Pagina 3 van 16 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 380 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Ik ben van plan om binnenkort een paar Johnnie Walker Blue Label glazen aan te schaffen (er komt een nieuw model aan), heb ik mijn vader belooft.
    Hoe zien die eruit? Zijn dat ook gewoon tumblers of is dat een speciaal glas?
    Four-Star Trader (236)

  2. #52

    Standaard

    Het huidige model ziet er uit als die op jou afbeelding, het nieuwe zal er denk ik net zo uit zien alleen met een andere gravure.

    Mijn vader is van plan om over een paar maanden de blue label te openen, ivm een"kleine speciale gelegenheid. Ik heb daarop met hem afgesproken dat hij voor zijn verjaardag van mij 2 blue label glazen zou krijgen, met kerst heb ik hem Johnnie Walker Swing kado gedaan en de slijter melde mij toen dat er dat er nieuwe glazen voor blue label aan zouden komen, meer kon hij mij niet vertellen. Ik gok dus dat vooral de grave vernieuwd zal zijn maar de vorm ongewijzigd zal zijn.
    (Prijs weet ik overigens ook nog niet, maar belofte maakt schuld, maar uiteraard zal ik wel mee genieten van de fles Blue Label)

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Ijs?
    Water?

    Ben je gek?
    Ik drink mijn whisky puur natuurlijk
    Zo raar is dat niet,volgens ''kenner'' word er wat water toegevoegd om de
    geur goed vrij te laten komen.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  4. #54

    Standaard

    Ik neem dit, al die wazige bocht () kan me gestolen worden



    Gewoon uit de fles in t algemeen....of in een laag glas.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Zo raar is dat niet,volgens ''kenner'' word er wat water toegevoegd om de
    geur goed vrij te laten komen.
    Dat klopt, het verschilt nl. helemaal per whisky (of wellicht per mening van de distilerij).

    Het ene merk geeft het advies om de whisky puur te drinken, en ongekoeld.
    Het andere merk is weer van mening dat er bron water bij moet, en merk nummer 3 weer dat er ijs bij moet (zowel vanwege het water als de verkoelende werking).

    Mijn opmerking was vooral grappig bedoelt, maar persoonlijk drink ik hem echt het liefst puur.

    Door "on the rocks" (gekoeld) te drinken vind ik de smaak te veel gedempt.

    Er zijn diverse whiskys die zoals ze in de fles zitten 55 % alchol of zelfs nog meer hebben, deze fabrikanten willen doorgaans et advies geven om hem te mengen met water. Dit omdat dergelijke hoge alchol percentages ook de smaak te veel beinvloeden.

  6. #56

    Standaard

    Ik drink het vocht "Straight"

    Het liefst uit een grote, zware Tumbler.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  7. #57

    Standaard

    Leuk topic.. ben zelf geen die hard whisky drinker maar ik ben benieuwd naar jullie mening over vat 69..

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Er zijn diverse whiskys die zoals ze in de fles zitten 55 % alchol of zelfs nog meer hebben, deze fabrikanten willen doorgaans et advies geven om hem te mengen met water. Dit omdat dergelijke hoge alchol percentages ook de smaak te veel beinvloeden.
    Dit zijn de zogenaamde Cask Strength gebottelde versies. Een aantal whisky distelleerijen brengen naast hun 'gewone' 40% of 43% versies ook deze Cask Strength versies uit. Dit zijn de whiskies zoals ze direct uit het vat komen. De 'gewone' whiskies worden eerst nadat ze uit het vat komen nog gefilterd en ze worden verdund met bronwater totdat ze op een alcoholpercentage van 40% of 43% zitten bij Cask Strength niet. Deze whiskies zijn dan meestal ook ergens tussen de 50% - 60% en die moet je zeker zelf nog met bronwater verdunnen...
    Four-Star Trader (236)

  9. #59

    Standaard

    Ik drink Niet vaak!
    Meestal J.W Black

    Ik had laats in september een half liter APPLETON 10 jaar oud.
    Was ook zeer lekker :P die had ik gekocht op Jamaica
    Met de jaar wisseling had ik nog een halve fles rum.
    En die is s'avonds op gegaan met behulp van me vader en een neef
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  10. #60

    Standaard

    Ik blijf toch bij de goeie ouwe Jack Daniels :P
    We stand alone together...Preciousss...And like that, he's gone...
    My Website Mijn verkoopthread

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron kars
    Ik blijf toch bij de goeie ouwe Jack Daniels :P

  12. #62
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Wat ik me nu eigenlijk afvraag:
    Hoe moet ik de frequentie van jullie 'gebruik' zien?

    1 glaasje per week
    2 glaasjes per week
    halve fles per week
    hele fles per week
    ...

  13. #63

    Standaard

    Ooit was ik een aantal jaren een zware drinker voor wie een fles whiskey per dag niet echt vreemd was... ... uit kostenbesparing waren dat dan ook meestal de standaardmerken als Jack Daniels en Johnny Walker.
    De afgelopen 10 jaar drink ik nauwelijks meer.
    De laatste fles whiskey kreeg ik ruim 4 jaar geleden op m'n verjaardag... en diezelfde fles staat, ondanks dat ie best lekker is, nu nog in de kast met een laatste bodempje

    Het merk van die fles is "Connemara", wat volgens het etiket een "Peated Single Malt Irish Whiskey" van 12 (nu dus 16 ) jaar oud is.
    http://www.connemarawhiskey.com/

  14. #64

    Standaard

    Bedankt voor je input Alex. Eindelijk een èchte (ex)drinker aan het woord. Dat kon dit topicje wel gebruiken.

    Wat te denken van deze zuipschuit:
    Met de jaar wisseling had ik nog een halve fles rum.
    En die is s'avonds op gegaan met behulp van me vader en een neef
    Dat zal mij toch een feest zijn geweest: met 3 man een half flesje rum ....

  15. #65

    Standaard

    Ik vind whisky maar niks... Alsof ik vloeibaar stof aan het drinken ben. Maar misschien komt dat met de jaren. Als ik vrouwen met okselhaar ook wat meer ga waarderen.... :P
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101
    Ik vind whisky maar niks... Alsof ik vloeibaar stof aan het drinken ben.
    Dat doet me dus meteen denken aan de commerciële merken. Puur gestookt voor snelle omzet
    In dat geval kan ik je aanraden om eens een glaasje échte whiskey te drinken, die b.v. jarenlang gerijpt is in een eikenhouten vat. Vooral het rijpingsproces bepaalt een groot deel van de smaak.
    Wanneer je dat eens geproeft hebt, begrijp je waarschijnlijk meteen waarom de liefhebbers de commerciële merken vaak links laten liggen

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101
    Ik vind whisky maar niks... Alsof ik vloeibaar stof aan het drinken ben.
    Dat doet me dus meteen denken aan de commerciële merken. Puur gestookt voor snelle omzet
    In dat geval kan ik je aanraden om eens een glaasje échte whiskey te drinken, die b.v. jarenlang gerijpt is in een eikenhouten vat. Vooral het rijpingsproces bepaalt een groot deel van de smaak.
    Wanneer je dat eens geproeft hebt, begrijp je waarschijnlijk meteen waarom de liefhebbers de commerciële merken vaak links laten liggen
    Plus dat de commerciële merken over het algemeen de blended whiskies zijn die ook nog eens voor een groot gedeelte zijn aangelegd met grainwhisky. Commerciële merken lees: Johnnie Walker, Famous Grouse, Vat 69, Jack Daniels...
    Four-Star Trader (236)

  18. #68

    Standaard

    Persoonlijk drink ik ongeveer 2 flessen per jaar.
    Dat wil zeggen soms een maand of zo niks en dan weer een paar glazen per week.

    Ik drink het puur op het moment dat ik er zin in heb en er van wil genieten.

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Persoonlijk drink ik ongveer 2 flessen per jaar.
    Hoe groot zijn die flessen dan :wink:
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Hoe groot zijn die flessen dan :wink:


    Afhankelijk van merk en type toch echt maar 0,7 L of 1,0 L


  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101
    Ik vind whisky maar niks... Alsof ik vloeibaar stof aan het drinken ben.
    Dat doet me dus meteen denken aan de commerciële merken. Puur gestookt voor snelle omzet ;)
    In dat geval kan ik je aanraden om eens een glaasje échte whiskey te drinken, die b.v. jarenlang gerijpt is in een eikenhouten vat. Vooral het rijpingsproces bepaalt een groot deel van de smaak. ;)
    Wanneer je dat eens geproeft hebt, begrijp je waarschijnlijk meteen waarom de liefhebbers de commerciële merken vaak links laten liggen :mrgreen:
    Maar waarom verkopen Johnny Walker en consorten dan nog altijd goed?
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101
    Ik vind whisky maar niks... Alsof ik vloeibaar stof aan het drinken ben.
    Dat doet me dus meteen denken aan de commerciële merken. Puur gestookt voor snelle omzet
    In dat geval kan ik je aanraden om eens een glaasje échte whiskey te drinken, die b.v. jarenlang gerijpt is in een eikenhouten vat. Vooral het rijpingsproces bepaalt een groot deel van de smaak.
    Wanneer je dat eens geproeft hebt, begrijp je waarschijnlijk meteen waarom de liefhebbers de commerciële merken vaak links laten liggen
    Maar waarom verkopen Johnny Walker en consorten dan nog altijd goed?
    Lijkt me duidelijk. Over het algemeen zijn de merken van blended whiskies veel bekender bij het grote publiek. Denk maar eens aan de marketing van Johnny Walker en bijvoorbeeld Famous Grouse zij steken veel geld in reclame. Daarbij komt nog eens dat de blended whiskies over het algemeen goedkoper zijn dan de Single Malt. Iemand die een whisky gaat kopen en er verder geen verstand van heeft zal dus snel een fles Johnny Walker pakken en denken dat ze de beste whisky te pakken hebben...
    Four-Star Trader (236)

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101
    Maar waarom verkopen Johnny Walker en consorten dan nog altijd goed?
    Voor een deel zal het zeker aan de marketing liggen.

    Johnnie Walker kennen de meeste wel van reclame op tv of in tijdschriften, of uit films. Zo merken als bijvoorbeeld Jack Daniels.
    Maar van merken als Oban, Laphroig, Talisker etc kom je eigenlijk nooit reclame tegen.

    Daarnaast zal zeker ook de prijs mee spelen.
    Een fles Red Label begint al op ongeveer 13,00 euro terwijl Laphroig op ongeveer 27,00 euro begint (beide 0,7 L).

    Veel mensen hebben ook liever niet zo'n uitgesproken smaak zoals veel single malts hebben, en kiezen daarom voor blends (wat de meeste bekende merken zijn).

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101
    Maar waarom verkopen Johnny Walker en consorten dan nog altijd goed?
    Daarnaast zal zeker ook de prijs mee spelen.
    Een fles Red Label begint al op ongeveer 13,00 euro terwijl Laphroig op ongeveer 27,00 euro begint (beide 0,7 L).

    Veel mensen hebben ook liever niet zo'n uitgesproken smaak zoals veel single malts hebben, en kiezen daarom voor blends (wat de meeste bekende merken zijn).
    De prijs speelt zeker mee. Zo noem je als voorbeeld de uitstekende whisky van Laphroaig die met een kleine 30 euro zelfs tot de meest voordelige Malt Whiskies gerekend mag worden. De meeste (ook) goede Malts kosten toch nog even wat meer (Lagavullin, Ardbeg, Clynelish, Talisker, etc) en zitten vaak ergens tuusen de 30 en 40 euro. Als je wat bijzonderders wilt hebben zoals een wat oudere (> 12 jaar) of Vatsterkte uitvoering dan begint de teller vaak pas boven de 40 euro...Dat zijn al heel wat flesjes J&B, Grouse, Jack of Johnny.

    Maar O, O, O, wat zijn de échte Malts lekker!
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  25. #75

    Standaard

    Ik wou inderdaad niet meteen helemaal overdreven beginnen met prijzen, en koos daarom de relatief voordelige Laphroig 10yo.

    De meeste kennen de Blue Label van Johnnie Walker wel die kost ongeveer € 160,- voor 0,7L

    Maar dat valt in het niets bij Laphroig 30 YO 200 Britse Pond via Laphroig zelf, en wat te denken van de 40 YO (900,- Britse Pond via Laphroig zelf!).



    Dat zijn toch echt te dolle prijzen voor mij.
    Hoewel ik wel al een keer een dergelijke whisky heb mogen proeven (met 4 man 1 glas van € 150,- gedeelt). ik weet helaas niet meer welke whisky dit was (alleen dat het een Ilsay was. Dit glas werd vriendelijk aangeboden door een gast van een cafe waar ik toen met enkele vrienden een kleine proeferij had. Dit glas werd begeleidt door een mooie uitleg over Ilsay Whisky door een zeer vriendelijk Brit (of Ier dat weet ik even niet meer).

Pagina 3 van 16 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •