boek over whisky uit. Je vindt wat meer info op de site http://www.martineduinslaeger.be/images/cover.jpg

    Interesse? Dan horen ik of Roel het wel!



    Greetz

    Ollie
    The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return...

  16. #266

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olivier Laemont
    Interesse? Dan horen ik of Roel het wel!
    Er is altijd interesse Olivier! Je hebt een PM! :wink:
    Four-Star Trader (236)

  17. #267

    Standaard



    Ik ben een groot liefhebber van Oban. Dit wordt waarschijnlijk heel erg versterkt door t feit dat ik er zelf een aantal jaar geleden geweest ben. Samen met twee vrienden van mij zijn we ieder met tent en grote rugzak via Edinbrough via Sterling naar Oban gegaan, hebben daar een aantal dagen aan de zee tussen de zeehonden gekampeerd en zijn toen via The Isle of Skye, Inverness en Loch Ness weer terug gegaan naar Edinbrough. Dat was een geweldige reis en heeft zeker mijn smaak voor whiskey in het algemeen en Oban in het bijzonder vergroot.


    Precies in t midden zit ik op de rots met een glas (erg belangrijk om mee te nemen als je ooit gaat backpacken door Schotland) met Oban, in jawel: Oban... Een echte aanrader!

  18. #268
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Die Oban 14y is ook één van mijn favorieten.
    Spijtig genoeg is hij leeg, maar hij komt zeker terug.

  19. #269

    Standaard

    By the way, een hele mooie foto Thierry!

    Prachtig licht en wolkendek.

    Hier net de laatste slokjes van een hele fijne Clynelish 1990 Signatory Vintage. Jummiie!
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  20. #270

    Standaard

    Van nu.nl. Aldaar ook met URLletjes als verwijzingen...

    Whisky

    Een Schotse whiskystoker gaat proberen een whisky met 92 procent alcohol te distilleren en daarmee een recept uit de 17e eeuw te laten herleven. Liefhebbers kunnen het proces volgen via een webcam dat de stokerij Bruichladdich op het eiland Islay heeft laten installeren. De meeste whisky bevat tussen de 40 en 50 procent alcohol.

  21. #271

    Standaard

    Sterk spul he.....
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  22. #272

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Van nu.nl. Aldaar ook met URLletjes als verwijzingen...

    Whisky

    Een Schotse whiskystoker gaat proberen een whisky met 92 procent alcohol te distilleren en daarmee een recept uit de 17e eeuw te laten herleven. Liefhebbers kunnen het proces volgen via een webcam dat de stokerij Bruichladdich op het eiland Islay heeft laten installeren. De meeste whisky bevat tussen de 40 en 50 procent alcohol.
    n Schotland gaat een stokerij een extreem zware whisky stoken. Waar normale whisky gemiddeld tussen de 40% en 50% alcohol bevat, moet deze variant uitkomen op 92%.

    De drank zal worden gefabriceerd in stokerij Bruichladdich op het Schotse eiland Islay. Gebruikt wordt een recept uit 1695. In plaats van twee keer moet deze whisky vier keer worden gedistilleerd. Pas over twaalf jaar is hij gereed voor consumptie.

    Het 17de-eeuwse recept meldt dat de drank ''alle ledematen verlamt''. Voor een volwassen man kunnen meer dan 2 glaasjes voldoende zijn om de 'adem te laten stokken'.


    Kan niet gezond zijn....
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  23. #273

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thierry van Keeken
    Ik ben een groot liefhebber van Oban. Dit wordt waarschijnlijk heel erg versterkt door t feit dat ik er zelf een aantal jaar geleden geweest ben. Samen met twee vrienden van mij zijn we ieder met tent en grote rugzak via Edinbrough via Sterling naar Oban gegaan, hebben daar een aantal dagen aan de zee tussen de zeehonden gekampeerd en zijn toen via The Isle of Skye, Inverness en Loch Ness weer terug gegaan naar Edinbrough. Dat was een geweldige reis en heeft zeker mijn smaak voor whiskey in het algemeen en Oban in het bijzonder vergroot.
    Afgelopen zomer heb ik ongeveer zn zelfde rondreis gemaakt door Schotland maar dan met de auto. Oban is mij als stadje ook erg bevallen, erg mooi havenstadje! De Oban als whisky heb ik een paar weken geleden ook aangeschaft en die bevalt me tot nu toe ook meer dan prima!
    Four-Star Trader (236)

  24. #274

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Van nu.nl. Aldaar ook met URLletjes als verwijzingen...

    Whisky

    Een Schotse whiskystoker gaat proberen een whisky met 92 procent alcohol te distilleren en daarmee een recept uit de 17e eeuw te laten herleven. Liefhebbers kunnen het proces volgen via een webcam dat de stokerij Bruichladdich op het eiland Islay heeft laten installeren. De meeste whisky bevat tussen de 40 en 50 procent alcohol.
    Ik las vanochtend in de Metro dat we wel nog 12 jaar moeten wachten op deze whisky
    Remember the posters that said "Today is the first day of the rest of your life"? Well, that's true of every day but one - the day you die.
    (American beauty)

    Mijn Collectie

  25. #275

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymond koene
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Van nu.nl. Aldaar ook met URLletjes als verwijzingen...

    Whisky

    Een Schotse whiskystoker gaat proberen een whisky met 92 procent alcohol te distilleren en daarmee een recept uit de 17e eeuw te laten herleven. Liefhebbers kunnen het proces volgen via een webcam dat de stokerij Bruichladdich op het eiland Islay heeft laten installeren. De meeste whisky bevat tussen de 40 en 50 procent alcohol.
    Ik las vanochtend in de Metro dat we wel nog 12 jaar moeten wachten op deze whisky
    Waarmee het zeer waarschijnlijk wordt dat de uiteindelijke botteling zeker geen 92% alcohol zal gaan bevatten aangezien alcohol de onhebbelijke eigenschap heeft om te willen verdampen. De zg. "Angel's share" is jaarlijks zo'n 2% van de alcohol die vervliegt dwars door het eikenhouten vat heen. Dus kunnen ze het alleen in een RVS vat gaan proberen te bewaren OF ze moeten het tegen die tijd opnieuw gaan distilleren.

    Al met al is het gewoon weer eens een stuntje van Bruichladdich om in het nieuws te komen.
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

Pagina 11 van 16 EersteEerste ... 789101112131415 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •